YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 10:30
Drgania podczas jazdy
Autor Wiadomość
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1708
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-04-30, 18:07   

toście mnie uspokoili :hahaha:
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Zbroja 



Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-16, 10:09   

Koledzy,
odgrzewam temat i podaję swoje pytania

1.) Czy na drgania może mieć wpływ np. paliwo? Wczoraj drgania (mrowienie na podnóżkach i głośniejsze niż wcześniej tykanie) pojawiły się dopiero po sytuacji, w której musiałem zjechać na pobocze, odkręcić kurek rezerwy i podjechać zatankować na Orlen...

2.) Jaki jest akceptowalny próg drgań. Głupio (a może nie) jest się przyznać, że max prędkość jaką rozkręciłem to 90 km/h. Więc może nie wiem czym są prawdziwe drgania w XVS 1100...
_________________

 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-16, 14:11   

Paliwo tylko w teorii.
Gdybyś wlał np. benzynę ekstrakcyjną o zerowej l. oktanowej.
Może by się wtedy silnik tak rozdzwonił, że czułbyś mrowienie - ale to na pewno w Twoim przypadku teoria, szukaj więc gdzie indziej 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-03-16, 16:57   

Drży cały motocykl?
Sprawdź śruby mocowania silnika, czy mocno dokręcone.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 56
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-16, 17:15   

A sprawdzaleś wyważenie kół?
Może tu jest pies pogrzebany?
Zjechałeś na pobocze i być może odpadł ciężarek od wyważenia?

Oczywiście, moja uwaga dotyczy drgań w czsie jazdy ;D
Z Twojego posta nie wynika, czy problem pojawia się podczas jazdy czy również na postoju
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
 
 
Zbroja 



Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-16, 22:13   

Już spieszę z wyjaśnieniem. Drży jedynie podczas jazdy. Jakby po całości. Drgania są odczuwalne nawet nieco na kierownicy podczas jazdy w okolicach 70-90 km /h jakiś 4 bieg...

Jutro z samego rańca pielęgnacja. Przy okazji obejrzę śruby. Koła wyważy mi zwykły wulkanizator, czy raczej uderzać do serwisu? (nie mam pojęcia...)
_________________

 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-03-16, 22:38   

Nowoczesne wyważarki mają adaptery do kół motocyklowych, więc wyważą bez problemu.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Zbroja 



Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-16, 22:40   

Poszukałem trochę polecanych wulkanizatorów. Jutro się bujnę na wszelki wypadek.
_________________

 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2569
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-03-16, 22:49   

Sprawdziłbym naciąg szprych, czy nie ma luźnych. Mogła się rozcentrować felga. A najdokładniejsze wyważanie to wyważanie statyczne, a nie dynamiczne, każdy mądry wulkanizator to powie.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-03-17, 08:21   

vaaks napisał/a:
najdokładniejsze wyważanie to wyważanie statyczne, a nie dynamiczne, każdy mądry wulkanizator to powie.

Absolutnie.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Zbroja 



Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 10:55   

No więc powiedziano mi, że mam opony z 2007 i warto by je zmienić, bo są nierówne.
Ja tam nierówności pod ręką nie czuję....

Tak dla pewności spytam - to chyba nie jest do końca tak, że jak jedziesz na 1100 to nie czuje się w ogóle pracy silnika, prawda? Od jakiego progu drgania powinny w sumie być niepokojące?
_________________

 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2012-03-19, 10:59   

jak nic nie będziesz widział w lusterkach... ;D
na IV przy 90km/h to juz dosyć wysokie obroty są i wibracje muszą wystąpić... u mnie najgorsze wibracje występują przy prędkości poniżej 70km/h na V dlatego zawsze redukuję w tym miejscu na IV. może to wina napędu wałem, przy pasku zapewne jest to mniej odczuwalne?
 
 
Zbroja 



Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 11:11   

No więc mam dokładnie to samo. Przy 70 zaczyna delikatnie wibrować, a jak się rozgrzeje to "tykanie" robi się słyszalne i nawet powiedziałbym delikatnie odczuwalne.

[ Dodano: 2012-03-19, 11:20 ]
Przy czym dodam, że te wibracje pojawiają się przy ok 70 na IV
_________________

 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6510
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2012-03-19, 22:46   

Zbroja, robi się coraz cieplej, podjedź na jakąś ustawkę mazowszan i tam chłopaki sprawdzą. Moja Lola drży na V przy prędkości 120 km/h, później jej to przechodzi.
Czyli Twoje 70 km/h byłyby mniej więcej odpowiednikiem.I tak się zastanawiam czy przeczytałeś ten temat od pierwszego posta :nie_wiem:
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
Zbroja 



Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-20, 09:16   

Przeczytałem, ale jakoś trudno mi dobrać cokolwiek.

[ Dodano: 2012-03-20, 11:02 ]
Na pewno sprawdzę śruby mocowania silnika... tyle, że ni cholery nie wiem jak je znaleźć. Od rana przekopuję forum, jednak bezskutecznie. Czy mogę liczyć na jakieś podpowiedzi?
_________________

 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-20, 11:57   

Zbroja napisał/a:
... Na pewno sprawdzę śruby mocowania silnika...

To na pewno nie mocowanie silnika !
Przyczyny drgań to najczęściej:
- brak wyważenia kół (ciśnienie, uszkodzenia opon lub nierównomierne zużycie bieżnika, decentracja kół, brak prawidłowego naciągu szprych).
- wszelakie uszkodzenia zespołu napędowego (łożyska, skrzywiony wał, ogólne nadmierne zużycie)
- silnik, skrzyna biegów (również nadmierne zużycie zwłaszcza łożysk)
I w tej kolejności ja bym szukał 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Zbroja 



Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-20, 12:54   

Co do kół - co prawda mój mechanik powiedział, że koła mają nierówności i warto by je zmienić (2007 r), jednak mam wrażenie, że przy jeździe bez biegu drgania ustają. Dzisiaj np. poczułem drgania pod siodłem podczas dynamicznego ruszania ze świateł. Ponadto, kiedy np. stoję na światłach i na luzie dodaję gazu, to silnik jakoś specjalnie się nie telepie. Ot. tak jakby się oczekiwało od pracującego silnika...

Co do nadmiernego zużycia, to sam motocykl ma raptem 4 lata i ok 9 tys km na liczniku...

Brak mi trochę punktu odniesienia.
_________________

 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-20, 13:05   

Drgania, piski i skrzypienia to najtrudniejsze do znalezienia (również w samochodach) usterki.
Młody wiek i mały przebieg też nie są wskazówką, czasem sypią się i nowe łożyska.
Po tym co napisałeś zwrócił bym uwagę na wał napędowy z "przyległościami", może łożysko, może błędy w montażu, może krzywy???
Ja w nowym samochodzie przez dłuuuuugi czas szukałem powodu bicia kierownicy, nie znalazłem, serwis też nie. Aż wyczytałem gdzieś, że z takim samym autem ktoś miał podobny problem i znalazł - skrzywiona (fabrycznie źle odkuta) dłuższa półoś. Kto by się spodziewał!? Nagle serwisy zaczęły je na gwaranji wymieniać!
Tak że jeśli już, to sprawdzaj dogłębnie, po łebkach szkoda roboty.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Zbroja 



Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-20, 13:07   

@Demolka - Dziękuję. Tak też uczynię - zgodnie z podaną kolejnością - koła, napęd, silnik.
_________________

 
 
Rafcon 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Siemianowice Śl
Wysłany: 2012-06-22, 21:39   

Może mi ktoś podpowie, wczoraj wymieniłem opony, jak wracałem poczułem dziwne drgania przodu motocykla przy predkości 40 - 50 km/h. Dzis pojeżdziłem żeby sprawdzic co jest przyczyną i zauważyłem, że drgania powstaja tylko jak jade na wprost przy w/w predkościach po pochyleniu motocykla zanikają od 0 do 40 i od około 50 w górę jest ok. Nadmienie że koła były wyważane ale odważniki zostały naklejone na felge jak przy aluminowych i to jest tylko inne bo poprzednio były na szprychach, co moze być przyczyna takich drgań ?
_________________
DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group