YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Motocykl który długo stał nieużywany
Autor Wiadomość
nevon 


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-03-24, 00:34   Motocykl który długo stał nieużywany

Witam

Aby było jasne:
Nie jestem mechanikiem ale mam zdolności manualne i pewne (jednak dość małe) doświadczenie z mechaniką ogólnie pojazdów, generalnie chcę nauczyć się i robić jak najwięcej samemu do mechanika udawać się jedynie w ostateczności.
Nie mam doświadczenia z Dragstarem

Także to jest pierwszy post, mam nadzieję że dział odpowiedni :)

Zdecydowałem się na zakup Draga który ma wyraźne ślady długiego stania w piwnicy.
Model z 1998r przebieg (prawdopodobnie ;) ) 20k km.
Pięknie odpala, pracuje cicho. Rdza jest ale bez przesady, niektóre 5cio latki mają jej więcej, rama i inne kluczowe miejsca wyglądają bardzo dobrze.
Na zimnym jedynie jedynka dość głośno wskakuje (ale nie szarpie).
Przejażdżka bez jakichkolwiek niepokojących oznak, aż miło :)
Opony : przednia była wymieniona jest bardzo ładna, tylna chyba fabryczna, ma delikatne pęknięcia, bieżnika jeszcze sporo.
Przedni widelec: pracuje poprawnie, ale wydaje się że nieco za mokro - jaki jest orientacyjny koszt przeglądu z wymiana oleju i uszczelek?
Tył - brak dojścia - jak go zbadać ?
Kanapa jak nowa, gąbka cacy, bez oznak przesiąknięcia.
Elektryka - nowy akumulator, reszta działa jak powinna (kierunkowskazy wymieniam ale to inna bajka ;) )
Klocki hamulcowe - jest oky.
Wydech czysty i suchy.
Silnik - jak się nieco rozgrzeje pracuje cichutko, olej czarny.
Sprzęgło - poprawnie.

Oczywiście wymienię olej w silniku razem z filtrem oleju.
Olej MOTUL 5100 4T ESTER 10W40 w drodze
Filtr oleju - proszę o pomoc, K&N KN będzie dobry? Poproszę ewentualne inne typy.
Filtr powietrza - wygląda dobrze ale mu nie ufam, przeczyścić sprężonym powietrzem czy zakupić nowy? Poproszę także o ewentualnego typa.
Do świec się jeszcze nie dobierałem.

Coś mogłem przeoczyć? Gdzie jeszcze zajrzeć?
Czy przestać się upierać przy samosiowaniu i przejechać się na przegląd do mechanika?

g.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-24, 02:12   

nevon napisał/a:
Przedni widelec: pracuje poprawnie, ale wydaje się że nieco za mokro - jaki jest orientacyjny koszt przeglądu z wymiana oleju i uszczelek?
uszczelnienia 49 zł, olej 50 zł, wymiana bardzo prosta, zwłaszcza, że to custom. http://www.yamaha-dragsta...a+oleju++lagach

nevon napisał/a:
tylna chyba fabryczna, ma delikatne pęknięcia, bieżnika jeszcze sporo.
wymiana

nevon napisał/a:
Tył - brak dojścia - jak go zbadać ?


prosta sprawa

http://www.yamaha-dragsta...go+amortyzatora

nevon napisał/a:
Poproszę ewentualne inne typy.


filtr oleju HF 145 lub Meiwa http://www.larsson.pl/ind...leju&bid=111735 lub KN-145

Filtr powietrza Meiwa
lub HFA 4607


Cytat:
Do świec się jeszcze nie dobierałem


wymień

http://yamaha-dragstar.pl...hlight=%B6wiece


nevon napisał/a:
Czy przestać się upierać przy samosiowaniu i przejechać się na przegląd do mechanika?


dasz radę samemu. Powodzenia

Przydałaby się synchronizacja gaźników i regulacja luzu zaworowego.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-24, 06:48   

Olej Motul 5100 to półsyntetyk, do twojego rocznika raczej mineralny. Ale skoro juz kupiłeś to go wlej jak zauważysz jakieś problemy, to sobie zmienisz.

[ Dodano: 2012-03-24, 06:51 ]
Poza tym z Twojego opisu wynika, że wszystko jest OK, no może jeszcze warto wymienić płyn hamulcowy i zrobić przegląd tylniej przekładni.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
nevon 


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-03-24, 19:07   

super, dzięki wielkie za informacje.
Części pozamawiane.

Z gaźnikami i zaworami wybiorę się do kogoś co mi pokarze jak to się robi :)
Płyn hamulcowy chyba był wymieniany, w oczku jest go sporo i wygląda na czyściutki.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-03-24, 19:26   

Cytat:
Płyn hamulcowy chyba był wymieniany, w oczku jest go sporo i wygląda na czyściutki.
, ale może być stary. Płyn wymienia się co 2 lata.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-24, 19:32   

nevon, płyn chłonie wilgoć, wymień koniecznie. Opona tylna jeśli ma pęknięcie -> do kosza natychmiast. Reszta jak opisali koledzy. A i przesmaruj linki gazu i sprzęgła ( trochę oleju lub WD 40 wstrzyknij do pancerzy )
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-24, 19:37   

nevon napisał/a:
... Płyn hamulcowy chyba był wymieniany, w oczku jest go sporo i wygląda na czyściutki.

Wygląd o niczym nie świadczy, płyn jest higroskopijny i przyswaja wilgoć, ale w każdym servisie motocyklowym - samochodowym powinni mieć tester do płynu hamulcowego (coś jak papierek lakmusowy) poprosisz pewnie dostaniesz i sam sprawdzisz.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
nevon 


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-03-24, 20:06   

Dobrze, też wymienię, mam akurat flaszkę DOT-4 a roboty niewiele.
oj jak bym był świadomy tych wszystkich drobnych kosztów to bardziej bym przycisnął sprzedawcę z ceną ;)

gdzie w dobrej cenie kupię uszczelniacze do widelca?
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-03-24, 20:33   

nevon napisał/a:

gdzie w dobrej cenie kupię uszczelniacze do widelca?


Na Allegro.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-04-18, 13:45   

A jak już wymienisz to wszystko a szczególnie oponkę (i tu nie odpuszczaj) to rura i na trase. :)
_________________
Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 
 
nevon 


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-04-20, 14:18   

Nowa oponka siedzi już na swoim miejscu.

Został jeszcze:
- układ paliwowy - króćce do wymiany i uszczelki w kraniku. To od razu czyszczenie i synchronizacja gaźnika oraz zawory.
- przekładania wtórna, obaczyć i wymieni olej. Mam nadzieję że elementy gumowe będą się nadawały...

Następny etap to estetyka... ale skarbonkę sobie kupiłem.
BTW gdzie ja dostanę nakrętki z gwintem calowym 3/8 cala, bo nie mogę przykręcić nowych kierunkowskazów :(
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-20, 14:33   

nevon,

Mogę coś pomóc w razie potrzeby. Mam klucz dynamometryczny, szczelinomierz i inne drobiazgi. Gaźniki rozbieram z zamkniętymi oczami. Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze :D
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
nevon 


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-04-20, 15:34   

oooo dobrze wiedzieć :) na układ paliwowy jestem już umówiony z mechanikiem.
Ale z przekładnią (przegląd i smarowanie) mogę się zmierzyć :) jeszcze dam znać, ostatnio strasznie sporo zajęć mam.
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6695
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2012-04-20, 15:37   

remol71 napisał/a:
Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze :D


remol71, a ze składaniem idzie Ci równie dobrze jak z rozbieraniem ? ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-20, 18:12   

burza napisał/a:
remol71 napisał/a:
Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze :D


remol71, a ze składaniem idzie Ci równie dobrze jak z rozbieraniem ? ;D


:klaps:
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-04-20, 21:07   

Nakrętki calowe dostaniesz na alledrogo. NP. TU A skąd wiesz że to 3/8 cala ?
_________________
Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-04-20, 21:25   

nevon napisał/a:
nevon,

- przekładania wtórna, obaczyć i wymieni olej. Mam nadzieję że elementy gumowe będą się nadawały...


Jeśli olej w przekładni jest czysty to nic jej nie dolega i sama wymiana wystarczy, sprawdź tuleję na wałek zdawczy ( luzy ) oraz elementy gumowe, osłony. Przerabiałem to, Jeśli tuleja ma luzy to proponuję od razu wymianę, koszt 109 zł.

remol71 napisał/a:
nevon,


Mogę coś pomóc w razie potrzeby. Mam klucz dynamometryczny, szczelinomierz i inne drobiazgi. Gaźniki rozbieram z zamkniętymi oczami. Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze :D


Chętnie bym się spotkał w celu konsultacji ewentualnie regulacji.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-21, 07:07   

petermajster napisał/a:
....
Chętnie bym się spotkał w celu konsultacji ewentualnie regulacji.



Spoko.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
nevon 


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-04-21, 11:58   

gery73 napisał/a:
A skąd wiesz że to 3/8 cala ?

przeliczyłem na minimetry, ale w sumie dobrze że napisałeś, dobrze zmierzyłem a źle przeliczyłem i potrzebuję 7/16 :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-21, 12:22   

nevon, nic z tego nie rozumiem co ty piszesz o tych śrubach.. Oryginalne śruby w Yamasze są metryczne, a nie calowe. Do mocowania kierunkowskazu jest zastosowana śruba M 6 Więc zamiast przeliczać, to może po prostu sprawdź nakrętką M 6. Ewentualnie, jeżeli ktoś wcześniej coś pokombinował i założył calowe śruby,to weź nową śrubę M6 x30 i po prostu wymień i masz problem z głowy. Skąd ty wziąłeś do mocowania kierunkowskazów śrubę o średnicy 11,11 mm (7/16") :nie_wiem:

Tabela porównawcza gwintów http://www.luktom.com.pl/...ela_skoskow.pdf
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group