YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Śruby regulacji składu mieszanki
Autor Wiadomość
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2009-07-23, 21:00   Śruby regulacji składu mieszanki

Pyta kto błądzi... czy jakoś tak. Koledzy i Koleżanki Gdzie u licha są śrubki do pomolestowania gaźnika co by mu zmienić skład mieszanki? Chodzi mienia akuratnie o mojego modela czyli 1100, 2004 roczuś. Ni chu chu nie mogę ich dojżeć. Postanowiłem pobawić się niemi co by spróbować wyeliminować strielanie z rurów. Pomożecie?
Nie chce mnie się wytargiwać gaźnika po to tylko co by se stwierdzić kas sie łone znajdują ;D wszystkim pomocnym stawiam...
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-07-24, 18:03   

Z tego co kojarzę to gaźniki mamy podciśnieniowe a w nich nie ma takiej śrubki jak w maluchu. Można tylko ustawić wolne obroty i zsynchronizować gaźniki, ale tego już na słuch nie zrobisz.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-07-24, 18:41   

bartek_p Żeś mi porównał teraz ! To, że gaźnik jest tzw. podcisnieniowy to inna bajka. Regulacja składu mieszanki musi być chyba, że jest sterowanie elektronicznie. Z czym do tej pory jeszcze się nie spotkałem.
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-07-25, 14:31   

W sumie masz racje, nawet jak jest podciśnieniowy to musi gdzieś być śrubka.
Wejdź sobie na tą stronkę co kozak zalinkował, znajdź gaźnik i se zobacz gdzie jest ta śrubka
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-07-25, 14:37   

Zerknąłem właśnie i patrzyłem także do serwisówki jednak z moim angielskim to se mogę ewentualnie na ryby iść. Nie wiem jak się to nazywa w technicznym z ang.
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-07-25, 16:40   

Serwisówka nie mówi ani słowa o regulacji składu mieszanki.
Jest tylko napisane jak sprawdzić , wyregulować czujnik położenia przepustnicy i jak wyregulować poziom paliwa.
Czyli miałem racje, gaźnik jest raz ustawiony przez fabrykę i tyle.
Napewno jest sróbka do regulacji ale pewnie jest zaślepiona korkiem żeby nikt nią nie kręcił.
A strzały z wydechu nie są spowodowane złym składem mieszanki tylko rozsynchronizowaniem gaźników lub źle ustawionymi zaworami.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-07-25, 22:04   

bartek_p napisał/a:
A strzały z wydechu nie są spowodowane złym składem mieszanki tylko rozsynchronizowaniem gaźników lub źle ustawionymi zaworami


i tu bym polemizował. Synchro mam zrobione. Regulacja zaworów nic nie da, bo testowałem to na poprzednim moto. Choć szczerze mówiąc w tym poprzednim skład mieszanki też niewiele pomógł. Niemniej chce kurna se pogrzebać ;D
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-07-26, 01:22   

Chcesz grzebać to grzeb, po co piszesz o tym na forum.
Mnie życie doświadczyło jednego, jeśli coś działa to nie powinno się tego dotykać, bo jak dotkniesz to zapewne działać przestanie.
I jeszcze jedno, lepsze jest wrogiem dobrego.
Podjedź do mechanika na regulacje i tyle.
Ja też jestem z tych co lubią wszystko sami robić, ale zdałem sobie sprawę z tego że to nie jest ETZ251 i niestety niektóre tematy trzeba zostawić ludziom którzy się na tym znają.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-07-26, 06:04   

bartek_p napisał/a:
Chcesz grzebać to grzeb, po co piszesz o tym na forum.


Człowieku o co Ci chodzi ? Po co jest ten dział na tym forum ? Chyba po to żeby się czegoś dowiedzieć, nauczyć, pomóc drugiemu. Nie będę ukrywał, że mocno mnie zirytował ten Twój tekst ! To, żę Ciebie tak doświadczyło nie znaczy, że wszyscy muszą teraz korzystać z usług mechanika. Jak im tak zawierzasz toś naiwny. Współczuje kolego ! Też byłbym wściekły gdyby to czego się dotknę przestawało działać. Prośba moja: Nie wrzucaj takich uwag bo nic nie wnoszą. To że napisałem, że chce pogrzebać nie znaczy tyle co pobawić się.
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-07-26, 14:04   

Widzę ciśnienie poszło, sorry, nie chciałem Cię urazić.
Z tego co napisałeś wynika po prostu że nie masz zbyt wiele pojęcie o tym co chcesz zrobić.
Ok. Już się nie odzywam, chyba ostatnio jestem agresywnie nastawiony do świata.
Jeszcze raz sorry
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Grzesiekmet 


Rocznik: 2003
Wiek: 49
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Krakow
Wysłany: 2009-07-31, 15:02   

Witaj.

Ja też lubie pomajstrowac przy sprzęcie - sprawia mi to frajdę.
Jednak stanowczo odradzam Ci grzebanie przy gaźniku. O ile możesz się szarpnąć na regulację synchro (musisz mieć mierniki podciśnienia) o tyle składu mieszanki nie dotykaj.

Podreguluj za to luzy zaworów. To właśnie moment otwarcia zaworu ma tutaj znaczenie.

powodzenia! :)
_________________
Grzegorz
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-07-31, 17:18   

Panowie co wy się tak boicie tych gaźników ? Synchro zrobiłem u kumpla bo ma sprzęt do tego odpowiedni. Zadałem to pytanie, czy ktoś może wie gdzie są te śruby, a nie prosiłem o porady czego mam dotykać a czego nie. Bez urazy. Zawsze przed sezonem robię sam regulacje gaźnika, zaworów o ile nie jest hydraulika ;p i sprawdzam luzy i takie tam inne ważne pierdoły. Zjadłem zęby na tym bo wszystkim kumplom takowy przedsezonowy serwis robię. Draga mam od marca i nie tykałem niczego po za wymianą oleju, świec i filtrów. Jedno jest pewne, ze jak nie dostane tu odpowiedzi na to pytanie to wcześniej czy później sam ją tu umieszczę. Poczekam do czasu w którym nie będzie można śmigać i zajmę się tym.
Grzesiekmet nie wiem czy Ci wytłumaczyć na czym polega regulacja składu mieszanki i jak ją zrobić bez żadnego ryzyka, czy to olać bo pewnie się na takową nie szarpniesz, ( żebyś nie odebrał tego złośliwie bo być może wiesz więcej ode mnie ) niemniej za poradę dotyczącą zaworów dziękuje. Zresztą bardzo słuszną poradę.
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-07-31, 21:02   

Dadamos szukalem tych srubek no i kurna nie znalazlem, a tez mnie interesi gdzie sa bo byc musza . Clymer w tym temacie milczy. A pytac kogo nie mam. :( Powodzenia w posukiwaniach
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-07-31, 22:19   

monkton przyjdzą chłodniejsze dni, to sie zabiorę za to. Teraz trza śmigać. Wymontuje Gaźniki i wszystko będzie jasne. Na pewno dam znać co i jak.
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-07-31, 22:36   

dadamos, Rozumiem że chcesz zlikwidować strzały w tłumik. Mam tę sama dolegliwość i pytałem o powód kilku mechaników zajmujących sie motocyklami i otrzymywałem sprzeczne odpowiedzi.

W serwisie Yamachy na Połczyńskie w W-wie mechanik powiedział że można pokombinować z ustawieniami gaźnika i powinno pomóc ale umówiłem się z nim dopiero na posezonowy przegląd.

W serwisie Yamachy w Łomiankach k/W-wy szef serwisu (ponoć zajmuje się motocyklami ponad 20 lat) powiedział że mam nie oryginalne wydechy i strzelać będzie i ... kupa nic z tym nie zrobię. Dla mnie taka opinia jest dziwna bo większość ma nieoryginalne wydechy i nie wszystkim strzela,


Bądź tu mądry i pisz wiersze...
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-08-04, 11:39   

Ziółek napisał/a:
W serwisie Yamachy w Łomiankach k/W-wy szef serwisu (ponoć zajmuje się motocyklami ponad 20 lat) powiedział że mam nie oryginalne wydechy i strzelać będzie i ... kupa nic z tym nie zrobię. Dla mnie taka opinia jest dziwna bo większość ma nieoryginalne wydechy i nie wszystkim strzela,


Ano właśnie, nie wszystkim. Ja też mam nieoryginalne wydechy. Co do wypowiedzi mechaników to obaj mają rację, gdyż nie jest powiedziane, że da sie wyeliminować tą dolegliwość, że tak to ujmę. Wpływa na to jeszcze luz zaworowy a niejednokrotnie charakterystyka faz rozrządu nie pozwala na całkowite usunięcie tych strzałów. Wszystko zależy jak bardzo zmienił się układ zasilania w stosunku do odprowadzenia spalin. Niemniej jednak spróbować warto ale tak jak Ty Ziółek będę się tym zajmował po sezonie.
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-08-08, 12:22   

chyba znalazlem http://www.dynojet.com/pdf/4182.pdf
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-08-08, 15:44   

monkton, Widać, że zaślepione ale to chyba to ;D Od spodu gaźnika se ją dali lol Jak tylko będę w domu to zaraz to oblukam i dam znać. Póki, co dzięki wielkie.
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
Futy 


Rocznik: 2005
Wiek: 48
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-02-20, 23:41   

:) Wiadomo coś o tych srubach do regulacju składu mieszanki bo ja szukałem i bez efektu moze ktoś ma jakes konkretne informacje na temat naszych gazników w drag 1100 :)
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-03-03, 15:43   

Już wiadomo ;d Śruby oczywiście są ale zaślepione. Znajdują się obok wtyczek od podgrzewaczy. Załączam zdjęcie.

śruby regulacji składu mieszanki.JPG
Plik ściągnięto 700 raz(y) 503.67 KB

_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group