kranik paliwa w pozycji OFF |
Autor |
Wiadomość |
maja


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 49 Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 648 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-07-25, 22:59 kranik paliwa w pozycji OFF
|
|
|
Zakręcajcie , kranik paliwa - ja tego nie robiłem , i dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka oleju. Okazało się, że ( chodzi już o wiek mojego DS ) benzynka zmieszła mi się z olejem . Spuściłem dobre 3,5 litra (olej+paliwo) jeszcze troche i silnik do wymiany . Nowy olej i kranik po każdej wyprawie OFF !! |
_________________ "Warto być przyzwoitym" W.Bartoszewski |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-07-26, 10:44
|
|
|
Zakręcanie kranika nie ma znaczenia przy dostawaniu się paliwa do miski olejowej. On tylko pozwala na spływ paliwa do gaźników. Tam znajdują się iglice odcinające kanały paliwowe ( inaczej miałbyś w cylindrach paliwa po świece ).Obawiam się, że pierścienie powiedziały papa. Więc nie ciesz się z wymiany kranika |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2012-07-26, 10:58
|
|
|
Podejrzewam, że 90% forumowiczów nie myśli nawet o kraniku a co dopiero o jego zamykaniu czy otwieraniu
Ja osobiście zawsze obiecuje sobie, żeby sprawdzić pozycję kranika (szczególnie na zlocie) przed ruszeniem i jeszcze nigdy tego nie zrobiłem - pewnie kiedyś się zdziwię |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
Ostatnio zmieniony przez PSZEMAS 2012-07-26, 11:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-26, 10:59
|
|
|
Ja zakręcałem jak jeździłem trabantem, w moto zakręcam na zimę. |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
 |
JOKER


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 1305 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-07-26, 11:04
|
|
|
Maja to efekty Twojego nocnego piłowania |
_________________ To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem
 |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-07-26, 11:16
|
|
|
Niestety Maja ale raczej masz pierścienie i oby tylko do wymiany, zakręcanie kranik pomoże tyle co babci nieboszczce kadzidło. |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-26, 11:30
|
|
|
Pytanie, czy nie zakręcanie kranika ma jakiś inny negatywny skutek? Oczywiście piszę o zakręcaniu na noc, na dłuższy parking. |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-07-26, 11:34
|
|
|
Nie ma |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2012-07-26, 11:37
|
|
|
Mnich napisał/a: | Pytanie, czy nie zakręcanie kranika ma jakiś inny negatywny skutek? |
Luźna dyskusja o zakręcaniu kranika |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-26, 12:26
|
|
|
PSZEMAS,
Ciężko czyta się sztukę, jeżeli są same didaskalia a akcja opisana tylko w tytule. Serio pytam. Nie pisz, żeby pisać bo ciężko później się łowi ważne rzeczy z takich wątków, gdzie 500 postów i 3 merytoryczne.
No to jak z tym zakręcaniem na dłuższe postoje? |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-07-26, 12:35
|
|
|
Ja od kiedy kupiłem nie zakręcam nawet na zimę jak na razie jeździ |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2012-07-26, 12:46
|
|
|
Mnich, to nie wiem jak czytasz, że nie widzisz odpowiedzi.
W temacie który podałem jest 31 postów z czego 9-ciu (mrcin1969, FhissT, jaro, nurek301, Dawid Z., PrzemekN, Pejter, Demolka i winiar) odpowiedziało na Twoje pytanie.
Więc nie rozumiem po co dalej pytasz jak wystarczyło przeczytać uważnie.
Tyle ile ludzi, tyle zawsze teorii, jedni zakręcają drudzy nie - AMEN.
Ps. Ja nie zakręcam nigdy (chyba że zdejmuję zbiornik). |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
 |
dziekan_alzair

Rocznik: 2004
Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 423 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
|
Wysłany: 2012-07-26, 12:51
|
|
|
A gdzie ja mam kranik? |
_________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni.... |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2012-07-26, 14:05
|
|
|
Mnich napisał/a: | Ciężko czyta się sztukę, jeżeli są same didaskalia a akcja opisana tylko w tytule. Serio pytam. Nie pisz, żeby pisać bo ciężko później się łowi ważne rzeczy z takich wątków, gdzie 500 postów i 3 merytoryczne. | trafne spostrzeżenie, generalnie forum traktujemy jak miejsce, gdzie się rozmawia, a wiadomo że rozmowa nie zawsze da się utrzymać w rygorach narzuconych tematem, muszą pojawiać się wtręty i pewnego rodzaju odskocznie od meritum aby wymiana poglądów i myśli nie przypominała sztywnej, akademickiej dyskusji, przyprawiającej po krótkiej chwili o ziewanie. Niemniej sam dział, w którym znajduje się dany temat powinien narzucać pewną dyscyplinę wypowiedzi u adwersarzy, czyli w tym konkretnym przypadku wypowiadający się nie mogą zapominać, że istota rzeczy dotyczy eksploatacji motocykla a nie spożywania czarnej szmaty /co niekoniecznie musi przeczyć samemu sobie nomen omen/. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
yokozuna


Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-26, 14:23
|
|
|
Ale temat o kraniku był w Hyde Parku . A tam wolna amerykanka. |
_________________ Verba volant, scripta manent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk . |
|
|
|
 |
Endrju


Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2008
Wiek: 66 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 665 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2012-07-26, 20:49
|
|
|
ja zakręcam kranik. Podam przykład - silniki małych mocy typu HONDA do maszyn dtrogowo-budowlanych, jeśli nie zamkniesz kranika paliwo dostaje się do oleju. W silnikach gaźniki pływakowe tzn paliwo nie powinno przedostawać się przez zawór ssący, cylinder do miski olejowej a jednak przedostaje się. Dlatego na wszelki wypadek staram się zawsze zamykać kranik w swojej gwieździe |
_________________ O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO
Endrju |
|
|
|
 |
maja


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 49 Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 648 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-07-26, 22:21
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | Zakręcanie kranika nie ma znaczenia przy dostawaniu się paliwa do miski olejowej. On tylko pozwala na spływ paliwa do gaźników. Tam znajdują się iglice odcinające kanały paliwowe ( inaczej miałbyś w cylindrach paliwa po świece ).Obawiam się, że pierścienie powiedziały papa. Więc nie ciesz się z wymiany kranika |
Mam informacje od gościa który urodził się , z motocyklem przyklejonym do tyłka , robi przy nich i z nimi śpi :
- kranik zakręcać na dłuższe postoje i noc , bo paliwo dostaje się do oleju i kropka.
- gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem
- kontrolka w dragach zapala sie w dwóch przypadkach: za niski poziom oleju lub jest walnięty czujnik (ewentualne zwarcie)
W moim przypadku ( prawdopodobnie usterka kontrolki , dzięki bogu , spowodowała że okazało się, że mam w oleju paliwo) Nigdy kranika nie zakręcałem , i jakoś zawsze mi paliwkiem w garażu waliło , ale myślałem, że tak ma być.
Podsumowując - zakręcam kranik - bo po co w takim razie - pozycja OFF ? |
_________________ "Warto być przyzwoitym" W.Bartoszewski |
|
|
|
 |
illusion


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1705 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2012-07-26, 22:44
|
|
|
maja napisał/a: | bo po co w takim razie - pozycja OFF |
... to postaraj się ściągnąć zbiornik bez wykorzystania tej pozycji
a co do przyklejenia do tyłka to spójrz na to z innej strony => mamy kobiety , przykleiły sie do nas wiele lat temu , śpimy z nimi i nie powiem byśmy wszystko o nich wiedzieli |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
 |
JOKER


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 1305 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-07-26, 22:45
|
|
|
maja napisał/a: | Podsumowując - zakręcam kranik - bo po co w takim razie - pozycja OFF |
Ano np. po to aby bak zdjąć |
_________________ To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem
 |
|
|
|
 |
|