Słabe światło |
Autor |
Wiadomość |
sagittarius


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 52 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 3212 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-11-16, 10:08 Słabe światło
|
|
|
Pytanie takie mam otóż czy można w 650 wzmocnic światło przednie jakimś przekaźnikiem? Wspomagam się lighbarami ale rażę wszystkich w nocy więc nie do końca jest to rozwiązanie a sama lampa hmm... niewiele daje. |
_________________ No road is too long when you have good company |
|
|
|
 |
Dariow

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-11-16, 10:10
|
|
|
Edi widziołes moje światło myśla że jest dobre wystarczy wsadzi lepszą żarówke, w Dragu miałem włożona Philipsa o zwiekszonej mocy a teraz mam żarówke niebieską |
|
|
|
 |
sagittarius


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 52 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 3212 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-11-16, 10:29
|
|
|
To było by najprostsze i najtańsze rozwiązanie ale pytam o przekaźnik bo wiem że są takie cuda tyle że nie wiem czy do motocykla coś takiego można zastosowac? |
_________________ No road is too long when you have good company |
|
|
|
 |
teper

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 54 Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 790 Skąd: Pacew
|
Wysłany: 2013-11-16, 11:11
|
|
|
załóż bixenon slim |
_________________ If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-11-16, 15:55
|
|
|
sagittarius, samo założenie przekaźnika nic Ci nie da. Żarówka ma swoją moc i tutaj cudów nie zdziałasz. Zwiększenie napięcia spowoduje, że się po prostu spali. Pozostaje więc tylko wymiana żarówki na mocniejszą. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-11-16, 16:31
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | samo założenie przekaźnika nic Ci nie da. |
sagittarius...da, tylko należy zasilić żarówkę bezpośrednio z akumulatora przewodem 2,5 mm2 przez standardowy samochodowy przekaźnik na prąd max. 15A, który będzie sterowany dotychczasową instalacją zasilającą żarówkę. W starych instalacjach występują spore spadki napięcia i stąd możesz mieć słabe światła.
Ale wpierw sprawdzić należy instalację: regulator napięcia - jego parametry, oczyścić wszystkie złącza, a dopiero potem kombinować ze zmianą instalacji. Żarówkę zawsze warto wymienić na lepszej jakości. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-11-16, 16:53
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | Pozostaje więc tylko wymiana żarówki na mocniejszą. | zgadza się, a to jest związane z założeniem przekaźnika, który jest potrzebny, żeby nie uszkodzić włącznika świateł, lub przełącznika. Generalnie odradzam stosowanie żarówek o zwiększonej mocy. Po pierwsze są niedozwolone, po drugie można uszkodzić lustro i kostkę. Kostka to pikuś, kosztuje 5 zł
Pirania_LM napisał/a: | Żarówka ma swoją moc i tutaj cudów nie zdziałasz. | i tu jesteś w błędzie -są żarówki, z homologacją o zwiększonej sile światła i mocy zgodnej z normami. Są droższe, świecą zdecydowanie lepiej. Mają dwie wady - renomowanej firmy kosztują sporo, żywotność jest mniejsza. Więc jak nie wiesz, to nie wprowadzaj w błąd. Są na ten temat obszerne informacje, również na forum.
Pirania_LM napisał/a: | samo założenie przekaźnika nic Ci nie da | da, patrz post Vaaksa Pirania_LM napisał/a: | Zwiększenie napięcia spowoduje, że się po prostu spali. | co wg Ciebie ma zwiększyć napięcie które spowoduje spalenie i jeszcze pytanie czego spalenie bo nie określiłeś. Jeżeli żarówki to zgadza się, tylko nie wiem skąd ma się wziąć zwiększone napięcie, jeżeli przełącznika, to w wypadku założenia mocniejszej żarówki, tak jak napisałem można spalić przełącznik. Chyba, że uważasz, że zastosowanie przekaźnika spowoduje wzrost napięcia, co sugerowałaby kolejność zdań. Nie , przekaxnik nie spowoduje wzrostu napięcia.
Jednym słowem techniczny bełkot. Coś gdzieś było słyszane, ale co ? i gdzie ? czemu miało służyć
sagittarius napisał/a: | Wspomagam się lighbarami ale rażę wszystkich w nocy | to je po prostu ustaw. No bez żartów. Ja mam i nikogo nie oślepiam.
Jeżeli masz lightbary na żarówki H3, to alternator 650-tki może być za słaby na zasilenie 55-cio watowych żarówek. Można zastosować żarówki 35W. Dają radę
[ Dodano: 2013-11-16, 16:55 ]
teper napisał/a: | załóż bixenon slim | również niedozwolone, ale daje efekt i to jaki. stosując palnik 4300 K powinno nie drażnić policji i diagnosty
[ Dodano: 2013-11-16, 17:00 ]
sagittarius napisał/a: | pytam o przekaźnik bo wiem że są takie cuda tyle że nie wiem czy do motocykla coś takiego można zastosowac? | ale dajesz po jajach.
Przekaźniki można stosować i stosuje się wszędzie .
[ Dodano: 2013-11-16, 17:03 ]
jedno pytanie - a lightbary masz podłączone bez przekaźnika ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-11-16, 17:07
|
|
|
A ja powiem tak, jeżdżę swiom V-starem ( sprowadzony ze stanów ) 2002rok i nie narzekam na światła ale jak siadam na szwagra w wersji europejskiej z 98 roku to masakra. Czy różnica 4 lat i 30 000 km. może mieć taki wpływ na światła?? ( obydwa 650 ).
A mocniejsze żarówki czy xenony niedozwolone?? Jeśli tak to wszyscy z nas którzy mają wydechy zmieniane powinni natychmiast założyć fabryczne nie wiercone |
_________________  |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-11-16, 17:32
|
|
|
petermajster napisał/a: | A ja powiem tak, jeżdżę swiom V-starem ( sprowadzony ze stanów ) 2002rok i nie narzekam na światła ale jak siadam na szwagra w wersji europejskiej z 98 roku to masakra. Czy różnica 4 lat i 30 000 km. może mieć taki wpływ na światła?? ( obydwa 650 ). |
Może, chociażby przez zaśniedziałe złączki. Tam są spore spadki napięcia. Dbajcie o czyste konektory w kostkach i punkty masowe. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-11-16, 18:15
|
|
|
petermajster, masz rację z tymi wydechami rzecz jasna, ale należy przynajmniej uprzedzić pytającego, że to co sugerujemy może mieć konsekwencje, żeby nie miał pretensji, że przez nas zabrano mu dowód rejestracyjny i miał jakieś tam przykrości. Zauważ, że : delikatnie poleciłem Xenony, a mocniejsze żarówki odradziłem ze względu na możliwość wypalenia lustra, dodam, że altek w 650-tce nie jest za mocny i dodatkowe obciążenie raczej nie jest wskazane. Kolejna sprawa, to samo założenie żarówki 100/80W, a tylko takie są po znormalizowanej 60/55W to już poważne zagrożenie dla przełączników. I sprawa samych lamp - amerykańska ma światło symetryczne, europejska asymetryczne. Pojedyncza lampa europejska tak jak napisałeś - masakra. Dokładnie takie samo miałem odczucie jak wsiadłem na V-stara, dlatego też wstrzymuję się z przekładką wkładu lamy na europejskie. Nie muszę dodawać, że lightbary też są niedozwolone, a ich używamy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
sagittarius


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 52 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 3212 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-11-16, 18:52
|
|
|
Okey to się naczytałem i teraz czas na wnioski a więc:
1. Mocniejsza żarówka owszem lecz jest ryzyko uszkodzeń.
2. Bi-Xenon owszem ale... not legal.
3. Przekaźnik owszem ale wiąże się to ze zmianą instalacji.
Co do moich lightbarów są ustawione najniżej jak się da/ na ile pozwoliło mocowanie i światło tzn. jego centralny pkt. świeci jakieś 2m przed kółkiem tyle że bardzo dużo światła jest rozproszonego wokół (MajQ się o tym przekonał na własnych lusterkach)
Moje pytanie zadałem bo nie znam się zupełnie na tym chciałem poznac wasze zdanie i ewentualne opcje prócz zmiany reflektora bądź motocykla.
Dziękuję za wszystkie wskazówki i porady |
_________________ No road is too long when you have good company |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-11-16, 19:24
|
|
|
A czy żarówki o tej samej mocy ale zwiększonej ilości światła (np: Tungsram H4 12V 60/55W Megalight Ultra 60%) grzeją się bardziej od tradycyjnych?
Bo założenie o większej mocy może spowodować uszkodzenie lustra reflektora. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-11-16, 20:42
|
|
|
Merlin napisał/a: | A czy żarówki o tej samej mocy ale zwiększonej ilości światła (np: Tungsram H4 12V 60/55W Megalight Ultra 60%) grzeją się bardziej od tradycyjnych? | a to żeś zadał ciekawe pytanie. czytałem obszerny artykuł o tych żarówkach, wymieniano zalety i wady, polecano jedne mniej, drugie bardziej, jedne to w ogóle przekreślono, bo +X% światła okazał sie picem, ale o zwiększonej energii cieplnej nie pisali. Nie ostrzegali przez wytopieniem gniazda, czy lustra, a większość puszek ma lustra z tworzywa. natomiast o zwiększonej energii cieplnej żarówek 100/80W miałem okazję się przekonać swego czasu. Można napisać do np. Philips Polska zapytanie, albo do Osram. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Lokis


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2013-11-16, 22:45
|
|
|
Panowie pobór mocy oraz straty w postacie energii cieplnej to jedno a barwa światła i ilość lumenów to drugie. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2013-11-16, 22:56
|
|
|
minął 1 sezon na xenonie - nikt nie protestował od biedy można wrócić do zwykłej żarówki w trakcie kontroli
choć jak się doczepią to też do: amerykańskiej lampy, głośniejszego wydechu, mrugającego stopu, ostrych krawędzi deflektorów itd
PS
a i tak dokładam światła |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-11-16, 23:41
|
|
|
A czym się różni amerykańska lampa od europejskiej? |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
sq5naz


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2013-11-17, 00:04
|
|
|
Merlin napisał/a: | A czym się różni amerykańska lampa od europejskiej? |
Kształtem granicy światła i cienia. Amerykańska świeci symetrycznie, europejska asymetrycznie - wyżej w kierunku prawego krawężnika.
Ja również uważam, że moja 650tka (europejczyk) ma niezbyt mocne światło, ale jakoś daję sobie radę. Wiadomo, że bezpieczniej byłoby jakbym miał mocniejsze światło.
Sporo zapewne do sprawy wnosi żarówka. Kupiłem od Aldka razem z motocyklem Philipsa Blue Vision. Gdy się przepalił wstawiłem Osram Night Breaker Plus i uważam, że świeci trochę jaśniej.
Będę musiał się jeszcze przyjrzeć stykom - może je wyczyszczę i to trochę poprawi światło. No i ustawienie reflektora wnosi też sporo do sprawy. Czytałem, że należy to także sprawdzać co jakiś czas. |
_________________ vaya con Dios...
 |
|
|
|
 |
Latoch


Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: 2013-11-19, 10:19
|
|
|
Krótko. Wymieniałem 5 żarówek. I wszystkie wylądowały w garażu. Nie udało mi się poprawić światła by śieciło a nie straszyło. Kupiłem odpowiednie ( zaznaczam Odpowiednie lightbary ) podłączyłem przez przekaźnik i osobny bezpiecznik ora dobry włącznik, ustawiłem tak by świeciły w miejsce świecenia naszej oryginalnej lampy. Od 4 lat jeżdże cały czas na lightbarach i nigdy nie wyładował mi się akumulator. Kropka |
_________________
Grzegorz |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2013-11-19, 10:35
|
|
|
Latoch napisał/a: | Od 4 lat jeżdże cały czas na lightbarach i nigdy nie wyładował mi się akumulator. Kropka |
Jeździsz 650 ?
Jakie żarówki masz w lightbarach? |
_________________  |
|
|
|
 |
|