jak samemy skasowac luz łożysku główki ramy |
Autor |
Wiadomość |
Marecki75


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-08-17, 23:59 jak samemy skasowac luz łożysku główki ramy
|
|
|
Gdyby, ktoś samodzielnie chciał skasować luz na łożysku główki ramy, to nie bać się .
To naprawdę nic trudnego...
A jaka frajda, że nie jest potrzebny mechanik motocyklowy
Objawem luzu jest miedzy innymi sytuacja, gdy np. przy pewnych prędkościach ( u mnie to było 50-70 km/h ) puścisz na chwilę kierownicę, a ona wibruje ( lewo prawo ) i tor jazdy jest zaburzony.
Po skasowaniu luzu , wszystko wróciło do normy.
W większości motocykli zasada kasowania luzu jest taka sama, i mimo, że film dotyczy mojego Vulcana, to wiem, że w Dragu czynność są praktycznie takie same.
Przygotowałem instrukcję, krok po kroku jak samodzielnie skasować taki luz.
Może się kiedyś przydać:
https://youtu.be/VpmzduosLPQ
Pozdrawiam, Marek. |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
 |
|
|
|
 |
Tatuś


Model: RS1700
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 1169 Skąd: ok Bydgoszczy
|
Wysłany: 2015-08-18, 07:16
|
|
|
Marecki75,
bardzo fajny filmik - gratulacje |
|
|
|
 |
kapat


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2015-08-18, 11:44
|
|
|
Gratuluję. Super manual. Będzie dla potomnych. |
_________________ To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym. |
|
|
|
 |
Misin1

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 214 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2015-08-18, 14:16
|
|
|
Przyda się z całą pewnością. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-08-18, 19:04
|
|
|
Nie chcę być malkontentem, ale na końcu jest wielki błąd. "Używając klucza hakowego dokręcamy nakrętkę aż do pełnego oporu" - to zbrodnia na łożyskach niestety.
Przykładowo dla łożysk stożkowych w XVS 650 - dokręcić momentem 52 Nm, poluzować, dokręcić momentem 18 Nm i NIE PRZECIĄGAĆ |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-08-18, 19:11
|
|
|
remol dobrze pisze - dokręcenie w sposób podany przez Mareckiego to błąd. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-08-18, 19:13
|
|
|
remol71 napisał/a: | dokręcić momentem 52 Nm, poluzować, dokręcić momentem 18 Nm i NIE PRZECIĄGAĆ | drzewiej jak nie miało się kluczy dynamometrycznych ( ja nie posiadam do dziś, bo dobre są drogie, a tanie nic nie warte) dokręcało się łożysko stożkowe do wyczuwalnego oporu, a potem odpuszczało 1/4 obrotu ( 90 st). |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
MIKI


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 55 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 866 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2015-08-18, 19:18
|
|
|
witek1965 napisał/a: | drzewiej jak nie miało się kluczy dynamometrycznych ( ja nie posiadam do dziś, bo dobre są drogie, a tanie nic nie warte) dokręcało się łożysko stożkowe do wyczuwalnego oporu, a potem odpuszczało 1/4 obrotu ( 90 st). |
I ja tak robię do dzisiaj, chociażby w autach (piasty) |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-08-18, 19:25
|
|
|
miki, stare metody są zawsze skuteczne i nie trzeba znać wartości momentu. Bo, czy dokręcamy łożysko na osi fi 20, czy di 50, mimo iż momenty będą różne, efekt będzie taki sam. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-08-18, 19:31
|
|
|
Jednak inaczej grzeją się łożyska stożkowe w piaście koła, a inaczej w główce ramy |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-08-18, 19:43
|
|
|
oczywiście, że tak. Co nie zmienia postaci rzeczy, że dokręca się je na maksa. Bez klucza dynamometrycznego również dobierze się odpowiedni luz. Wystarczy trochę wyobraźni.
Wiesz ilu zawodowych mechaników nie posiada takowego klucza ? ba, nie posiadają serwisówek z podanymi momentami i świetnie sobie dają radę. Oczywiście posiadanie takowego sprzętu jest wskazane jak najbardziej, nie mówię nie
Swoja drogą sporo producentów zamiast wartości momentu podają kąty |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-08-18, 19:48
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Wiesz ilu zawodowych mechaników nie posiada takowego klucza |
Wiem. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
|