Kompletny brak reakcji na próbę rozruchu xvs 1100 |
Autor |
Wiadomość |
axel2505


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 63 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 2014-04-14, 22:07 Kompletny brak reakcji na próbę rozruchu xvs 1100
|
|
|
Witam serdecznie szanownych forumowiczów. Problem jak w temacie, a dokładnie sytuacja przedstawia się tak : kluczyk na ON, kranik paliwa na ON, ssanie na maxa, czerwony klawisz w dół, palec naciska na starter... i TYLKO słychać "klik" w przekaźniku,
który jest obok akumulatora .Ostatni raz odpalałem Yadvige na koniec grudnia jak rozgrzewałem olej do wymiany i nie było żadnych problemów. Olej wymieniałem zgodnie ze sztuką podpierając się mocno wiedzą zawartą również na Forum.
-akumulator jest naładowany
-świece wymienione
-bezpiecznik 10 przy aku sprawny
bardzo proszę o pomoc bo dupa swędzi człek by a tu |
_________________ Axel |
|
|
|
 |
Pawlo


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 108 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 401 Skąd: Józefów k.Otwocka
|
Wysłany: 2014-04-14, 22:40 Re: Kompletny brak reakcji na próbę rozruchu xvs 1100
|
|
|
[quote="axel2505"]-akumulator jest naładowany
A jak to sprawdziłeś? Kontrolki świecą się przy próbie rozruchu? |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-14, 22:49
|
|
|
Stawiam jednak na akumulator, sprawdź go pod obciążeniem ( każdy elektryk to zrobi ) |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
koszerny


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1748 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2014-04-14, 22:58
|
|
|
a może masz na biegu i moto na stopce |
_________________ HONDA ST1300 PAN EUROPEAN 2010
 |
|
|
|
 |
Bemol


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 59 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6536 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2014-04-14, 23:12
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | Stawiam jednak na akumulator, |
może nie daj Boże trafiłeś na wadliwą partię aku jak mi się przydarzyło i w sezonie trzy zmieniłem. Jak masz Vartę to mogę niemalże z 100% pewnością powiedzieć: Witaj w klubie |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2014-04-14, 23:33
|
|
|
też tak mam od jakiegoś czasu, cyka ale nie kręci, z czasem po którymś razie odpali, gorzej gdy jest zimny, ciepły znacznie lepiej,
osobiście optuję za tym, że szczotki w rozruszniku wymagają wymiany i rozrusznik nie ma po prostu siły kręcić silnikiem |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-04-15, 03:24
|
|
|
atawiam na rozładowany, albo padnięty akumulator. Szczotki rozrusznika jakby się skończyły to przekaźnik nie cykałby. Cyka, bo jest mało prądu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-04-15, 06:30
|
|
|
w innym miejscu kolega pisał że będzię miał podpięty aku na podtrzymaniu ... |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
Jarek74

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Qrnik
|
Wysłany: 2014-04-15, 07:20
|
|
|
Mój całą zimę był na podtrzymaniu i nic to nie dało, jak aku się kończy, to nawet polewa czekoladowa mu nie pomoże .
Reakcje były podobne jak u axel2505, podpiąłem aku z auta i odpalił od strzała po całej zimie, więc stary aku pod pachę i do sklepu po nowy.
W sklepie powiedzieli po sprawdzeniu, że stary miał ledwie 50A prądu rozruchu, a to za mało, żeby odpalić DS 1100. |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
 |
duoma


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-04-16, 12:46
|
|
|
Moj poprzedni aku też tak się skończył, padł przez weekend, ot tak, z dnia na dzień, po naładowaniu odpalił, pojechałem do kumpla i już nie odpalił (nie była to wina ładowania) - wymieniłem aku i wszystko jest OK. |
|
|
|
 |
Henryk49


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 56 Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 42 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2014-04-16, 18:35
|
|
|
Witam ja miałem taką samą sytuację, do przekaźnika rozrusznika idzie przewód od akumulatora sprawdź sobie czy nie jest popuszczony tak samo masę, zawszę możesz odkręcić i wyczyścić może jest gdzieś zaśniedziałe tak samo kostkę ja tak zrobiłem i jak ręką odjął powodzenia
[ Dodano: 2014-04-16, 18:39 ]
sprawdź jeszcze przy akumulatorze czy nie są klemy zaśniedziałe albo popuszczone. |
|
|
|
 |
axel2505


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 63 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 2014-04-17, 21:22
|
|
|
...sprawdziłem organoleptycznie (dziwne słowo ) kontrolki świecą, wszystkie bezpieczniki(w schowku, pod siedzeniem, obok aku) sprawne, Swiece nówki, próba startu z aku z auta nic nie dała. Jak któryś z kolegów zauważył aku był na podtrzymaniu przez zimę i wg wskazań miernika aku ma ~14,3 V. nic nie rozumiem. Może muszę rozebrać rozrusznik? |
_________________ Axel |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2014-04-17, 21:36
|
|
|
Musisz sprawdzić połączenie przewodu masowego akumulatora do ramy. Zła, zaśniedziała masa nie pozwoli odpalić. Jest tam trudne podejście, ale...da się. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-04-18, 01:23
|
|
|
axel2505 napisał/a: | wg wskazań miernika aku ma ~14,3 V | co to za aku ? Tyle to nie ma nawet przy ładowaniu przy odpalony silniku
za dużo podaje, albo miernik do bani.
Kolego, zanim rozbierzesz polowe motocykla, sprawdź masę i spróbuj odpalić z innego akumulatora. Mój również pokazywał 12,5 V i co z tego. Odpaliłem z akumulatora Johnego i po chwili zaczął gasnąc. W domu pomiar - 12,5 V. Wymontowałem, zapiąłem aku od skutera, drugie aku na rozruch i odpalił od ręki. Ten stary nadal pokazuje 12,5 V, tyle, ze tylko pokazuje. Po 2 minutach ładowania ładowarka pokazuje, stan naładowania pełny. A żarówka 5W zaczyna gasnąc po kilku minutach. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
teper

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 54 Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 790 Skąd: Pacew
|
Wysłany: 2014-04-18, 07:08
|
|
|
miałem to samo co pisał Witek jest to oberwana cela w akumulatorze.
kupiłem drugi i jest ok |
_________________ If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle |
|
|
|
 |
HELLOWEEN


Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-04-18, 09:03
|
|
|
Rozwiązaniem problemu jest tester do akumulatora. Wydatek około 200 zł,ale jeżeli jest was kilku w jednym miejscu to może warto się złożyć i kupić? Ewentualnie wyjąć aku i podejść z nim do najbliższego warsztatu. Za przysłowiowe "piwo" sprawdzą baterię w parę sekund i po problemie. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-04-18, 13:25
|
|
|
HELLOWEEN, nawet nie za piwo a za free. jest wielkie prawdopodobieństwo, że klient kupi u nich akumulator. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
axel2505


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 63 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 2014-04-20, 17:23
|
|
|
... jak czlowiek jest ciemny to nikt nie pomoze. Pisalem o klianiu przekaznika ale nie mialem pojecia ze szanowni koledzy mowia o duzym przekazniku rozrusznika znajdujacym sie pod siodlem, a mi klika maly przekaznik usytuowany zaraz obok aku bo ten duzy pod siodlem nic nie mowi. slyszalem ze mozna zewrzec te 2 grube kable, ktore do niego ida i jak rozrusznik zadziala tzn. ,ze rozrusznik jest do wymiany tylko czy wolno mi zewrzec te kable z pominieciem 2 bezpiecznikow 30tek bez szkody dla moto? prosze o podpowiedz i jednoczesnie zycze wszystkim wesolych jajek ismacznego dyngusa z okazji Wielkanocy
pozdrawiam |
_________________ Axel |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-04-21, 18:20
|
|
|
axel2505 napisał/a: | slyszalem ze mozna zewrzec te 2 grube kable, ktore do niego ida i jak rozrusznik zadziala tzn. ,ze rozrusznik jest do wymiany | nie wiem czy zauważyłeś bezsensowność tego twierdzenia. Słuchaj więcej takich bzdur, a niedługo wymienisz pół motocykla
To jest bardzo proste połączenie elektryczne. Do przekaźnika idzie gruby przewód prądowy i taki sam z niego wychodzi. Jeżeli je zewrzesz, to pominiesz przekaźnik. Nic się nie stanie, ponieważ będzie to tak jakbyś pominął włącznika rozrusznika i podłączył rozrusznik bezpośrednio do prądu.
Jeżeli rozrusznika zadziała po podaniu mu prądu na zacisk plusowy, to jest do wymiany ? Chyba żartujesz. Jeżeli już to przekaźnik, a nie rozrusznik . Zanim zaczniesz wydawać pieniądze na drogie części, to sprawdź przejście prądu po kolei.
Bez względu na to jaki klika ci przekaźnik, jest to zawsze objaw zbyt małego prądu. To normalne zjawisko. Za mały prąd, nie ma odpowiednich warunków na zwarcie styków. Cewka skacze tam i z powrotem.
A tak na marginesie, czy kolega podał napięcie z drugiego akumulatora w celu sprawdzenia, czy odpali ? Bo jeżeli nie, to nasza pomoc jest pisaniem na wodzie.
Tak więc po kolei :
1.sprawdzić akumulator i nie sugerować się tym co pokazuje ładowarka. Albo sprawdzenie w warsztacie lub sklepie pod obciążeniem, albo eliminacja tego źródła prądu i zastąpienie go nowym.
2.Sprawdzić, czy prąd dochodzi do startera (włącznik rozrusznika)i z niego wychodzi - przecież ten pstryczek też mógł się uszkodzić, jak działa to dalej
3. sprawdzić działanie przekaźnika. W pierwszej kolejności, czy dochodzi do niego napięcie. Po podaniu prądu sterującego ze startera, powinien przerzucić prąd na wyjście. Jeżeli jest prąd na wyjściu, to sprawdzić połączenie z rozrusznikiem.
Jeżeli do rozrusznika dochodzi prąd, zdemontować rozrusznik i sprawdzić szczotki.
Jak sam widzisz do wymiany rozrusznika jeszcze daleka droga.
Na tą chwilę na jakim jesteś etapie ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
axel2505


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 63 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 2014-04-21, 21:25
|
|
|
serdecznie dziekuje witek1965 za wyjasnienia i porady. Przepraszam za tego knota, o ktorym piszesz, oczywioscie nikt nie podpowiadal mi, ze jak zadziala rozrusznik to znaczy, ze trzeba go wymienic chodzilo ot to o czy Ty napisales czyli wymienc ewentualnie porzekaznik. Co do etapu , na ktorym jestem to z uwagi na swiatreczny okres niewiele w garazu bylem nie mniej proba z podlaczeniem moto do baterii z auta nie dala zadnego rezultatu. jutro zamierzam po kolei przejsc wszystkie punkty, o ktorych napisales i jestem pelen nadziei, ze w koncu ruszy.
jeszcze raz dzieki i pozdrawiam |
_________________ Axel |
|
|
|
 |
|