Motocykl który długo stał nieużywany |
Autor |
Wiadomość |
nevon

Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 67 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2012-03-24, 00:34 Motocykl który długo stał nieużywany
|
|
|
Witam
Aby było jasne:
Nie jestem mechanikiem ale mam zdolności manualne i pewne (jednak dość małe) doświadczenie z mechaniką ogólnie pojazdów, generalnie chcę nauczyć się i robić jak najwięcej samemu do mechanika udawać się jedynie w ostateczności.
Nie mam doświadczenia z Dragstarem
Także to jest pierwszy post, mam nadzieję że dział odpowiedni
Zdecydowałem się na zakup Draga który ma wyraźne ślady długiego stania w piwnicy.
Model z 1998r przebieg (prawdopodobnie ) 20k km.
Pięknie odpala, pracuje cicho. Rdza jest ale bez przesady, niektóre 5cio latki mają jej więcej, rama i inne kluczowe miejsca wyglądają bardzo dobrze.
Na zimnym jedynie jedynka dość głośno wskakuje (ale nie szarpie).
Przejażdżka bez jakichkolwiek niepokojących oznak, aż miło
Opony : przednia była wymieniona jest bardzo ładna, tylna chyba fabryczna, ma delikatne pęknięcia, bieżnika jeszcze sporo.
Przedni widelec: pracuje poprawnie, ale wydaje się że nieco za mokro - jaki jest orientacyjny koszt przeglądu z wymiana oleju i uszczelek?
Tył - brak dojścia - jak go zbadać ?
Kanapa jak nowa, gąbka cacy, bez oznak przesiąknięcia.
Elektryka - nowy akumulator, reszta działa jak powinna (kierunkowskazy wymieniam ale to inna bajka )
Klocki hamulcowe - jest oky.
Wydech czysty i suchy.
Silnik - jak się nieco rozgrzeje pracuje cichutko, olej czarny.
Sprzęgło - poprawnie.
Oczywiście wymienię olej w silniku razem z filtrem oleju.
Olej MOTUL 5100 4T ESTER 10W40 w drodze
Filtr oleju - proszę o pomoc, K&N KN będzie dobry? Poproszę ewentualne inne typy.
Filtr powietrza - wygląda dobrze ale mu nie ufam, przeczyścić sprężonym powietrzem czy zakupić nowy? Poproszę także o ewentualnego typa.
Do świec się jeszcze nie dobierałem.
Coś mogłem przeoczyć? Gdzie jeszcze zajrzeć?
Czy przestać się upierać przy samosiowaniu i przejechać się na przegląd do mechanika?
g. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-24, 02:12
|
|
|
nevon napisał/a: | Przedni widelec: pracuje poprawnie, ale wydaje się że nieco za mokro - jaki jest orientacyjny koszt przeglądu z wymiana oleju i uszczelek? | uszczelnienia 49 zł, olej 50 zł, wymiana bardzo prosta, zwłaszcza, że to custom. http://www.yamaha-dragsta...a+oleju++lagach
nevon napisał/a: | tylna chyba fabryczna, ma delikatne pęknięcia, bieżnika jeszcze sporo. | wymiana
nevon napisał/a: | Tył - brak dojścia - jak go zbadać ? |
prosta sprawa
http://www.yamaha-dragsta...go+amortyzatora
nevon napisał/a: | Poproszę ewentualne inne typy. |
filtr oleju HF 145 lub Meiwa http://www.larsson.pl/ind...leju&bid=111735 lub KN-145
Filtr powietrza Meiwa
lub HFA 4607
Cytat: | Do świec się jeszcze nie dobierałem |
wymień
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=%B6wiece
nevon napisał/a: | Czy przestać się upierać przy samosiowaniu i przejechać się na przegląd do mechanika? |
dasz radę samemu. Powodzenia
Przydałaby się synchronizacja gaźników i regulacja luzu zaworowego. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-03-24, 06:48
|
|
|
Olej Motul 5100 to półsyntetyk, do twojego rocznika raczej mineralny. Ale skoro juz kupiłeś to go wlej jak zauważysz jakieś problemy, to sobie zmienisz.
[ Dodano: 2012-03-24, 06:51 ]
Poza tym z Twojego opisu wynika, że wszystko jest OK, no może jeszcze warto wymienić płyn hamulcowy i zrobić przegląd tylniej przekładni. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
nevon

Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 67 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2012-03-24, 19:07
|
|
|
super, dzięki wielkie za informacje.
Części pozamawiane.
Z gaźnikami i zaworami wybiorę się do kogoś co mi pokarze jak to się robi
Płyn hamulcowy chyba był wymieniany, w oczku jest go sporo i wygląda na czyściutki. |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-03-24, 19:26
|
|
|
Cytat: | Płyn hamulcowy chyba był wymieniany, w oczku jest go sporo i wygląda na czyściutki. | , ale może być stary. Płyn wymienia się co 2 lata. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-03-24, 19:32
|
|
|
nevon, płyn chłonie wilgoć, wymień koniecznie. Opona tylna jeśli ma pęknięcie -> do kosza natychmiast. Reszta jak opisali koledzy. A i przesmaruj linki gazu i sprzęgła ( trochę oleju lub WD 40 wstrzyknij do pancerzy ) |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-03-24, 19:37
|
|
|
nevon napisał/a: | ... Płyn hamulcowy chyba był wymieniany, w oczku jest go sporo i wygląda na czyściutki. |
Wygląd o niczym nie świadczy, płyn jest higroskopijny i przyswaja wilgoć, ale w każdym servisie motocyklowym - samochodowym powinni mieć tester do płynu hamulcowego (coś jak papierek lakmusowy) poprosisz pewnie dostaniesz i sam sprawdzisz. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
nevon

Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 67 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2012-03-24, 20:06
|
|
|
Dobrze, też wymienię, mam akurat flaszkę DOT-4 a roboty niewiele.
oj jak bym był świadomy tych wszystkich drobnych kosztów to bardziej bym przycisnął sprzedawcę z ceną
gdzie w dobrej cenie kupię uszczelniacze do widelca? |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-03-24, 20:33
|
|
|
nevon napisał/a: |
gdzie w dobrej cenie kupię uszczelniacze do widelca? |
Na Allegro. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
gery73


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2012-04-18, 13:45
|
|
|
A jak już wymienisz to wszystko a szczególnie oponkę (i tu nie odpuszczaj) to rura i na trase. |
_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager |
|
|
|
 |
nevon

Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 67 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2012-04-20, 14:18
|
|
|
Nowa oponka siedzi już na swoim miejscu.
Został jeszcze:
- układ paliwowy - króćce do wymiany i uszczelki w kraniku. To od razu czyszczenie i synchronizacja gaźnika oraz zawory.
- przekładania wtórna, obaczyć i wymieni olej. Mam nadzieję że elementy gumowe będą się nadawały...
Następny etap to estetyka... ale skarbonkę sobie kupiłem.
BTW gdzie ja dostanę nakrętki z gwintem calowym 3/8 cala, bo nie mogę przykręcić nowych kierunkowskazów |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-20, 14:33
|
|
|
nevon,
Mogę coś pomóc w razie potrzeby. Mam klucz dynamometryczny, szczelinomierz i inne drobiazgi. Gaźniki rozbieram z zamkniętymi oczami. Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
nevon

Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 67 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2012-04-20, 15:34
|
|
|
oooo dobrze wiedzieć na układ paliwowy jestem już umówiony z mechanikiem.
Ale z przekładnią (przegląd i smarowanie) mogę się zmierzyć jeszcze dam znać, ostatnio strasznie sporo zajęć mam. |
|
|
|
 |
burza


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6695 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2012-04-20, 15:37
|
|
|
remol71 napisał/a: | Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze |
remol71, a ze składaniem idzie Ci równie dobrze jak z rozbieraniem ? |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-20, 18:12
|
|
|
burza napisał/a: | remol71 napisał/a: | Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze |
remol71, a ze składaniem idzie Ci równie dobrze jak z rozbieraniem ? |
|
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
gery73


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2012-04-20, 21:07
|
|
|
Nakrętki calowe dostaniesz na alledrogo. NP. TU A skąd wiesz że to 3/8 cala ? |
_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2012-04-20, 21:25
|
|
|
nevon napisał/a: | nevon,
- przekładania wtórna, obaczyć i wymieni olej. Mam nadzieję że elementy gumowe będą się nadawały... |
Jeśli olej w przekładni jest czysty to nic jej nie dolega i sama wymiana wystarczy, sprawdź tuleję na wałek zdawczy ( luzy ) oraz elementy gumowe, osłony. Przerabiałem to, Jeśli tuleja ma luzy to proponuję od razu wymianę, koszt 109 zł.
remol71 napisał/a: | nevon,
Mogę coś pomóc w razie potrzeby. Mam klucz dynamometryczny, szczelinomierz i inne drobiazgi. Gaźniki rozbieram z zamkniętymi oczami. Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze |
Chętnie bym się spotkał w celu konsultacji ewentualnie regulacji. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-21, 07:07
|
|
|
petermajster napisał/a: | ....
Chętnie bym się spotkał w celu konsultacji ewentualnie regulacji. |
Spoko. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
nevon

Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 67 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2012-04-21, 11:58
|
|
|
gery73 napisał/a: | A skąd wiesz że to 3/8 cala ? |
przeliczyłem na minimetry, ale w sumie dobrze że napisałeś, dobrze zmierzyłem a źle przeliczyłem i potrzebuję 7/16 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-21, 12:22
|
|
|
nevon, nic z tego nie rozumiem co ty piszesz o tych śrubach.. Oryginalne śruby w Yamasze są metryczne, a nie calowe. Do mocowania kierunkowskazu jest zastosowana śruba M 6 Więc zamiast przeliczać, to może po prostu sprawdź nakrętką M 6. Ewentualnie, jeżeli ktoś wcześniej coś pokombinował i założył calowe śruby,to weź nową śrubę M6 x30 i po prostu wymień i masz problem z głowy. Skąd ty wziąłeś do mocowania kierunkowskazów śrubę o średnicy 11,11 mm (7/16")
Tabela porównawcza gwintów http://www.luktom.com.pl/...ela_skoskow.pdf |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|