 |
Zerwany gwint |
Autor |
Wiadomość |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-05-02, 00:39
|
|
|
MARSINUS napisał/a: | Też tak miałem - sam urwałem - kłania się brak klucza dynamometrycznego ewentualnie popitulenie kolejności śrub przy wkręcaniu.
Całe szczęście u mnie zerwany był tylko początek gwintu. Oto co zrobiłem - sprawdziłem długość śruby, sprawdziłem głębokość otworu. Wyszło mi że otwór jest o 7mm dłuższy/głębszy niż śruba. Kupiłem dłuższą śrubę o odpowiedniej twardości, nową oryginalną uszczelkę w serwisie Yamahy (próbowałem zabawy z zamiennikami uszczelek za 1,22pln ale guzik to dało). Delikatnie ręcznie bez klucza kilkakrotnie wkręciłem i wykręciłem nową śrubę dzięki czemu udało mi się wydobyć znaczną ilość farfocli w postaci opiłków zniszczonego gwintu. Gdy śruba była czysta i nie wyciągałem już więcej opiłków skręciłem wszystko jak należy i jest OK.
Nie wiem jednak jaki cuda ktoś stworzył w twoim moto.
Sposoby wymienione powyżej są dobre ale wymagają pewnej zabawy, narzędzi i umiejętności ewentualnie wizyty u "fachowca". Mi fachowiec poradził prosty sposób na początek i zadziałał. Gdyby nie to to też bym się bawił w gwintowanie sprężynki i kleje i inne takie. |
Witam, dzis odkrylem ten sam problem ze srodkowa sruba. Silikon/klej bym mniej wiecej w polowie sruby. Nie wiedzialem co to jest, wyszyscilem slube i wkrecilem z poworotem. Bede obserwowal czy olej cieknie. Czy moglbys podac parametry dluzszej sruby? |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2013-05-02, 09:34
|
|
|
NIe pamiętam parametrów bo dobierali mi ją w narzędziowni u mnie w firmie. Generalnie powinno być jakieś oznaczenie na oryginalnej śrubie. Jak nie ma to jak trafisz do dobrego sklepu "żelaznego" to dobiorą CI odpowiednią śrubę. Tam nie ma dużych momentów do dokręcania więc śruba też nie musi być wielce pancerna. |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-05-02, 11:03
|
|
|
MARSINUS napisał/a: | NIe pamiętam parametrów bo dobierali mi ją w narzędziowni u mnie w firmie. Generalnie powinno być jakieś oznaczenie na oryginalnej śrubie. Jak nie ma to jak trafisz do dobrego sklepu "żelaznego" to dobiorą CI odpowiednią śrubę. Tam nie ma dużych momentów do dokręcania więc śruba też nie musi być wielce pancerna. |
Czyli wykrecic srube i pojsc z nia do sklepu? Szukac 7mm dluzsza czy zmierzyc glebokosc otworu? Ogolnie mam nadzieje ze tam jakiegos wielkiego naprezenie nie ma i na tej srubie pojezdze.
Muslelem tez zeby dac jakas cienka podkladke pod o-ring zeby bardziej wystawal i lepiej dosickany byl przez pokrywe do silnika. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|