| Rejestracja moto z USA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | netty   
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 53
 Dołączył: 21 Maj 2009
 Posty: 8
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-22, 08:11   Rejestracja moto sprowadzonego z USA |   
 |  
               | 
 |  
               | Drodzy Koledzy 
 Może ktoś pomoże. Chodzi mi o papiery jakie sa konieczne do rejestracji. Moto zostało sprowadzone przez niemieckiego handlarz i tam oclone, od niego kupił go polski handlarz, od którego kupie ewentualnie ja. Papierki jakie są do dragusi to:
 
 - title
 - amerykański dow. rejestracyjny
 - papier po niemiecku z cła
 - faktura Niemca dla polaka
 - faktura dla mnie
 
 czy to wszystko co jest potrzebne a może za dużo?
 
 dochodzi do tego przegląd zerowy (przy okazji wie ktoś może jakie papierki rzeba zabrać na taki przegląd?)
 
 Pozdrowienia,
 netty
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-22, 08:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie chcę Cię wprowadzac w błąd, więc nie napiszę jakie kwity jeszcze powinny byc, niemniej na każdy papierek w obcej wersji językowej musisz miec polskie tłumaczenie, napisane przez tłumacza przysięgłego. |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1janbo   
  
  
 Model: XV 1700 Warrior
 Rocznik: 2002
 Wiek: 3
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 4947
 Skąd: Poznań, moje Miasto.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-22, 10:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak rozumiem, w Hameryce kupił wróg, Ty od niego... W mojej ocenie, w polskich warunkach urzędniczych, brakuje jeszcze potwierdzenia zakupu w Stanach (taka umowa Amerykaniec-wróg). Taką drogę ja przechodziłem, miałem umowę pomiędzy amerykanką a sobą. I oczywiście tłumaczenia, jak słusznie zauważył shipp, jeszcze opłata VAT pozostaje. Na przegląd weź wszystkie kwity dotyczące parametrów technicznych maszynki (dobry jest wydruk z internetu z parametrami), oraz oryginalne dokumenty amerykańskie (tzw. akt własności, jeśli maszynka jest wyrejestrowana w Stanach). To chyba wszystko... |  
				| _________________ 
 
 
 
 Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
 
 ___________________
 WOLNOŚĆ!!!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | netty   
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 53
 Dołączył: 21 Maj 2009
 Posty: 8
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-22, 12:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za wskazowki, VAT to chyba odpada bo kupuje od firmy, dostaje fakture VAT a place jako zwykły żuczek oczywiście brutto. Troche zaniepokoiła mnie ta umowa niemca z anerykaninem, nie wiem czy cos takiego wogole istnieje - moto jest pewnie z jakiejs aukcji i tyle. 
 pozdrowienia,
 netty
 
 PS - dragusia jest piekna, jak jej tylko zrobie kosmetyke to sie jakim zdjątkiem pochwalę :-)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yapkovitz   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 53
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 2162
 Skąd: Ząbki/Mielec
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | white122   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 46
 Dołączył: 18 Sie 2009
 Posty: 8
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-08-18, 21:23   Rejestracja moto z USA |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Niedawno sprowadziłem sobie Draga ze Stanów. Obierałem go na Litwie i tam też dokonałem odprawy (mam litewski SAD). Dzisiaj byłem w wydziale komunikacji i tam się dowiedziałem, że muszę iść jeszcze do urzędu skarbowego po VAT-25. Na nic zdały się tłumaczenia, że przecież sprowadziłem moto spoza unii, wg pani z urzędu komunikacji skoro odprawiałem go na Litwie to tak jak bym kupił go na Litwie czyli w UE? Spotkaliście się może z taką interpretacją?
 Pozdrawiam
 Sebastian
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziółek   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 12 Maj 2009
 Posty: 1425
 Skąd: 4 planeta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-08-18, 21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na kogo jest ten SAD ? Na Ciebie ? |  
				| _________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | white122   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 46
 Dołączył: 18 Sie 2009
 Posty: 8
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-08-19, 08:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest na mnie, imperterem jest amerykańska firma a odbiorcą jestem ja - i to jest w SADzie wyraźnie zapisane. Faktura sprzedaży też wypisana jest przez amerykańska firmę bezpośrednio na mnie. Idę dzisiaj do urzędu skarbowego, zobaczę co powiedzą, ale moim zdaniem kobietki w wydziele komunikacji wymyślają. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziółek   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 12 Maj 2009
 Posty: 1425
 Skąd: 4 planeta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-08-19, 09:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wytyczne MF są takie właśnie że będzie to wewnątrz wspólnotowe nabycie. Poczytaj tu: http://www.bankier.pl/wia...AT-1643686.html
 |  
				| _________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | white122   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 46
 Dołączył: 18 Sie 2009
 Posty: 8
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-08-19, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki. Byłem dzisiaj w US gdzie dostałem VAT-25 w którym stwierdzono, że nie ciąży na mnie obowiązek zapłacenia VAT. Niestety kosztowało to 160 zł ;(. Z VAT-25 kobietka w wydziale komunikacji nie robiła już problemu, ale czy było to potrzebne?
 No nic, udało mi się dzisiaj zarejestrować swojego Draga, odbyłem pierwszą jazdę i ... jestem najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi
  . Właściwie to mój pierwszy motor, 12 lat temu miałem MZ 250  , ale już po przejechaniu kilku kilometrów czuję, że pasuje do mnie jak ulał, jest super, jak na razie 1100 jest OK, mam nadzieję, że będzie tylko lepiej. Pozdrawiam
 Sebastian
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-27, 15:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkopuje temat... 
 Jestem juz po formalnościach. Moje moto sprowadził gość ze stanów przez Niemcy i tam je oclił i opodatkował. W Polsce go nie rejestrował. Ja od niego kupiłem normalnie na umowę kupna-sprzedaży. Dzisiaj w Urzędzie Skarbowym pani mi powiedziała, że ja płacę tylko podatek od czynności cywilnoprawnych 2% (PCC-3), a ten nieszczęsny VAT-25 powinien załątwić gostek, który to sprowadził...
 Ale poszedłem do Wydziału Komunikacji, i okazało się, że żadnego VAT-25 nie chcą i zarejestrowali moto w oparciu o tłumaczenia kwitów z Niemiec. Było tam m.in. "Zaświadczenie o braku zastrzeżeń do celów rejestracji pojazdów" i na tym się Wydz. Komunikacji oparł...  shock
 Powiem szczerze, że zdziwiło mnie to, bo poszedłem zapytać jak załatwić ten vat a wyszedłem... z tabliczką
   
   |  
				| _________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczepan   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Kwi 2009
 Posty: 249
 Skąd: Żyrardów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-28, 10:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ziółek napisał/a: |  	  | Wytyczne MF są takie właśnie że będzie to wewnątrz wspólnotowe nabycie. | 
 W związku z tym jeśli sprowadzając moto ze stanów zapłacę podatek w Niemczech to muszę z tym coś jeszcze robić w Polsce?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-28, 13:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szczepan napisał/a: |  	  | W związku z tym jeśli sprowadzając moto ze stanów zapłacę podatek w Niemczech to muszę z tym coś jeszcze robić w Polsce? | 
 Myślę, że tylko w urzędzie komunikacyjnym (Twoim) dadzą Ci odpowiedź właściwą...
 |  
				| _________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-30, 10:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co się orientuję, to sporo osób załatwia formalności celno-podatkowe w Niemczech albo Holandii, czasem w UK. Chodzi o prostą rzecz, aby motocykl "zalegalizowac" w UE. W Polsce niestety jest drożej z tymi formalnościami a załatwienie ich w innym kraju powoduje że zaoszczędza się trochę grosza i sporo czasu i nerwów /wiadomo jak jest z polskimi urzędasami/. Cło, podatek i rejestracja np. w Niemczech a w Polsce już tylko przerejestrowanie na nasze blachy. |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-30, 12:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak łatwo to nie będzie. parę zeta jeszcze zostawi w kraju. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wolf   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 45
 Dołączył: 05 Kwi 2010
 Posty: 464
 Skąd: zadupie w CK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-17, 10:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam zrobie malego up tematu. Mam sprowadzonego z USA i niezarejestrowanego V-Stara 650 w wersji Midnight Custom z 2006 roku. Sprawa dotyczy tylko i wylacznie 1 przegladu w PL, reszte dokumentow juz mam.
 W zwiazku z tym mam pytanie do znawców, co bedzie potrzebne mi na tym 1 przegladzie w PL bo dowod z USA jest widze ubogi we wszelakie dane a wiem ze beda potrzebne jakies dane typu nacisk na os, waga moto bez bez plynow itp, z tego co wyczytalem w jakims temacie. Czy mogli byscie mi napisac co tam potrzeba i wszystkie dane do mojego motora, jak juz ktos takie cos przechodzil, bo niechce zeby mi gosciu marudzil albo wymyslal z jakim rzeczoznawcami  a niemoge takich danych nigdzie znalezc.
 Tym bardziej ze w starostwie babka mi kazala zrobic 1 przeglad powypadkowy bo jak to moto zza wielkiej wody jest po malej glebie i mam dowod salvage certyficate a tam jest tylko num vin, rok produkcji, Yamaha, pojemnosc i kolor a jako model jest wpisane xvs65  a u was jakie oznaczenie jest w dowodzie bo niechcialbym zeby mi potem koles jakies glupoty nawypisywal. HELP
 Czy dane z tego tematu wystarcza? dane Drag Stara 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1janbo   
  
  
 Model: XV 1700 Warrior
 Rocznik: 2002
 Wiek: 3
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 4947
 Skąd: Poznań, moje Miasto.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-18, 22:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pomocny temat - http://yamaha-dragstar.pl...ght=rejestracja |  
				| _________________ 
 
 
 
 Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
 
 ___________________
 WOLNOŚĆ!!!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wolf   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 45
 Dołączył: 05 Kwi 2010
 Posty: 464
 Skąd: zadupie w CK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-19, 10:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za pomoc ale tam nic nie widze przydatnego oprocz 
  	  | Dawid Z. napisał/a: |  	  | 4. Rzeczoznawca 100 zł (musiał określić rok produkcji, dopszczalną masę całkowitą pojazdu, rzeczywistą masę całkowitą pojazdu, ilość miejsc, naciski na osie) bez tego Urząd komunikacji nie weźmie się za rejestrację. | 
 moze wiec ktos ma takie dane jakie powinny byc, bo nie zamierzam sie pierniczyc z rzeczoznawcami tylko dac do wypelnienia gotowe dane kolesiowi na stacji diagnostycznej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-19, 13:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wolf napisał/a: |  	  | moze wiec ktos ma takie dane jakie powinny byc, bo nie zamierzam sie pierniczyc z rzeczoznawcami tylko dac do wypelnienia gotowe dane kolesiowi na stacji diagnostycznej | 
 
 Wolf pobudka, jesteśmy w Polsce. Tutaj są urzędnicy, inaczej buirwy, oni kochają papierki i pieczątki. Ty sobie możesz swoje dane podać im na tacy, a oni wrzuca je do kosza. natomiast papier od rzeczoznawcy rzecz święta, nawet jak napisze ci, że to pojemność 125 ccm i waga 150 kg to i tak będzie sii.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wolf   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 45
 Dołączył: 05 Kwi 2010
 Posty: 464
 Skąd: zadupie w CK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-19, 21:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | no wlasnie dane podam na tacy  ale diagnoscie  , od ktorego pani w urzedzie raczej nie moze zakwestionowac danych, jakos mi sie niechce wierzyc ze nikt tego nie przechodzil i niema takich parametrow, zeby mi podac
   z tego co udalo mi sie znalezc w sieci to dane dla mojej Jadzi:
 Waga sucha: 214 kg
 Waga z olejem oraz paliwem: 227 kg
 Dopuszczalne maksymalne obciążenie pojazdu: 180
 Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 407 kg
 Dopuszczalne maksymalne naciski na poszczególne osie 1/2: 1.42 kN/2.65 kN
 Czy ktos wie czy te dane sa poprawne  ?
  szczegolnie nacisk osi bo to chyba z Classica nie wiem czy takie same sa w Customie? dane te podobno znajduja sie w dowodzie rejestracyjnym, wiec lunkijcie plizz   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |