Wymiana płynu hamulcowego XV 1900 |
Autor |
Wiadomość |
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-17, 10:19 Wymiana płynu hamulcowego XV 1900
|
|
|
Witam
Mam pytanie jak wymienić płyn hamulcowy przy XV 1900 - nie chodzi mi o podstawowe zasady (chociaż dla wyszukujących ten temat pewnie każda informacja się przyda) lecz o to od czego zacząć czy układ jest jakoś zintegrowany. Sprzęgło bodajże też chodzi na płynie hamulcowym więc jak przepompować/odpowietrzyć sprzęgło czy też przy zaciskach hamulcowych czy jest jeszcze gdzieś jakiś inny odpowietrznik
Chcę wymienić płyn bo po pierwsze nie zaszkodzi po drugie nie wiem jak dawno został on wymieniany a wiem że w przeciągu ostatnich 2,5 lat na pewno nie był ruszany no i po trzecie jak zmieniam biegi przy włączaniu jedynki jest trzask (według mnie zbyt mocny) i tak samo przy przełączaniu na kolejne biegi a tutaj już uważam nie powinno być wspomnianych trzasków tylko płynne przejścia między biegami |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2017-03-17, 11:30
|
|
|
Zgromadź potrzebne graty : płyn, klucze, śrubokręty, wężyki do założenia na odpowietrzniki, czyściwo
Możesz spróbować metody grawitacyjnej tzn dolewasz i spuszczasz jednocześnie lub tradycyjnej jedna osoba pompuje druga odkręca
Jeśli nie masz wycieków i układ nie jest zapowietrzony sama wymiana nie pomoże ze dużo ws działania sprzęgła
Sprzęgło i hamulec to oddzielne układy
Powodzenia |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-17, 12:02
|
|
|
Sprawdzę zapowietrzenie czy nie pokazują się bombelki ale raczej nie widzę zapocenia nigdzie - a gdzie i jak odpowietrza się sprzęgło którym odpowietrznikiem? |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-17, 12:20
|
|
|
Odpowietrznik sprzęgła jest przy silniku w okolicach krótszego kolanka wydechu. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-03-17, 16:37
|
|
|
tqmeh napisał/a: | Możesz spróbować metody grawitacyjnej tzn dolewasz i spuszczasz jednocześnie lub tradycyjnej jedna osoba pompuje druga odkręca
| lub odsysania za pomocą pompy do tego przeznaczonej( potrzebna sprężarka). Piękna sprawa. Szybko i skutecznie. Polecam zarówno w motocykla jak i puszce. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-03-17, 18:28
|
|
|
Nie dopuść do kapnięcia płynu na powierzchnie lakierowane.
Płyn uszkadza lakier.
Troszkę ciężko jest odpowietrzyć przedni hamulec przez 2 zaciski. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-18, 10:06
|
|
|
Wczoraj uporałem się z wymianą świec - ciężko bez klucza dynamometrycznego ale wyznaje zasadę "dokręć palcami do oporu i następnie o 90 stopni kluczem" wcześniej wymieniłem olej a teraz przyszedł czas na ten płyn hamulcowy.
Pompy nie mam - spróbuje wymienić na zasadzie przepompowywania dźwigniami i jakoś przepchnąć stary płyn tylko zastanawia mnie czy jest jakiś kruczek przy odpowietrzaniu hamulca na dwa zaciski no i to nieszczęsne sprzęgło czy na takiej samej zasadzie jak hamulec czy nie ma tam dodatkowych szczegółów jakie trzeba wykonać lub na jakie trzeba zwrócić uwagę |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-03-18, 15:46
|
|
|
Leonn napisał/a: | Pompy nie mam - spróbuje wymienić na zasadzie przepompowywania dźwigniami i jakoś przepchnąć stary płyn ... |
Sposób jeszcze gorszy, niż wymiana grawitacyjna. Nie da się przepompować płynu, bez dokręcania i odkręcania odpowietrznika, przy każdym cyklu naciśnięcia. Z prawej jeszcze się jakoś uda, choć czasu sporo zejdzie. Lewy i tył praktycznie niewykonalne w pojedynkę.
Obie metody mają tę wadę, że o ile wymienia się cały płyn w zbiorniczku i przewodach, o tyle w zacisku pozostaje sporo starego płynu (nawet do 1/3 objętości układu), który nie zostanie wypchnięty.
Przy wymianie płynu warto zdemontować cały układ, rozebrać, oczyścić tłoczki i zaciski. Płyn wymienia się co 3-4 lata i warto też zrobić przegląd całej instalacji. Sama wymiana płynu nie usunie innych dolegliwości układu. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-19, 19:58
|
|
|
Przepompuje tylko w sprzegle a z hamulcami podjade na fachowa wymiane... |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-27, 01:38
|
|
|
Fachowiec użyje takiej samej metody co Ty. Zrób sam,będzie taniej. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
|