YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
przednie zawieszenie - wymiary, ocena sprawności działania
Autor Wiadomość
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 42
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-04-22, 23:18   przednie zawieszenie - wymiary, ocena sprawności działania

Witam

Mam pytanie ponieważ jeżdżę z kolegą który również posiada DS 650 i zauważyłem że mój sprawia wrażenie niższego (półki zbiornik przednia lampa osadzona jak by optycznie niżej)
Postanowiłem zmierzyć i podać wymiary moto na tzw nominalnym ułożeniu z bez siadania dociskania itp - wymiary przedstawiłem na obrazku i prosił bym abyście też zwymiarowali swoje DS 650 bo mam podejrzenia jak by przód za bardzo mi opadł

przy transporcie pasy dociskał za gmol i z tyłu za wahacz moto dość mocno do podłogi może być tak że sprężyny się poddały i skróciły przy 5 godzinnym docisku, zero wycieków itp ??

oprócz tego zauważyłem ze przód mam bardzo miękki przez co noszę się z zamiarem wymiany oleju wyczytałem na forum że dobrze lać MOTUL Fork Oil Expert 15W wiec taki zakupie

Koledzy złapcie za miarki i sprawdźcie 3 wymiary a,b,c w swoich yadwigach według poniższego rysunku, będe wdzięczny

pozdrawiam

zawieszenie.jpg
Plik ściągnięto 128 raz(y) 38.25 KB

_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-23, 01:11   

Leonn napisał/a:
wyczytałem na forum że dobrze lać MOTUL Fork Oil Expert 15W

na pewno nie jest zły, ale ponoć Belray jest lepszy jeżli chodzi o oleje do zawieszeń. Cena ta sama, lub minimalnie tańszy.
Przyczyna tego, że "siedzi" może być:
- wypracowany olej
- niski stan.
U mnie też nie było wycieków, a to co wylałem przypominało wodniste błotko, a nie olej.

Coś mi w tym rysunku zupełnie nie pasuje.
Na dole masz golenie, a nie rury teleskopowe, a wg rysunku wynika, że rury teleskopowe.
Jeżeli na dole są golenie, do któych jest przykręcone koło, które z kolei sztywno stoi na podłożu a rury teleskopowe wchodzą w golenie, to wymiar górnej krawędzi goleni od podłoża nie zmieni się, bo niby jak ? to rura teleskopowa chowa się do goleni. Obniża ci się cały przód motocykla, ponieważ rury teleskopowe są z kolei zblokowane w dolnej i górnej półce.
Nawet jak wyjmiesz sprężyny i wylejesz olej, to i tak górna krawędź goleni zawsze będzie w tej samej odległości od podłoża. Zapadną się w nie rury teleskopowe wraz z całym przodem motocykla.

Jeżeli chcesz podać jakiekolwiek wymiary to podaj wymiar dolnej, czy górnej półki w spoczynku, oraz pod obciążeniem.

No chyba, że ty masz nietypowy widelec i rury teleskopowe są przykręcone do koła, a golenie do półek ;p

Celowo wkleiłem fotki customów, żebys dobrze zobaczył o co chodzi. Ozdobne szklanki jakie masz w classicu chyba cię trochę zmyliły.

telskopy 3.jpg
Plik ściągnięto 141 raz(y) 41.81 KB

teleskopy 2.jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 207.36 KB

teleskopy.jpg
Plik ściągnięto 127 raz(y) 34.32 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 42
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-04-23, 09:36   

mój błąd jest to wersja classic i chodzi o ozdobne szklanki ponieważ jeszcze nic nie rozbierałem a od tego było najłatwiej zmierzyć :)

w sumie najważniejszy to wymiar "a" bo reszta zalezy od opony itp ale faktycznie olej raczej do wymiany bo albo jest go za mało albo zrobiła się z niego woda z tym że zastanawiam się jeszcze miedzy 15w a 10w
chodzi o wymiary od osłony wg rysunku:

1000087.jpg
Plik ściągnięto 22281 raz(y) 56.07 KB

_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-23, 10:11   

Leonn napisał/a:
zastanawiam się jeszcze miedzy 15w a 10w

nie zastanawiaj się. 15W Belray (polecam, bo sam stosuję, zresztą też z polecenia ;D ). na 15W jest zdecydowanie lepiej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jacek34 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 742
Skąd: Żary
Wysłany: 2013-04-23, 16:25   

witek1965 napisał/a:
Leonn napisał/a:
zastanawiam się jeszcze miedzy 15w a 10w

nie zastanawiaj się.


Leonn moim zdaniem (a zapewnie nie tylko - wnioskuje to po przeprowadzonych rozmowach) 15W to konieczność/minimum przynajmniej w 650`tkach, miałem mocno wyparcowany i zalałem 15W - ocena ;D lepiej ale i tak dobija na wiekszych-długotrwałych nierównościach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group