YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe światło
Autor Wiadomość
sagittarius 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 52
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 3212
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-11-16, 10:08   Słabe światło

Pytanie takie mam otóż czy można w 650 wzmocnic światło przednie jakimś przekaźnikiem? Wspomagam się lighbarami ale rażę wszystkich w nocy więc nie do końca jest to rozwiązanie a sama lampa hmm... niewiele daje.
_________________
No road is too long when you have good company
 
 
Dariow 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 883
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-16, 10:10   

Edi widziołes moje światło myśla że jest dobre wystarczy wsadzi lepszą żarówke, w Dragu miałem włożona Philipsa o zwiekszonej mocy a teraz mam żarówke niebieską
 
 
sagittarius 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 52
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 3212
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-11-16, 10:29   

To było by najprostsze i najtańsze rozwiązanie ale pytam o przekaźnik bo wiem że są takie cuda tyle że nie wiem czy do motocykla coś takiego można zastosowac? :)
_________________
No road is too long when you have good company
 
 
teper 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 54
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 790
Skąd: Pacew
Wysłany: 2013-11-16, 11:11   

załóż bixenon slim
_________________
If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-11-16, 15:55   

sagittarius, samo założenie przekaźnika nic Ci nie da. Żarówka ma swoją moc i tutaj cudów nie zdziałasz. Zwiększenie napięcia spowoduje, że się po prostu spali. Pozostaje więc tylko wymiana żarówki na mocniejszą.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2013-11-16, 16:16   

Pirania_LM napisał/a:
wymiana żarówki na mocniejszą
... lub o większej sile światła. Są takie. Już była w tym temacie dyskusja - poszukaj.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-11-16, 16:31   

Pirania_LM napisał/a:
samo założenie przekaźnika nic Ci nie da.


sagittarius...da, tylko należy zasilić żarówkę bezpośrednio z akumulatora przewodem 2,5 mm2 przez standardowy samochodowy przekaźnik na prąd max. 15A, który będzie sterowany dotychczasową instalacją zasilającą żarówkę. W starych instalacjach występują spore spadki napięcia i stąd możesz mieć słabe światła.
Ale wpierw sprawdzić należy instalację: regulator napięcia - jego parametry, oczyścić wszystkie złącza, a dopiero potem kombinować ze zmianą instalacji. Żarówkę zawsze warto wymienić na lepszej jakości.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-11-16, 16:53   

Pirania_LM napisał/a:
Pozostaje więc tylko wymiana żarówki na mocniejszą.
zgadza się, a to jest związane z założeniem przekaźnika, który jest potrzebny, żeby nie uszkodzić włącznika świateł, lub przełącznika. Generalnie odradzam stosowanie żarówek o zwiększonej mocy. Po pierwsze są niedozwolone, po drugie można uszkodzić lustro i kostkę. Kostka to pikuś, kosztuje 5 zł
Pirania_LM napisał/a:
Żarówka ma swoją moc i tutaj cudów nie zdziałasz.
i tu jesteś w błędzie -są żarówki, z homologacją o zwiększonej sile światła i mocy zgodnej z normami. Są droższe, świecą zdecydowanie lepiej. Mają dwie wady - renomowanej firmy kosztują sporo, żywotność jest mniejsza. Więc jak nie wiesz, to nie wprowadzaj w błąd. Są na ten temat obszerne informacje, również na forum.

Pirania_LM napisał/a:
samo założenie przekaźnika nic Ci nie da
da, patrz post Vaaksa
Pirania_LM napisał/a:
Zwiększenie napięcia spowoduje, że się po prostu spali.
co wg Ciebie ma zwiększyć napięcie które spowoduje spalenie i jeszcze pytanie czego spalenie bo nie określiłeś. Jeżeli żarówki to zgadza się, tylko nie wiem skąd ma się wziąć zwiększone napięcie, jeżeli przełącznika, to w wypadku założenia mocniejszej żarówki, tak jak napisałem można spalić przełącznik. Chyba, że uważasz, że zastosowanie przekaźnika spowoduje wzrost napięcia, co sugerowałaby kolejność zdań. Nie , przekaxnik nie spowoduje wzrostu napięcia.
Jednym słowem techniczny bełkot. Coś gdzieś było słyszane, ale co ? i gdzie ? czemu miało służyć :nie_wiem:

sagittarius napisał/a:
Wspomagam się lighbarami ale rażę wszystkich w nocy
to je po prostu ustaw. No bez żartów. Ja mam i nikogo nie oślepiam.
Jeżeli masz lightbary na żarówki H3, to alternator 650-tki może być za słaby na zasilenie 55-cio watowych żarówek. Można zastosować żarówki 35W. Dają radę

[ Dodano: 2013-11-16, 16:55 ]
teper napisał/a:
załóż bixenon slim
również niedozwolone, ale daje efekt i to jaki. stosując palnik 4300 K powinno nie drażnić policji i diagnosty ;D

[ Dodano: 2013-11-16, 17:00 ]
sagittarius napisał/a:
pytam o przekaźnik bo wiem że są takie cuda tyle że nie wiem czy do motocykla coś takiego można zastosowac? :)
ale dajesz po jajach.
Przekaźniki można stosować i stosuje się wszędzie .

[ Dodano: 2013-11-16, 17:03 ]
jedno pytanie - a lightbary masz podłączone bez przekaźnika ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-16, 17:07   

A ja powiem tak, jeżdżę swiom V-starem ( sprowadzony ze stanów ) 2002rok i nie narzekam na światła ale jak siadam na szwagra w wersji europejskiej z 98 roku to masakra. Czy różnica 4 lat i 30 000 km. może mieć taki wpływ na światła?? ( obydwa 650 ).


A mocniejsze żarówki czy xenony niedozwolone?? Jeśli tak to wszyscy z nas którzy mają wydechy zmieniane powinni natychmiast założyć fabryczne nie wiercone ;D
_________________
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-11-16, 17:32   

petermajster napisał/a:
A ja powiem tak, jeżdżę swiom V-starem ( sprowadzony ze stanów ) 2002rok i nie narzekam na światła ale jak siadam na szwagra w wersji europejskiej z 98 roku to masakra. Czy różnica 4 lat i 30 000 km. może mieć taki wpływ na światła?? ( obydwa 650 ).


Może, chociażby przez zaśniedziałe złączki. Tam są spore spadki napięcia. Dbajcie o czyste konektory w kostkach i punkty masowe.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-11-16, 18:15   

petermajster, masz rację z tymi wydechami rzecz jasna, ale należy przynajmniej uprzedzić pytającego, że to co sugerujemy może mieć konsekwencje, żeby nie miał pretensji, że przez nas zabrano mu dowód rejestracyjny i miał jakieś tam przykrości. Zauważ, że : delikatnie poleciłem Xenony, a mocniejsze żarówki odradziłem ze względu na możliwość wypalenia lustra, dodam, że altek w 650-tce nie jest za mocny i dodatkowe obciążenie raczej nie jest wskazane. Kolejna sprawa, to samo założenie żarówki 100/80W, a tylko takie są po znormalizowanej 60/55W to już poważne zagrożenie dla przełączników. I sprawa samych lamp - amerykańska ma światło symetryczne, europejska asymetryczne. Pojedyncza lampa europejska tak jak napisałeś - masakra. Dokładnie takie samo miałem odczucie jak wsiadłem na V-stara, dlatego też wstrzymuję się z przekładką wkładu lamy na europejskie. Nie muszę dodawać, że lightbary też są niedozwolone, a ich używamy ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
sagittarius 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 52
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 3212
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-11-16, 18:52   

Okey to się naczytałem i teraz czas na wnioski a więc:
1. Mocniejsza żarówka owszem lecz jest ryzyko uszkodzeń.
2. Bi-Xenon owszem ale... not legal.
3. Przekaźnik owszem ale wiąże się to ze zmianą instalacji.
Co do moich lightbarów są ustawione najniżej jak się da/ na ile pozwoliło mocowanie i światło tzn. jego centralny pkt. świeci jakieś 2m przed kółkiem tyle że bardzo dużo światła jest rozproszonego wokół (MajQ się o tym przekonał na własnych lusterkach)
Moje pytanie zadałem bo nie znam się zupełnie na tym chciałem poznac wasze zdanie i ewentualne opcje prócz zmiany reflektora bądź motocykla.
Dziękuję za wszystkie wskazówki i porady :uklon3:
_________________
No road is too long when you have good company
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-11-16, 19:24   

A czy żarówki o tej samej mocy ale zwiększonej ilości światła (np: Tungsram H4 12V 60/55W Megalight Ultra 60%) grzeją się bardziej od tradycyjnych?
Bo założenie o większej mocy może spowodować uszkodzenie lustra reflektora.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-11-16, 20:42   

Merlin napisał/a:
A czy żarówki o tej samej mocy ale zwiększonej ilości światła (np: Tungsram H4 12V 60/55W Megalight Ultra 60%) grzeją się bardziej od tradycyjnych?
a to żeś zadał ciekawe pytanie. czytałem obszerny artykuł o tych żarówkach, wymieniano zalety i wady, polecano jedne mniej, drugie bardziej, jedne to w ogóle przekreślono, bo +X% światła okazał sie picem, ale o zwiększonej energii cieplnej nie pisali. Nie ostrzegali przez wytopieniem gniazda, czy lustra, a większość puszek ma lustra z tworzywa. natomiast o zwiększonej energii cieplnej żarówek 100/80W miałem okazję się przekonać swego czasu. Można napisać do np. Philips Polska zapytanie, albo do Osram.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2013-11-16, 22:45   

Panowie pobór mocy oraz straty w postacie energii cieplnej to jedno a barwa światła i ilość lumenów to drugie.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5391
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2013-11-16, 22:56   

minął 1 sezon na xenonie - nikt nie protestował ;D od biedy można wrócić do zwykłej żarówki w trakcie kontroli ;/
choć jak się doczepią to też do: amerykańskiej lampy, głośniejszego wydechu, mrugającego stopu, ostrych krawędzi deflektorów itd
PS
a i tak dokładam światła ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-11-16, 23:41   

A czym się różni amerykańska lampa od europejskiej?
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
sq5naz 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2013-11-17, 00:04   

Merlin napisał/a:
A czym się różni amerykańska lampa od europejskiej?


Kształtem granicy światła i cienia. Amerykańska świeci symetrycznie, europejska asymetrycznie - wyżej w kierunku prawego krawężnika. :)


Ja również uważam, że moja 650tka (europejczyk) ma niezbyt mocne światło, ale jakoś daję sobie radę. Wiadomo, że bezpieczniej byłoby jakbym miał mocniejsze światło.
Sporo zapewne do sprawy wnosi żarówka. Kupiłem od Aldka razem z motocyklem Philipsa Blue Vision. Gdy się przepalił wstawiłem Osram Night Breaker Plus i uważam, że świeci trochę jaśniej. :)

Będę musiał się jeszcze przyjrzeć stykom - może je wyczyszczę i to trochę poprawi światło. No i ustawienie reflektora wnosi też sporo do sprawy. Czytałem, że należy to także sprawdzać co jakiś czas.
_________________
vaya con Dios...
 
 
Latoch 



Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Szczyrk
Wysłany: 2013-11-19, 10:19   

Krótko. Wymieniałem 5 żarówek. I wszystkie wylądowały w garażu. Nie udało mi się poprawić światła by śieciło a nie straszyło. Kupiłem odpowiednie ( zaznaczam Odpowiednie lightbary ) podłączyłem przez przekaźnik i osobny bezpiecznik ora dobry włącznik, ustawiłem tak by świeciły w miejsce świecenia naszej oryginalnej lampy. Od 4 lat jeżdże cały czas na lightbarach i nigdy nie wyładował mi się akumulator. Kropka
_________________

Grzegorz
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-19, 10:35   

Latoch napisał/a:
Od 4 lat jeżdże cały czas na lightbarach i nigdy nie wyładował mi się akumulator. Kropka



Jeździsz 650 ?
Jakie żarówki masz w lightbarach?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group