Różnica w prowadzeniu Classic vs Custom (650) |
Autor |
Wiadomość |
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2012-09-25, 14:38 Różnica w prowadzeniu Classic vs Custom (650)
|
|
|
Szukałem informacji na wyżej postawiony temat i nie znalazłem dlatego zdecydowałem się zapytać.
Jak to jest? Do tej pory przejechałem się kawałeczek dwoma gwiazdami (jazdy testowe przed zakupem). Na tym, jak na razie, moje doświadczenia w prowadzeniu tych maszyn się kończą.
W każdym razie na classicu czułem się jak ryba w wodzie. Jechało mi się płynnie i w zasadzie bez problemu z balansem. Nawet zawrócenie na dość wąskiej jezdni nie sprawiło większego problemu.
Drugą przejażdżkę zrobiłem na customie i o dziwo poczułem się jak na pierwszej jeździe na kursie na prawko. Ledwo co zawróciłem na małym rondzie i na kolejnym dość dużym skrzyżowaniu. A i z balansem było jakoś nie teges. Być może akurat w tym egzemplarzu było coś nie tak z łożyskami kiery??
Wiem, ze te dwie wersje różnią się nieco wymiarami, masą itd. Ale wg teorii to chyba classiciem powinno być trudniej? Większa masa, większy rozstaw kół, większy promień zawracania?
Czy moje odczucia w prowadzeniu faktycznie są prawdziwe, tzn czy jest aż tak odczuwalna różnica w prowadzeniu tych dwóch wersji tego samego motocykla? Czy to tylko jednorazowe odczucie jazdy na konkretnym egzemplarzu? Niestety nie miałem jeszcze przyjemności prowadzić inne egzemplarze classica i customa.
P.S. przypomnę tutaj, że jestem na etapie zakupu i świeżo po odebraniu prawka. |
|
|
|
|
grabi
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 1397 Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: 2012-09-25, 14:49
|
|
|
Nie wiem jak jest przy 650, ale różnica w prowadzeniu 1100 classic a custom w moim odczuciu równiez jest. Róznice w wadze nie są kolosalne, jednak jest trochę inna pozycja i co najważniejsze inna średniaca, szerokość i kąt pochylenia koła. Mnie osobiście lepiej się jeździ classic-em ale przy małych prędkościach łatwiejszy w zakrętach jest custom |
_________________ Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia
BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96 |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-09-25, 14:58
|
|
|
Jest jeszcze inny aspekt który ja brałem pod uwagę przy przymiarkach do moto. Jak Ja z moja aposturą wygladam na Classicu lub Customie . ? Tak jak na poczatku optowałem za Customem to w koncu wyszło ze lepiej "na mnie leży" Classic. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
grabi
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 1397 Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: 2012-09-25, 15:06
|
|
|
Inny aspekt to czy planujesz długie trasy/plecaczek (classic) czy kominówki/solo (custom) |
_________________ Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia
BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96 |
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2012-09-25, 15:06
|
|
|
Generalnie mnie też classic bardziej się podoba (nie ma to jak przednie koło jak od walca - w sam raz do rozjeżdżania pieszych - takie zdanie kiedyś od kogoś usłyszałem ) i takiego pierwotnie szukałem. Customy są znowu tańsze, nawet sporo w wielu przypadkach. Jeśli jednak moje odczucia będą się powtarzały, no to będę musiał więcej wyłożyć na classica.
grabi początkowo muszę się solo nauczyć jeździć jednak docelowo traski z plecaczkiem - więc również tutaj classic bardziej spasuje. |
Ostatnio zmieniony przez VenoMek 2012-09-25, 15:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grabi
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 1397 Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: 2012-09-25, 15:08
|
|
|
Jak to mówią: O gustach się nie dyskutuje, jeden lubi matkę drugi córkę |
_________________ Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia
BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96 |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
grabi
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 1397 Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: 2012-09-25, 15:11
|
|
|
VenoMek, ja zrobiłem prawko w zeszłym roku i od razu wybrałem Classica 1100, nie chciałem iść na pół środki i po roku wymieniać motonga. Oczywiście na początku jezda z plecaczkiem nie była przyjemnością ale po paru tysiącach km wszystko się unormowało.
PS. i tak wolę jeździć sam ale cicho sza o tym |
_________________ Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia
BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96 |
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2012-09-25, 15:16
|
|
|
grabi też rozpatrywałem taką możliwość, jednak tutaj pojawia się również problem funduszy. 1100 to już zupełnie inne pieniądze No chyba, że przeczekam jeszcze i w zimie jeszcze bardziej ceny spadną... generalnie obawiam się takiej sytuacji jak większość z Was opisuje, że po roku w 650 zabraknie dla mnie pary w garach i będę chciał zmieniać maszynę.... |
|
|
|
|
ASPAHARIAN
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 42 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 111 Skąd: Dragoni-Wrocław
|
Wysłany: 2012-09-25, 17:05
|
|
|
Zależy jaką jazdę się preferuje. Jednym tej pary zaczyna brakować wcześniej drugim później. Ja tam wolę zespolić się z maszyną przez kilka sezonów, niż prze te same kilka się z nią męczyć. Classic najlepszy jest i tyle |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-25, 19:48
|
|
|
OldDiver napisał/a: | VenoMek napisał/a: | Customy są znowu tańsze, nawet sporo | ... bo niechodliwe. |
Kolega się trochę zagalopował Różne są gusta ludzi i przeznaczenie tych maszyn. Classic to tak troszeczkę pod leniwca. Custom to coś dla dłubaczy Ja to bym naszego customa przerobił na czarnego golasa, ale życie to sztuka kompromisu |
|
|
|
|
Wiking
Rocznik: 1998
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 322 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2012-09-25, 20:00
|
|
|
650 poleci i 140 wiec mocy ci styknie zwłaszcza ze załeś własnie |
_________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-09-25, 20:20
|
|
|
Wiking napisał/a: | 650 poleci i 140 wiec mocy ci styknie zwłaszcza ze załeś własnie |
Pytanie było o różnice miedzy Custom a Classic.
Wiking napisał/a: | zwłaszcza ze załeś własnie |
Zwłaszcza na parapecie, a gołębie na dachu.
Co autor miał na myśli. ?
[ Dodano: 2012-09-25, 20:31 ]
Wiking napisał/a: | mocy ci styknie |
Tylko żeby nie przeszedł na ciemną stronę mocy. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2012-09-25, 22:44
|
|
|
jaro napisał/a: |
Pytanie było o różnice miedzy Custom a Classic.
|
otóż to.... ktoś jeszcze może potwierdzić/zaprzeczyć a propos odczuć i różnic w prowadzeniu obu maszyn?
Ja być może dopiero w nadchodzący weekend będę miał okazję znów się przejechać - mam nadzieję oboma wersjami. |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2012-09-25, 23:24
|
|
|
wełdug suchych danych jest inny kąt wyprzedzenia głowki kiery - co wpływa na rostaw osi
co do dziwnego skrecania na customie który testowałes - może to i lepiej że nie kupiłeś
musiał to być dwuślad |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2012-09-26, 07:57
|
|
|
VenoMek, nie wspomniałeś nic czy będziesz śmigał sam czy z plecaczkiem - niby banał ale jazda customem dla plecaczka nie jest za bardzo komfortowa.
Jaśnie Nam Panująca Moderatorka Gosiaczko w tym temacie napisał/a: | Jako były plecaczek zabiorę głos w tej dyskusji : otóż na customie jest zamiast siedzenia tzw. podpaska która gryzie w tyłek jak cholera. Na krótkie przejażdżki da się znieść natomiast dłuższa jazda przestaje sprawiać przyjemność po pół godzinie. |
W którymś temacie niejaki pan_wiewiórka fajnie opisał różnice w tych modelach, począwszy od jazdy na zakrętach po zachowanie się motocykla po wjechaniu w dziurę skończywszy. Musisz podrążyć napisane już tematy.
P.S. Zerknij do tego tematu (czyta się lekko i przyjemnie, choć długawo, ale esencję powinieneś wychwycić ).
Powodzenia w zakupie classica życzę |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2012-09-26, 09:03
|
|
|
dzięki krotom za linki - na pewno poczytam. Wcześniej wspomniałem, że docelowo będę z plecaczkiem śmigał (w kolejnym poście tego tematu, nie w pierwszym), więc jest to kolejny aspekt przemawiający za classic'iem.
Madburn, no właśnie muszę się na innym egzemplarzu przejechać aby się upewnić, czy tam faktycznie było coś nie tak, czy geometria customa mi nie leży.
Dzięki za zainteresowanie tematem Mam nadzieję, że po przyszłym weekendzie przekonam się sam. Oczywiście podzielę się wtedy spostrzeżeniami. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-09-26, 13:04
|
|
|
OldDiver napisał/a: | VenoMek napisał/a: | Customy są znowu tańsze, nawet sporo | ... bo niechodliwe. |
A niechodliwe bo ......
niekompletne, stąd i waga mniejsza Trzymaj się classica |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wolf
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 464 Skąd: zadupie w CK
|
Wysłany: 2012-09-26, 13:21
|
|
|
Nie sluchaj Classic-i sa dla cieniasow a na Customie trzeba twardym byc
W Customie wystarczy tez dokupic siedzenie pasazera od Classica i juz jest ok ale coz dla niektorych to "wieeeelki" problem
Lepiej tez poszukaj zadbanej i drozszej maszyny bez wzgeldu na to, czy Classic czy Custom a nie jakiegos strucla w ktorego potem bedziesz musial ciagle pchac kase |
_________________ Moje filmiki na Youtube |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-09-26, 13:36
|
|
|
wolf napisał/a: | Lepiej tez poszukaj zadbanej i drozszej maszyny bez wzgeldu na to, czy Classic czy Custom a nie jakiegos strucla w ktorego potem bedziesz musial ciagle pchac kase |
PRAWDA
wolf napisał/a: | Nie sluchaj Classic-i sa dla cieniasow |
FAŁSZ |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|