Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:10 |
Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
empiq


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 739 Skąd: Koluszki/Warszawa
|
Wysłany: 2009-08-17, 23:03
|
|
|
Paskal, toż to ten sam olej co w silniku- okienko na dole z lewej strony. (bardzo na dole i moto musi stać prosto) |
_________________ Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu. |
|
|
|
 |
Paskal

Model: SYMPATYK
Wiek: 48 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 7 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2009-08-18, 21:07
|
|
|
Dzięki,tak myślałem ale ostatnio koleś mi wpierał że jest jeszcze inny olej w skrzyni i powiem szczeże że trochę zbaraniałem pozdrawiam. |
_________________ Paskal |
|
|
|
 |
Brat Mniejszy


Rocznik: 2001
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2010-01-13, 21:19
|
|
|
Hej. Ponoc glupota nie boli, ale kosztuje. Mialem lancuch wymieniac ale sie zabyt wolno do tego zabieralem i sie rozwalilo... ruszylem cos mi tylko zaklikalo i sie okazalo ze sie zakleszczylo, a przy tym i biegi dosatly po dupie (chyba). Zabralem motor do warsztatu tam mi lancuch polepili, ale o biegow nikt nie ruszyl. Szczesliwy do domu wrocilem i mnie trafilo evil . Biegi chodza i owszem, ale mam klopoty z neutralnym, bo moge go wbic, ale nie swieci mi sie kontrolka! Dlaczego, cos moglo sie rozregulowac? Sprzeglo? Zadzwonilem do warsztatu i koles kazal poregulowac sprzeglo przy klamce, ale nic to nie dalo.
Jutro chce pojechac do tego warsztatu i im znowu motor zostawic, ale moze jest cos co moge sam zrobic zeby to naprawic. Dzieki. |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2010-01-14, 19:04
|
|
|
Zmień żarówkę |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
Brat Mniejszy


Rocznik: 2001
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2010-01-15, 14:35
|
|
|
Nie zebym chcial podwazyc opinie Kolegi, ale czemu zarowka mialaby sie spalic jak mi lancuch zakleszczylo? (ale sprawdze, bylo by milo gdyby tylko zarowka) |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2010-01-16, 19:57
|
|
|
Może to przypadek, może nie, może łańcuch naprawdę coś nawywijał. W każdym razie naprawę zaczynam od najprostszych rzeczy. Za zębatką w silniku nie ma czasami jakiegoś kabelka od jałowego ? |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
krokodyl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2010-04-25, 10:50
|
|
|
Cześć. W tym temacie jest już kilka wątków ale skoro w pierwszym poście jest napisane że niektóre biegi są głośniejsze to chyba to jednak ten temat...
Od jakiegoś czasu mój piąty bieg ma chyba inny dżwięk niż miał. Taki lekko gwiżdżący. Najsilniej to słychać przy około 85-95 km/h przy przyspieszaniu. Nie chodzi mi o dżwięk przy wkładaniu piątki, tylko o dźwięk podczas samej jazdy... To "gwiżdżenie" znika przy koło 100-105 km/h więc teraz wyżej kręcę czwórkę i wkładam piątkę przy minimum 90-95 km/h
Co się mogło stać? Olać temat i jeżdzić dalej, czy coś sprawdzić? A może ten dźwięk jest normalny? W zeszłym roku miałem baaaardzo głośne tłumiki to mogłem go najwzyczajniej nie słyszeć... |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
 |
loborom

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 81 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 2010-05-04, 11:53 mam to samo, to gwizdanie
|
|
|
także na piątce. gdy zaczyna mi "gwizdać lub świszczeć) redukuję bieg do czwórki, rozpędzam maszynę i wrzucam piątkę. Od razu inna praca silnika. |
_________________ loborom |
|
|
|
 |
Nasedo


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 54 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 198 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2010-06-23, 17:05 stopka zmiany biegów (dźwignia)
|
|
|
Mam dziwaczny problem. Gdy redukuje biegi np. z 5 na 4 i dalej na 3 itd. to gdy zejdę bieg w dół muszę lekko podnieść stopkę zmiany biegów (dżwignia) żeby nóc zredukować na następny. Tak jakby coś delikatnie blokowało powrót stopki. Można to jakoś wyregulować ? |
|
|
|
 |
sempai

Rocznik: 2001
Wiek: 62 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-08-23, 10:37
|
|
|
Witam Koleżanki i Koledzy:)
Dorzucę swoje 5 groszy do tematu..
Moja Pani (piszę o kobiecie:)) przmieszczająca się Drag Starem 650 Custom z 2002, ma problem z biegami..Zapina 1 a jak chce wrzucić luz, to musi użyć sporo siły a i tak przerzuca na 2 z pominięciem luzu. Wrzucenie na luz, graniczy z cudem. To samo przy redukcji z 2 na luz... W jeździe po mieście, to istna udręka...Zrobiłem dźwignię zmiany biegów (zlikwidowałem poprzeczny luz, bo się wyrobiło) ale nic to nie dało. Tak jest na zimnym i ciepłym silniku. Zmierzyłem cięgno sztywne i ma tyle co w serwisówce...Nie powiem, złości to ją niepomiernie i żale odbija na mnie:) a wiecie co to znaczy, zeźlona kobieta:)
Poza tym wybieramy się na swoich motorkach w Bieszczady (wyjazd w czwartek) więc przydało by się to zrobić, żeby mi nie warczała w drodze:)
Czyli w skrócie: POMOCY!
A i jeszcze jedno: może ktoś wie gdzie i za ile można kupić obrotomierz do zainstalowania da Dragu oraz jak go zainstalować:)
Pozdrówko:) |
_________________ Jutro to dziś, tyle że jutro...a i tak będziemy jeździć na Gwiazdkach:) |
|
|
|
 |
Lokis


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2010-08-23, 10:40
|
|
|
Proszę najpierw si e przywitać. Odnośnie obrotomierza temat był wałkowany - użyj opcji szukaj |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2010-08-23, 11:24
|
|
|
Najczęstszą przyczyną klopotów z wrzucaniem luzu jest zle ustawienie naciągu linki sprzęgla. Jeśli przy wrzucaniu biegu lekko szarpie motocyklem /chociaż nie zawsze szarpanie jest tego objawem/, oznacza że linka jest za luźna, niewchodzący luz najczęściej spowodowany jest zbyt mocnym naciągnięciem linki /na klamce niewyczuwalny jest luźny skok klamki/. Za mocno naciągnięta linka sprzęgla powoduje też uślizg tarcz sprzęglowych i możliwość ich spalenia w skrajnych przypadkach, a już na pewno dużo szybsze zużywanie się ich. |
|
|
|
 |
sempai

Rocznik: 2001
Wiek: 62 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-08-23, 11:31
|
|
|
Dzięki Shipp:)
Moje myśli też skakały w około tego. Przy zapinaniu jedynki, jest szarpnięcie, ale nie zawsze...
Są 2 rodzaje regulacji: 1- przy klamce, 2- przy silniku...Której użyć do regulacji? |
_________________ Jutro to dziś, tyle że jutro...a i tak będziemy jeździć na Gwiazdkach:) |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2010-08-23, 11:50
|
|
|
Ja regulowalem przy klamce, ale może są inni znający lepsze sposoby. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
sempai

Rocznik: 2001
Wiek: 62 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-08-23, 12:04
|
|
|
Ok.Sprawdze co i jak i sie pobawię:). Jeszcze raz dzięki:) |
_________________ Jutro to dziś, tyle że jutro...a i tak będziemy jeździć na Gwiazdkach:) |
|
|
|
 |
|