YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwany gwint
Autor Wiadomość
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-05-02, 00:39   

MARSINUS napisał/a:
Też tak miałem - sam urwałem - kłania się brak klucza dynamometrycznego ewentualnie popitulenie kolejności śrub przy wkręcaniu.
Całe szczęście u mnie zerwany był tylko początek gwintu. Oto co zrobiłem - sprawdziłem długość śruby, sprawdziłem głębokość otworu. Wyszło mi że otwór jest o 7mm dłuższy/głębszy niż śruba. Kupiłem dłuższą śrubę o odpowiedniej twardości, nową oryginalną uszczelkę w serwisie Yamahy (próbowałem zabawy z zamiennikami uszczelek za 1,22pln ale guzik to dało). Delikatnie ręcznie bez klucza kilkakrotnie wkręciłem i wykręciłem nową śrubę dzięki czemu udało mi się wydobyć znaczną ilość farfocli w postaci opiłków zniszczonego gwintu. Gdy śruba była czysta i nie wyciągałem już więcej opiłków skręciłem wszystko jak należy i jest OK.
Nie wiem jednak jaki cuda ktoś stworzył w twoim moto.
Sposoby wymienione powyżej są dobre ale wymagają pewnej zabawy, narzędzi i umiejętności ewentualnie wizyty u "fachowca". Mi fachowiec poradził prosty sposób na początek i zadziałał. Gdyby nie to to też bym się bawił w gwintowanie sprężynki i kleje i inne takie.


Witam, dzis odkrylem ten sam problem ze srodkowa sruba. Silikon/klej bym mniej wiecej w polowie sruby. Nie wiedzialem co to jest, wyszyscilem slube i wkrecilem z poworotem. Bede obserwowal czy olej cieknie. Czy moglbys podac parametry dluzszej sruby?
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1363
Skąd: Rob
Wysłany: 2013-05-02, 09:34   

NIe pamiętam parametrów bo dobierali mi ją w narzędziowni u mnie w firmie. Generalnie powinno być jakieś oznaczenie na oryginalnej śrubie. Jak nie ma to jak trafisz do dobrego sklepu "żelaznego" to dobiorą CI odpowiednią śrubę. Tam nie ma dużych momentów do dokręcania więc śruba też nie musi być wielce pancerna.
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-05-02, 11:03   

MARSINUS napisał/a:
NIe pamiętam parametrów bo dobierali mi ją w narzędziowni u mnie w firmie. Generalnie powinno być jakieś oznaczenie na oryginalnej śrubie. Jak nie ma to jak trafisz do dobrego sklepu "żelaznego" to dobiorą CI odpowiednią śrubę. Tam nie ma dużych momentów do dokręcania więc śruba też nie musi być wielce pancerna.


Czyli wykrecic srube i pojsc z nia do sklepu? Szukac 7mm dluzsza czy zmierzyc glebokosc otworu? Ogolnie mam nadzieje ze tam jakiegos wielkiego naprezenie nie ma i na tej srubie pojezdze.
Muslelem tez zeby dac jakas cienka podkladke pod o-ring zeby bardziej wystawal i lepiej dosickany byl przez pokrywe do silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group