problemy z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
mustang

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2015-03-07, 20:06 problemy z odpalaniem
|
|
|
Witam , mam problem z odpalaniem gwiazdy mianowicie ...włączam ssanie na maxa kranik on i odpalam a on kręci i kręci i kręci i nic... dopiero jak zdjąłem ssanie to odpalił ale zaraz potem zgasł ,odpalił i gasł i tak kilka razy trochę gazu mu dałem po odpaleniu trochę się rozgrzał w końcu było dobrze ... ogólnie na rozgrzanym silniku pali spoko ale na zimnym ma problemy i często gaśnie na zimnym ...
ogólnie przez 2 lata przejechałem może ze 3000km
akumulator naładowany
regulacja gaźników była 2 lata temu wtedy były wymienione też wszystkie filtry i świece
może to wina świec (mam te zwykłe nie irydowe)
dodatkowo rok temu wymieniłem wydech co skutkuje teraz strzelaniem z rur przy odpuszczaniu gazu choć nie zawsze ... nie wiem czy to ma znaczenie do problemu głównego
dobrze by było gdybyś napisał jaki to motocykl, kranik dużo mówi ale jednak /WADERA |
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2015-03-08, 19:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tygrys

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-03-07, 22:01
|
|
|
mustang napisał/a: | nie wiem czy to ma znaczenie do problemu głównego |
Może mieć znaczenie , bo świadczy o zbyt bogatej mieszance i na zimnym silniku może zalewać świece , bo piszesz , że bez ssania odpala . Ssanie to nic innego tylko chwilowe wzbogacenie mieszanki właśnie dla lepszego startu zimnego silnika . Musisz spróbować dać więcej powietrza na gażnikach - delikatnie po 1/4 obrotu wykręcać śrubki jednakowo na obu gażnikach i próbować odpalać .
Jeszcze jedna uwaga - paliwo - mało pomykasz więc może stare , radzę dolać świerzego lub wymienić całość. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
 |
mustang

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2015-03-07, 22:35
|
|
|
po regulacji gaźników 2 lata temu moto spoko odpalał ,problemy zaczeły się w tamtym roku jakiś czas po wymianie wydechów zaczął gorzej odpalać na ssaniu, łatwiej odpali bez ssania ale od razu gasł ...ogólnie jak jest zimny nie pracuje równo i zdarza mu się zgasnąć póki się nie rozgrzeje... od czasu regulacji nie było tej pory żadnej ingerencji w gaźnikach ...
dodatkowo dodam że powoli siada sprzęgiełko rozrusznika bo zaczynać stukać przy odpalaniu i gaszeniu |
|
|
|
 |
przemczyszyn


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2007
Wiek: 33 Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 510 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-03-07, 22:42
|
|
|
Wymiana wydechu może mieć znaczenie |
_________________ Lewa w górę! |
|
|
|
 |
mustang

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2015-03-07, 22:54
|
|
|
przemczyszyn napisał/a: | Wymiana wydechu może mieć znaczenie |
mógłbyś rozwinąć ? w jaki sposób może zmiana wydechu wpłynąć na odpalanie
ja nie mam doświadczenia w regulacji moto dlatego pytam |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2015-03-08, 08:48
|
|
|
mustang poszukaj na forum był temat wymiana wydechów a regulacja gaźników |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
mustang

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2015-03-08, 13:48
|
|
|
odkręciłem świece i są suche ale z czarnym nalotem
czyli trzeba będzie gaźnik ustawić?
filtr powietrza jutro kupię choć obecny nie jest jeszcze zły |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2015-03-08, 16:17
|
|
|
Miałem coś podobnego. Tuż po zakupie moto. Moto stało przedtem długo nieużytkowane. Niby miało świeżą benzynę w baku. Przez jakiś czas przy każdym tankowaniu dolewałem do baku taki środek do przeczyszczania "instalacji benzynowych". Pomogło. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
tygrys

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-03-08, 18:13
|
|
|
Cytat: | nie jest jeszcze zły
|
To zakwalifikuje się do wymiany , jak zacznie gryzć?
Piałem Ci przecież , że trzeba dać więcej powietrza na gaznikach . "Świece z czarnym nalotem" - ewidentnie za bogata mieszanka , ale widzę mustang[b] , że nie bardzo kumaty jesteś w tych "klockach" [/b]więc doradzam wizytę u fachowca - bez obrazy |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
 |
tygrys

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-03-08, 18:52
|
|
|
Na każdym gazniku są minimum dwie śrubki regulacyjne - jedna od obrotów , druga od regulacji powietrza . Odróżnić je łatwo bo ta od obrotów jest na cięgle przepustnicy. Nas głównie interesuje ta druga , od powietrza . Jest ona miedziana - mosiężna(żółta) i dość długa po wykręceniu 3 do 5 cm (zależy od gaznika) i zakończona iglicą . Jest na niej założona sprężynka (zapobiega odkręcaniu) , ale widoczna dopiero po wykręceniu . Nie należy jej wykręcać , ale tylko lekko pokręcać . Wkręcając (w prawo) zmiejszamy powietrze , czyli wzbogacamy mieszankę , bo zmienia się stosunek paliwa do powietrza na korzyść paliwa .
Wykręcając (w lewo) - co nas remol71 interesuje , zwiększamy ilość powietrza w komorze mieszania gaznika - uboga mieszanka , bo więcej powietrza w stosunku do paliwa . Po regulacji powietrza , napewno trzeba będzie podregulować obroty - najprawdopodobniej - zmiejszyć (w lewo). Bardziej obrazowo wytłumaczyć nie potrafię - mam nadzieję remol71 , że zaspokoiłem Twoją ciekawość odnośnie regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej w gaznikach
Pamiętać jeszcze należy , że w silnikach wielogaznikowych (jak w tym przypadku - 2) regulację przeprowadzić należy na każdym gazniku o tą samą wartość - czyli tą samą iliść obrotów śruby reg. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
 |
tygrys

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-03-08, 19:18
|
|
|
remol71 napisał/a: | tygrys,
Taaa. Zbyt wiele nie naregulujesz w ten sposób. |
No to jak Ty byś to zrobił? zaprowadził do serwisu?
Jeżeli masz na myśli wakuometry , to ja tak proste regulacje na dwu-gaznikowcach robię w 10 min bez zegarów.
Masz lepszy sposób - chętnie poznam - ponoć uczymy się całe itd... |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
 |
mustang

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2015-03-08, 22:09
|
|
|
przecież pisałem że mało co się znam ,chyba że coś raz zobacze to sie wtedy naucze mam jakieś doświadczenia na małych moto ale przy większym wole aby ktoś najpierw pokazał
mechanik i tak będzie oglądał moto więc coś pomoże
filtr powietrza ma 5 tys km , przedmuchałem sprężarką i dla mnie wygląda spoko ale i tak kupie nowy ... ogólnie zastanawiam się czy warto zmieniać teraz świece na irydowe ? |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-08, 22:12
|
|
|
tygrys
Silnik nie pali, a Ty chcesz robić synchronizację ? Bez sensu. Opis jest na tyle chaotyczny, że w ogóle nie wiadomo, o co chodzi. Ja bym zaczął od iskry, a potem gaźniki do kompleksowego czyszczenia. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
mustang

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2015-03-08, 22:47
|
|
|
na ta chwile chciałbym wymienić filtr powietrza na nowy oraz kupić świece irydowe i zobaczyć czy będzie ciut lepiej ale i tak chcę oddać gaźnik do czyszczenia i regulacji
dzisiaj odpałalałem moto i jak zwykle na ssaniu nie łapie ,bez załapał od razu ale zgasł ,dałem troche ssania odpalił ale spadł z obrotów i zgasł ,jak sie rozgrzał to już chodził ale zauważyłem że teraz przy odkrecaniu gazu na postoju jak nie jest rozgrzany to zaczyna strzelać |
|
|
|
 |
tygrys

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-03-08, 23:00
|
|
|
remol71 napisał/a: | tygrys
Silnik nie pali, a Ty chcesz robić synchronizację ? Bez sensu. Opis jest na tyle chaotyczny, że w ogóle nie wiadomo, o co chodzi. Ja bym zaczął od iskry, a potem gaźniki do kompleksowego czyszczenia. |
No , no - powodzenia , chcesz szukać przyczyny - gdybyś miał doświadczenie , to już byś ją znał . "Bez sensu" , to szukanie dziury w całym i dawanie rad z których nic nie wynika , bo co chłopakowi doradziłeś? , ale można i tak . |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
 |
Uryś

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-03-08, 23:56
|
|
|
Wymień najpierw świece, na świecy nie powinno być czarnego nalotu. Ja miałem za małą przerwę na świecy i to była przyczna złego zapłonu i równej pracy silnika. Zacznij od prostych rzeczy, czyli świec. Możesz pół motocykla rozebrać a problem może być np. w świecy. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-09, 11:12
|
|
|
tygrys, Spokojnie.
Rzeczowo i po kolei. Jak Uryś, pisze, świece, badanie iskry, potem czyszczenie gaźników. Cudów nie ma.
Dodatkowo Kolega mustang pisze, ze ma strzały w wydech. Może był strzał w kolektor i odpadły korki zaślepiające króćce synchronizacji i silnik dostaje dużo lewego powietrza. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
tygrys

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-03-09, 11:38
|
|
|
mustang napisał/a: | na ta chwile chciałbym wymienić filtr powietrza na nowy oraz kupić świece irydowe i zobaczyć czy będzie ciut lepiej ale i tak chcę oddać gaźnik do czyszczenia i regulacji
dzisiaj odpałalałem moto i jak zwykle na ssaniu nie łapie ,bez załapał od razu ale zgasł ,dałem troche ssania odpalił ale spadł z obrotów i zgasł ,jak sie rozgrzał to już chodził ale zauważyłem że teraz przy odkrecaniu gazu na postoju jak nie jest rozgrzany to zaczyna strzelać |
Cały czas powtarzam " za bogata mieszanka" i wystarczy podać więcej powietrza .
Remol71 - cały czas jestem spokojny - zastanawiam się tylko , od czego miały zabrudzić się gazniki skoro mustang pisze , że zrobił "może 3000 km" od ostatniego czyszczenia? , a świeca albo pali , albo nie - przerwa na świecy nie wpływa na prawidłowy rozruch zimnego silnika - mam 38 lat zawodowej praktyki mechanika w silnikach gażnikowych i wiem co mówię Czarny nalot na świecy świadczy o zalewaniu paliwem przy rozruchu na ssaniu czyli jeszcze bardziej wzbogaconej mieszance i raczej dobrze świadczy o stanie świec , skoro mimo zalewania nadal odpalają mieszankę . Chłopak pisze , że niezbyt orientuje się w regulacjach więc to co mu sugerujesz będzie musiał robić w warsztacie i wygoni trochę grosza z kieszeni , bo do tych spraw o których piszesz dodać trzeba jednak synchronizację , bo po rozbieraniu gazników do czyszczenia trzeba to zrobić , a stosując się do wskazówek regulacji , które opisałem - nauczy się sam i będzie miał satysfakcję |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-09, 11:53
|
|
|
To skąd nagle "za bogata mieszanka" ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
|