YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
jak samemy skasowac luz łożysku główki ramy
Autor Wiadomość
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-08-17, 23:59   jak samemy skasowac luz łożysku główki ramy

Gdyby, ktoś samodzielnie chciał skasować luz na łożysku główki ramy, to nie bać się .
:)
To naprawdę nic trudnego...
A jaka frajda, że nie jest potrzebny mechanik motocyklowy

Objawem luzu jest miedzy innymi sytuacja, gdy np. przy pewnych prędkościach ( u mnie to było 50-70 km/h ) puścisz na chwilę kierownicę, a ona wibruje ( lewo prawo ) i tor jazdy jest zaburzony.
Po skasowaniu luzu , wszystko wróciło do normy.
W większości motocykli zasada kasowania luzu jest taka sama, i mimo, że film dotyczy mojego Vulcana, to wiem, że w Dragu czynność są praktycznie takie same.

Przygotowałem instrukcję, krok po kroku jak samodzielnie skasować taki luz.
Może się kiedyś przydać:

https://youtu.be/VpmzduosLPQ


Pozdrawiam, Marek.
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
Tatuś 



Model: RS1700
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 1169
Skąd: ok Bydgoszczy
Wysłany: 2015-08-18, 07:16   

Marecki75,
bardzo fajny filmik - gratulacje :brawo:
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2015-08-18, 11:44   

Gratuluję. Super manual. Będzie dla potomnych.
_________________
To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym.
 
 
Misin1 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 54
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 214
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2015-08-18, 14:16   

Przyda się z całą pewnością.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-18, 19:04   

Nie chcę być malkontentem, ale na końcu jest wielki błąd. "Używając klucza hakowego dokręcamy nakrętkę aż do pełnego oporu" - to zbrodnia na łożyskach niestety.

Przykładowo dla łożysk stożkowych w XVS 650 - dokręcić momentem 52 Nm, poluzować, dokręcić momentem 18 Nm i NIE PRZECIĄGAĆ !
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-08-18, 19:11   

remol dobrze pisze - dokręcenie w sposób podany przez Mareckiego to błąd.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-08-18, 19:13   

remol71 napisał/a:
dokręcić momentem 52 Nm, poluzować, dokręcić momentem 18 Nm i NIE PRZECIĄGAĆ !
drzewiej jak nie miało się kluczy dynamometrycznych ( ja nie posiadam do dziś, bo dobre są drogie, a tanie nic nie warte) dokręcało się łożysko stożkowe do wyczuwalnego oporu, a potem odpuszczało 1/4 obrotu ( 90 st).
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 55
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 866
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2015-08-18, 19:18   

witek1965 napisał/a:
drzewiej jak nie miało się kluczy dynamometrycznych ( ja nie posiadam do dziś, bo dobre są drogie, a tanie nic nie warte) dokręcało się łożysko stożkowe do wyczuwalnego oporu, a potem odpuszczało 1/4 obrotu ( 90 st).

I ja tak robię do dzisiaj, chociażby w autach (piasty)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-08-18, 19:25   

miki, stare metody są zawsze skuteczne i nie trzeba znać wartości momentu. Bo, czy dokręcamy łożysko na osi fi 20, czy di 50, mimo iż momenty będą różne, efekt będzie taki sam.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-18, 19:31   

Jednak inaczej grzeją się łożyska stożkowe w piaście koła, a inaczej w główce ramy :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-08-18, 19:43   

oczywiście, że tak. Co nie zmienia postaci rzeczy, że dokręca się je na maksa. Bez klucza dynamometrycznego również dobierze się odpowiedni luz. Wystarczy trochę wyobraźni.
Wiesz ilu zawodowych mechaników nie posiada takowego klucza ? ba, nie posiadają serwisówek z podanymi momentami i świetnie sobie dają radę. Oczywiście posiadanie takowego sprzętu jest wskazane jak najbardziej, nie mówię nie ;D
Swoja drogą sporo producentów zamiast wartości momentu podają kąty
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-18, 19:48   

witek1965 napisał/a:
Wiesz ilu zawodowych mechaników nie posiada takowego klucza


Wiem.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group