Wymiana tylnej gumy |
Autor |
Wiadomość |
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-08-22, 18:09 Wymiana tylnej gumy
|
|
|
W czasie jazdy do Czarnogóry złapałem kapcia na tylnym laczku. Opona poszła do wymiany. Ponieważ byłem w trasie więc nie wybrzydzałem ale szczęśliwie udało mi się kupic używkę w przyzwoitym stanie za przyzwoitą kasę. Oponę wymieniono mi na Słowacji tuż przy przjeściu na Węgry. Później okazało się, że opona ma pozdzierany prawy bok! Wymiary jak z katalogu, ani mniejsza ani większa a jednak obciera! Oględziny pokazały, że opona trze o częśc ramy znajdującą się pod tylnym błotnikiem z prawej strony. Poszło już około milimetra gumy. Teraz zastanawiam się jak to usunąc? Wygląda tak, jakby koło było umieszczone za bardzo w prawo, od strony kardana jest kilka centymetrów wolnej przestrzeni a z prawej strony maks pół centymetra, więc bagaż i pasażer powodują że podwozie obniża się a rama trze o oponę. Co mogli sknocic słowaccy gumiarze? Źle scentrowali cz nie założyli podkładki kontrującej /czy centrującej/ koło? Opona po sezonie i tak do wymiany ale ten sezon chciałbym jeszcze polatac na niej. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-08-22, 22:15
|
|
|
to chyba wada montazu a nie centrowania shock |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-08-22, 22:54
|
|
|
fazzi napisał/a: | to chyba wada montazu a nie centrowania shock |
...znaczy że co? shock |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-08-22, 23:14
|
|
|
Na Twoim miejscu to starałbym się wymienić ją jak najszybciej , ponieważ jeżeli masz źle złożone to żeby nie uszkodziło ci kardana. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Lucek
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2009-08-25, 23:59
|
|
|
Miałem identyczny objaw i takie samo ustawienie koła względem ramy,ok,0,5 cm po prawej stronie na starej oponie (prawie zjechanej jak Twoja,którą widziałem).Po wymianie (własnoręcznie,bez zdejmowania wydechów i błotnika,jak ktoś radził) jak narazie nie przyciera mi opony.Pojeżdżę,to się przekonam czy przy zużytych oponach już tak jest.A co do błędu w montażu,to raczej nie da się popełnić błędu. |
_________________ Forumowicz zmarł [*] |
|
|
|
|
peter358
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 40 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 24 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2009-08-26, 00:51
|
|
|
Lucek, nie wiem jakim cudem udało Ci się ściągnąć tylne koło, nie demontując wydechów i błotnika... Ukłon za umiejętności
Nie da się zamontować koła w złym ustawieniu, bo jest zbyt wiele śrób do przykręcenia Jesteś pewny, że guma tarła o ramę? Jakiś czas temu wstawiłem gmole do mojego Draga i przy większym obciążeniu (z kumplem + plecak browarów), na progach zwalniających, nowo założone śruby mocujące obtarły mi oponę. Z lewej strony... |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-08-26, 01:03
|
|
|
Nic tam nie wkręcałem nowego, co mogłoby obcierac. Podejrzewam to co Fazzi, że koło zostało nieprawidłowo założone. O kardana się nie martwię, bo pracuje prawidłowo i nie widac aby był szczególnie obciążony. Nakręciłem z tą oponą już 3 tys kmów więc wytrzyma do zlotu a tam myślę że ktoś wpadnie na pomysł co z tym dalej zrobic. Ja się skłaniam do tego, aby oponę wymienic na nową. Jutro zakładam nówkę na przód a po sezonie pójdzie i tył. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
Lucek
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2009-08-26, 01:04
|
|
|
zrobię zdjęcie ustawienia motocykla,to zobaczysz,że jest to możliwe.Dojście do wszystkich śrub jest bezproblemowe,a czas w jakim wkładałem koło to ok.30 min. na "gotowo".
A co do tarcia opony,to nie ma tam niczego innego,co mogłoby ocierać. |
_________________ Forumowicz zmarł [*] |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-08-26, 01:48
|
|
|
Nie wiem jak jest w 1100 ,a,le w 650 classic bez problemu zdejmuje się koło tylne bez ruszania ściągania wydechów i błotnika. Mówiąc szczerze byłem w szoku jak przeczytałem wupowiedź petera 358, że trzeba zdjąć |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Sylwek
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 2557 Skąd: Luzino
|
Wysłany: 2009-08-26, 07:43
|
|
|
Zmieniałem oponki okolo 2 miesiące temu . Gość w warsztacie zdiął koło bez rozbierania wydechów , nie wspominająć o błotniku shock . To nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności. Tylko podnośnik , lub w wersji Adunowej - 4 silnych chłopa |
_________________ AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-08-26, 10:25
|
|
|
w moim przypadku były dwa podnosniki typu żaba. na typowo motocyklowym nie dalismy rady wrzucić. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-08-26, 10:26
|
|
|
Domyśne przyczyny:
>guma jest poważnie uszkodzona (odkształcona miejscowo lub "skoszona" na bok)
>nie założyli podkładki dystansowej z jednej strony
>opona trochę "skoszona" co się ujawniło z powodu dużego obładowania MOTO
Tak czy inaczej rozebrał bym ponownie i założył nową jeszcze teraz. Wystrzał nie musi czekać do końca sezonu. A nie wiesz czy nie szczypie dętki (o ile masz dętkowe).
Ponadto, w DS 1100 Classic wymontowuję i montuję tylne koło w kompletnym motocyklu. Ściągam tylko sakwy bo zakrywają zacisk hamulca i w ogóle przeszkadzają. Jedyny kłopot to to, że na podnośnik trzeba jechać. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-08-26, 11:40
|
|
|
Demolka napisał/a: | Domyśne przyczyny:
>guma jest poważnie uszkodzona (odkształcona miejscowo lub "skoszona" na bok)
>nie założyli podkładki dystansowej z jednej strony
>opona trochę "skoszona" co się ujawniło z powodu dużego obładowania MOTO
Tak czy inaczej rozebrał bym ponownie i założył nową jeszcze teraz. Wystrzał nie musi czekać do końca sezonu. A nie wiesz czy nie szczypie dętki (o ile masz dętkowe).
Ponadto, w DS 1100 Classic wymontowuję i montuję tylne koło w kompletnym motocyklu. Ściągam tylko sakwy bo zakrywają zacisk hamulca i w ogóle przeszkadzają. Jedyny kłopot to to, że na podnośnik trzeba jechać. |
Oponę skosiło zaraz jak przejechałem na "pusto" jakieś 60 km z warsztatu. Po przyjeździe od razu było widac jak zdziera gumę. Później jeździłem obładowany z pełnym obciążeniem. Kontrolowałem stan co chwilę, ale widząc że zebrało ile miało zebrac i jakby przestało ubywac, zaglądałem na oponę przy okazji przystanków w jeździe. Myślę że dolata do końca sezonu, tym bardziej że jeżdżę już bez obciążenia. Opona tubeless więc nagły wystrzał raczej nie grozi.
Wygląda na to, że brakuje dystansu z prawej strony. Albo gdzieś posiali przy zmianie gumy albo zapomnieli założyc. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
adun2
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 541 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-08-26, 12:57
|
|
|
Shipp: Nie można tylnego koła inaczej założyć. 4 śruby z lewej strony i dwie z prawej ustawiaja koło tak, że innej możliwości nie ma. Jedynie jest podkładka z prawej strony którą w odpowiednim miejscu trzeba założyc przy wkładaniu ośki i ona może powodować jakiś ruch koła w lewo lub w prawo. Po założeniu tylnego koła miałem wrażenie że jest lekko przesunięte w prawo. Ale nic nie ocierało.
Co do zdejmowania koła to faktycznie można sobie poradzić bez zdejmowania wydechów. Ale przy zdjętych wydechach jest łatwiejsze dojście do zamontowania tylnego hamulca i montaż idzie sprawniej. Zdjęcie wydechów to odkręcenie 4 śrub więc żaden problem. |
_________________
|
|
|
|
|
peter358
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 40 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 24 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2009-08-26, 18:58
|
|
|
Adun2 wyjaśnia całą sprawę - może i da się wyciągnąć koło bez demontażu wydechów i błotnika, ale po co utrudniać sobie życie? Przecież demontaż tych części zajmuje jakieś 10 min. |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2009-08-27, 00:03
|
|
|
Dzisiaj zmieniali mi kapcie w Yamaszce w Łomiankach ... żadnych demontaży tłumików czy błotnika. Zajęło im to 1,5 godziny na dwa kapcie razem z wyważeniem itp (w międzyczasie jeszcze inny motocykl zrobili) . |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-08-27, 11:15
|
|
|
peter358 napisał/a: | Adun2 wyjaśnia całą sprawę - może i da się wyciągnąć koło bez demontażu wydechów i błotnika, ale po co utrudniać sobie życie? Przecież demontaż tych części zajmuje jakieś 10 min. |
W customie może tak, tam przecież nie ma prawie błotnika, a wydechy z 1100 to same końcówki wykręcasz. W 650 to się tak nie da, a zdjęcie koła z tym wszystkim i tak nie dłuzej jak 30-40 min ( z przekładką gumy i wyważeniem) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-08-27, 11:47
|
|
|
Jak masz sakwy montowane na stałe, to dolicz 10 minut |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
oldnita
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1810 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2009-08-27, 14:09
|
|
|
Mam classica i przy wymianie też błotnika nie ściągali |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-08-27, 14:15
|
|
|
pan_wiewiorka napisał/a: | Jak masz sakwy montowane na stałe, to dolicz 10 minut |
To fakt, wkurzające jest odkręcenie sakw. Musiałem się nabiedzić ze śrubkami. Te co były były zbyt długie, a na wymiar ciężko było złapać nakrętką, ale poszło. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|