| Przesunięty przez: witek1965 2011-02-07, 14:46
 | DODATKOWE ODBIORNIKI ELEKTRYCZNE I BILANS MOCY ALTERNATORA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-09-27, 11:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | lightbary z żarówka H4. Świecą zawsze, czy to z mijania, czy z drogowymi 	  | hunter78 napisał/a: |  	  | Ale kiedy zapinam światełko drogowe i kiedy lightbary gasną to brakuje mi widoczności drogi. | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DRAGON   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 59
 Dołączył: 21 Maj 2012
 Posty: 4464
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-09-27, 12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | lightbary z żarówka H4. Świecą zawsze, czy to z mijania, czy z drogowymi | 
 
 Ja mam przełącznik na kierownicy i włączam je wtedy kiedy mi pasuje.
   |  
				| _________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-09-27, 16:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ja to sądzisz, że mam inaczej ? tez mam włącznik na kierownicy i włączam kiedy mi pasuje, z tą różnicą, ze razem z krótkimi mam krótkie, a z długimi długie. I ostatnia opcja, mam wyłączone bez względu na to jak świeci lampa główna. Zaletą dwuwłóknowych jest to, że są ........................ dwuwłóknowe. Jednowłókonawe, typy np. H3 ustawiasz tylko w jednej pozycji, najczęściej jako dalekosiężne. Wybrałem komfort dodatkowego oświetlenia zarówno na mijania, jak i drogowych. W dzień nie odgrywa to żadnej roli, w nocy miód malina. Naprawdę polecam lightbary z żarówkami H4. 	  | DRAGON napisał/a: |  	  | włączam je wtedy kiedy mi pasuje. | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DRAGON   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 59
 Dołączył: 21 Maj 2012
 Posty: 4464
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-09-27, 17:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek1965, skoro tak zachwalasz to będzie trzeba pokombinować. Rozwiązanie rzeczywiście dobre. |  
				| _________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-06, 20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Odkopię trochę temat. Posiadam Drag Star 650, mam jako dodatkowe wyposażenie maszyny, grzałki gaźników oraz lightbary. No i przez te dodatki alternator nie nadąża ładować aku przy takiej pogodzie (pewnie dlatego że grzałki załączają się przy temp. mniejszej niż 10 st. czyli aktualnie pracują non stop).
 Grzałki ciągną 90W (z tego co mi wiadomo).
 Lightbary wyposażone w standardowe żarówki H3, ciągną 2x35W (lub nawet 2x45W).
 
 Wpadłem na pomysł jak rozwiązać ten problem i tu chciałem zapytać Was czy to jest dobry kierunek.
 Zamiast zwykłych H3 zamontuje w lightbarach H3 LEDowe, które pociągną mi 2x2W i na tym zabiegu powinienem dużo zaoszczędzić co pozwoli mi jeździć ze spokojną głową i bez stresu że jak gdzieś się zatrzymam to już nie odpalę...
 
 Co myślicie (jako bardziej doświadczeni użytkownicy) o tym pomyśle?
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-06, 21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kita napisał/a: |  	  | Zamiast zwykłych H3 zamontuje w lightbarach H3 LEDowe, które pociągną mi 2x2W ... | 
 H3 ledowe 2W to tak, jakbyś zapalił świeczkę w biały dzień. Jak będziesz się z kimś mijał, oto wtedy zauważy, że coś więcej się świeci. Poszukaj takich 7,5W i wtedy będziesz widoczny.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-06, 22:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ok, ale czy to rozwiąże mój problem? |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | VARIO   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 46
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 284
 Skąd: warszawa FP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja miałem podobny problem. Zmienilem na led 2x10w. Świecą mocno nawet w dzień.  Jutro bede testował możliwości alternatora. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 15:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | reaczej 2x 55 W a nie 45, ale to szczegół. 	  | Kita napisał/a: |  	  | Lightbary wyposażone w standardowe żarówki H3, ciągną 2x35W (lub nawet 2x45W). | 
 
 
  	  | wemar napisał/a: |  	  | Poszukaj takich 7,5W i wtedy będziesz widoczny. | 
 
 
 tak, ale warunek, że to będzie porządny zamiennik takiej żaróki H3, a nie badziew, jak ja kiedyś miałem. Od wstrząsów i drgań poodpadały diody. 	  | Kita napisał/a: |  	  | No ok, ale czy to rozwiąże mój problem? | 
 najlepszym rozwiązanie4m byłaby dioda cree pojedyncza
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 16:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | najlepszym rozwiązanie4m byłaby dioda cree pojedyncza | 
 Diody COB sprawdzają się dużo lepiej. Tak czy inaczej z wytrzymałością mechaniczną nie ma rewelacji. W dobrze wytłumionym samochodzie sprawdzi się chyba każda, ale motocykl co dużo większe wyzwanie. Można każdą z nich trochę wzmocnić, nakładając trochę kleju termicznego wokół połączenia oprawki z trzonkiem żarówki. Wtedy wytrzymują więcej.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | wierzę na słowo. Co innego w zamysle chciałem przekazać 	  | wemar napisał/a: |  	  | Diody COB sprawdzają się dużo lepiej. | 
   Pytanie czy wystepują takie zamienniki H3 z pojedyncza dioda Cree, czy COB ? Ja
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 16:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | No cóż, zanim rozpocząłem dyskusję z Wami na ten temat, zdążyłem już kupić coś takiego: http://allegro.pl/zarowka...5177447805.html
 chwila nieuwagi i masz http://www.allegromat.pl/aukcja172375 czytaj regulamin i info na PW//pyra
 
 Za chwilę pewnie powiecie że to totalne badziewie jest, ale na usprawiedliwienie powiem, że chciałem przede wszystkim sprawdzić czy to rozwiąże mój problem wydając nie wiele kasy.
 Sprawdzę, będę wiedział, kupię porządne...
 |  
				| _________________ 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-04-07, 17:41, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 16:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja tam prosty człowiek jestem, ale ile Watt mają te zamienniki ? |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 17:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | to nam dasz znać za jakis czas, teraz wyrokowac nie będziemy, vbo może wcale nie jest to totalne badziewie. 	  | Kita napisał/a: |  	  | że to totalne badziewie jest | 
 nikt tego nie określił. Za jakiś czas i tak nie będzie wiadomo  o jakie zamienniki chodziło, bo one i tak są no name 	  | pyra napisał/a: |  	  | ale ile Watt mają te zamienniki ? | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 17:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | Pytanie czy wystepują takie zamienniki H3 z pojedyncza dioda Cree, czy COB ? Ja   | 
 Gdyby nie było, to bym nie pisał. Na diodzie COB występują dwa typy:
 -  Przykład 1
 -  Przykład 2
 
 Pierwszy typ mam i dają ładne, wyraźne światło. Drugi typ dopiero do mnie jedzie.
 
 
 Na moim wibratorze wytrzymywały 1/3 sezonu, ale na 650-ce może posłużą dłużej.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 17:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | wemar, miałem na myśli całkowicie pojedynczą. te  pierwsze widziałem. Cena mnie odstraszała. Teraz mam H 4 w lightbarach. W sumie nie wiem jakie to dałoby światło w lustrze lampy i jak by oświetlało drogę, oraz czy nie oślepiałaby kierowców z naprzeciwka. . Trochę sporo kasy na eksperyment.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 18:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie żebym się czepiał ale COB to technologia  wykonania tak jak SMD. 
 Cree to producent Ledów jeden z najlepszych na świecie. Wimar jak być jeszcze przeczytał link który zapodałeś to byś na Cree nie nalatywał
   |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pyra napisał/a: |  	  | ja tam prosty człowiek jestem, ale ile Watt mają te zamienniki ? | 
 Teoretycznie każdy led typu 5050. pobiera 0,24W.
 Czyli wychodzi 13x0,24=3,12W
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-07, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Lokis napisał/a: |  	  | Wimar jak być jeszcze przeczytał link który zapodałeś to byś na Cree nie nalatywał   | 
 Lukis, nie nalatuję na cree, że są be. Są inne. Fantastycznie sprawdzą się w latarkach, gdzie zależy na wąskim bimie i oszczędności energetycznej, ale nie w reflektorze lightbar, w którym wąski bim nie jest wskazany, a oszczędność mocy nieistotna na tym poziomie. COB mają większą strukturę świecącą i dokładniej pozwalają wypełnić światło odbłyśnika niż dioda cree. Nie wymagają też chłodzenia radiatorem tak jak to jest w Cree, bo ciepło oddają właśnie większą powierzchnią struktury. Dlatego cree, choć ma niektóre parametry lepsze od cob, to w tym przypadku się one nie sprawdzą.
 SMD to technologia montażu, a nie technologia produkcji LED. Cree też są w tej technologii wykonywane.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-10, 21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | to nam dasz znać za jakis czas, teraz wyrokowac nie będziemy, bo może wcale nie jest to totalne badziewie. | 
 No to daje znać. Dziś wymieniłem żarówki, i od razu w małą traskę.
 Przed:
 
   Po zmianie jednej:
 
   I tutaj po zrobieniu 70 km:
 
   
 Powiem szczerze, że jak wymieniłem i zobaczyłem jak świeci ta jedna, to stwierdziłem "no tak, mieliście rację, jak świeczka w ciemności... Szału nie ma".
 Ale jak wróciłem do domu to moim zdaniem świeciły super! Czym to może być spowodowane? Że one muszą się jakoś rozgrzać? Umiecie mi to jakoś sensownie wytłumaczyć?
 
 Generalnie ze zmiany jestem zadowolony, świecą ładnie i mocno moim zdaniem, a to w końcu żarówki za 8 zł...
 Zrobiłem dzisiaj trzy małe pętelki po 22 km, za każdym razem gasiłem maszynę chwilę czekałem i potem odpalałem co by zobaczyć jak radzi sobie akumulator. No i chyba już jest wszystko OK. Czyli alternator daje radę ładować akumulator a o to mi chodziło.
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |