wibracje przy większej prędkości |
Autor |
Wiadomość |
Włodos
Rocznik: 2003
Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 2009-06-16, 14:30 wibracje przy większej prędkości
|
|
|
Witam! Może mi ktoś pomoże w temacie. Ostatnio jechałem w dłuższą trasę konkretnie na Węgry, a że jechaliśmy grupą to musiałem się dopasowywać do predkości. Gdy prędkość dochodziła do 100 gwiazdeczka wpadała w dziwny rezonans(póżniej już nie musiałem patrzeć na prędkościomierz i wiedziałem kiedy była setka) a przy prędkości około 120(rzadko) to było coś strasznego. Bardzo proszę o info czy to jest normalne w tym modelu czy trzeba do serwisu? |
|
|
|
|
oldnita
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1810 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2009-06-16, 14:40
|
|
|
Taki urok V-Twina |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2009-06-16, 15:22
|
|
|
Ten typ tak ma. Poczytaj sobie forum, już kiedyś był ten temat wałkowany. Taki urok naszych motocykli |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
RafV
Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 286 Skąd: Ujście/Piła
|
Wysłany: 2009-06-16, 15:40
|
|
|
Tak już jest: 100-120 to przy tych prędkościach najbardziej odczuwalne. Poniżej i powyżej jest ok! |
|
|
|
|
Sylwek
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 2554 Skąd: Luzino
|
Wysłany: 2009-06-16, 15:42
|
|
|
Powyżej 120 to już się nie zwraca uwagi na wibracje |
_________________ AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
Włodos
Rocznik: 2003
Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 2009-06-16, 15:49
|
|
|
Dzięki bardzo! A ja myślałem, że jakiegoś parcha kupiłem . Trzeba będzie się przyzwyczaić. |
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-06-16, 16:08
|
|
|
Ja nie mam na kierownicy ciężarków, i jak puszczam ją przy 100-110 to naprawdę jest przerażający widok |
|
|
|
|
Kamyk
Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 504 Skąd: polska
|
Wysłany: 2009-06-16, 16:35
|
|
|
I co jakiś czas trzeba śrubki podokręcać |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2009-06-16, 17:31
|
|
|
Swoją drogą, jeżeli masz, aż tak duże wibracje jak piszesz, sprawdź też wyważenie kół.
Czytałem o takim przypadku.
U mnie też trzęsie łepetyną ale da się wytrzymać. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-06-16, 17:44
|
|
|
panowie, ostatno poprosił mnie tomero aby się jego moto przejechać i np stwierdzam 500% niewyważone koło może trząść kierownicą ale na zasadzie wibracji moto od silnika a nie od kół to trzeba rozróżnić |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
marecki
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 910 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2009-06-16, 19:37
|
|
|
Włodos, to co pisze grzechu miałem to samo pomogło centrowanie i ponowne wyważenie |
_________________
|
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-06-16, 21:15
|
|
|
A na pusto tez tak telepie?? Jak piszesz jechales na Wegry pewnie moto byl niezle obladowany. Ale kapcie swoja droga warto sprawdzic, najpierw cisnienie potem wywazyc. Na bank nie zaszkodzi. Silnik sie mnie wydaje, ze takich drgan nie jest w stanie zrobic. PZDR |
|
|
|
|
Włodos
Rocznik: 2003
Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 2009-06-16, 22:09
|
|
|
Ciśnienie sprawdzałem przed wyjazdem. Zostaje ewentualnie do sprawdzenia wyważenie kół.Zastanawiam się czy synchronizacja gaźników nie jest potrzebna, co prawda gwiazda ma 7000 km, ale może już trzeba? monkton, |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-06-17, 23:24
|
|
|
jeszcze przyszla mi do glowy felerna opona , wiesz jakis garbik czy cos w tym stylu |
|
|
|
|
jkurnik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 193 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-11-04, 13:52 Re: wibracje przy większej prędkości
|
|
|
Włodos napisał/a: | Witam! Może mi ktoś pomoże w temacie. Ostatnio jechałem w dłuższą trasę konkretnie na Węgry, a że jechaliśmy grupą to musiałem się dopasowywać do predkości. Gdy prędkość dochodziła do 100 gwiazdeczka wpadała w dziwny rezonans(póżniej już nie musiałem patrzeć na prędkościomierz i wiedziałem kiedy była setka) a przy prędkości około 120(rzadko) to było coś strasznego. Bardzo proszę o info czy to jest normalne w tym modelu czy trzeba do serwisu? |
U mnie wibracje wystepuja dopiero przy 140 ale raczej zwiazane sa z gwaltownym przyspieszeniem bo jak juz ustabilizuje sie predkosc to nie ma wibracji. Moze byc tez inny problem, moze np.: powstaly jakies problemy z wywazeniem tlok-korbowod, moze masz jakies boczne bicie ? |
_________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400 |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-11-04, 18:27
|
|
|
A może po prostu jeździcie V-ką |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-11-04, 20:25
|
|
|
Jeśli wibracje występują w określonym zakresie prędkości i zawsze tym samym to stawiam na niewyważone koło lub koła. Przyczyn wiele: uszkodzona felga, uszkodzona opona, zgubiony ciężarek. Ja bym koła sprawdził na wyważarce |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
jkurnik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 193 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-11-05, 12:37
|
|
|
A jak sprawdzic szprychowe kola na wywazarce ? Trzeba by bylo zdjac je z motocykla? |
_________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400 |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-11-05, 12:45
|
|
|
Ano nie ma rady.
Ja w Z. Górze mam dwa zakłady wulkanizatorskie ze specjalizacją _ motocykle, więć jadę do nich i sami ściągają koła i wyważają na przystosowanej do kół motocyklowych wyważarce. Robię to przy okazji naprawy gumy lub jej wymianie, ale warto.
Nie wiem czy Ty masz dostęp do takiego zakładu, ale poszukaj w pobliżu
Myślałem jeszcze o tych wibracjach i wykluczam silnik ponieważ piszesz o przedziale szybkości w którym są, a nie zawsze masz przecież ten sam bieg, więc i obroty silnika różne. Stawiam na koła, zwłaszcza tylne. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-11-05, 21:34
|
|
|
monkton napisał/a: | Ale kapcie swoja droga warto sprawdzic, najpierw cisnienie potem wywazyc. |
Jeśli jest za mało powierza, to motocykl, zaczyna się "zataczać" "pływać" "bujać się" na drodze. Od razu mozna to wyczuć, ale zbyt niskie ciśnienie nie wpływa na wibracje.
W 650 między 100 a 120 są największe. Pewnie wszystko jest wporzo
Powiem więcej. Można je polubić, a część osób nawet ich poszukuje |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
|