REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA |
Autor |
Wiadomość |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2012-08-17, 21:36
|
|
|
remol71 napisał/a: | He he, a w amerykańskiej to zwala na kolana?? Chyba z rozpaczy | mam amerykańca i nie mam powodów do narzekań, świeci znakomicie. Skąd Twoja opinia jeśli mogę spytać? |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-08-17, 21:58
|
|
|
Demolka, spoko. W dzisiejszych czasach postępu technologicznego nie zdziwiłbym się, że ktoś wypuścił na rynek żarówki +150% światła.
Na dzień dzisiejszy natomiast mam wiedzę, że żarówki OSRAM + 90% znacznie staniały, co napawa optymizmem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-08-19, 13:06
|
|
|
OldDiver, tak to te żarówki, tylko nie daj się nabrać na ładne opakowanie w mini kask, bo zapłacisz dwa razy tyle. W opisie napiszą, że to specjalna konstrukcja dla motocykli, bla, bla bla. Kup po prostu komplet dwie sztuki i będziesz Waść zadowolony |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-20, 15:00
|
|
|
OldDiver,
He, he he, co to jest "światło bielsze o 10%" ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-20, 16:07
|
|
|
OldDiver,
To cytat z linka który podałeś |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-08-20, 19:06
|
|
|
remol71, Autor tego teksu zapewne miał na myśli temperaturę barwy światła zbliżoną do światła dziennego, twierdząc, że NIGHT BREAKER PLUS ma temperaturę barwową światła wyższą od żarówki standardowej.
Ponadto każdy chwyt marketingowy jest dobry aby sprzedać produkt.
Biel jest zjawiskiem dość ciekawym, ponieważ zależy od temperatury barwy światła :
Poniżej przedstawiamy temperatury barwowe i ich nasycenie kolorem.
3000K - żółte światło, mocny efekt penetrujący
4300K - żółty, początek zakresu lamp ksenonowych
5000K - światło białe
6000K - światło białe, z poświatą koloru niebieskiego
6500K - światło dzienne
8000K - biel połączona z wyraźnym niebieskim
Każdy z nich w myśl przepisów jest kolorem.....................................białym, mimo iż wzrok widzi światło jako żółtawe, lub niebieskawe. najważniejsze aby żarówki posiadały homologację |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-08-20, 21:43
|
|
|
Nie wiem ile w % (to nie wóda) ale po założeniu tej żarówki mam jasno (biało) przed sobą (było żółtawo i ciemnawo) i biało i "radośnie świecą" do mne znaki i wszelkie elementy (drogowe i inne) odblaskowe |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-08-20, 22:24
|
|
|
Demolka, dokładnie tak jak piszesz. Te żarówki są ekstra, mają tylko jeden feler - są mniej żywotne od standardowych. Skąd się to bierze, ano z ich konstrukcji. Nie ma nic za darmo. + 90% nie bierze się z niczego. Takie same światło dałaby żarówka 100/80 W, ale nie wolno jej stosować. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Waldorff


Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 647 Skąd: Wawer (WzM)
|
Wysłany: 2012-08-20, 22:53
|
|
|
Ja odkryłem Night Breaker'y jakieś 2 lata temu. Znakomicie świecą.
Co do żywotności raczej nie ma co się użalać - w aucie działają około roku... czyli około 50 tys.km.
Mój V-Starek też właśnie "dostał" taką żaróweczkę |
_________________ Jak mężczyźnie jest źle - to szuka żony.
Jak mężczyźnie jest dobrze - to szuka go żona.
---------------------------------------------------------
Był Drag 650, był Wild 1600... co dalej? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-08-20, 23:27
|
|
|
Waldorff napisał/a: | w aucie działają około roku... czyli około 50 tys.km. |
H4 czy H7, a może jakieś jeszcze inne ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Waldorff


Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 647 Skąd: Wawer (WzM)
|
Wysłany: 2012-08-21, 02:42
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Waldorff napisał/a: | w aucie działają około roku... czyli około 50 tys.km. |
H4 czy H7, a może jakieś jeszcze inne ? |
H4... jeżdżę starymi Mercedesami |
_________________ Jak mężczyźnie jest źle - to szuka żony.
Jak mężczyźnie jest dobrze - to szuka go żona.
---------------------------------------------------------
Był Drag 650, był Wild 1600... co dalej? |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-21, 08:27
|
|
|
Ja jestem zielony zupełnie w sprawach żarówek.
Zaglądnąłem z ciekawości do mojego moto i się zdziwiłem.
Moja żarówka jest dziwna- jakby na trzech drutach wystających z niej.
Na pewno nie jest to taka żarówka jak mam w aucie ...
Muszę zagłębić się w temacie ,bo w razie spalenia się w trasie będzie kłopocik :-) |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-08-21, 15:48
|
|
|
Irek napisał/a: | Moja żarówka jest dziwna- jakby na trzech drutach wystających z niej. | nio, H4 , tylko raczej to są trzy płaskowniki, nie druty. H 3 ma jeden, H7 natomiast 2, H11, natomiast nie ma wcale |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-21, 21:16
|
|
|
Zrobię jutro fotkę to się Zdziwisz ... :-)
[ Dodano: 2012-08-22, 14:37 ]
EDIT:
Jak mówiłem ,tak zrobiłem.
Oto fotki mojej dziwnej żarówki.
Przez szkło słabo widać ,ale z żarówki wychodzą 3 druty ,nie płaskowniki (foto lampa 2).
Jest ona na stałe zatopiona w odbłyśniku.
Odbłyśnik nie rozdziela się od klosza.
Jest to z tego co widać po przepaleniu się żarnika do wymiany w całości.
Dziwne ,ale prawdziwe.
Muszę chyba zawczasu kupić zwykły klosz i żarówkę.....
[ Dodano: 2012-08-22, 14:45 ]
Zwie się to cudo "Żarówka zespolona H6024(sealed beam)"
Koszt 85 zł.
[ Dodano: 2012-09-19, 11:13 ]
EDIT:
Wczoraj jechałem w nocy i miałem okazję sprawdzić jak taka żarówka świeci.
Jechałem z kolegą , on ma zwykłą żarówkę i różnica była ogromna.
Światło jest bardzo jasne ,białe.
Świeci , tak na oko 100 % mocniej.
Jest wyraźnie zauważalna różnica w widoczności.
Oświetla pole po obu stronach drogi na kilkanaście metrów.
Jak kolega wyżej pisał- wszystko odblaskowe się pięknie świeci (znaki, pasy itp)
Jednym słowem jest ok. Tylko cena ...85 zł ,ale żywotność jest dużo większa ,więc... ;-)
Pozdrawiam.....
................
Proszę moda o wklejenie tego do posta wyżej.
[ Dodano: 2012-09-19, 11:14 ]
ups...samo się połączyło.
Wot technika... :-D
lampa4.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 180 raz(y) 288.92 KB |
lampa3.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 158 raz(y) 278.41 KB |
lampa2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 169 raz(y) 306.55 KB |
|
|
|
|
 |
VARIO


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 284 Skąd: warszawa FP
|
Wysłany: 2012-11-19, 02:52
|
|
|
W V starach. są 2 śrubki w pozycji 8:20, która odpowiada za regulację w pionie. Właśnie wymieniłem żarówkę na Nightbarker i jestem zadowolony. do pełnego szczęcia brakuje mi tylko podwyższenia wiązki światła i zwiększeniu zasięgu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dzarko


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-01-14, 06:49
|
|
|
Regulację w poziomie też można zrobić. Lewa strona (patrząc od przodu lampy) powinna być nieco mocniej ściśnięta od prawej i dzięki temu odchylimy światło ku prawej stronie.
Fajnie się składa, bo niemal dokładnie tyle ważę. Chociaż jeden pozytyw z tego
[ Dodano: 2013-01-22, 17:55 ]
pan_wiewiorka napisał/a: | Pozostaje tylko przerobienie lampy (jakieś 100PLN) |
Jak i gdzie można tego dokonać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
flashmaniac

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-25, 22:24
|
|
|
Spotkał się ktoś z tym że po wkręceniu maksymalnie śrub dolnych nadal światło mijania świeci za nisko ( około 10 m a powinno przynajmniej 40m )
Przed regulacja to światło mijania miałem chyba na 3 metry. Nie wiem jak poprzedni właściciel jeździł. U mnie są dwie śruby regulacyjne na dole. Rozbierałem lampę i nic tam niepokojącego nie znalazłem.
Jakieś pomysły ? |
|
|
|
 |
|