YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr oleju, powietrza...
Autor Wiadomość
Marcin 


Rocznik: 2000
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 8
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-02-29, 08:28   Filtr oleju, powietrza...

Mam takie pytanie, na początku zeszłego sezonu wymieniałem filtr powietrza i oleju + olej ofc :) Przez cały sezon gwiazda przejechala 2tys km. Czy po tak malym przebiegu powinienem na początku sezonu znow wszystko wymienic? nowe filtry + olej? mozna spóścić np tylko olej i wlać nowy?

I jeszcze pytanie dotyczące ciśnienia w oponach? jakie odp na przód/tył - ile przy normalnej (samotnej jeździe) ile przy bagażu + pasażer :) ?
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-02-29, 08:49   Re: Filtr oleju, powietrza...

Marcin napisał/a:
Mam takie pytanie, na początku zeszłego sezonu wymieniałem filtr powietrza i oleju + olej ofc :) Przez cały sezon gwiazda przejechala 2tys km. Czy po tak malym przebiegu powinienem na początku sezonu znow wszystko wymienic? nowe filtry + olej? mozna spóścić np tylko olej i wlać nowy?

I jeszcze pytanie dotyczące ciśnienia w oponach? jakie odp na przód/tył - ile przy normalnej (samotnej jeździe) ile przy bagażu + pasażer :) ?



Wymiana filtra oleju ma miejsce co drugą wymianę oleju. Co do zeszłego sezonu, to przerabiam ten sam przypadek, olej ma niewiele przelatane. Nie będe oleju wymieniał. Nie widzę takiej potrzeby. Przejedzie 10000km to go zleję. Co do ciśnienia to przód 2.25bar, tył 2.5bar.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-02-29, 15:23   

Olej, bez względu na przebieg, należy wymieniać co sezon - zasiarcza się i koroduje elementy metalowe silnika.
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2012-02-29, 15:46   

ja zawsze przy wyminaie oleju wymieniam filtr oleju też.
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-29, 18:45   

jusza, dokładnie, co 6-8.000 km lub raz w roku. Filtr obligatoryjnie razem z olejem. Inne pomysły można między bajki włożyć, szczególnie tą
remol71 napisał/a:
....Wymiana filtra oleju ma miejsce co drugą wymianę oleju...

oczywiście, nikt Cię nie zmusi, to Twój motocykl i Twoja decyzja.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-02-29, 18:49   

Pirania_LM,

Zajrzyj do firmowej instrukcji eksploatacji motocykla XVS, a tam odkryjesz, że Yamaha zaleca wymanę filtra oleju co drugą zmianę oleju silnikowego. Zanim zarzucisz komuś bajkopisarstwo zweryfikuj swoją wiedzę w temacie.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-29, 18:52   

remol71, oczywiście.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-02-29, 19:11   

Pirania_LM napisał/a:
remol71, oczywiście.


Proszę, odrabiam lekcję za Kolegę. Tutaj Ziółek przedstawia tabelę. Dla dociekliwych szkoła amerykańska i europejska.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-29, 19:15   

remol71, powiem tak : każdy producent pojazdów silnikowych proponuje wymianę filtra oleju na nowy co drugą wymianę wymianę, ale koszt filtra jest na tyle niski, że nic nie stoi na przeszkodzie jak się go wymieni - dla siebie.
Filtr powietrza Marcin, wystarczy jak przedmuchasz sprężonym powietrzem. Olej niestety powinieneś wymienić.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-29, 19:18   

Ziółek napisał/a:
... tłumaczę że olej co 10 tyś km a filtr co 20 tyś km. Tyle instrukcja reszta to decyzja właściciela.


chodzi mi dokładnie o ten fragment, "...reszta do decyzji właściciela...", zrób to samo w silniku spalinowym w samochodzie, wiem, wiem, zaraz podniesie się larum. Jednak zasada działania jest identyczna. Polecam zalanie nowego oleju do starego zanieczyszczonego filtra. Nie dyskutuję z instrukcją ( czasami jest bzdurna ). Rób jak uważasz, to Twoje moto.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2012-02-29, 19:23   

remol71, fajnie że odrabiasz lekcję za kolegę ale przytoczyłeś Ziółka tabelę do wymiany oleju w silniku 1100 a kolega Marcin ma 650 z tego co dobrze widzę.
Tak jak napisał Witek koszt filtra jest tak śmiesznie niski że dyskusja o jego wymianie powinna być zbędna.

Tu jeszcze cytat burzy
"a ja dzwoniłem do serwisu i tam mi powiedzieli, że co 10 tysi wymiana w DS1100"
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-29, 19:26   

Amen
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Marcin 


Rocznik: 2000
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 8
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-02-29, 19:38   

Piodsumowując:
I Wariant:
1) filtr powietrza zostawić (ewentualnie zadziałać sprężonym powietrzem); 2) Olej wymienić 3) Razem z olejem wymienić też filtr
II Wariant:
lub taka opcja: 1) jak wyżej 2) wymienić olej 3) zostawić filtr oleju

Podsumowujac: co do filtru powietrza nie mam wątpliwości a co do filtru oleju - jeśli zrobiłem tylko 2k km to wystarczy wymienić tylko ten olej? czy to że zostawie na ten sezon jeszcze stary filtr oleju to bedzie mialo jakiś znaczący wpływ?

dodam że nie planuje jakiś kosmicznych wypraw na ten sezon :) I oczywiście jesli jakiekolwiek działanie (lub brak działania :D ) ma mieć negatywny wpływ na prace motocykla to chciałbym tego uniknąć ;]
 
 
Młody 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 31
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 487
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-29, 19:41   

Marcin, filtr oleju to koszt 20-30zł nie są to chyba na tyle astronomiczne kwoty żeby nie wymieniać. Ja zawsze wymieniam filtr+olej i tyle
_________________
drag star 125 -> kawasaki VN 900 custom
WIELKOPOLANIE
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-29, 19:44   

Pirania_LM napisał/a:
zrób to samo w silniku spalinowym w samochodzie, wiem, wiem, zaraz podniesie się larum.
larum się nie podniesie, bo tak jest również w puszkach. Wymieniamy dla siebie, bo koszty są niskie i wszystko.

Dla zainteresowanych, oraz tych którzy twierdzą, że olej ze względu na mały przebieg może zostać na kolejny rok proponuję przeczytać ten artykuł

Cytat:
Na przyspieszone zużywanie się silnika wpływ mają stałe cząsteczki zanieczyszczeń w oleju i agresywne składniki w tzw. blow-by-gazach.

Na przyspieszone zużywanie się silnika wpływ mają nie tylko stałe cząsteczki zanieczyszczeń w oleju silnikowym, ale także agresywne składniki w tzw. blow-by-gazach. Aby temu zapobiec należy regularnie wymieniać olej w silniku.

Wielu kierowców zwleka z regularną wymianą oleju, argumentując wysoka jakością nowoczesnych, oferowanych na rynku olejów. Inne zdanie mają na ten temat eksperci z MANN+HUMMEL: zbyt długie okresy między wymianą oleju prowadzą do znacznie zwiększonego zużycia silnika.

Szkodliwa mieszanka

Filtr i olej ściśle ze sobą współpracują. W tej kooperacji wysokowydajne filtry oleju przejmują zadanie odfiltrowania stałych cząstek z oleju, które powstają na skutek zabrudzeń i zużycia w obiegu smarowania. Są to cząsteczki kurzu z powietrza, ścier metalowy i cząsteczki sadzy z nie spalonego paliwa.

Do szczególnie wysokiego zużycia przyczyniają się cząsteczki wielkości między 8 a 60 tysięcznych milimetra. Jeśli filtracja jest niedostateczna, to powstaje niebezpieczna dla silnika mieszanka oleju i ciał obcych. Cząsteczki odkładają się w wąskich kanalikach, co prowadzi do powstawania swego rodzaju blizn, wykazujących progresję zużycia elementów silnika. Filtry oleju marki MANN-FILTER pozwalają na uniknięcie tego typu zagrożeń.

Również olej przyjmuje coraz więcej zadań: smaruje ruchome części silnika, reguluje ciepło tarcia i chroni przed korozją. Ponadto neutralizuje produkty spalania, przyjmuje niszczące cząsteczki zanieczyszczeń, nie pozwalając na ich osadzanie.

Rezygnacja z regularnej wymiany oleju i jazda samochodem z zanieczyszczonym olejem i do tego zapchanym filtrem prowadzi bezpośrednio do zwiększonego zużycia paliwa i oleju, a w konsekwencji do obniżenia wydajności silnika i zwiększonej emisji szkodliwych gazów.

Zabójcze kwasy

Techniczne ciekawostki, które obiecują „nigdy więcej wymiany oleju” prowadzą do tego, że bardzo małe cząsteczki mogą być filtrowane i dlatego wydłuża się okres wymiany oleju. Jest to jednak bardzo jednostronne podejście. Instytut Badawczy nad Maszynami z Silnikami Spalinowymi w Niemczech zbadał czynniki wpływające na starzenie się oleju i zużycie silników benzynowych.

Zwrócono uwagę na pewien rodzaj zanieczyszczeń, o którym rzadko się wspomina: wnikanie tzw. blow-by-gazów w olej ma ogromny wpływ na zużycie silnika. Wdmuchiwane w kompresji w silniku spalinowym tzw. blow-by gazy zawierają olej, paliwo i wodę. To przede wszystkim woda, razem z nie spaloną siarką i tlenkiem azotu, wchodzi w reakcje chemiczne. Dlatego w oleju silnikowym stwierdza się obecność kwasów siarkowego oraz azotowego.

Te wysoce korozyjne kwasy przedostają się do środka smarnego, przyspieszają proces starzenia się oleju, niszczenia dodatków w oleju lub bezpośrednio uszkadzają powierzchnie metalowe. Jeśli olej jest gorący, paliwo z oleju w silnikach benzynowych ulatnia się, a to powoduje szkody tzw. kawitacyjne - szybsze parowanie paliwa w pewnych miejscach i powstawanie przez to mikroskopijnych otworów powierzchniowych. Niszczący wpływ blow-by-gazów jest tym bardziej szkodliwy, im niższa jest temperatura silnika.

Zaufać producentom

Okresy wymiany oleju, jaki zaleca producent samochodu, służą jak najlepszej ochronie przed zużyciem. „Poprzez regularne serwisowanie, wymianę oleju i filtra, nie dochodzi do destrukcyjnego działania blow-by-gazów” – podkreśla Eugen Koch, szef managementu produktów w MANN+HUMMEL i dodaje: „wymiana oleju obniża koncentrację kwasów w oleju, odnawia dodatki i usuwa produkty starzenia. Wymiana filtra oleju pozwala usunąć produkty zużycia z obiegu oleju. Nowy filtr oleju przejmuje stałe cząstki i zapewnia wymagany przepływ oleju w obiegu”.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-02-29, 19:52   

Ciekawostki
http://wyhacz.gazeta.pl/W..._silnikowi.html

http://www.castrol.com/ca...ntentId=7001110
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
TEDI 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 66
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-04-25, 20:11   

Mam filtr w swoim dragu przeniesiony na zewnątrz i mam problem ,nigdzie nie niema oznaczenia typu filtra a chciałem wymienić olej proszę o pomoc może ktoś wie jaki ma symbol ten filtr

Tedi
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-25, 20:19   

TEDI
Proszę bardzo Hiflofiltro HF 303 oraz ma pasować K&N KN 303,Champion F-306,Fram PH 6017A Ja używam tego pogrubionego. koloru czarnego. Nie będę przepłacał, za coś, czego i tak nie widać i na dodatek się upieprzy w czasie jazdy. Dwukrotna przebitka cenowa za chrom, ale raczej bez połysku ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
TEDI 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 66
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-04-26, 05:41   

Wielkie dzięki za info

Twdi
 
 
hunter78 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-03, 21:25   

Panowie.

A ja zapytam tak.
Zakupiłem moja gwiazdę w lipcu tego roku.
Czy filtr i olej wymienić teraz jak już jest po sezonie, czy też poczekać na wiosnę.

Osobiście zamierzam wymieniać i filtr i olej raz w roku. Gwiazda ma być w 100% sprawna. Nie po to wywaliłem tyle kasy aby się psuła. A po za tym miło porozmawiać z własną gwiazdą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group