YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA
Autor Wiadomość
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2012-08-17, 21:36   

remol71 napisał/a:
He he, a w amerykańskiej to zwala na kolana?? Chyba z rozpaczy
mam amerykańca i nie mam powodów do narzekań, świeci znakomicie. Skąd Twoja opinia jeśli mogę spytać?
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-17, 21:58   

Demolka, spoko. W dzisiejszych czasach postępu technologicznego nie zdziwiłbym się, że ktoś wypuścił na rynek żarówki +150% światła.
Na dzień dzisiejszy natomiast mam wiedzę, że żarówki OSRAM + 90% znacznie staniały, co napawa optymizmem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-08-18, 14:50   

witek1965 napisał/a:
mniej więcej tak powinno świecić
... i tak świeci - test ściana garażu.

I chyba o tej żarówce mowa - http://www.osram.pl/osram...PLUS/index.html
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-19, 13:06   

OldDiver, tak to te żarówki, tylko nie daj się nabrać na ładne opakowanie w mini kask, bo zapłacisz dwa razy tyle. W opisie napiszą, że to specjalna konstrukcja dla motocykli, bla, bla bla. Kup po prostu komplet dwie sztuki i będziesz Waść zadowolony
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-20, 15:00   

OldDiver,


He, he he, co to jest "światło bielsze o 10%" ?? ? :P
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-08-20, 15:17   

remol71, A gdzie ja pisałem o stopniach białości światła ? Kurna człowiek takie rzeczy czasmi wypisuje po pijaku :beczy:
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-20, 16:07   

OldDiver,

To cytat z linka który podałeś :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-08-20, 19:02   

remol71, Coś w tym może być. Bo np. wg kodów RGB to kolor "idealnie" biały ma kod 255,255,255 a moze nieidalnie biały ma 255,255, 255+1.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-20, 19:06   

remol71, Autor tego teksu zapewne miał na myśli temperaturę barwy światła zbliżoną do światła dziennego, twierdząc, że NIGHT BREAKER PLUS ma temperaturę barwową światła wyższą od żarówki standardowej.
Ponadto każdy chwyt marketingowy jest dobry aby sprzedać produkt.
Biel jest zjawiskiem dość ciekawym, ponieważ zależy od temperatury barwy światła :

Poniżej przedstawiamy temperatury barwowe i ich nasycenie kolorem.
3000K - żółte światło, mocny efekt penetrujący
4300K - żółty, początek zakresu lamp ksenonowych
5000K - światło białe
6000K - światło białe, z poświatą koloru niebieskiego
6500K - światło dzienne
8000K - biel połączona z wyraźnym niebieskim

Każdy z nich w myśl przepisów jest kolorem.....................................białym, mimo iż wzrok widzi światło jako żółtawe, lub niebieskawe. najważniejsze aby żarówki posiadały homologację
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-20, 21:43   

Nie wiem ile w % (to nie wóda) ale po założeniu tej żarówki mam jasno (biało) przed sobą (było żółtawo i ciemnawo) i biało i "radośnie świecą" do mne znaki i wszelkie elementy (drogowe i inne) odblaskowe :brawo:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-20, 22:24   

Demolka, dokładnie tak jak piszesz. Te żarówki są ekstra, mają tylko jeden feler - są mniej żywotne od standardowych. Skąd się to bierze, ano z ich konstrukcji. Nie ma nic za darmo. + 90% nie bierze się z niczego. Takie same światło dałaby żarówka 100/80 W, ale nie wolno jej stosować.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Waldorff 



Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 59
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 647
Skąd: Wawer (WzM)
Wysłany: 2012-08-20, 22:53   

Ja odkryłem Night Breaker'y jakieś 2 lata temu. Znakomicie świecą.
Co do żywotności raczej nie ma co się użalać - w aucie działają około roku... czyli około 50 tys.km.
Mój V-Starek też właśnie "dostał" taką żaróweczkę ;d
_________________
Jak mężczyźnie jest źle - to szuka żony.
Jak mężczyźnie jest dobrze - to szuka go żona.
---------------------------------------------------------
Był Drag 650, był Wild 1600... co dalej?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-20, 23:27   

Waldorff napisał/a:
w aucie działają około roku... czyli około 50 tys.km.


H4 czy H7, a może jakieś jeszcze inne ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Waldorff 



Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 59
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 647
Skąd: Wawer (WzM)
Wysłany: 2012-08-21, 02:42   

witek1965 napisał/a:
Waldorff napisał/a:
w aucie działają około roku... czyli około 50 tys.km.


H4 czy H7, a może jakieś jeszcze inne ?


H4... jeżdżę starymi Mercedesami :)
_________________
Jak mężczyźnie jest źle - to szuka żony.
Jak mężczyźnie jest dobrze - to szuka go żona.
---------------------------------------------------------
Był Drag 650, był Wild 1600... co dalej?
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-21, 08:27   

Ja jestem zielony zupełnie w sprawach żarówek.
Zaglądnąłem z ciekawości do mojego moto i się zdziwiłem.
Moja żarówka jest dziwna- jakby na trzech drutach wystających z niej.
Na pewno nie jest to taka żarówka jak mam w aucie ...
Muszę zagłębić się w temacie ,bo w razie spalenia się w trasie będzie kłopocik :-)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-21, 15:48   

Irek napisał/a:
Moja żarówka jest dziwna- jakby na trzech drutach wystających z niej.
nio, H4 , tylko raczej to są trzy płaskowniki, nie druty. H 3 ma jeden, H7 natomiast 2, H11, natomiast nie ma wcale ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-21, 21:16   

Zrobię jutro fotkę to się Zdziwisz ... :-)

[ Dodano: 2012-08-22, 14:37 ]
EDIT:
Jak mówiłem ,tak zrobiłem.
Oto fotki mojej dziwnej żarówki.
Przez szkło słabo widać ,ale z żarówki wychodzą 3 druty ,nie płaskowniki (foto lampa 2).
Jest ona na stałe zatopiona w odbłyśniku.
Odbłyśnik nie rozdziela się od klosza.
Jest to z tego co widać po przepaleniu się żarnika do wymiany w całości.
Dziwne ,ale prawdziwe.
Muszę chyba zawczasu kupić zwykły klosz i żarówkę.....

[ Dodano: 2012-08-22, 14:45 ]
Zwie się to cudo "Żarówka zespolona H6024(sealed beam)"
Koszt 85 zł.

[ Dodano: 2012-09-19, 11:13 ]
EDIT:

Wczoraj jechałem w nocy i miałem okazję sprawdzić jak taka żarówka świeci.
Jechałem z kolegą , on ma zwykłą żarówkę i różnica była ogromna.
Światło jest bardzo jasne ,białe.
Świeci , tak na oko 100 % mocniej.
Jest wyraźnie zauważalna różnica w widoczności.
Oświetla pole po obu stronach drogi na kilkanaście metrów.
Jak kolega wyżej pisał- wszystko odblaskowe się pięknie świeci (znaki, pasy itp)
Jednym słowem jest ok. Tylko cena ...85 zł ,ale żywotność jest dużo większa ,więc... ;-)

Pozdrawiam.....


................
Proszę moda o wklejenie tego do posta wyżej.

[ Dodano: 2012-09-19, 11:14 ]
ups...samo się połączyło.
Wot technika... :-D

lampa4.jpg
Plik ściągnięto 180 raz(y) 288.92 KB

lampa3.jpg
Plik ściągnięto 158 raz(y) 278.41 KB

lampa2.jpg
Plik ściągnięto 169 raz(y) 306.55 KB

 
 
VARIO 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 284
Skąd: warszawa FP
Wysłany: 2012-11-19, 02:52   

W V starach. są 2 śrubki w pozycji 8:20, która odpowiada za regulację w pionie. Właśnie wymieniłem żarówkę na Nightbarker i jestem zadowolony. do pełnego szczęcia brakuje mi tylko podwyższenia wiązki światła i zwiększeniu zasięgu.
_________________

 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-01-14, 06:49   

Regulację w poziomie też można zrobić. Lewa strona (patrząc od przodu lampy) powinna być nieco mocniej ściśnięta od prawej i dzięki temu odchylimy światło ku prawej stronie.



Fajnie się składa, bo niemal dokładnie tyle ważę. Chociaż jeden pozytyw z tego

[ Dodano: 2013-01-22, 17:55 ]
pan_wiewiorka napisał/a:
Pozostaje tylko przerobienie lampy (jakieś 100PLN)


Jak i gdzie można tego dokonać?
_________________

 
 
flashmaniac 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-07-25, 22:24   

Spotkał się ktoś z tym że po wkręceniu maksymalnie śrub dolnych nadal światło mijania świeci za nisko ( około 10 m a powinno przynajmniej 40m )
Przed regulacja to światło mijania miałem chyba na 3 metry. Nie wiem jak poprzedni właściciel jeździł. U mnie są dwie śruby regulacyjne na dole. Rozbierałem lampę i nic tam niepokojącego nie znalazłem.

Jakieś pomysły ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group