|
Nierówna praca silnika idle |
Autor |
Wiadomość |
Jaro2002
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 61 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 35 Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
|
Wysłany: 2016-04-14, 18:33 Nierówna praca silnika idle
|
|
|
Koleżanki i Koledzy. Gdzie szukać przyczyn nierównej pracy silnika XVZ1300 Midnight Star?
Startuje pięknie na ssaniu. Pracuje nierówno i gaśnie na wolnych obrotach. Świece nowe, gaźniki zsynchronizowane. Moto słabo się rozkręca i słabo wraca do wolnych obrotów. Pomyślałem, że to sprawa mieszanki paliwowo-powietrznej. Czyli albo bierze lewe powietrze na gaźniki albo mieszanka jest na gaźnikach źle ustawiona. Jednak za dziabła nie mogę znaleźć gdzie to się reguluje. Pomocy! Inni już śmigają a ja nie mogę...Dziękuję z góry. Jarek |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2016-04-14, 18:51
|
|
|
Zacznij jeszcze raz bo czegoś nie rozumiem.
Jaro2002 napisał/a: | Gdzie szukać przyczyn nierównej pracy silnika XVZ1300 Midnight Star? |
na pewno chodzi o ten silnik.
Jaro2002 napisał/a: | Startuje pięknie na ssaniu. |
jakim ssaniu?, nie będę dalej cytował ale chyba napisałeś o jakimś innym silniku.
Tym bardziej że w stopce masz zaznaczone DS 1100
[ Dodano: 2016-04-14, 18:53 ]
Może chodzi o Royal Star ? |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-04-14, 18:57
|
|
|
XVZ...... znaczy Royal Star
stawiam na fałszywe powietrze, choc kiepski jestem w te klocki |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
nunio
Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 185 Skąd: Galicja
|
Wysłany: 2016-04-14, 20:14
|
|
|
1. Wd-40 albo Plak na króćce w czasie pracy - jeśli obroty się podniosą, to nieszczelność.
2. Możliwa zbyt uboga mieszanka - błędna regulacja, przytkana dysza lub niedomykająca się przepustnica/e ew.mocno zaniżony poziom paliwa w komorze/rach pływakowej/wych
3. Ze świecami też bywa różnie - rzadko to się zdarza ale rozważ możliwość kontrolnego założenia starych świec jesli pracowały poprawnie, żeby to wykluczyć...
... to takie wróżenie z fusów ale czasem się udaje, jeśli akurat nie ma kasy na warsztat ale bardzo możliwe, że znajdziesz problem właśnie w króćcach... |
_________________ cenzura//Kozak_Barabasz |
|
|
|
|
Jaro2002
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 61 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 35 Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
|
Wysłany: 2016-04-16, 17:03
|
|
|
jaro napisał/a: | Zacznij jeszcze raz bo czegoś nie rozumiem.
Jaro2002 napisał/a: | Gdzie szukać przyczyn nierównej pracy silnika XVZ1300 Midnight Star? |
na pewno chodzi o ten silnik.
Jaro2002 napisał/a: | Startuje pięknie na ssaniu. |
jakim ssaniu?, nie będę dalej cytował ale chyba napisałeś o jakimś innym silniku.
Tym bardziej że w stopce masz zaznaczone DS 1100
[ Dodano: 2016-04-14, 18:53 ]
Może chodzi o Royal Star ? |
W każdym razie dzięki Jaro za pomoc. Chyba miałeś gorszy dzień...To, że mam w stopce inny moto nie ma znaczenia. Piszę o XVZ1300, który właśnie zakupiłem i reguluję. Wyjaśniło się? Stopkę zmienię wkrótce. Po drugie, sądziłem, że dla każdego kto zaczyna przygodę z motoryzacją jasne jest co to ssanie. W każdym razie nie zamierzam dla Twojej wygody zaczynać jeszcze raz "bo czegoś nie rozumiesz". Pytanie czy chcesz pomóc?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-04-16, 17:06 ]
nunio napisał/a: | 1. Wd-40 albo Plak na króćce w czasie pracy - jeśli obroty się podniosą, to nieszczelność.
2. Możliwa zbyt uboga mieszanka - błędna regulacja, przytkana dysza lub niedomykająca się przepustnica/e ew.mocno zaniżony poziom paliwa w komorze/rach pływakowej/wych
3. Ze świecami też bywa różnie - rzadko to się zdarza ale rozważ możliwość kontrolnego założenia starych świec jesli pracowały poprawnie, żeby to wykluczyć...
... to takie wróżenie z fusów ale czasem się udaje, jeśli akurat nie ma kasy na warsztat ale bardzo możliwe, że znajdziesz problem właśnie w króćcach... |
Wielkie dzięki. Miesznkę wyregulowałem. Sprubuję jeszcze z tym wd40. Mam jeszcze pomysł by wymienić filtr paliwa. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
nunio
Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 185 Skąd: Galicja
|
Wysłany: 2016-04-17, 00:21
|
|
|
Dobry pomysł ale powinieneś móc go ocenić wzrokowo - jeśli ciemny to tak czy siak wymienić trzeba... chyba, że masz nieprzezroczysty... |
_________________ cenzura//Kozak_Barabasz |
|
|
|
|
Jaro2002
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 61 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 35 Skąd: ŁomiankiXVZ13TFMT
|
Wysłany: 2016-05-06, 19:56
|
|
|
Dzięki za rady. Przyczyną były brudne gaźniki. Moto za długo stało nieużywane i zebrało się dużo osadów. Wyczyścił Piotr z Yamaha Łomianki. Teraz silnik chodzi OK.:) |
|
|
|
|
nunio
Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 185 Skąd: Galicja
|
Wysłany: 2016-05-06, 20:28
|
|
|
No i luuuzik... jak mawiał mój pierwszy szef kompanii, "czyste bebechy pomagają na wszystko" |
_________________ cenzura//Kozak_Barabasz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|