YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
GIPro w XVS 1100
Autor Wiadomość
krzychopanda 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 1
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-06-12, 20:47   GIPro w XVS 1100

Pierwszy mój wpis na tym forum, zatem witam serdecznie wszystkich. Po 18-letniej przerwie powróciłem do bliskiego kontaktu z jednośladem. Niedawno nabyłem V-Star'a XVS 1100 w wersji Classic i po pierwszych jazdach poczułem potrzebę zainstalowania jakiegoś dyskretnego wyświetlacza biegów. Padło na GiPro X-type. (Wiem, wiem - Classic, chromy i ... wyświetlacz cyfrowy? - dlatego też wybrałem białą wersję wyświetlacza, by najmniej się rzucała w oczy otoczona chromami :) )
Zakup, polska instrukcja, montaż i ... nie działa. Sprawdzam jeszcze raz: model okablowania - Y01, czyli właściwy, zasilanie - OK (podłączyłem się za bezpiecznikiem od klaksonu), wpięcie kostkami pomiędzy Speed Sensor i ECU - poprawne, sygnał prędkości obrotowej pobrany z czujnika położenia wału korbowego - niby wszystko OK, ale nadal nie działa. Sprawdzam dokładniej w czym problem - brak sygnału RPM (obrotów wału korbowego) ... co jest grane? Ściągam najnowszą instrukcję ze strony Producenta i tam znajduję jedno, najważniejsze, pominięte w polskiej wersji zdanie "Note for XVS1100 models only: find and use the Orange (ignition coil wire)" - Zamieniam wysterowanie na sygnał z cewki zapłonowej i sukces ... jeszcze krótkie uczenie i uff wszystko działa.

pod poniższym linkiem jest instrukcja obrazkowa dla XVS 1100, którą znalazłem już po:
GPX-Y01_XVS1100_1999-2006_en.pdf

Kilka jazd z zamontowanym wskaźnikiem biegu i okazuje się, że jednak nie do końca wszystko działa tak, jakbym oczekiwał. Przy niskich prędkościach rzędu 10km/h urządzenie wyświetla znak "-" co oznacza, bieg neutralny. Zapewne związane jest to z tym, że sygnał z cewki zapłonowej jest o dwukrotnie mniejszej częstotliwości niż sygnał z czujnika obrotów wału korbowego i przez to urządzenie otrzymuje zbyt niską ilość impulsów do porównania.
Chciałbym podnieść, częstotliwość impulsów i w związku z tym mam pytanie do forumowiczów (tych bardziej elektronicznych): jaki sygnał wyjściowy wystawiany jest na wyjściu z czujnika obrotów wału korbowego, a jaki na pomarańczowym przewodzie cewki zapłonowej (polaryzacja i potencjał względem masy)?
Może ktoś też wie jakich wartości oczekuje GiPro na wejściu sygnału prędkości obrotowej wału i czy muszą one występować w idealnie równych odstępach czasu?
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi ...

"lewa w górę" - Krzysztof

GPX-Y01_XVS1100_1999-2006_en.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 386 raz(y) 772.21 KB

_________________
krzychopanda
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group