| ŁADOWARKI I ŁADOWANIE AKUMULATORA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kostass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Lut 2009
 Posty: 2111
 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-31, 11:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nauczke na przyszłosc to mam zeby albo aku odłoczyc albo trzymac non stop pod prostownikeim . Sprawdze go jeszcze dzis wieczorem , jakie napiecie ma i podłącze pod prostownik moze nie bedzie tragedii . Wyładował mi sie poniewaz alarm szarpnał mi tyle energii , a miałbyc energo-oszczedny . Dobrze ze to sie stąło teraz a nie w sezonie przed jakims waznym wyjazdem ... w sumie kazdy wyjazd jest wazny . 
 [ Dodano: 2011-02-01, 08:50 ]
 Aku , zyje . Napiecie 12, 5v , moto odpala jest ok .
 |  
				| _________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PSZEMAS   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 47
 Dołączył: 10 Lut 2011
 Posty: 5075
 Skąd: Kurzętnik / NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-01-13, 16:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pytanko mam następujące : czy taka ładowarka nadaje się do akumulatorów motocyklowych ? 
 
  |  
				| _________________ --> Yamaha Virago XV 535
 --> Yamaha Drag Star XVS 650
 --> Yamaha Road Star XV 1700
 --> Yamaha FZ6-N
 --> Yamaha Tracer 900
 -->
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-01-13, 20:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ździebko za duży prąd ładowania. Nasze aku mają około 12 Ah czyli prąd powinien oscylować w zakresie 10% pojemności. Myślę, że tymi dwoma amperami też go od razu nie zabijesz, ale po co kusić licho   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-01-13, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | wedlug specjalistow sie nie nadaje do zelowych akumulatorow motocyklowych, ma za duzy prad ladowania oraz nie jest prostownikiem impulsowym   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PSZEMAS   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 47
 Dołączył: 10 Lut 2011
 Posty: 5075
 Skąd: Kurzętnik / NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-01-13, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Demolka, fazzi dzięki, tak przypuszczałem, że to bardziej do auta niż moto. |  
				| _________________ --> Yamaha Virago XV 535
 --> Yamaha Drag Star XVS 650
 --> Yamaha Road Star XV 1700
 --> Yamaha FZ6-N
 --> Yamaha Tracer 900
 -->
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jusza   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2011
 Wiek: 61
 Dołączył: 11 Paź 2008
 Posty: 367
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-02, 19:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem co napisano w poprzednich postach - od kilku lat używałem ładowarki, której zdjęcie jest w pierwszym poście. Po podłączeniu do akumulatora samochodowego, spalił się transformator (choć powinno się pisać transformatorek). Ładowarka doskonale sprawdzała się podczas konserwacji akumulatora motocyklowego, uległa awarii podczas ładowania akumulatora do samochodu, choć producent zakłada taką możliwość.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wiking   
  
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 43
 Dołączył: 25 Wrz 2011
 Posty: 322
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-02, 19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja mam to  i zajebiste podłączenie  z wtyczką pod siedzeniem ze nie rozkręcam  aku 
 
 
	
		| Oxford-Oximiser-900-A-new-generation-of-battery-care-systems-has-arrived_700_600_2F0A5.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 154 raz(y) 68.77 KB |  
 |  
				| _________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
 JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-05, 13:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Wiking napisał/a: |  	  | ja mam to  i zajebiste podłączenie z wtyczką pod siedzeniem ze nie rozkręcam  aku | 
 chyba o wiele prosciej jest wpiac wtyczke do gniazda zapalniczki o czym pisano wiele razy na tym forum, mam nadzieje ze do tej wtyczki mozesz sie dostac bez sciagania siedzenia bo w innym przypadku latwiej odkrecic jedna srube i zdjac dekielek akumularora, kabli od klem nie musisz odkrecac poniewaz twoja wtyczka tez tego nie robi
   
 Slyszalem ze swietne prostowniki impulsowe mozna bylo kupic za 20 zl w Aldiku
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wiking   
  
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 43
 Dołączył: 25 Wrz 2011
 Posty: 322
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-05, 15:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | niestety pomyła moja wtyczka do zapalniczki jest  w całkiem innym miejscu  i nie ma nic wspólnego z ładowarką  natomiast ta wtyczka jest bezpośrednio podpięta do akumulatora  i wystaje w niewidocznym miejscu obok sakwy ze jedyne co muszę zrobić to WSADZIC WTYCZKE  ładowarki jak do kontaktu  i zdecydowanie prościej niz w twoim przypadku odkręcić śrubę i podpinać klemy sprawdzać czy nie stykają  NIE WIEM JAK U CIEBIE ALE JA  akurat mam podpięte sporo sprzętu i trochę przewodów    tam jest  wiec jeszcze raz powiem  TO ZAJEBIASZCZE PODŁĄCZENIE DO ŁADOWARKI A NIE ŻADNA WTYCZKA ZAPALNICZKI   a kolejna sprawa do gniazda zapalniczki to nie wiem jak ty ja mam pod stacyjką  a nie pod siedzeniem jakoś łatwiej mi podpiąć gps albo odpalic fajke
   
 Proszę się stosować do regulaminu pkt.11    Peters
 
 ps tonacja za tonacje
 Wiking
   
 
 
	
		| xxx.JPG 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 16364 raz(y) 2.71 KB |  
 |  
				| _________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
 JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Peters 2013-01-06, 11:09, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-06, 07:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | napisales ze wtyczke masz pod siedzeniem wiec zapytalem bez zadnej "tonacji" nigdzie tez nie pisalem ze mam gniazdko zapalniczki pod siedzeniem , poniewaz wcale jej nie posiadam   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wiking   
  
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 43
 Dołączył: 25 Wrz 2011
 Posty: 322
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-06, 12:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | no wychodzi z pod siedzenia z tyłu własnie po to aby nie było jej widać i biegnie do miejsca obok sakwy  a dostep jest swobodny wtyczka jest w zestawie wiec nie muszę dokupywać  dzieki temu mam zabezpieczone wejscie z bezpiecznikem co wrazie zwarcia nie uszkodzi mi bezpieczników pod zapalniczke i i kilka innych urządzeń   |  
				| _________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
 JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-07, 13:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | i wszystko jasne, po tym co napisales mam natomiast inne pytanie tylko nie doszukuj sie zlosliwosci bo to ciekawosc   Słyszalem , że alternator w Dragach nie ma zapasu mocy i nawet przy silniejszych zarowkach w lightbarach ludzie mieli problemy a akumulatorem wiec napisz co to za urzadzenia i jak sie to spisuje w dluzszej eksploatacji?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wiking   
  
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 43
 Dołączył: 25 Wrz 2011
 Posty: 322
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-07, 15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | lightbary  tak ale żarówy 35 zamiast 55 diody czerwone na silnik Stroboskopy  niebieskie ukryte  czesto gps podczas nieznanej drogi LARK 35AT LM DIODOWY WSKAZNIK LADOWANIA AKUMULATORA ( woltomierz ale tak ładniej brzmi) podgrzewane siedzenie ale tylko raz  narazie włończyłem  ( siedzenie to moze sporo powiedziane mata  za 100 złociszy  wszyta pod siedzenie  dodatkowy klakson slimak ( ale ujowy zakóp i bede zmieniał na fanfary na zająca  chyba  ):D co do ciągniecia prądu no lightbary tylko na trasie jak zapomiałem na motomikołajach i jechałem na nich i z wszystkim włończonym w paradzie  z gdańska do gdyni  to fakt musialem na kable odpalić od znajomego  i dlatego wiem jak ujowo sie u mnie podłancza krokodylki no ale planuje chyba na sezon w lightbarach wstawić diodowe zarówy aby obniżyć pobór jeszcze no i fakt jak włończe Podgrzewane siedzenie i lightbary i GPS to pokazuje mi na woltomierzu diode  ze nie doładowuje nawet w trasie  wiec jedno albo 2  wiec siedzonko jest ale nie używane ( prezent poprostu) |  
				| _________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
 JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maniek007   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Paź 2011
 Posty: 200
 Skąd: opolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-15, 16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiking, co ta twoja ładowarka pokazuje na tym wyświetlaczu? |  
				| _________________ Suzuki Boulevard C50
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wiking   
  
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 43
 Dołączył: 25 Wrz 2011
 Posty: 322
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-15, 17:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obecny stan aku ile prądu ma oraz jakim napięciem ląduje i w jakim trybie pracuje czy konserwuje czy ląduje ale już można odpalic czy głębokie lądowanie kiedy akt prawie rozładowany oraz pokazuje kiedy jest w stanie spoczynku oraz błędy jak ktoś na odwrót podłączy akt czy jest uszkodzony tyle pamietam nie wiem czy coś jeszcze :-) |  
				| _________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
 JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | woytas   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 07 Sie 2010
 Posty: 99
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-15, 18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | miałem dokładnie taką ładowarkę, niestety nie ma zabezpieczenia termicznego i przy długotrwałym ładowaniu maxymalnym prądem spaliła się, wyświetlacz i obudowa cała czarna, po rozkręceniu nawet płytka drukowana zwęgliła się  sprzedawca nie uznał gdyż twierdził że ma zabezpieczenie przeciążeniowe i nie mogło do niego trafić nic na temat długotrawłego ładowania prądem maxymalnym....... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maniek007   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Paź 2011
 Posty: 200
 Skąd: opolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-15, 19:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | woytas, mówisz o tej ładowarce Wikinga? Właśnie zastanawiam się czy ją kupić.
 |  
				| _________________ Suzuki Boulevard C50
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wiking   
  
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 43
 Dołączył: 25 Wrz 2011
 Posty: 322
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-15, 20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam podłączone całą zimę i jest ok :-) zero problemów a dałem 100 parę złotych na aledrogo fakt trzymam ja tak aby dol miał wietrzenie ale problemów nie wykazuje ale czytałem właśnie kiedyś jak kupowałem aby nie kłaść jej na siedzeniu bo może się przegrzać :-) ale jak dla mnie pozytywna |  
				| _________________ NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
 JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pio Trek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 61
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 623
 Skąd: Mazowsze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-01-16, 15:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam taka ładowareczke i przyznam ze jestem baaaardzo zadowolony http://www.sklep.motox.pl...12v-p-6863.html
 
 bardzo mala, wodoodporna, w pelni automatyczna, caly zestaw szybkozlaczek w komplecie, i puszke tez naladuje, polecam.
 |  
				| _________________ .
 
 Honda NT 1100
 
 
 you're never too old to Rock'n Roll ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | J36   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 48
 Dołączył: 24 Mar 2012
 Posty: 104
 Skąd: śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-06, 17:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli ktoś ma ochotę poeksperymentować, może skorzystać z zasilacza regulowanego, który pozwala na regulację napięcia w przedziale 1 - 25V. Ja skorzystałem z takiego układu: http://arlisklep.pl/pl/p/...-1...25V3A/7349 
 Dodatkowo wyposażyłem zasilacz w voltomierz i amperomierz dzięki czemu mogę cały czas kontrolować prąd ładowania akumulatora. Dzięki regulacji możemy zasilić rożnego typu urządzenia, trzeba jedynie pamiętać, że max. pobór prądu wynosi 3A. Zrezygnowałem jedynie z diod prostowniczych, ponieważ na samym układzie straciłem już 1V. W chwili obecnej po podłączeniu prostownika bez obciążenia na wyjściu zasilacza mam około 17V.  Pozdrawiam i udanego eksperymentowania
   
 
 
	
		| zasilacz.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 99 raz(y) 206.09 KB |  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |