YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: witek1965
2011-02-07, 14:46
DODATKOWE ODBIORNIKI ELEKTRYCZNE I BILANS MOCY ALTERNATORA
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-27, 12:10   

hunter78 napisał/a:
Ale kiedy zapinam światełko drogowe i kiedy lightbary gasną to brakuje mi widoczności drogi.
lightbary z żarówka H4. Świecą zawsze, czy to z mijania, czy z drogowymi
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4433
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-09-27, 13:58   

witek1965 napisał/a:
lightbary z żarówka H4. Świecą zawsze, czy to z mijania, czy z drogowymi


Ja mam przełącznik na kierownicy i włączam je wtedy kiedy mi pasuje. ;p
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-09-27, 17:58   

DRAGON napisał/a:
włączam je wtedy kiedy mi pasuje.
a ja to sądzisz, że mam inaczej ? tez mam włącznik na kierownicy i włączam kiedy mi pasuje, z tą różnicą, ze razem z krótkimi mam krótkie, a z długimi długie. I ostatnia opcja, mam wyłączone bez względu na to jak świeci lampa główna. Zaletą dwuwłóknowych jest to, że są ........................ dwuwłóknowe. Jednowłókonawe, typy np. H3 ustawiasz tylko w jednej pozycji, najczęściej jako dalekosiężne. Wybrałem komfort dodatkowego oświetlenia zarówno na mijania, jak i drogowych. W dzień nie odgrywa to żadnej roli, w nocy miód malina. Naprawdę polecam lightbary z żarówkami H4.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4433
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-09-27, 18:06   

witek1965, skoro tak zachwalasz to będzie trzeba pokombinować. Rozwiązanie rzeczywiście dobre.
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-06, 21:22   

Witam!

Odkopię trochę temat. Posiadam Drag Star 650, mam jako dodatkowe wyposażenie maszyny, grzałki gaźników oraz lightbary. No i przez te dodatki alternator nie nadąża ładować aku przy takiej pogodzie (pewnie dlatego że grzałki załączają się przy temp. mniejszej niż 10 st. czyli aktualnie pracują non stop).
Grzałki ciągną 90W (z tego co mi wiadomo).
Lightbary wyposażone w standardowe żarówki H3, ciągną 2x35W (lub nawet 2x45W).

Wpadłem na pomysł jak rozwiązać ten problem i tu chciałem zapytać Was czy to jest dobry kierunek.
Zamiast zwykłych H3 zamontuje w lightbarach H3 LEDowe, które pociągną mi 2x2W i na tym zabiegu powinienem dużo zaoszczędzić co pozwoli mi jeździć ze spokojną głową i bez stresu że jak gdzieś się zatrzymam to już nie odpalę...

Co myślicie (jako bardziej doświadczeni użytkownicy) o tym pomyśle?
_________________
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-06, 22:37   

Kita napisał/a:
Zamiast zwykłych H3 zamontuje w lightbarach H3 LEDowe, które pociągną mi 2x2W ...

H3 ledowe 2W to tak, jakbyś zapalił świeczkę w biały dzień. Jak będziesz się z kimś mijał, oto wtedy zauważy, że coś więcej się świeci. Poszukaj takich 7,5W i wtedy będziesz widoczny.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-06, 23:34   

No ok, ale czy to rozwiąże mój problem?
_________________
 
 
VARIO 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 284
Skąd: warszawa FP
Wysłany: 2015-04-07, 16:24   

Ja miałem podobny problem. Zmienilem na led 2x10w. Świecą mocno nawet w dzień. Jutro bede testował możliwości alternatora.
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-04-07, 16:41   

Kita napisał/a:
Lightbary wyposażone w standardowe żarówki H3, ciągną 2x35W (lub nawet 2x45W).
reaczej 2x 55 W a nie 45, ale to szczegół.

wemar napisał/a:
Poszukaj takich 7,5W i wtedy będziesz widoczny.


Kita napisał/a:
No ok, ale czy to rozwiąże mój problem?
tak, ale warunek, że to będzie porządny zamiennik takiej żaróki H3, a nie badziew, jak ja kiedyś miałem. Od wstrząsów i drgań poodpadały diody.
najlepszym rozwiązanie4m byłaby dioda cree pojedyncza
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-07, 17:17   

witek1965 napisał/a:
najlepszym rozwiązanie4m byłaby dioda cree pojedyncza

Diody COB sprawdzają się dużo lepiej. Tak czy inaczej z wytrzymałością mechaniczną nie ma rewelacji. W dobrze wytłumionym samochodzie sprawdzi się chyba każda, ale motocykl co dużo większe wyzwanie. Można każdą z nich trochę wzmocnić, nakładając trochę kleju termicznego wokół połączenia oprawki z trzonkiem żarówki. Wtedy wytrzymują więcej.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-04-07, 17:20   

wemar napisał/a:
Diody COB sprawdzają się dużo lepiej.
wierzę na słowo. Co innego w zamysle chciałem przekazać ;D
Pytanie czy wystepują takie zamienniki H3 z pojedyncza dioda Cree, czy COB ? Ja :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-07, 17:21   

No cóż, zanim rozpocząłem dyskusję z Wami na ten temat, zdążyłem już kupić coś takiego:
http://allegro.pl/zarowka...5177447805.html
chwila nieuwagi i masz http://www.allegromat.pl/aukcja172375 czytaj regulamin i info na PW//pyra

Za chwilę pewnie powiecie że to totalne badziewie jest, ale na usprawiedliwienie powiem, że chciałem przede wszystkim sprawdzić czy to rozwiąże mój problem wydając nie wiele kasy.
Sprawdzę, będę wiedział, kupię porządne...
_________________
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-04-07, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2015-04-07, 17:43   

ja tam prosty człowiek jestem, ale ile Watt mają te zamienniki ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-04-07, 18:38   

Kita napisał/a:
że to totalne badziewie jest
to nam dasz znać za jakis czas, teraz wyrokowac nie będziemy, vbo może wcale nie jest to totalne badziewie.
pyra napisał/a:
ale ile Watt mają te zamienniki ?
nikt tego nie określił. Za jakiś czas i tak nie będzie wiadomo o jakie zamienniki chodziło, bo one i tak są no name
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-07, 18:41   

witek1965 napisał/a:
Pytanie czy wystepują takie zamienniki H3 z pojedyncza dioda Cree, czy COB ? Ja :nie_wiem:

Gdyby nie było, to bym nie pisał. Na diodzie COB występują dwa typy:
- Przykład 1
- Przykład 2

Pierwszy typ mam i dają ładne, wyraźne światło. Drugi typ dopiero do mnie jedzie.

Kita napisał/a:
No cóż, zanim rozpocząłem dyskusję z Wami na ten temat, zdążyłem już kupić coś takiego:
http://allegro.pl/zarowka...5177447805.html

Na moim wibratorze wytrzymywały 1/3 sezonu, ale na 650-ce może posłużą dłużej.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-04-07, 18:46   

wemar, miałem na myśli całkowicie pojedynczą. te pierwsze widziałem. Cena mnie odstraszała. Teraz mam H 4 w lightbarach.
W sumie nie wiem jakie to dałoby światło w lustrze lampy i jak by oświetlało drogę, oraz czy nie oślepiałaby kierowców z naprzeciwka. . Trochę sporo kasy na eksperyment.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2015-04-07, 19:14   

Nie żebym się czepiał ale COB to technologia wykonania tak jak SMD.

Cree to producent Ledów jeden z najlepszych na świecie. Wimar jak być jeszcze przeczytał link który zapodałeś to byś na Cree nie nalatywał ;D
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-07, 20:21   

pyra napisał/a:
ja tam prosty człowiek jestem, ale ile Watt mają te zamienniki ?

Teoretycznie każdy led typu 5050. pobiera 0,24W.
Czyli wychodzi 13x0,24=3,12W
_________________
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-07, 20:24   

Lokis napisał/a:
Wimar jak być jeszcze przeczytał link który zapodałeś to byś na Cree nie nalatywał ;D

Lukis, nie nalatuję na cree, że są be. Są inne. Fantastycznie sprawdzą się w latarkach, gdzie zależy na wąskim bimie i oszczędności energetycznej, ale nie w reflektorze lightbar, w którym wąski bim nie jest wskazany, a oszczędność mocy nieistotna na tym poziomie. COB mają większą strukturę świecącą i dokładniej pozwalają wypełnić światło odbłyśnika niż dioda cree. Nie wymagają też chłodzenia radiatorem tak jak to jest w Cree, bo ciepło oddają właśnie większą powierzchnią struktury. Dlatego cree, choć ma niektóre parametry lepsze od cob, to w tym przypadku się one nie sprawdzą.
SMD to technologia montażu, a nie technologia produkcji LED. Cree też są w tej technologii wykonywane.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Kita 



Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-10, 22:41   

witek1965 napisał/a:
to nam dasz znać za jakis czas, teraz wyrokowac nie będziemy, bo może wcale nie jest to totalne badziewie.

No to daje znać. Dziś wymieniłem żarówki, i od razu w małą traskę.
Przed:

Po zmianie jednej:

I tutaj po zrobieniu 70 km:


Powiem szczerze, że jak wymieniłem i zobaczyłem jak świeci ta jedna, to stwierdziłem "no tak, mieliście rację, jak świeczka w ciemności... Szału nie ma".
Ale jak wróciłem do domu to moim zdaniem świeciły super! Czym to może być spowodowane? Że one muszą się jakoś rozgrzać? Umiecie mi to jakoś sensownie wytłumaczyć?

Generalnie ze zmiany jestem zadowolony, świecą ładnie i mocno moim zdaniem, a to w końcu żarówki za 8 zł...
Zrobiłem dzisiaj trzy małe pętelki po 22 km, za każdym razem gasiłem maszynę chwilę czekałem i potem odpalałem co by zobaczyć jak radzi sobie akumulator. No i chyba już jest wszystko OK. Czyli alternator daje radę ładować akumulator a o to mi chodziło.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group