YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Śruba z dziwnym gwintem
Autor Wiadomość
darkside 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1717
Skąd: Gdańsk/Banino
Wysłany: 2011-04-04, 17:23   

zakup na opakowania więc wychodzi cholernie droga :evil: za 2 sruby kolo 70zl z wysylką, a moje spacerówki to koszt 90-100zl ;/
_________________

Morsy-Damian-klik
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-04, 18:53   

moondek, jak nie znajdziesz do jutra to daj znać. Dorobi się. ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-04-04, 20:07   

witek1965 napisał/a:
Demolka, jeżeli to faktycznie gwint calowy to nie kupi takiej śruby, zwłaszcza z nierdzewki, w sklepie handlującym śrubami, gwoździami itd. bo to jest nietypowa śruba na naszym bądź co bądź metrycznym rynku.

Ja moondkowi proponowałem szukanie sklepu ze śrubami, a nie gwoździami itd.
Co do naszego rynku pełnego Land RoVerów, Harleyów , Fergussonów, Tata itd. nie nazywał bym go już "metrycznym".
Istnieją już specjalistyczne sklepy, musi moondek po prostu popytać o dobry sklep z normaliami 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-04, 21:33   

Demolka, podrzuciłem Moondkowi specjalistyczne sklepy, w poście który zacytowałeś miałem na myśli sklepy z typowym asortymentem. W Głogowie sa takie dwa. Gwoździe każdy kaliber, nakrętki, podkładki, śruby - każdy kaliber, ale wszystko metryczne a tu nie dość, że calowa to jeszcze ma być z nierdzewki.

http://www.stalmut.pl/sru...pienia-p-7.html

http://www.bolt-sklep.pl/...ew=3&sort=price

Demolka napisał/a:
Co do naszego rynku pełnego Land RoVerów, Harleyów , Fergussonów, Tata itd. nie nazywał bym go już "metrycznym".


:hahaha: wolne żarty



rynek nadal jest metryczny, bez względu na ilość tego na ulicach. Można wręcz powiedzieć, że udział tego segmentu jest symboliczny.
Zadzwoń do jakiegokolwiek sklepy specjalizującego się w tej branży i zapytaj, kiedy ostatnio ktoś pytał o calowe śruby i kiedy mieli w sprzedaży, oraz ile sprzeali kilogramów tych calowych, a ile ton tych metrycznych.. Śruby do pojazdów kupuje się w servisie, jeżeli nie są to typowe śruby i nie można kupic ich w każdym sklepie "metalowym".. Przykład śruba do zacisku hamulcowego opla Astry-nawet w systemie nie oznaczyli, ze to gwint calowy, ale po podaniu danych koleś przyniósł z magazynu i sprzedał. Sprzedał śrubę do zacisku hamulcowego Opel Astra 1998 rok, a nie 5/8 '' x 2'' Czy jest jakaś różnica-dla mnie żadna, dla tego sprzedawcy-astronomiczna. Nigdy w życiu by jej nie znalazł na magazynie po podaniu wymiaru ot co.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-02-17, 08:49   

Z tego co ja wiem tam nie ma żadnej śruby calowej. Tam jest śruba fi10 o skoku gwintu 1,25. Przynajmniej u mnie. Narzynka z 8 złoty i uchwyt załatwi sprawę.

Pozdrawiam
 
 
komboj 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 116
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2012-02-17, 09:56   

M10 ma skok 1.5mm,lub drobnozwojna-wtedy 1mm.
1.25mm to śruba M8.
_________________
Suzuki VL 1500
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-17, 10:09   

komboj napisał/a:
M10 ma skok 1.5mm,lub drobnozwojna-wtedy 1mm.


Coś tam słyszałeś, ale nie do końca i wprowadzasz ludzi w błąd.

M10 gwint zwykły skok 1,5
M10 drobnozwojny skok 1,25 1,00 oraz 0,75 do sprawdzenia w tabeli skoków gwintów metrycznych zgodnych z ISO oraz PN

[ Dodano: 2012-02-17, 10:11 ]
Cytat:

Z tego co ja wiem tam nie ma żadnej śruby calowej


sprawdziłeś Moondka spacerówki ? Czy telepatia. :nie_wiem: :poddajesie:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-02-17, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-02-17, 10:14   

Oj kolega się myli, gwiny możemy wykonywać różnym skokiem m10 może być w skoku 0,75, 1 ,1,25, 1,5 tu jest śruba m10 1,25, a przynajmniej tak jest u mnie (bo nie chciał bym kogoś w błąd wprowadzić). Z tego co zdążyłem się zoriętować w motocyklach sprowadzanych z USA występują czasem modyfikacje gwintów np. przy zakładaniu osprzętu nie OEM-owego typu Kuriakiny i inne cholery - tam występują gwinty calowe np. u mnie mocowanie kierownicy jest śrubą 1/2 ``
A oto zdjęcie narzynki którą się taki gwint wykonuje.


Ps nie mogę dodać tego zdjęcie - no nie umim
:) )




pozdrawiam gery73
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-17, 10:26   

gery73 napisał/a:
Oj kolega się myli
to znaczy kto ?

Wracając do wypowiedzi -nie tylko w motocyklach sprowadzanych z USA występują problemy typu gwinty calowe, czy klucze calowe do śrub. A w Polsce to już nie można nic kupić z kolekcji Kuryakyna ? Włąśnie przerabiam ten temat z imbusami

[ Dodano: 2012-02-17, 10:33 ]
gery73 napisał/a:
np. u mnie mocowanie kierownicy jest śrubą 1/2


? ? ? standardowo kierownica jest mocowana do riserów dwoma śrubami imbusowymi na każdy riser i nie jest to śriba 1/2 " chyba, że masz na myśli same risery
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-02-17, 10:49   

NIe no Komboj oczywiśie - przecież nasze wypowoedzi się pokrywają.

Mam na myśli mocowanie od dołu półki czyli ryserów choć u mnie takowe właściwie nie występują bo mam kiere typu podwójne T jako całość. A jaki masz problem z tymi inbusami ?

pozdro gery
 
 
gshort 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 48
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 595
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2012-02-17, 10:51   

Ludzie kochani Moondek zapytał o śruby a Wy zaczynacie doktoryzować się z rodzajów gwintów.
Pomijając fakt że Moondek pytał o śruby w kwietniu ;p

dla ciekawskich http://pl.wikipedia.org/wiki/Gwint
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-02-17, 10:55   

No cholera zima jest to można pogadać - a swoją drogą to może taki temat się przyda komuś kto będzie miał podobny problem w przyszłości.


pozdro gery73
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-17, 11:18   

gery73 napisał/a:
jaki masz problem z tymi inbusami ?
no taki, że ich nie mam, a nie chciałem kupować kompletu calowych imbusów tylko po to, żeby przykręcić 4 śrubki.Dopasowałem torxy i jest miodzio


gshort napisał/a:
Pomijając fakt że Moondek pytał o śruby w kwietniu ;p
i zapewne już go nie interesuje, bo zamocował spacerówki. Idąc tym tokiem rozumowania powinniśmy pozamykać wszystkie tematy, bo zainteresowani już zaspokoili swoją ciekawość.
gshort napisał/a:
Wy zaczynacie doktoryzować się z rodzajów gwintów.
nie doktoryzujemy się, a jedynie prostujemy teorie jaki raczył nas uraczyć kolega komboj
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-02-17, 16:00   

Znów habilitacje?
Na zakończenie, proszę niech któryś Zielony zostawi w tym temacie sedno.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-17, 16:24   

Merlin, temat może iść do kosza w całości. Moondek śrubę dokupił, tyle, że ocynk, ale temat został rozwiązany - rozmiar i skok gwintu. I to jest sedno sprawy. Temat dotyczył elementu, który nie jest elementem stałym motocykla. Nie przyda się nikomu, bo ktoś inny może mieć spacerówki innego producenta i inną śrubę. Tak sądzę.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group