ŁADOWARKI I ŁADOWANIE AKUMULATORA |
Autor |
Wiadomość |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-01-31, 11:10
|
|
|
Nauczke na przyszłosc to mam zeby albo aku odłoczyc albo trzymac non stop pod prostownikeim . Sprawdze go jeszcze dzis wieczorem , jakie napiecie ma i podłącze pod prostownik moze nie bedzie tragedii . Wyładował mi sie poniewaz alarm szarpnał mi tyle energii , a miałbyc energo-oszczedny . Dobrze ze to sie stąło teraz a nie w sezonie przed jakims waznym wyjazdem ... w sumie kazdy wyjazd jest wazny .
[ Dodano: 2011-02-01, 08:50 ]
Aku , zyje . Napiecie 12, 5v , moto odpala jest ok . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2012-01-13, 16:36
|
|
|
Pytanko mam następujące : czy taka ładowarka nadaje się do akumulatorów motocyklowych ?
 |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-01-13, 20:14
|
|
|
Ździebko za duży prąd ładowania. Nasze aku mają około 12 Ah czyli prąd powinien oscylować w zakresie 10% pojemności. Myślę, że tymi dwoma amperami też go od razu nie zabijesz, ale po co kusić licho |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-01-13, 20:18
|
|
|
wedlug specjalistow sie nie nadaje do zelowych akumulatorow motocyklowych, ma za duzy prad ladowania oraz nie jest prostownikiem impulsowym |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2012-01-13, 20:46
|
|
|
Demolka, fazzi dzięki, tak przypuszczałem, że to bardziej do auta niż moto. |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
 |
jusza

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-01-02, 19:02
|
|
|
Nie wiem co napisano w poprzednich postach - od kilku lat używałem ładowarki, której zdjęcie jest w pierwszym poście. Po podłączeniu do akumulatora samochodowego, spalił się transformator (choć powinno się pisać transformatorek).
Ładowarka doskonale sprawdzała się podczas konserwacji akumulatora motocyklowego, uległa awarii podczas ładowania akumulatora do samochodu, choć producent zakłada taką możliwość. |
|
|
|
 |
Wiking


Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 322 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2013-01-02, 19:26
|
|
|
ja mam to i zajebiste podłączenie z wtyczką pod siedzeniem ze nie rozkręcam aku
Oxford-Oximiser-900-A-new-generation-of-battery-care-systems-has-arrived_700_600_2F0A5.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 151 raz(y) 68.77 KB |
|
_________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-01-05, 13:44
|
|
|
Wiking napisał/a: | ja mam to i zajebiste podłączenie z wtyczką pod siedzeniem ze nie rozkręcam aku |
chyba o wiele prosciej jest wpiac wtyczke do gniazda zapalniczki o czym pisano wiele razy na tym forum, mam nadzieje ze do tej wtyczki mozesz sie dostac bez sciagania siedzenia bo w innym przypadku latwiej odkrecic jedna srube i zdjac dekielek akumularora, kabli od klem nie musisz odkrecac poniewaz twoja wtyczka tez tego nie robi
Slyszalem ze swietne prostowniki impulsowe mozna bylo kupic za 20 zl w Aldiku |
|
|
|
 |
Wiking


Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 322 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2013-01-05, 15:29
|
|
|
niestety pomyła moja wtyczka do zapalniczki jest w całkiem innym miejscu i nie ma nic wspólnego z ładowarką natomiast ta wtyczka jest bezpośrednio podpięta do akumulatora i wystaje w niewidocznym miejscu obok sakwy ze jedyne co muszę zrobić to WSADZIC WTYCZKE ładowarki jak do kontaktu i zdecydowanie prościej niz w twoim przypadku odkręcić śrubę i podpinać klemy sprawdzać czy nie stykają NIE WIEM JAK U CIEBIE ALE JA akurat mam podpięte sporo sprzętu i trochę przewodów tam jest wiec jeszcze raz powiem TO ZAJEBIASZCZE PODŁĄCZENIE DO ŁADOWARKI A NIE ŻADNA WTYCZKA ZAPALNICZKI
a kolejna sprawa do gniazda zapalniczki to nie wiem jak ty ja mam pod stacyjką a nie pod siedzeniem jakoś łatwiej mi podpiąć gps albo odpalic fajke
Proszę się stosować do regulaminu pkt.11 Peters
ps tonacja za tonacje
Wiking
xxx.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 15921 raz(y) 2.71 KB |
|
_________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 |
Ostatnio zmieniony przez Peters 2013-01-06, 11:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-01-06, 07:00
|
|
|
napisales ze wtyczke masz pod siedzeniem wiec zapytalem bez zadnej "tonacji" nigdzie tez nie pisalem ze mam gniazdko zapalniczki pod siedzeniem , poniewaz wcale jej nie posiadam |
|
|
|
 |
Wiking


Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 322 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2013-01-06, 12:24
|
|
|
no wychodzi z pod siedzenia z tyłu własnie po to aby nie było jej widać i biegnie do miejsca obok sakwy a dostep jest swobodny wtyczka jest w zestawie wiec nie muszę dokupywać dzieki temu mam zabezpieczone wejscie z bezpiecznikem co wrazie zwarcia nie uszkodzi mi bezpieczników pod zapalniczke i i kilka innych urządzeń |
_________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-01-07, 13:10
|
|
|
i wszystko jasne, po tym co napisales mam natomiast inne pytanie tylko nie doszukuj sie zlosliwosci bo to ciekawosc
Słyszalem , że alternator w Dragach nie ma zapasu mocy i nawet przy silniejszych zarowkach w lightbarach ludzie mieli problemy a akumulatorem wiec napisz co to za urzadzenia i jak sie to spisuje w dluzszej eksploatacji? |
|
|
|
 |
Wiking


Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 322 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2013-01-07, 15:24
|
|
|
lightbary tak ale żarówy 35 zamiast 55 diody czerwone na silnik Stroboskopy niebieskie ukryte czesto gps podczas nieznanej drogi LARK 35AT LM DIODOWY WSKAZNIK LADOWANIA AKUMULATORA ( woltomierz ale tak ładniej brzmi) podgrzewane siedzenie ale tylko raz narazie włończyłem ( siedzenie to moze sporo powiedziane mata za 100 złociszy wszyta pod siedzenie dodatkowy klakson slimak ( ale ujowy zakóp i bede zmieniał na fanfary na zająca chyba ):D co do ciągniecia prądu no lightbary tylko na trasie jak zapomiałem na motomikołajach i jechałem na nich i z wszystkim włończonym w paradzie z gdańska do gdyni to fakt musialem na kable odpalić od znajomego i dlatego wiem jak ujowo sie u mnie podłancza krokodylki no ale planuje chyba na sezon w lightbarach wstawić diodowe zarówy aby obniżyć pobór jeszcze no i fakt jak włończe Podgrzewane siedzenie i lightbary i GPS to pokazuje mi na woltomierzu diode ze nie doładowuje nawet w trasie wiec jedno albo 2 wiec siedzonko jest ale nie używane ( prezent poprostu) |
_________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 |
|
|
|
 |
Maniek007

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 43 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 200 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2013-01-15, 16:20
|
|
|
Wiking, co ta twoja ładowarka pokazuje na tym wyświetlaczu? |
_________________ Suzuki Boulevard C50 |
|
|
|
 |
Wiking


Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 322 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2013-01-15, 17:48
|
|
|
Obecny stan aku ile prądu ma oraz jakim napięciem ląduje i w jakim trybie pracuje czy konserwuje czy ląduje ale już można odpalic czy głębokie lądowanie kiedy akt prawie rozładowany oraz pokazuje kiedy jest w stanie spoczynku oraz błędy jak ktoś na odwrót podłączy akt czy jest uszkodzony tyle pamietam nie wiem czy coś jeszcze :-) |
_________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 |
|
|
|
 |
woytas

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 99 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-01-15, 18:27
|
|
|
miałem dokładnie taką ładowarkę, niestety nie ma zabezpieczenia termicznego i przy długotrwałym ładowaniu maxymalnym prądem spaliła się, wyświetlacz i obudowa cała czarna, po rozkręceniu nawet płytka drukowana zwęgliła się sprzedawca nie uznał gdyż twierdził że ma zabezpieczenie przeciążeniowe i nie mogło do niego trafić nic na temat długotrawłego ładowania prądem maxymalnym....... |
|
|
|
 |
Maniek007

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 43 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 200 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2013-01-15, 19:39
|
|
|
woytas, mówisz o tej ładowarce Wikinga?
Właśnie zastanawiam się czy ją kupić. |
_________________ Suzuki Boulevard C50 |
|
|
|
 |
Wiking


Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 322 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2013-01-15, 20:23
|
|
|
Ja mam podłączone całą zimę i jest ok :-) zero problemów a dałem 100 parę złotych na aledrogo fakt trzymam ja tak aby dol miał wietrzenie ale problemów nie wykazuje ale czytałem właśnie kiedyś jak kupowałem aby nie kłaść jej na siedzeniu bo może się przegrzać :-) ale jak dla mnie pozytywna |
_________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 |
|
|
|
 |
Pio Trek


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 61 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 622 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-01-16, 15:03
|
|
|
mam taka ładowareczke i przyznam ze jestem baaaardzo zadowolony
http://www.sklep.motox.pl...12v-p-6863.html
bardzo mala, wodoodporna, w pelni automatyczna, caly zestaw szybkozlaczek w komplecie, i puszke tez naladuje, polecam. |
_________________ .
Honda NT 1100
you're never too old to Rock'n Roll ... |
|
|
|
 |
J36


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 47 Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 104 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2013-04-06, 18:10
|
|
|
Jeśli ktoś ma ochotę poeksperymentować, może skorzystać z zasilacza regulowanego, który pozwala na regulację napięcia w przedziale 1 - 25V. Ja skorzystałem z takiego układu: http://arlisklep.pl/pl/p/...-1...25V3A/7349
Dodatkowo wyposażyłem zasilacz w voltomierz i amperomierz dzięki czemu mogę cały czas kontrolować prąd ładowania akumulatora. Dzięki regulacji możemy zasilić rożnego typu urządzenia, trzeba jedynie pamiętać, że max. pobór prądu wynosi 3A. Zrezygnowałem jedynie z diod prostowniczych, ponieważ na samym układzie straciłem już 1V. W chwili obecnej po podłączeniu prostownika bez obciążenia na wyjściu zasilacza mam około 17V. Pozdrawiam i udanego eksperymentowania
zasilacz.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 98 raz(y) 206.09 KB |
|
|
|
|
 |
|