YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-07, 20:06   problemy z odpalaniem

Witam , mam problem z odpalaniem gwiazdy mianowicie ...włączam ssanie na maxa kranik on i odpalam a on kręci i kręci i kręci i nic... dopiero jak zdjąłem ssanie to odpalił ale zaraz potem zgasł ,odpalił i gasł i tak kilka razy trochę gazu mu dałem po odpaleniu trochę się rozgrzał w końcu było dobrze ... ogólnie na rozgrzanym silniku pali spoko ale na zimnym ma problemy i często gaśnie na zimnym ...

ogólnie przez 2 lata przejechałem może ze 3000km

akumulator naładowany

regulacja gaźników była 2 lata temu wtedy były wymienione też wszystkie filtry i świece

może to wina świec (mam te zwykłe nie irydowe)

dodatkowo rok temu wymieniłem wydech co skutkuje teraz strzelaniem z rur przy odpuszczaniu gazu choć nie zawsze ... nie wiem czy to ma znaczenie do problemu głównego

dobrze by było gdybyś napisał jaki to motocykl, kranik dużo mówi ale jednak /WADERA
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2015-03-08, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-03-07, 22:01   

mustang napisał/a:
nie wiem czy to ma znaczenie do problemu głównego


Może mieć znaczenie , bo świadczy o zbyt bogatej mieszance i na zimnym silniku może zalewać świece , bo piszesz , że bez ssania odpala . Ssanie to nic innego tylko chwilowe wzbogacenie mieszanki właśnie dla lepszego startu zimnego silnika . Musisz spróbować dać więcej powietrza na gażnikach - delikatnie po 1/4 obrotu wykręcać śrubki jednakowo na obu gażnikach i próbować odpalać .
Jeszcze jedna uwaga - paliwo - mało pomykasz więc może stare , radzę dolać świerzego lub wymienić całość.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-07, 22:35   

po regulacji gaźników 2 lata temu moto spoko odpalał ,problemy zaczeły się w tamtym roku jakiś czas po wymianie wydechów zaczął gorzej odpalać na ssaniu, łatwiej odpali bez ssania ale od razu gasł ...ogólnie jak jest zimny nie pracuje równo i zdarza mu się zgasnąć póki się nie rozgrzeje... od czasu regulacji nie było tej pory żadnej ingerencji w gaźnikach ...

dodatkowo dodam że powoli siada sprzęgiełko rozrusznika bo zaczynać stukać przy odpalaniu i gaszeniu
 
 
przemczyszyn 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 510
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-03-07, 22:42   

Wymiana wydechu może mieć znaczenie
_________________
Lewa w górę!
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-07, 22:54   

przemczyszyn napisał/a:
Wymiana wydechu może mieć znaczenie

mógłbyś rozwinąć ?? ? w jaki sposób może zmiana wydechu wpłynąć na odpalanie ??

ja nie mam doświadczenia w regulacji moto dlatego pytam
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2015-03-08, 08:48   

mustang poszukaj na forum był temat wymiana wydechów a regulacja gaźników
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-03-08, 08:59   

mustang napisał/a:
bo zaczynać stukać przy odpalaniu i gaszeniu

Poszukaj, poczytaj np. http://yamaha-dragstar.pl...ht=stuk&start=0
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-08, 13:48   

odkręciłem świece i są suche ale z czarnym nalotem

czyli trzeba będzie gaźnik ustawić?

filtr powietrza jutro kupię choć obecny nie jest jeszcze zły
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-03-08, 16:17   

Miałem coś podobnego. Tuż po zakupie moto. Moto stało przedtem długo nieużytkowane. Niby miało świeżą benzynę w baku. Przez jakiś czas przy każdym tankowaniu dolewałem do baku taki środek do przeczyszczania "instalacji benzynowych". Pomogło.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-03-08, 18:13   

Cytat:
nie jest jeszcze zły

To zakwalifikuje się do wymiany , jak zacznie gryzć? ;D
Piałem Ci przecież , że trzeba dać więcej powietrza na gaznikach . "Świece z czarnym nalotem" - ewidentnie za bogata mieszanka , ale widzę mustang[b] , że nie bardzo kumaty jesteś w tych "klockach" ;D [/b]więc doradzam wizytę u fachowca - bez obrazy lol
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-03-08, 18:52   

Na każdym gazniku są minimum dwie śrubki regulacyjne - jedna od obrotów , druga od regulacji powietrza . Odróżnić je łatwo bo ta od obrotów jest na cięgle przepustnicy. Nas głównie interesuje ta druga , od powietrza . Jest ona miedziana - mosiężna(żółta) i dość długa po wykręceniu 3 do 5 cm (zależy od gaznika) i zakończona iglicą . Jest na niej założona sprężynka (zapobiega odkręcaniu) , ale widoczna dopiero po wykręceniu . Nie należy jej wykręcać , ale tylko lekko pokręcać ;d . Wkręcając (w prawo) zmiejszamy powietrze , czyli wzbogacamy mieszankę , bo zmienia się stosunek paliwa do powietrza na korzyść paliwa ;d .
Wykręcając (w lewo) - co nas remol71 interesuje , zwiększamy ilość powietrza w komorze mieszania gaznika - uboga mieszanka , bo więcej powietrza w stosunku do paliwa ;D . Po regulacji powietrza , napewno trzeba będzie podregulować obroty - najprawdopodobniej - zmiejszyć (w lewo). Bardziej obrazowo wytłumaczyć nie potrafię - mam nadzieję remol71 , że zaspokoiłem Twoją ciekawość odnośnie regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej w gaznikach :>
Pamiętać jeszcze należy , że w silnikach wielogaznikowych (jak w tym przypadku - 2) regulację przeprowadzić należy na każdym gazniku o tą samą wartość - czyli tą samą iliść obrotów śruby reg.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-03-08, 19:18   

remol71 napisał/a:
tygrys,

Taaa. Zbyt wiele nie naregulujesz w ten sposób.


No to jak Ty byś to zrobił? zaprowadził do serwisu?
Jeżeli masz na myśli wakuometry , to ja tak proste regulacje na dwu-gaznikowcach robię w 10 min bez zegarów.
Masz lepszy sposób - chętnie poznam - ponoć uczymy się całe itd... :>
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-08, 22:09   

przecież pisałem że mało co się znam ,chyba że coś raz zobacze to sie wtedy naucze :) mam jakieś doświadczenia na małych moto ale przy większym wole aby ktoś najpierw pokazał
mechanik i tak będzie oglądał moto więc coś pomoże

filtr powietrza ma 5 tys km , przedmuchałem sprężarką i dla mnie wygląda spoko ale i tak kupie nowy ... ogólnie zastanawiam się czy warto zmieniać teraz świece na irydowe ?
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-08, 22:12   

tygrys

Silnik nie pali, a Ty chcesz robić synchronizację ? Bez sensu. Opis jest na tyle chaotyczny, że w ogóle nie wiadomo, o co chodzi. Ja bym zaczął od iskry, a potem gaźniki do kompleksowego czyszczenia.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-08, 22:47   

na ta chwile chciałbym wymienić filtr powietrza na nowy oraz kupić świece irydowe i zobaczyć czy będzie ciut lepiej ale i tak chcę oddać gaźnik do czyszczenia i regulacji

dzisiaj odpałalałem moto i jak zwykle na ssaniu nie łapie ,bez załapał od razu ale zgasł ,dałem troche ssania odpalił ale spadł z obrotów i zgasł ,jak sie rozgrzał to już chodził ale zauważyłem że teraz przy odkrecaniu gazu na postoju jak nie jest rozgrzany to zaczyna strzelać
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-03-08, 23:00   

remol71 napisał/a:
tygrys

Silnik nie pali, a Ty chcesz robić synchronizację ? Bez sensu. Opis jest na tyle chaotyczny, że w ogóle nie wiadomo, o co chodzi. Ja bym zaczął od iskry, a potem gaźniki do kompleksowego czyszczenia.


No , no - powodzenia , chcesz szukać przyczyny - gdybyś miał doświadczenie , to już byś ją znał . "Bez sensu" , to szukanie dziury w całym i dawanie rad z których nic nie wynika , bo co chłopakowi doradziłeś? :nie_wiem: , ale można i tak .
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2015-03-08, 23:56   

Wymień najpierw świece, na świecy nie powinno być czarnego nalotu. Ja miałem za małą przerwę na świecy i to była przyczna złego zapłonu i równej pracy silnika. Zacznij od prostych rzeczy, czyli świec. Możesz pół motocykla rozebrać a problem może być np. w świecy.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-09, 11:12   

tygrys, Spokojnie.

Rzeczowo i po kolei. Jak Uryś, pisze, świece, badanie iskry, potem czyszczenie gaźników. Cudów nie ma.

Dodatkowo Kolega mustang pisze, ze ma strzały w wydech. Może był strzał w kolektor i odpadły korki zaślepiające króćce synchronizacji i silnik dostaje dużo lewego powietrza.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-03-09, 11:38   

mustang napisał/a:
na ta chwile chciałbym wymienić filtr powietrza na nowy oraz kupić świece irydowe i zobaczyć czy będzie ciut lepiej ale i tak chcę oddać gaźnik do czyszczenia i regulacji

dzisiaj odpałalałem moto i jak zwykle na ssaniu nie łapie ,bez załapał od razu ale zgasł ,dałem troche ssania odpalił ale spadł z obrotów i zgasł ,jak sie rozgrzał to już chodził ale zauważyłem że teraz przy odkrecaniu gazu na postoju jak nie jest rozgrzany to zaczyna strzelać


Cały czas powtarzam " za bogata mieszanka" i wystarczy podać więcej powietrza .
Remol71 - cały czas jestem spokojny - zastanawiam się tylko , od czego miały zabrudzić się gazniki skoro mustang pisze , że zrobił "może 3000 km" od ostatniego czyszczenia? , a świeca albo pali , albo nie - przerwa na świecy nie wpływa na prawidłowy rozruch zimnego silnika - mam 38 lat zawodowej praktyki mechanika w silnikach gażnikowych i wiem co mówię ;D Czarny nalot na świecy świadczy o zalewaniu paliwem przy rozruchu na ssaniu czyli jeszcze bardziej wzbogaconej mieszance i raczej dobrze świadczy o stanie świec , skoro mimo zalewania nadal odpalają mieszankę . Chłopak pisze , że niezbyt orientuje się w regulacjach :> więc to co mu sugerujesz będzie musiał robić w warsztacie i wygoni trochę grosza z kieszeni lol , bo do tych spraw o których piszesz dodać trzeba jednak synchronizację , bo po rozbieraniu gazników do czyszczenia trzeba to zrobić ! , a stosując się do wskazówek regulacji , które opisałem - nauczy się sam i będzie miał satysfakcję :brawo:
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-09, 11:53   

To skąd nagle "za bogata mieszanka" ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group