YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA
Autor Wiadomość
ajsek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 329
Skąd: Besko
Wysłany: 2009-09-01, 08:39   REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA

Jeżeli w złym dziale, to przepraszam i proszę o przeniesienie, jestem dość nowy na forum;)
Mam pytanie i prosbe o wskazówkę zarazem. Czy jest możliwość regulacji wysokości oświetlenia w naszych lampach? Wczoraj miałem pierwszą jazdę po zmierzchu i mam wrażenie że promień światła świeci za nisko. Jednym słowem widoczność słaba, świeci mi jakieś 15 metrów przed gwiazdkę. Czy to moje wrażenie i przyzwyczajenie z samochodu, czy można to wyregulować? Z góry dziękuję za pomoc;)
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-21, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-01, 09:15   

Pojedz na stacje diagnostyczną i poproś o regulację .
Światło główne w motocyklu podlega tak samo regulacji jak w samochodzie.
Podczas regulacji siedzisz na motocyklu.
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
ajsek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 329
Skąd: Besko
Wysłany: 2009-09-01, 09:31   

Jeżyk napisał/a:
Pojedz na stacje diagnostyczną i poproś o regulację .
Światło główne w motocyklu podlega tak samo regulacji jak w samochodzie.
Podczas regulacji siedzisz na motocyklu.


A jest możliwość zrobienia tego samemu? Pewnie poszukam jakiejś stacji, tylko nie wiem jak tu z takimi przybytkami na moim końcu świata... Dzięki za odpowiedź;)
 
 
Rebelsoul 



Rocznik: 1999
Wiek: 44
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 92
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-09-01, 10:21   

ajsek, możesz to zrobić samemu. Sam zamierzam się za to zabrać, bo wczoraj widziałem bardzo dobrze linię drzew, a drogę już nie za bardzo shock . Pod spodem masz obrazek z serwisówki od 650, w 1100 jest chyba podobnie. Śrubka nr 1 reguluje w pionie (wkręcasz - idzie do góry, wykręcasz - idzie w dół). Śrubka nr 2 reguluje w poziomie (wkręcasz - idzie w lewo, wykręcasz - idzie w prawo).

regulacja.jpg
Plik ściągnięto 839 raz(y) 33.98 KB

_________________

 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-01, 16:49   

Sam można to zrobić, ale potrzebny jest kawałek ściany, metrówka do odmierzenia odległości i wysokości oraz druga osoba do siedzenia na motocyklu.
Na stacji diagnostycznej zrobią to na przyrządzie za tzw. piwo.
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
djliszka 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: Morąg
Wysłany: 2009-09-01, 20:04   

No a w moim V-STARZE 1100 z 2005r. nie ma kompletnie żadnej regulacji niestety. Rozebrałem całą lampę dokumentnie. NIE MA ?! W europejskiej 650 którą miałem wcześniej - owszem - tak jak pisze Rebelsoul. No i właśnie moja lampa też bije za wysoko. Mi to nie przeszkadza bo jeszcze mam regulowane Light bary. Ale kierowcy puszek z naprzeciwka jadący mnie "pozdrawiają" :aloha:
_________________
był - V - Star 1100 Classic
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-09-01, 20:21   

Ta serwisówka jest od customa, w Classicu jest inaczej. Nie ma śrubki nr 2 w górnej prawej "ćwiartce" tylko dwie u dołu, tak jak jedynka jest symetrycznie dwójka
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-09-02, 08:10   

djliszka napisał/a:
No a w moim V-STARZE 1100 z 2005r. nie ma kompletnie żadnej regulacji niestety. Rozebrałem całą lampę dokumentnie. NIE MA ?! W europejskiej 650 którą miałem wcześniej - owszem - tak jak pisze Rebelsoul. No i właśnie moja lampa też bije za wysoko. Mi to nie przeszkadza bo jeszcze mam regulowane Light bary. Ale kierowcy puszek z naprzeciwka jadący mnie "pozdrawiają" :aloha:

Mam identyczną sytuację. Wcześniej 650 Europejczyk a teraz 1100 Hamerykaniec. Problem w tym, że V-Star ma światło symetryczne i jakbyś nie ustawiał, to będzie walić po oczach. Pozostaje tylko przerobienie lampy (jakieś 100PLN) lub zakup nowej. Z drugiej strony te światła są znacznie lepsze i bezpieczniejsze (lepiej widać). Puść jeszcze długie a zobaczysz, że nawet lajtbarów nie trzeba :)
Jednak... Światła oślepiać nie powinny bez względu na na to czy symetryczne są czy nie. Maks mogą zachodzić na drugi pas jakieś 40m. Światła asymetryczne (europejskie) tylko doświetlają pobocze po stronie jezdni którym śmigasz.
W każdym razie czasmi dostaje po oczach długimi od puszek i tyle. Wówczas szybko odpowiadam swoimi długimi (nie po to aby się odgryźć ale aby pokazać, że nie jadę na długich).
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-02, 16:41   

U mnie jest podobny problem - wali mi promien w ziemie jakies 10-15 metrow przed dragusia - wlacze dlugie to troche lepiej ale jak dla mnie to wlasnie na dlugich czuje sie tak jakbym mial wlaczone mijania.

Sprawdze w domu czy mam te pokretla do regulacji. Jesli ich nie ma to jak inaczej lampe ustawic?
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
ajsek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 329
Skąd: Besko
Wysłany: 2009-11-03, 10:27   

jkurnik napisał/a:
U mnie jest podobny problem - wali mi promien w ziemie jakies 10-15 metrow przed dragusia - wlacze dlugie to troche lepiej ale jak dla mnie to wlasnie na dlugich czuje sie tak jakbym mial wlaczone mijania.

Sprawdze w domu czy mam te pokretla do regulacji. Jesli ich nie ma to jak inaczej lampe ustawic?

Ja ustawiałem metodą prób i błędów, w garażu na wysokości ściany. Od razu inna jazda, w końcu coś przed sobą widziałem :) A tak w ogóle to dziękuję za podpowiedź z tymi śrubkami :ok:
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-03, 10:36   

Sprawdzilem w swoim dragu i mam srubki do regulacji - teraz kwestia prawidlowej wysokosci swiatla - jak ustawic motocykl i ile nad ziemia powinny swiecic swiatla na sciane ?
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
ajsek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 329
Skąd: Besko
Wysłany: 2009-11-03, 10:41   

Ja podciągnąłem trochę, przejechałem się i podniosłem jeszcze na tyle, żeby nie świeciło puszkom przede mną w tylną szybę. Mniej więcej z 30 metrów oświetla im rejestrację. Regulowałem raczej na wyczucie z jazdy autem, mam nadzieję, że nikogo nie oślepiam :)
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-03, 10:43   

No wlasnie na wyczucie moze sie nie udac - wolalbym nie oslepiac ludzi bo taki oslepiony blaszak moze stracic panowanie i zajechac mi droge.
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
Latoch 



Rocznik: 2006
Wiek: 60
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Szczyrk
Wysłany: 2009-11-03, 10:45   

Wysokość świecenia , samemu ustawia się w następujący sposób :
Postawić motocykl do pionu ( bez siedzącego motocyklisty ) 3 metry od ściany na którą skierujemy światło, do reflektora .
Zmierzyć wysokość od podłogi do środka lamy.
I tak wyregulować promień na ścianie by świecił o 10 cm niżej niż zmierzona odległość :podłoga-reflektor

ps. oczywiście podłoga prosta
ps 2. Ale i tak to nic nie da, bo ( przynajmniej w moim a mam oryginalną lampę ) gówno widać na drodze. Dopiero jak włączę lighbary , to widzę ulicę.
_________________

Grzegorz
Ostatnio zmieniony przez Latoch 2009-11-03, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-03, 10:48   

OK powiedzmy ze kwestie regulacji w pionie mamy z glowy a co z regulacja pozioma?

[ Dodano: 2009-11-03, 10:49 ]
Jeszcze jedno - wydaje mi sie ze do regulacji powinno sie siedziec na motocyklu.
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
Latoch 



Rocznik: 2006
Wiek: 60
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Szczyrk
Wysłany: 2009-11-03, 10:57   

Poziom jest prosty, Śrubokręt do ręki, po ciemku w trasę i regulujesz tak by trochę świecił na pobocze . Wiesz jak wygląda rysunek światła na drodze ? ten haczyk z prawej idący ku górze ma świecić po poboczu, Ale jak mówię przy oryginalnej lampie nic nie widać

A co do siedzenia na motocyklu , to zauważ gdzie siedzisz ? a odpowiedż nasuwa się sama
_________________

Grzegorz
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-11-10, 23:16   

Ja regulowałem metodą prostych prób i błędów. Podniosłem lampę aż miałem rewelacyjne światło mijania. Jadę z włączonym /noc/ a mijające mnie puszki mrugają długimi, że oślepiam. OK, zatrzymuję się, lekko obniżam lampę i znowu jadę. Mrugają nadal, znowu stop i nieco niżej lampa. I czynnośc powtarzałem aż przestali mrugac, że oślepiam. Teraz ja widzę bardzo dobrze /na długich prawie jak w puszce/ a innych nie oślepiam. I żadnych ścian i mierzenia linijką.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2010-03-21, 19:44   

No właśnie jak w temacie?
Tak dzisiaj popatrzyłem wieczorem na to na jakiej wysokości mam przy wjeżdzie do garażu wiązkę światła i jest to zdecydowanie niżej niż w samochodzie. Wiedząc że w aucie mam światła dobrze wyregulowane doszedłem dorgą impulsów elektrycznych pomiędzy półkulami do wniosku, że światło w dragu wali swym snopem w ziemię...

Da się to wyrególować jakąś jedną tajemną śrubką, czy potrzebne 3 browary, zestaw kluczy i pół soboty czasu ?
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-21, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2010-03-22, 00:35   

vaaks napisał/a:
z przodu reflektora masz dwa wkręty


Z przodu, jak mu patrzę w twarz?
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-22, 05:13   

Dwie śruby regulacyjne od czoła reflektora.
Wg. położenia wskazówek zegara to są one na godz. 8.20
A najlepiej to jest podjechać na stację diagnostyczną i ustawić na przyrządzie, trwa to minutę i kosztuje nic albo piwo dla diagnosty.
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group