YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Głośny stuk z przodu silnika przy gaszeniu motocykla
Autor Wiadomość
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-11-13, 12:56   

Ja też mam uszkodzone sprzęgiełko (stuk, choć nie zawsze). Po rozbiórce (ogólny przegląd sezonowy moto i wymiany) stwierdziłem, że jeszcze pojeździ i nie będę dublował kosztów. Pojeżdżę do "lepszych" czasów lub do rozsypania się. Na razie "kolekcjonuję" oferty ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
bandrze 



Model: SYMPATYK
Dołączyła: 27 Mar 2010
Posty: 162
Skąd: nnn
Wysłany: 2010-11-13, 13:07   

Obyś pewnego pieknego dnia jadąc sam nie doświadczył : ja mu w gaz (czytaj w czerwony guzik) a on ...
śmiesznie wówczas dzielny motonita wyglada na stacji benzynowej :oops:
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-11-13, 13:14   

Tak się to nie dzieje, jeśli wiem o co biega i obserwuję. Będą najpierw kłopoty przejściowe z kręceniem itp. Mój jeszcze kręci bez problemu. Pali na "dotyk". Zaryzykuję ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
bandrze 



Model: SYMPATYK
Dołączyła: 27 Mar 2010
Posty: 162
Skąd: nnn
Wysłany: 2010-11-13, 14:35   

Trzymam kciuki. Jakby co to dzwoń. Przyjade na ta stację ;d
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-13, 17:55   

bandrze napisał/a:
Zamówiłem tutaj: http://www.mrcycles.com/f...2007&fveh=12899


Kiedy zamówiłeś?
Czy już otrzymałeś?
Ile i jak zapłaciłeś?
Czy to już jest tzw. ulepszona wersja?

Pozdrawiam.
Jurek
 
 
bandrze 



Model: SYMPATYK
Dołączyła: 27 Mar 2010
Posty: 162
Skąd: nnn
Wysłany: 2010-11-13, 20:34   

- 3 dni temu
- żałuje ale nie lol
- karta kredytowa - ok $ 565
- yes. nr -u nie pamietam ale sporo dziewiątek
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-14, 16:56   

Cena super,ale jak nie wpadnie na clo w Polsce to sie koszta zmiena niestety :( Trzymam kciuki zeby sie udalo bez cla :)
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-11-14, 17:01   

pandzioch2003 napisał/a:

Cena super,ale jak nie wpadnie na clo w Polsce to sie koszta zmiena niestety Trzymam kciuki zeby sie udalo bez cla


Żeby nie wpadło to na cło trzeba zaniżyć wartość towaru, najlepiej dogadać się ze sprzedawcą.
_________________
Dawid Z.
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-14, 17:14   

Tak, ale sklep z usa raczej nie wystawi nizszej ceny na deklaracji, bo w paczce musi byc f-ra zakupu, a ta raczej bedzie na normalna cena, bo sklep na podstawie tego dokumentu przyjmuje kaske :) Najlepiej byloby miec prywatna osobe ktora kupi na miejscu, przepakuje i wysle jako "kowalsky" dp Polski
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-11-14, 17:21   

pandzioch2003 napisał/a:
Tak, ale sklep z usa raczej nie wystawi nizszej ceny na deklaracji, bo w paczce musi byc f-ra zakupu, a ta raczej bedzie na normalna cena, bo sklep na podstawie tego dokumentu przyjmuje kaske Najlepiej byloby miec prywatna osobe ktora kupi na miejscu, przepakuje i wysle jako "kowalsky" dp Polski


Racja w tych sklepach pracują także Polscy pracownicy, fikcyjną fakturę wrzuci Ci do boksa z towarem a na maila prześle Ci faktyczną. I po problemie nie musisz tam nikogo mieć.
_________________
Dawid Z.
 
 
bandrze 



Model: SYMPATYK
Dołączyła: 27 Mar 2010
Posty: 162
Skąd: nnn
Wysłany: 2010-11-15, 15:08   

Fakt. Ile teraz wynosi cło?

[ Dodano: 2010-11-15, 21:24 ]
Uzupełnienie: sklep poinformował mnie że wzrósł koszt przesyłki wiec zakup na teraz to = $639.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-11-16, 10:03   

Najbardziej zużywający się element czyli koło zębate występuje (ponoć) od niedawna jako osobny element w sieci YAMAHA w cenie ok 800 zł. Zainteresuję się tym. Móje moto wróciło wczoraj z servisu rocznego gdzie przy okazji rozebrano sprzęgiełko, zostało lekko przeszlifowane i na razie stuku nie mam :brawo:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-06, 19:34   

Wymieniałem dziś sprzęgło rozrusznika. Nie wszystkie elementy trzeba wymieniać. U mnie najbardziej zużyta była bieżnia koła zębatego.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć jak to wygląda:

http://img687.imageshack.us/i/img0268hf.jpg/
http://img88.imageshack.us/i/img0269xj.jpg/
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3296
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-04-06, 22:48   

Jusza,
napisz coś o kosztach, gdzie kupiłeś części i czy robiłeś sam?
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-07, 08:34   

Części z USA.
Asystowałem mechanikowi - bez kilku narzędzi nie uda się wykonać samodzielnie (np. specjalnego ściągacza wymaga czynność wyjęcia alternatora - silny magnes). Jeśli jednak ktoś pokusi się o samodzielną pracę, niech uważa - podczas nieostrożnego "wyrwania" alternatora, mogą rozsypać się sprężyny z tyłu (sześć sprężyn + sześć bolców, które je utrzymują w gniazdach).
Wraz z wymianą oleju i wolnymi chwilami na pogawędki trwało to 5 godzin.

Tu też prywatna opinia: bieżnię na kole zębatym i kły, które na niej przy rozruchu się opierały miałem zaledwie zarysowane. Objawy (stukanie przy gaszeniu i zapalaniu) miałem już jakieś 20 tys km temu. Uważam, że z wymianą - choć byłyby kłopoty z rozruchem - mogłem poczekać jeszcze z 20 - 30 tys km. Więc (choć nie musi to być regułą) jeśli u kogoś pojawią się wspomniane objawy, niech zbytnio się nie spieszy z naprawą. Zaznaczam - to prywatna opinia, wyrażona na podstawie oceny zużycia konkretnych elementów w konkretnym egzemplarzu motocykla i nie może ona stanowić podstawy do uogólnień.
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 46
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2011-04-07, 10:30   

jusza napisał/a:
Uważam, że z wymianą - choć byłyby kłopoty z rozruchem - mogłem poczekać jeszcze z 20 - 30 tys km. Więc (choć nie musi to być regułą) jeśli u kogoś pojawią się wspomniane objawy, niech zbytnio się nie spieszy z naprawą. Zaznaczam - to prywatna opinia,

To chyba jedyne pocieszające słowa w tym temacie,ale mysle że jak zacnie stukać to nie ma co panikować na zapas i pakować się w ogromne koszty.
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-04-07, 10:36   

U mnie też ten stuk pojawił się w ubiegłym sezonie. Moto było jesienią w servisie na corocznym przeglądzie. Mechanik przeszlifował delikatnie te wgłębienia i kazał jechać :brawo: Stuk jest jakby cichszy i nie zawsze. Więc koszty się oddaliły ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-07, 15:34   

Teraz - po wymianie, po tym jak widziałem ten pracujący układ - nie wymieniałbym. Moim zdaniem nie ma możliwości rozsypania się "wianuszka" z kłami. To daje gwarancję, że metalowe części nie uszkodzą kół zębatych. A gdy kły zużyją się całkowicie, motocykl jedynie nie zapali, bo nie będzie możliwości zasprzęglenia rozrusznika z tłokami. Wtedy zapali na tzw. pych i to będzie czas na wymianę.

Ale tak łatwo to tylko się o ty mówi. W ubiegłe wakacje, gdy w Grecji (bo to wzmaga się przy gorącym silniku) stuki stawały się głośniejsze, traciłem wiele przyjemności z podróży...
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3296
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-04-07, 21:58   

Po wymianie nie ma już żadnego stuku?

Jak wymienili u mnie (przynajmniej powiedzieli, że wymienili) stuk przy "gaszeniu" raz jest, raz go nie ma a jak jest to słabszy niż przed wymianą.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-08, 07:55   

Jeśli oprócz koła zębatego z bieżnią i wianka z kłami wymieniono Ci również dwa koła zębate, które łączą rozrusznik ze sprzęgłem, i wymieniono je na wersję tzw. ulepszoną (tradycyjnie te koła były połączone na sztywno, teraz mają sprzęgło), to nie będziesz słyszał stuków. Jeśli zaś pozostawiono te zębatki (ich nie trzeba wymieniać, one się nie zużywają - odpowiadają jedynie za stan bieżni), stuki będą nadal.

Gdzieś tu umieściłem zdjęcie kompletu elementów, które są w układzie sprzęgła rozrusznika. Tam są widoczne wspomniane dwie zębatki już w wersji nowej. Widać optyczną różnicę, choć sprzęgła nie da się dostrzec - jest wewnątrz.

[ Dodano: 2011-04-08, 17:03 ]
Tak, macie rację - trudno zrozumieć, co napisałem (mnie łatwiej, bo "dotykałem" tego).
Tym, którzy prosili postaram się wyjaśnić to tak:

http://img26.imageshack.us/i/sprzgo.jpg/

1. Dwa koła zębate łączące rozrusznik ze sprzęgłem - te na fotografii mają już zamontowane własne sprzęgło, które (jak twierdzi producent) wyeliminuje stuk przy gaszeniu, tym samym wyeliminuje zużycie bieżni koła zębatego nr 3.
2. Wianuszek z kłami - element sprzęgła rozrusznika (kły zaczepiają o bieżnię koła zębatego nr 3).
3. Wspomniane koła zębate o którego bieżnię (boczna jego część) zaczepiają kły elementu nr 2 (na zdjęciu są dwa koła zębate - zamówiłem dwa - jedno na "zaś")
4. Gumowa uszczelka dźwigni zmiany biegów.
5. Dwa łożysko dla elementu nr 1.
6. Niepotrzebna zębatka - część elementu nr 1 (nie wiem po co mi została przysłana - nie zamawiałem jej).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group