 |
Śruba z dziwnym gwintem |
Autor |
Wiadomość |
darkside


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1717 Skąd: Gdańsk/Banino
|
Wysłany: 2011-04-04, 17:23
|
|
|
zakup na opakowania więc wychodzi cholernie droga za 2 sruby kolo 70zl z wysylką, a moje spacerówki to koszt 90-100zl |
_________________
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-04, 18:53
|
|
|
moondek, jak nie znajdziesz do jutra to daj znać. Dorobi się. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-04, 20:07
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Demolka, jeżeli to faktycznie gwint calowy to nie kupi takiej śruby, zwłaszcza z nierdzewki, w sklepie handlującym śrubami, gwoździami itd. bo to jest nietypowa śruba na naszym bądź co bądź metrycznym rynku. |
Ja moondkowi proponowałem szukanie sklepu ze śrubami, a nie gwoździami itd.
Co do naszego rynku pełnego Land RoVerów, Harleyów , Fergussonów, Tata itd. nie nazywał bym go już "metrycznym".
Istnieją już specjalistyczne sklepy, musi moondek po prostu popytać o dobry sklep z normaliami |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-04, 21:33
|
|
|
Demolka, podrzuciłem Moondkowi specjalistyczne sklepy, w poście który zacytowałeś miałem na myśli sklepy z typowym asortymentem. W Głogowie sa takie dwa. Gwoździe każdy kaliber, nakrętki, podkładki, śruby - każdy kaliber, ale wszystko metryczne a tu nie dość, że calowa to jeszcze ma być z nierdzewki.
http://www.stalmut.pl/sru...pienia-p-7.html
http://www.bolt-sklep.pl/...ew=3&sort=price
Demolka napisał/a: | Co do naszego rynku pełnego Land RoVerów, Harleyów , Fergussonów, Tata itd. nie nazywał bym go już "metrycznym". |
wolne żarty
rynek nadal jest metryczny, bez względu na ilość tego na ulicach. Można wręcz powiedzieć, że udział tego segmentu jest symboliczny.
Zadzwoń do jakiegokolwiek sklepy specjalizującego się w tej branży i zapytaj, kiedy ostatnio ktoś pytał o calowe śruby i kiedy mieli w sprzedaży, oraz ile sprzeali kilogramów tych calowych, a ile ton tych metrycznych.. Śruby do pojazdów kupuje się w servisie, jeżeli nie są to typowe śruby i nie można kupic ich w każdym sklepie "metalowym".. Przykład śruba do zacisku hamulcowego opla Astry-nawet w systemie nie oznaczyli, ze to gwint calowy, ale po podaniu danych koleś przyniósł z magazynu i sprzedał. Sprzedał śrubę do zacisku hamulcowego Opel Astra 1998 rok, a nie 5/8 '' x 2'' Czy jest jakaś różnica-dla mnie żadna, dla tego sprzedawcy-astronomiczna. Nigdy w życiu by jej nie znalazł na magazynie po podaniu wymiaru ot co. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
gery73


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2012-02-17, 08:49
|
|
|
Z tego co ja wiem tam nie ma żadnej śruby calowej. Tam jest śruba fi10 o skoku gwintu 1,25. Przynajmniej u mnie. Narzynka z 8 złoty i uchwyt załatwi sprawę.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
komboj


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 116 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 2012-02-17, 09:56
|
|
|
M10 ma skok 1.5mm,lub drobnozwojna-wtedy 1mm.
1.25mm to śruba M8. |
_________________ Suzuki VL 1500 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-17, 10:09
|
|
|
komboj napisał/a: | M10 ma skok 1.5mm,lub drobnozwojna-wtedy 1mm. |
Coś tam słyszałeś, ale nie do końca i wprowadzasz ludzi w błąd.
M10 gwint zwykły skok 1,5
M10 drobnozwojny skok 1,25 1,00 oraz 0,75 do sprawdzenia w tabeli skoków gwintów metrycznych zgodnych z ISO oraz PN
[ Dodano: 2012-02-17, 10:11 ]
Cytat: |
Z tego co ja wiem tam nie ma żadnej śruby calowej |
sprawdziłeś Moondka spacerówki ? Czy telepatia. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-02-17, 10:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gery73


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2012-02-17, 10:14
|
|
|
Oj kolega się myli, gwiny możemy wykonywać różnym skokiem m10 może być w skoku 0,75, 1 ,1,25, 1,5 tu jest śruba m10 1,25, a przynajmniej tak jest u mnie (bo nie chciał bym kogoś w błąd wprowadzić). Z tego co zdążyłem się zoriętować w motocyklach sprowadzanych z USA występują czasem modyfikacje gwintów np. przy zakładaniu osprzętu nie OEM-owego typu Kuriakiny i inne cholery - tam występują gwinty calowe np. u mnie mocowanie kierownicy jest śrubą 1/2 ``
A oto zdjęcie narzynki którą się taki gwint wykonuje.
Ps nie mogę dodać tego zdjęcie - no nie umim
)
pozdrawiam gery73 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-17, 10:26
|
|
|
gery73 napisał/a: | Oj kolega się myli | to znaczy kto ?
Wracając do wypowiedzi -nie tylko w motocyklach sprowadzanych z USA występują problemy typu gwinty calowe, czy klucze calowe do śrub. A w Polsce to już nie można nic kupić z kolekcji Kuryakyna ? Włąśnie przerabiam ten temat z imbusami
[ Dodano: 2012-02-17, 10:33 ]
gery73 napisał/a: | np. u mnie mocowanie kierownicy jest śrubą 1/2 |
? ? ? standardowo kierownica jest mocowana do riserów dwoma śrubami imbusowymi na każdy riser i nie jest to śriba 1/2 " chyba, że masz na myśli same risery |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
gery73


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2012-02-17, 10:49
|
|
|
NIe no Komboj oczywiśie - przecież nasze wypowoedzi się pokrywają.
Mam na myśli mocowanie od dołu półki czyli ryserów choć u mnie takowe właściwie nie występują bo mam kiere typu podwójne T jako całość. A jaki masz problem z tymi inbusami ?
pozdro gery |
|
|
|
 |
gshort

Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 48 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 595 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 2012-02-17, 10:51
|
|
|
Ludzie kochani Moondek zapytał o śruby a Wy zaczynacie doktoryzować się z rodzajów gwintów.
Pomijając fakt że Moondek pytał o śruby w kwietniu
dla ciekawskich http://pl.wikipedia.org/wiki/Gwint |
|
|
|
 |
gery73


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2012-02-17, 10:55
|
|
|
No cholera zima jest to można pogadać - a swoją drogą to może taki temat się przyda komuś kto będzie miał podobny problem w przyszłości.
pozdro gery73 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-17, 11:18
|
|
|
gery73 napisał/a: | jaki masz problem z tymi inbusami ?
| no taki, że ich nie mam, a nie chciałem kupować kompletu calowych imbusów tylko po to, żeby przykręcić 4 śrubki.Dopasowałem torxy i jest miodzio
gshort napisał/a: | Pomijając fakt że Moondek pytał o śruby w kwietniu | i zapewne już go nie interesuje, bo zamocował spacerówki. Idąc tym tokiem rozumowania powinniśmy pozamykać wszystkie tematy, bo zainteresowani już zaspokoili swoją ciekawość. gshort napisał/a: | Wy zaczynacie doktoryzować się z rodzajów gwintów. | nie doktoryzujemy się, a jedynie prostujemy teorie jaki raczył nas uraczyć kolega komboj |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-02-17, 16:00
|
|
|
Znów habilitacje?
Na zakończenie, proszę niech któryś Zielony zostawi w tym temacie sedno. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-17, 16:24
|
|
|
Merlin, temat może iść do kosza w całości. Moondek śrubę dokupił, tyle, że ocynk, ale temat został rozwiązany - rozmiar i skok gwintu. I to jest sedno sprawy. Temat dotyczył elementu, który nie jest elementem stałym motocykla. Nie przyda się nikomu, bo ktoś inny może mieć spacerówki innego producenta i inną śrubę. Tak sądzę. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|