YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ŁADOWARKI I ŁADOWANIE AKUMULATORA
Autor Wiadomość
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2011-01-31, 11:10   

Nauczke na przyszłosc to mam zeby albo aku odłoczyc albo trzymac non stop pod prostownikeim . Sprawdze go jeszcze dzis wieczorem , jakie napiecie ma i podłącze pod prostownik moze nie bedzie tragedii . Wyładował mi sie poniewaz alarm szarpnał mi tyle energii , a miałbyc energo-oszczedny . Dobrze ze to sie stąło teraz a nie w sezonie przed jakims waznym wyjazdem ... w sumie kazdy wyjazd jest wazny .

[ Dodano: 2011-02-01, 08:50 ]
Aku , zyje . Napiecie 12, 5v , moto odpala jest ok .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2012-01-13, 16:36   

Pytanko mam następujące : czy taka ładowarka nadaje się do akumulatorów motocyklowych ?

_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-01-13, 20:14   

Ździebko za duży prąd ładowania. Nasze aku mają około 12 Ah czyli prąd powinien oscylować w zakresie 10% pojemności. Myślę, że tymi dwoma amperami też go od razu nie zabijesz, ale po co kusić licho ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2012-01-13, 20:18   

wedlug specjalistow sie nie nadaje do zelowych akumulatorow motocyklowych, ma za duzy prad ladowania oraz nie jest prostownikiem impulsowym :)
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2012-01-13, 20:46   

Demolka, fazzi dzięki, tak przypuszczałem, że to bardziej do auta niż moto.
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-02, 19:02   

Nie wiem co napisano w poprzednich postach - od kilku lat używałem ładowarki, której zdjęcie jest w pierwszym poście. Po podłączeniu do akumulatora samochodowego, spalił się transformator (choć powinno się pisać transformatorek).
Ładowarka doskonale sprawdzała się podczas konserwacji akumulatora motocyklowego, uległa awarii podczas ładowania akumulatora do samochodu, choć producent zakłada taką możliwość.
 
 
Wiking 



Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 322
Skąd: Tczew
Wysłany: 2013-01-02, 19:26   

ja mam to :D i zajebiste podłączenie z wtyczką pod siedzeniem ze nie rozkręcam :D aku

Oxford-Oximiser-900-A-new-generation-of-battery-care-systems-has-arrived_700_600_2F0A5.jpg
Plik ściągnięto 151 raz(y) 68.77 KB

_________________
NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2013-01-05, 13:44   

Wiking napisał/a:
ja mam to i zajebiste podłączenie z wtyczką pod siedzeniem ze nie rozkręcam aku

chyba o wiele prosciej jest wpiac wtyczke do gniazda zapalniczki o czym pisano wiele razy na tym forum, mam nadzieje ze do tej wtyczki mozesz sie dostac bez sciagania siedzenia bo w innym przypadku latwiej odkrecic jedna srube i zdjac dekielek akumularora, kabli od klem nie musisz odkrecac poniewaz twoja wtyczka tez tego nie robi :)

Slyszalem ze swietne prostowniki impulsowe mozna bylo kupic za 20 zl w Aldiku
 
 
Wiking 



Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 322
Skąd: Tczew
Wysłany: 2013-01-05, 15:29   

niestety pomyła moja wtyczka do zapalniczki jest w całkiem innym miejscu :D i nie ma nic wspólnego z ładowarką natomiast ta wtyczka jest bezpośrednio podpięta do akumulatora i wystaje w niewidocznym miejscu obok sakwy ze jedyne co muszę zrobić to WSADZIC WTYCZKE ładowarki jak do kontaktu i zdecydowanie prościej niz w twoim przypadku odkręcić śrubę i podpinać klemy sprawdzać czy nie stykają NIE WIEM JAK U CIEBIE ALE JA akurat mam podpięte sporo sprzętu i trochę przewodów tam jest wiec jeszcze raz powiem TO ZAJEBIASZCZE PODŁĄCZENIE DO ŁADOWARKI A NIE ŻADNA WTYCZKA ZAPALNICZKI :)
a kolejna sprawa do gniazda zapalniczki to nie wiem jak ty ja mam pod stacyjką a nie pod siedzeniem jakoś łatwiej mi podpiąć gps albo odpalic fajke :D

Proszę się stosować do regulaminu pkt.11 Peters

ps tonacja za tonacje
Wiking :D

xxx.JPG
Plik ściągnięto 15921 raz(y) 2.71 KB

_________________
NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
Ostatnio zmieniony przez Peters 2013-01-06, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2013-01-06, 07:00   

napisales ze wtyczke masz pod siedzeniem wiec zapytalem bez zadnej "tonacji" nigdzie tez nie pisalem ze mam gniazdko zapalniczki pod siedzeniem , poniewaz wcale jej nie posiadam :)
 
 
Wiking 



Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 322
Skąd: Tczew
Wysłany: 2013-01-06, 12:24   

no wychodzi z pod siedzenia z tyłu własnie po to aby nie było jej widać i biegnie do miejsca obok sakwy a dostep jest swobodny wtyczka jest w zestawie wiec nie muszę dokupywać :D dzieki temu mam zabezpieczone wejscie z bezpiecznikem co wrazie zwarcia nie uszkodzi mi bezpieczników pod zapalniczke i i kilka innych urządzeń :P
_________________
NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2013-01-07, 13:10   

i wszystko jasne, po tym co napisales mam natomiast inne pytanie tylko nie doszukuj sie zlosliwosci bo to ciekawosc :)
Słyszalem , że alternator w Dragach nie ma zapasu mocy i nawet przy silniejszych zarowkach w lightbarach ludzie mieli problemy a akumulatorem wiec napisz co to za urzadzenia i jak sie to spisuje w dluzszej eksploatacji?
 
 
Wiking 



Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 322
Skąd: Tczew
Wysłany: 2013-01-07, 15:24   

lightbary tak ale żarówy 35 zamiast 55 diody czerwone na silnik Stroboskopy niebieskie ukryte :D czesto gps podczas nieznanej drogi LARK 35AT LM DIODOWY WSKAZNIK LADOWANIA AKUMULATORA ( woltomierz ale tak ładniej brzmi) podgrzewane siedzenie ale tylko raz narazie włończyłem :D ( siedzenie to moze sporo powiedziane mata za 100 złociszy wszyta pod siedzenie :D dodatkowy klakson slimak ( ale ujowy zakóp i bede zmieniał na fanfary na zająca chyba ):D co do ciągniecia prądu no lightbary tylko na trasie jak zapomiałem na motomikołajach i jechałem na nich i z wszystkim włończonym w paradzie z gdańska do gdyni to fakt musialem na kable odpalić od znajomego :D i dlatego wiem jak ujowo sie u mnie podłancza krokodylki no ale planuje chyba na sezon w lightbarach wstawić diodowe zarówy aby obniżyć pobór jeszcze no i fakt jak włończe Podgrzewane siedzenie i lightbary i GPS to pokazuje mi na woltomierzu diode ze nie doładowuje nawet w trasie wiec jedno albo 2 :D wiec siedzonko jest ale nie używane ( prezent poprostu)
_________________
NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
 
Maniek007 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 43
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 200
Skąd: opolskie
Wysłany: 2013-01-15, 16:20   

Wiking, co ta twoja ładowarka pokazuje na tym wyświetlaczu?
_________________
Suzuki Boulevard C50
 
 
Wiking 



Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 322
Skąd: Tczew
Wysłany: 2013-01-15, 17:48   

Obecny stan aku ile prądu ma oraz jakim napięciem ląduje i w jakim trybie pracuje czy konserwuje czy ląduje ale już można odpalic czy głębokie lądowanie kiedy akt prawie rozładowany oraz pokazuje kiedy jest w stanie spoczynku oraz błędy jak ktoś na odwrót podłączy akt czy jest uszkodzony tyle pamietam nie wiem czy coś jeszcze :-)
_________________
NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
 
woytas 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 99
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-15, 18:27   

miałem dokładnie taką ładowarkę, niestety nie ma zabezpieczenia termicznego i przy długotrwałym ładowaniu maxymalnym prądem spaliła się, wyświetlacz i obudowa cała czarna, po rozkręceniu nawet płytka drukowana zwęgliła się :( sprzedawca nie uznał gdyż twierdził że ma zabezpieczenie przeciążeniowe i nie mogło do niego trafić nic na temat długotrawłego ładowania prądem maxymalnym.......
 
 
Maniek007 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 43
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 200
Skąd: opolskie
Wysłany: 2013-01-15, 19:39   

woytas, mówisz o tej ładowarce Wikinga?
Właśnie zastanawiam się czy ją kupić.
_________________
Suzuki Boulevard C50
 
 
Wiking 



Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 322
Skąd: Tczew
Wysłany: 2013-01-15, 20:23   

Ja mam podłączone całą zimę i jest ok :-) zero problemów a dałem 100 parę złotych na aledrogo fakt trzymam ja tak aby dol miał wietrzenie ale problemów nie wykazuje ale czytałem właśnie kiedyś jak kupowałem aby nie kłaść jej na siedzeniu bo może się przegrzać :-) ale jak dla mnie pozytywna
_________________
NAWET BESTIA NA DNIE CZARNEGO SERCA MA UCZUCIE WSPÓŁCZUCIA I LITOŚCI
JA ICH NIE MAM WIEC NIE JESTEM BESTIA
 
 
Pio Trek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 61
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 622
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-01-16, 15:03   

mam taka ładowareczke i przyznam ze jestem baaaardzo zadowolony
http://www.sklep.motox.pl...12v-p-6863.html

bardzo mala, wodoodporna, w pelni automatyczna, caly zestaw szybkozlaczek w komplecie, i puszke tez naladuje, polecam.
_________________
.

Honda NT 1100


you're never too old to Rock'n Roll ...
 
 
J36 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 47
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 104
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-04-06, 18:10   

Jeśli ktoś ma ochotę poeksperymentować, może skorzystać z zasilacza regulowanego, który pozwala na regulację napięcia w przedziale 1 - 25V. Ja skorzystałem z takiego układu: http://arlisklep.pl/pl/p/...-1...25V3A/7349

Dodatkowo wyposażyłem zasilacz w voltomierz i amperomierz dzięki czemu mogę cały czas kontrolować prąd ładowania akumulatora. Dzięki regulacji możemy zasilić rożnego typu urządzenia, trzeba jedynie pamiętać, że max. pobór prądu wynosi 3A. Zrezygnowałem jedynie z diod prostowniczych, ponieważ na samym układzie straciłem już 1V. W chwili obecnej po podłączeniu prostownika bez obciążenia na wyjściu zasilacza mam około 17V. Pozdrawiam i udanego eksperymentowania ;)

zasilacz.jpg
Plik ściągnięto 98 raz(y) 206.09 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group