 |
Krótszy przód |
Autor |
Wiadomość |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-04-15, 18:29 Krótszy przód
|
|
|
Przypadkowo (nie będę ściemniał ) 'stuningowałem' przednie zawieszenie w 650 tce .
Plan przewidywał zastosowanie szerokich półek celem wygospodarowania przestrzeni na zacisk czterotłoczkowy . Wpadły mi w ręce za przystępną kasę aftermarketowe półki przeznaczone do HD. Po wykonaniu zabiegów adaptacyjnych ( dorobienie dłuższej ośki, dystansu do tarczy hamulcowej, blokady napędu szybkościomierza i dostosowaniu sztycy do dragstarowych łożysk w główce ramy) półki zostały zamontowane. Efektem ubocznym zamiany było 'wydłużenie' widelca ( w nowych półkach rura nośna teleskopu nie wchodzi w górną półkę - jest nakręcane na korek, który jest w półce osadzony ). To i inne położenie ślimaka napędu szybkościomierza spowodowało, że linka do jego napędu okazała się za krótka . Ponieważ na taką ewentualność nie byłem przygotowany najszybszym rozwiązaniem na powrót do wcześniejszej długości widelca było skrócenie tulejek znajdujących się pod korkiem wewnątrz teleskopu ( wiem, wiem - napięcie wstępne, ilość oleju etc. ).
Jak na ironię nowa konfiguracja się nie sprawdziła - nowe półki 'weryfakingnajsdizajn' nie zachowały należytej stabilności i powędrowały w kąt ( lub na półkę jak kto woli ). A ja powróciłem chwilowo do oryginału, ale krótszego... Z 'pewną dozą nieśmiałości' pokonywałem pierwsze kilometry, ale ku mojemu zaskoczeniu ta przypadkowa zmiana polepszyła w tak znaczącym stopniu sterowność motocykla przy pokonywaniu zakrętów, że nie sposób było tego nie zauważyć. Jak dotąd żadnej różnicy nie wyczuwam przy jeżdzie na wprost, ale pokonywanie zakrętów przeszło do zupełnie innej kategorii. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
Beny


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 50 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 542 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-04-15, 21:06
|
|
|
jakaś fotka ? |
_________________ GKP: XVS650 > XVS1300 CU (STRYKER) > BMW R1200GS 😳 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-04-15, 21:30
|
|
|
Beny
na fotce różnica nie do wychwycenia - tuleja wewnątrz teleskopu skrócona o 6 cm co daje przełożenie na jakieś 2 - 3 cm obniżenie przodu. Poza tym wszystko oryginalne w tym momencie.
Zamierzam wrócić do tematu szerokich półek - raczej będę robił na zamówienie (pieprzyć aftermarket ). |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|