kłopot z odpaleniem - POMOCY!! |
Autor |
Wiadomość |
kriwas


Rocznik: 1998
Wiek: 46 Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 53 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2013-04-13, 15:17 kłopot z odpaleniem - POMOCY!!
|
|
|
Witam,
mam Draga 650, mam problemy z odpaleniem.
Od jakiegoś czasu już się męczył, ale jeszcze dawał radę. Jak już przestał myślałem, że akumulator, więc kupiłem nowy - in nic, wymieniłem świece i nadal nic.
Generalnie objawy są takie: kręci ale nie może zaskoczyć, sprawdzałem iskrę i nie widać tyle, że nie wiem czy dobrze to zrobiłem.
proszę o wsparcie :-(, bo dzisiaj już byłem prawie ubrany i dupa.
dzięki |
_________________ "KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-13, 16:06
|
|
|
Sprecyzuj co to znaczy,ze sie meczyl ale dawal rade.To moze byc kluczowa wskazowka do szukania usterki. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
jusza

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-04-13, 16:35
|
|
|
Może to tylko brudny filtr powietrza, ale nawet bardzo brudny filtr pozwoli odpalić, potem tylko nie pozwala wkręcać się wysokim obrotom. Pozostaje czyszczenie gaźnika (niekoniecznie regulacja), może wymiana membran, szukanie "lewego" powietrza. |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2013-04-13, 16:43
|
|
|
Panowie, najpierw należy zadać jedno ważne, ale to bardzo ważne pytanie: jest iskra czy jej nie ma...? A dopiero potem dawać rady na temat gaźników, membran i lewego powietrza. |
|
|
|
 |
jusza

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-04-13, 17:39
|
|
|
Arcon napisał/a: | Panowie, najpierw należy zadać jedno ważne, ale to bardzo ważne pytanie: jest iskra czy jej nie ma...? A dopiero potem dawać rady na temat gaźników, membran i lewego powietrza. |
To tylko uwaga do mnie, zatem wystarczy liczba pojedyncza - panie Jerzy...
Masz rację Panie Arcon, uznałem, że wymiana świec jest jednoznaczna z ich prawidłową pracą, ale za to odpowiada przecież - i również - cała elektronika. To było - z mojej strony - schematyczne spojrzenie na problem, oparte na własnym doświadczeniu. Tak nie wolno... |
|
|
|
 |
Lucky Luke


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 42 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 77 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-13, 20:44
|
|
|
kriwas,
to może głupie o co zapytam, ale czy włączyłeś ssanie? W DS jest ręczne, jeżeli wcześniej jeździłeś bardziej zaawansowaną technologicznie maszyną, to czasami się o tym zapomina:))
Zimowy post również wywołuję amnezję
Czasami szukamy daleko rozwiązań, a wystarczy zacząć od początku:) |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-04-13, 20:50
|
|
|
Zadam jeszcze głupsze pytania
- sprawdziłeś czy masz paliwo, ja masz to ile ?
- sprawdziłeś położenie kranika ? |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Lucky Luke


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 42 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 77 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-13, 21:58
|
|
|
zadam jeszcze głupsze pytanie ))
czy jesteś pewien, że nie pomyliłeś maszyny z rowerem on na pewno nie odpali...po prostu trzeba wsiąść i pedałować |
|
|
|
 |
kriwas


Rocznik: 1998
Wiek: 46 Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 53 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2013-04-14, 10:31
|
|
|
Witam,
dzięki za odpowiedzi i odpowiadam na wszystkie pytania:
tak-mam paliwo
tak -załączyłem ssanie - ręczne
tak- to nie jest rower
i najważniejsze sprawdzałem wczoraj, że nie ma iskry. tylko co dalej?? |
_________________ "KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-14, 11:12
|
|
|
Co z tym "męczeniem" o którym pisałeś ? Możesz to dokładniej opisać ? To mogły być symptomy pojawiającego się problemu. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
kriwas


Rocznik: 1998
Wiek: 46 Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 53 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2013-04-14, 13:22
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Co z tym "męczeniem" o którym pisałeś ? Możesz to dokładniej opisać ? To mogły być symptomy pojawiającego się problemu. |
Kręci, kręci, ale nie może załapać. Tak po kilku razach już dostaje bateria i nie ma siły nawet kręcić
[ Dodano: 2013-04-14, 13:27 ]
F.I.P. Berek napisał/a: | Co z tym "męczeniem" o którym pisałeś ? Możesz to dokładniej opisać ? To mogły być symptomy pojawiającego się problemu. |
Wcześniej też tak się zdarzało, ale za którymś razem chwytał.
Teraz już niestety nie. Dodatkowo sprawdziłem iskrę i jest brak na jednej i drugiej fajce.
nie wiem czy dobrze sprawdzałem - w cylindrze zostawiłem świece, a do fajki włożyłem nową i dołożyłem do gara na zew i przekręciłem starter i niestety cimno. |
_________________ "KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-14, 13:32
|
|
|
Na zimnym, czy na cieplym ? Czy bez roznicy ? |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
kriwas


Rocznik: 1998
Wiek: 46 Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 53 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2013-04-14, 16:46
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Na zimnym, czy na cieplym ? Czy bez roznicy ? |
Na zimnym, ale stał w ogrzewanym garażu |
_________________ "KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-04-14, 17:07
|
|
|
Kolego opisz dokładnie problem, swoje próby i obserwacje, trzeba Cię ciągnąć za język. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
kriwas


Rocznik: 1998
Wiek: 46 Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 53 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2013-04-14, 17:21
|
|
|
Przepraszam, Ale pisze na telefonie. Wieczorem usiądę przed kompie i szczegółowo opiszę sytuację.
Wiem, Że nie mam iskry na świecach |
_________________ "KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-04-14, 17:26
|
|
|
Przy prawej manetce jest czerwony wyłącznik - sprawdź czy jest w pozycji włączone. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Bakteria77


Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 26 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-04-14, 17:48
|
|
|
jakby był wyłączony, to chyba rozrusznik by nie kręcił. |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-14, 17:50
|
|
|
He,he - czy garaz byl ogrzewany to nie ma nic do rzeczy.
Jeszcze uscisle pytanie: czy byl problem z uruchomieniem na zimnym silniku ( wtedy kiedy piszesz, ze dawal rade) ale udawalo sie odpalic i potem (jak juz silnik sie rozgrzal) to wszystko przebiegalo normalnie (tzn. mogles wylaczyc zaplon, a potem odpalal bez problemu) ? I jeszcze pytanie pomocnicze: jaki masz przebieg ? |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
kriwas


Rocznik: 1998
Wiek: 46 Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 53 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2013-04-14, 20:04
|
|
|
OK, teraz piszę wszystko co wiem:
* problemy były tylko na zimnym silniku, czyli przy pierwszym uruchomieniu, później odpalał na dotyk,
* przebieg (wg licznika) 27500; rocznik 98
* co zrobiłem ostatnio: - wymieniłem ako, wymieniłem świece
przed wymianą świecy jak próbowałem odpalać i sprawdzałem to lewą mi zalewało.
* odpalałem na wszystkie sposoby:
- z gazem, bez gazu na szprzegle, na pełnym ssaniu, na pół ssania.
* dzisiaj dodatkowo sprawdzałem iskrę i jest brak
nie wiem co jeszcze mam napisać, jak co to pytajcie.
i dzięki za pomoc |
_________________ "KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-14, 21:23
|
|
|
Trudno byc wyrocznia na odleglosc, ale to, ze na zimnym mial klopoty, a potem palil na dotyk to objaw konczacego zywot impulsatora. W koncu padl i iskry nie ma. Pytalem o przebieg, bo usterki mozna sie spodziewac przy nieco wiekszej ilosci km-ow (ale to nie musi byc regula) - o ile Twoj nie ma kreconego licznika (od 98 roku troche malo tych kilosow).
Temat impulsatora przerabialem w ubieglym roku przy przebiegu ponad 50 tys.km. Zakupilem na allegro za sto pare zlotych (uzywany) - tak wiec jesli to impulsator to przynajmniej finansowo nie zabija. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
|