Regeneracja, naprawa sakw |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-21, 20:29 Regeneracja, naprawa sakw
|
|
|
Mam sakwy Weststar, które mi się zaczęły deformować. Konkretnie wieko, jest usztywnione grubą pianką, a ta się wybrzuszyła na zewnątrz, co powoduje, że skóra w tym miejscu opada i brzydko to wygląda. W obu tak samo.
Próbowałem podgrzać i poprzez nacisk "odwrócić" piankę na właściwa stronę, ale efekt jest mizerny . Macie może jakiś patent na to ? Przerabiał ktoś ten problem ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2015-02-21, 21:37
|
|
|
witek1965, Miałem te same sakwy co Ty , przerobiłem dwa komplety w dwóch Radkach . Niestety pomimo częstej konserwacji ( specjalna pasta do sakw ) jazda w deszczu + przeładowane sakwy deformowały zarówno wieka jak i boki. Wyglądało to u mnie wyjątkowo paskudnie. Jedyny sposób który się u mnie sprawdził to wanna z wodą , moczenie sakw ok 2-3 godziny , potem delikatna korekta kształtu ( jak skóra wchłonęła wodę to praktycznie sama wracała do pierwotnego wyglądu ) i kilka dni suszenia na podłodze usztywnioną ścianką do dołu ( wypchane gazetami ) . Plus był taki że po wyschnięciu skóra przez pewien okres czasu była odczuwalnie sztywniejsza i mniej podatna na odkształcenie .
Jedna tylko sprawa ... drugie sakwy , kupione w odstępie dwóch lat , pomimo że ten sam producent , model itp to miałem wrażenie że skóra mimo tej samej grubości była jakaś delikatnie mówiąc "inna" i nie wiem na jak długo taka wodna kuracja była skuteczna |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-21, 21:40
|
|
|
illusion, ale mi wybrzuszyło się usztywnienie. M<usze zrobić foty i pokazać. I w tym miejsc u co wybrzuszyło się usztywnienie, wieko opada. Zaraz zrobię zdjęcia i wstawię |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2015-02-21, 21:49
|
|
|
usztywnienie się wybrzuszyło ? przecież to jest blacha wstawiona między skóry na tylnej ściance i chyba tylko młotkiem to można odkształcić jeżeli chodzi o wieko "usztywnione" pianką to jest to ten sam problem który miałem i opisałem |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-21, 22:00
|
|
|
[ Dodano: 2015-02-21, 22:03 ]
illusion napisał/a: | jeżeli chodzi o wieko "usztywnione" pianką to jest to ten sam problem który miałem i opisałem | tylko przez zamoczenie, to owszem uformuje skóre, usztywnię itd. ale pianka dalej będzie wybrzuszona i nie będzie podpierać skóry, a ta będzie opadac.
Albo nowa pianka i to oprócz nitów dodatkowo na klej, albo inny sposób. Tylko gdzie kupić nity, jak to się nituje w ogóle to ja i skąd usztywnienie lepsze
Jak pamiętam, to najpierw wybrzuszyła się pianka, a potem oklapło wieko. Zapewne temperatura w upalnym słońcu swoje zrobiła. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2015-02-21, 22:15
|
|
|
pianka , bynajmniej ta która była w moich sakwach , nie była napewno usztywnieniem a tymbardziej elementem podpierającym skórę , była zbyt elastyczna |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-21, 22:22
|
|
|
to na jaką cholerę dają taka gruba piankę. jakie ona ma spełnić zadanie ?
[ Dodano: 2015-02-21, 22:27 ]
illusion, ta pianka to jest usztywnienie .
Cytat ze strony producenta
Cytat: | Nasze sakwy oraz role bagażowe wykonane są ze skóry w pierwszym gatunku o grubości 4-5 mm. Dodatkowo usztywnione specjalną pianką (Trocelen), która utrzymuje kształt sakwy podczas wieloletniego użytkowania. Tylna ścianka sakwy usztywniona jest blachą stalową 1-1,5mm. |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-02-22, 00:01
|
|
|
Witek,
tak z ciekawości - czy ta skóra ma rzeczywiście grubość 4-5 mm ? Miałem podobny problem parę lat temu z sakwami z Tarboru, ale skóra była wyraźnie cieńsza... Koniec końców - zrobili mi drugie sakwy z grubszej skóry i dają radę ( jakieś tam odkształcenia już są po paru latach użytkowania - ale niewielkie - a u mnie w Holandii to lubi popadać... a ja lubię jeździć). |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-22, 00:09
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | czy ta skóra ma rzeczywiście grubość 4-5 mm ? | nie wiem, nie rozpruwałem, ale wątpię, czy jest taka gruba. 4-5 mm to podeszwa jest. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-02-22, 00:18
|
|
|
Ja bym zapytał producenta, czy nie chce się zmierzyć z problemem... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-22, 00:32
|
|
|
napisałem do nich. Sa po gwarancji, ale ktoś kiedyś pisał, że Weststar są bardzo uczynni i naprawiają. Tylko wysyłka takiego pakulca, to spory problem. Musze załatwić gdzieś karton, zapakować i wyśle jak nic innego nie wymyślę |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-02-22, 08:07
|
|
|
Parę lat temu miałem ten sam problem , nie pamiętam firmy prod. sakw , ale poradziłem sobie wywlając tą piankę i wstawiłem na klej aluminiową blachę 1 mm . Dawałem również na bokach wieka czyli od strony koła i zewnętrznej tu gdzie klamry jakąś płytę plastikową - podobną widuję w "Intermarche" , bo tutaj (na bokach) musi być elastyczna. Moje nity można było zdemontować , były od dołu zaginane takie dwa "wąsiki" . Widzę , że u Ciebie są chyba inne - płaskie? to są tapicerskie zaciskane . Musisz je rozwiercać , a jak dasz blachę na klej to one już nie będą spełniały roli wzmacniającej , więc możesz dać te o których mówię - zaginane , one są wypukłe i znajdziesz je na alledrogo . Nity dawałem przed przyklejeniem blachy , żeby "wąsiki" były schowane i pełniły już tylko rolę dekoracyjną . Pamiętam , że póżniej dałem jeszcze na klej jakąś cienką wykładzinę na blachę od spodu . Było trochę "zabawy" , ale efekt pozytywny uzyskałem , już się nie odkształcały - powodzenia |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-22, 13:35
|
|
|
tygrys, myslałem o tym, tylko że aluminiowa blacha jest miękka i łatwo się odkształci. Wystarczy się oprzeć, albo coś w tym stylu, ale już pleksa nie, bo jest elastyczna.
Na razie napisałem do producenta i czekam na propozycje. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-02-22, 17:40
|
|
|
Witek - to byś się zdziwił z tym odkształceniem milimetrowej blachy alu wygiętej po łuku - gwarantuję Ci , że więcej wytrzyma jak pleksa , bo ta zaraz pęknie . Jak już to poliwęglan , ale tego nie wygniesz domowym sposobem . Podpowiedziałem sprawdzony sposób , jak zechcesz tak zrobisz . Zapodaj jaki koszt zaśpiewają za regenerację. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-22, 21:26
|
|
|
oczywiście, że zapodam. Pisząc pleksa, miałem na myśłi poliwęglan rzecz jasna.
Wygiąć sie wygnie, trzeba tylko równomiernie podgrzewać gorącym powietrzem. Na razie czekam na odpowiedź z Weststar. No i do poliwęglanu jest dostęp bez problemowy, a do formatek blachy alu ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
cukrus1
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2014 Posty: 270 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2015-02-23, 11:36
|
|
|
Witaj Witek1965 wyslij do producenta ....moje też są po gwarancji mam z DRP wysłalem maila z zapytanie i wielkie zdziwienie ale i miło szybko odpisali więc wysłałem obydwie boczne .... czekam teraz jak sie sprawy mają ..... pisz śmiało sam nic nie wykombinujesz ........ |
_________________ cukrus1 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-23, 20:29
|
|
|
czekam na odpowiedź i .................nic. No, ale to dopiero pierwszy dzionek |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1964 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2015-02-23, 21:16
|
|
|
witek1965, nie czytałem wszystkiego, bo szkoda czasu ale mogłeś się mnie spytać czy coś nie wiem. Otóż do sakw, nasi producenci ( Mafia, Cobra) montują usztywniającą pleksę, może ich odwiedzić by dokonać zakupu takowej. Mafia na pewno Ci nie zrobi ale Cobra może tak. |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-23, 23:43
|
|
|
Miron, poliwęglan, to sam mogę kupić, ale jakby mi tak ktoś je zrobił, to byłbym happy. Na ten pomysł wpadłem kilka postów wyżej. Tylko, że to do cholery roboty jest. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-02-24, 15:30
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Miron, poliwęglan, to sam mogę kupić, ale jakby mi tak ktoś je zrobił, to byłbym happy. Na ten pomysł wpadłem kilka postów wyżej. Tylko, że to do cholery roboty jest. |
Poliwęglan nie zda Ci egzaminu , bo go nie wygniesz - wiem , wiem "podgrzać równomiernie" pisałeś , ale przypuszczam , że miałeś na myśli pleksę , albo nie próbowałeś poliwęglanu wyginać - ja to przerabiałem i domowym sposobem nie uszkadzając materiału tzn. nie przegrzewając (wtedy traci właściwości) nie zrobisz wygięcia |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
|