| KOMPLET ŻARÓWEK DS | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-24, 19:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | jacek34, pisząc nic się nie dzieje, miałem na myśłi - nic złego się nie dzieje z kloszem i lustrem. W lightbarach też nic, natomiast swiatło jest lepsze. Nawet w ori lampie, może dlatego, że ja mam wersje USA, czyli synchroniczną. a nieprawda. Co zrobić, żeby dać więcej światła, nie podnosząc mocy przy zastosowaniu tej samej technologii? Skrócić żarnik wolframowy. Moc pozostaje ta sama, ale żarnik świeci jaśniej. Tak wyczytałem w jednym z czasopism. Dlatego szybciej się zużywają. 	  | Cytat: |  	  | ? dlaczego ? technologicznie jest ona przystosowana do + x%, | 
 Tak na chłopski mój rozum to ma sens, bo jak wezmę długi kabel o określonym przekroju i podłączę go do aku, na zwarcie, to nic się zbytnio nie stanie, natomiast krótki, zaraz się nagrzeje. Chętnie się dowiem, od strony fachowej jak to jest.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek34   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 55
 Dołączył: 19 Kwi 2012
 Posty: 742
 Skąd: Żary
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-24, 19:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | przy zastosowaniu tej samej technologii? | 
 Ano właśnie Witku technologia produkcji jest odmienna, wstosunku do rodzaju i przeznaczenia żarówki. Np. kiedyś
  klasyczna bańka była produkowana w technologi próżnowej a obecni nawet ścianki są powlekane różnymi specyfikami nie wpominając o zastosowanych materiałach.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-24, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki chłopaki zapomniałem o firmie Osram i faktycznie te żarówki Osram Night racer plus mają na sztuki i nie trzeba kupować paczki 2 szt chociaz jezeli chodzi o cene to jedna Osram kosztuje tyle co dwie Tungsram albo Philips   
 Problem troche bo u mnie nie ma makro i musze kupic przez internet wiec dochodzi jeszcze przesylka
  same koszty z każdej strony   |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-24, 20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | To się nazywa przewoltowanie żarówki. Podawana wartość 12 wolt, jest tzw. wartością znamionową, która jednak nie ma wiele wspólnego z faktycznym napięciem pracy. Standardowa żarówka samochodowa jest zaprojektowana do stałej pracy w instalacji ok. 14-to woltowej. Wystarczy jednak zaprojektować żarówkę na np. 13V, a w tej samej instalacji będzie świecić jaśniej, bo spowoduje to silniejsze rozgrzanie żarnika. Niestety, ma to wpływ na trwałość. Żarniki w takich żarówkach szybciej "kruszeją", co zwiększa ich podatność na wstrząsy. Sama żywotność żarnika nie jest mniejsza, ale w samochodach, a szczególnie motocyklach liczy się też udroodporność. Żarówki dedykowane do pracy w lampach motocyklowych, mają dodatkowy wspornik (drucik) podtrzymujący żarnik. Jest on też często inaczej "zapleciony" (krótszy) co poprawia jego sztywność. Żarówki o podwyższonej jasności mają też dodatkowe powłoki z mieszanki róznych metali i minerałów, napylane wewnątrz bańki, co umożliwia zmianę barwy (temperatury) świała. Ten ostatni zabieg jest wynikiem tego, że powietrze nocne (często wilgotniejsze) inaczej "przyjmuje" światło białe, jedne barwy mocniej, a inne słabiej filtrując. Pierwszy tego typu żarówki wprowadzał chyba Philips i były to samochodowe żarówki, które dużo lepiej oświetlały zamgloną drogę. Nie dajcie się jednak nabrać na niebieskie powłoki żarówek opisywanych jako "ksenony". Wprawdzie dają one zimne, niebieskie światło, ale powłoka ta zwykła farba, prawie całkowicie odfiltrowuje "ciepłe" barwy światła białego, przez co faktyczna ilość światła padającego na drogę, jest dużo mniejsza.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-24, 23:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | a czy wie ktoś może jak zmienić schemat podłączenia lamp z przełącznikiem świateł żeby podczas włączania świateł długich w lightbarach świeciło się również światło mijania z lampy głównej bo teraz mam tak że jak włącze długie to świecą same lightbary to nawet żarówka dwu-włóknowa w lampie głównej w takim przypadku nie potrzebna chociaż chyba nie ma H4 o jednym włóknie (mam nadzieje ze altek wytrzyma taki pobór prądu ) |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-24, 23:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja nie pisze o kiedys. ja piszę o dzisiejszej żarówce  firmy OSRAM - zwykłej, H-4 +50% również firmy OSRAM i  OSRAM +90%. Superekstra ( lub każdej innej firmy) 	  | jacek34 napisał/a: |  	  | Np. kiedyś  klasyczna bańka była produkowana w technologi próżnowej a obecni | 
 
 To co napisał wemar,też  mnie przekonuje, bo ma to sens. Zresztą to co napisał to święta racja, Raz mi babka na stacji paliw sprzedała żarówkę na 24V, czego nie zauważyłem. Świeciła jak...................  Z kolei jak podłączyć żarówkę 12-woltową do instalacji 24V, to świeci cholernie jasno, ale bardzo krótko.
 
 Tu znalazłem test żarówek, akurat H7, ale można poczytać, czy warto przepłacać tyle kasy za superhiperlux żarówki, zresztą to obecnie najpopularniejsza żarówka samochodowa, więc też się przyda.
 
 A tu test H4
 Jest w nim wzmianka na temat żarników żarówek +X% światła. Dobrze, więc kojarzyłem coś z tym żarnikiem.
 
 
 H schematy są dostępne na forum. 	  | Leonn napisał/a: |  	  | a czy wie ktoś może jak zmienić schemat podłączenia lamp z przełącznikiem świateł żeby podczas włączania świateł długich | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek34   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 55
 Dołączył: 19 Kwi 2012
 Posty: 742
 Skąd: Żary
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-25, 07:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | Z kolei jak podłączyć żarówkę 12-woltową do instalacji 24V, to świeci cholernie jasno, ale bardzo krótko. | 
 
 
  ok, ja wycofuję się z dyskusji. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-25, 18:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | jacek34, spokojnie, to normalne, że taka żarówka spali się po kilkunastu sekundach, ale faktem jest, że żarówki o podwyższonej "jasności" są mniej żywotne. Niejeden raz to podnoszono w fachowej prasie i to samo, zresztą przeczytasz w wyżej zamieszczonych artykułach. Z treścią tych artykułów polemizuj, a nie z kawałkiem zdania, które generalnie nie jest w temacie. Cudów nie ma i nie da się zrobić perpetum mobile. Zawsze jest coś za coś. ( o zmowie producentów - celowe postarzanie produktów) nie wspomnę. Reguły gry są sztywne. Moc nie może przekroczyć określonej wartości, ba, nawet ilość lumenów nie może przekroczyć określonej wartości dla danej żarówki.Jako fachowiec w dziedzinie sam sobie odpowiedz, skąd wziąć więcej czegoś, jeżeli na 3 składowe parametry, dwa muszą być zachowane  niezmiennie ? Pozostaje "żyłowanie żarnika" jak to ładnie ujął redaktor Auto-Świata.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek34   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 55
 Dołączył: 19 Kwi 2012
 Posty: 742
 Skąd: Żary
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-25, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | ależ ja jestem spokojny Witku   sorry ale na codzień mam mnóstwo łamigówek (też z żródłami światła) więc na forum, niemam ochoty brnąć w podstawy elektryki
   Masz swoja wiedzę i bardzo dobrze. Zapewniam Ciebie że nie trzeba NIC skracać aby uzyskać pożadany cel.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sebastian   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 50
 Dołączył: 07 Mar 2013
 Posty: 40
 Skąd: Bolesławiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-25, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pomóżcie mi, gdzie można kupić żarówki do kierunkowskazów dwu-włóknowe pomarańczowe? |  
				| _________________ Sebo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-25, 20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dwu włóknowe pomarańczowe trudno dostać ale są w motoryzacyjnych - rozumiem że masz wersje USA skoro 2 włókna potrzebujesz a nie lepiej przerobić  ogólno dostępna jest biała - więc najlepiej klosz pomarańczowy założyć i nie będzie problemu 
 a z pomarańczowych to dostępne są 27W/8W i 29W/8W zamiast 21W/5W ale pytaj w motoryzacyjnych i powinieneś znaleźć
 |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sebastian   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 50
 Dołączył: 07 Mar 2013
 Posty: 40
 Skąd: Bolesławiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-25, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam wersję z USA. Pytałem się, u mnie w mieście nie ma. Nikt ze "sklepikarzy" nie chce podjąć tematu.
 Musze pogrzebać w necie
 |  
				| _________________ Sebo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-25, 22:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | tylko przeczytana w periodykach o motoryzacji. Ciekawi mnie opinia fachowca. 	  | jacek34 napisał/a: |  	  | Masz swoja wiedzę i bardzo dobrze. | 
 użyłem złego sformułowania. Zacieśniono splot, czy jakoś tak. 	  | jacek34 napisał/a: |  	  | Zapewniam Ciebie że nie trzeba NIC skracać | 
 na allegro, w sklepach internetowych -wpisz tylko w google żarówki USA i wyświetlą się same 	  | Sebastian napisał/a: |  	  | Pomóżcie mi, gdzie można kupić żarówki do kierunkowskazów dwu-włóknowe pomarańczowe? | 
 
 np. tutaj http://czesci-usa.com.pl/...a,mb1157na.html
 
 [ Dodano: 2013-04-25, 23:11 ]
 Ja mam w zapasie, ale drugie włókno jest mi zbędne. I tak zrezygnowałem z tego oświetlenia, a wykorzystałem do postojówek w lightbarach.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kojak   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 49
 Dołączył: 20 Paź 2012
 Posty: 155
 Skąd: GŁ Kanzas City
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-15, 11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czytam ten temat i nadal się zastanawiam jak to jest z światłem mijania w moto z USA. Czy tylko lampa jest inna i do świateł mijania będzie pasowała żarówka H4 czy i lampa i żarówka jest inna niż w europejskich wersjach?
 |  
				| _________________ .
 "Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
 .
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yanis56   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 69
 Dołączył: 12 Paź 2010
 Posty: 150
 Skąd: uk (lincs)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-15, 14:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pasuje H4 |  
				| _________________ The most wasted of all days is one without riding
 
 BMW R1200CL
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kojak   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 49
 Dołączył: 20 Paź 2012
 Posty: 155
 Skąd: GŁ Kanzas City
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-15, 22:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to super że H4 pasuje,muszę sobie zorganizować komplet żarówek i niech zawsze będą w sakwie. |  
				| _________________ .
 "Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
 .
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burza   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Wiek: 51
 Dołączył: 07 Lip 2011
 Posty: 6695
 Skąd: GŁ Koluszki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-15, 23:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kojak, a po co to wozić ze sobą ?   przecież H4 kupisz wszędzie
   |  
				| _________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star   - diabeł
 każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kojak   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 49
 Dołączył: 20 Paź 2012
 Posty: 155
 Skąd: GŁ Kanzas City
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-16, 06:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Planuję w sierpniu jechać na Słowację a oni chyba wymagają żeby mieć zapasowe żarówki. A na co dzień i tak wożę prawie puste sakwy to niech komplet zapasowego światła sobie w nich leży
   |  
				| _________________ .
 "Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
 .
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kojak   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 49
 Dołączył: 20 Paź 2012
 Posty: 155
 Skąd: GŁ Kanzas City
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-16, 07:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Burza w takim razie pakuj do sakwy komplet żarówek i też dawaj na Słowację   |  
				| _________________ .
 "Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
 .
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Toledo   
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 55
 Dołączył: 01 Wrz 2013
 Posty: 19
 Skąd: Wołomin
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |