Śruba z dziwnym gwintem |
Autor |
Wiadomość |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-04-04, 09:37 Śruba z dziwnym gwintem
|
|
|
Zmieniam mocowanie spacerówek do gmoli i mam pewien problem z dopasowaniem śruby do spacerówki. "Fabryczna" śruba posiada inny gwint (ściślejszy) od naszych standardowych śrub. Na 3 zwoje naszego standardowego gwintu przypadają 4 w tej śrubie, którą mam. Domyślam się, że chodzi o angielską, albo amerykańską normę gwintowania.
Nie wiecie czasem, gdzie można w Polsce (najlepiej w Warszawie) kupić śruby z nierdzewki z takim nietypowym gwintem? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-04, 09:46
|
|
|
Asmet Al. Jerozolimskie |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-04, 09:48
|
|
|
Z tego co piszesz to jest to gwint drobnozwojony. Wpisz w jakiejś wyszukiwarce i coś na pewno znajdziesz. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-04, 09:54
|
|
|
Musisz do sprzedawcy pójść ze śrubą i na wzorniku sprawdzić (lub fachowca oku). Ja przypuszczam (piszesz, że drobniejszy), że jest to gwint metryczny drobnozwojowy 1,25 (tzw. normalny to 1,50), ale przy nawale motocykli i części z Ameryki czy wogóle krajów zbliżonych do miar calowych może być to każdy inny gwint calowy. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-04-04, 10:09
|
|
|
Bardziej mi to podchodzi pod gwinc calowy...
vaaks napisał/a: | Asmet Al. Jerozolimskie |
Dzwoniłem już do nich, ale gość był jakiś małorozmowny, a co drugi wyraz to "problem"... Nie wiem, może trafiłem na tzw. poniedziałkowy dół... |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-04-04, 10:19
|
|
|
Możesz jeszcze spróbować tu:
P.P.H.U. Gamet
Warszawa, ul. Radzymińska 147
tel/fax: (022) 678-01-78 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-04, 10:29
|
|
|
moondek napisał/a: | Bardziej mi to podchodzi pod gwinc calowy.. |
Jeżeli jest kłopot z kupnem, to zawsze można dorobić. Tylko trzeba wiedzieć co to ma być. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-04, 10:51
|
|
|
Zapytaj w jednym czy drugom warsztacie somochodowym czy ślusarskim lub innym używającym śrub gdzie kupują śruby. W samej Zielonej Górze jest kilka firm od śrub, niemożliwe żebyś nie znalazł wielu w Warszawie. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-04-04, 10:58
|
|
|
W przerwie lunchowej podjadę do Asmetu i dam znać, co i jak |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-04, 11:12
|
|
|
Demolka, jeżeli to faktycznie gwint calowy to nie kupi takiej śruby, zwłaszcza z nierdzewki, w sklepie handlującym śrubami, gwoździami itd. bo to jest nietypowa śruba na naszym bądź co bądź metrycznym rynku. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Maniu_85


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2011-04-04, 11:27
|
|
|
Ja miałem ten sam problem gdy montowałem oparcie pasażera. Potrzebowałem 2 dłuższych śrub od moich o jakieś 1.5cm no i pojawił się problem. Zjechałem pół miasta z sklepami typowo śruby itd i kicha wszędzie standardowy gwint, w jednym mieli ale kolor czarny i tylko pół cm dłuższe, wziąłem je w ostateczności gdybym nic nie kupił. Wracając do garażu widzę sklep z częściami rolniczymi itd. Wchodzę pytam się młodego stażysty czy z takim gwintem coś znajdę a on raczej nie, aż wkońcu podszedł do mnie pracownik zapytał co potrzeba, pokazałem mu śrube. Wziął do ręki specjalni miernik gwintu, zmierzył jaki jest. Śruby miał w różnych długościach. Wybrałem jaką potrzebna. Jedyny minus że te nie były na imbus jak moje tylko na zwykły klucz. Przykrecone oparcie jest :-) jestem zadowolony Więc jak będziesz szukał to najprędzej możesz spotkać w sklepie typowo z maszynami narzędziami rolniczymi. Części do ciągników itd. |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-04-04, 11:30
|
|
|
Mam sąsiada, który pracuje w serwisie Land Rovera, w razie czego do niego uderzę. No bo gdzie, jak nie w typowo angielskiej marce szukać szczęścia? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-04, 11:31
|
|
|
Maniu_85, ale nadal nie wiemy czy rozmawiamy o śrubie z drobnym gwintem metrycznym, czy z gwintem calowym. Dobra radźcie sobie, bo tak do niczego nie dojdziemy.
[ Dodano: 2011-04-04, 11:32 ]
równie dobrze mozna póść do ASO ROVERA albo ROLLSROYSA i tam popytać. W końcu to sa angielskie wozy i gdzieś tam taka śruba może mieć zastosowanie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-04-04, 12:13
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Dobra radźcie sobie, bo tak do niczego nie dojdziemy |
Witek, dzięki za dobre słowo |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-04, 13:53
|
|
|
moondek napisał/a: | "Fabryczna" śruba posiada inny gwint (ściślejszy) od naszych standardowych śrub. Na 3 zwoje naszego standardowego gwintu przypadają 4 w tej śrubie, którą mam. Domyślam się, że chodzi o angielską, albo amerykańską normę gwintowania. |
Nie gniewaj się Moondziu, ale z takim zapytaniem to cię wyśmieją w każdym sklepie czy warsztacie.
W technice obowiązują parametry. Śruby mają rożne rodzaje gwintów i wielkość. Podaj mi je a ja załatwię ci po koleżeńsku dorobienie z nierdzewki i wyślę.
Nawet nie podałeś długości, ani średnicy. Wcale nie musi być gwint calowy, tylko metryczny "drobozwojny". Więcej danych.
tu masz pomocną tabelkę http://lwcad.republika.pl/r_gw_cal.htm gwintów calowych
i metrycznych http://lwcad.republika.pl/r_gw_metr.htm
nie wymagaj od nas jasnowidzenia |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Maniu_85


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2011-04-04, 14:01
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Maniu_85, ale nadal nie wiemy czy rozmawiamy o śrubie z drobnym gwintem metrycznym, czy z gwintem calowym. Dobra radźcie sobie, bo tak do niczego nie dojdziemy.
[ Dodano: 2011-04-04, 11:32 ]
równie dobrze mozna póść do ASO ROVERA albo ROLLSROYSA i tam popytać. W końcu to sa angielskie wozy i gdzieś tam taka śruba może mieć zastosowanie |
Tego to już nie wiem nawet nie wiem jak rozpoznać czy to gwint metryczny czy calowy? |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-04-04, 14:03
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Nie gniewaj się Moondziu, ale z takim zapytaniem to cię wyśmieją w każdym sklepie czy warsztacie. |
Witek, nie gniewam się Wróciłem właśnie z Asmetu. Pan sprzedawca wziął śrubę, zmierzył suwmiarką, uśmiechnął się (nie wyśmiał!) i za chwilę miałem to, czego szukałem. Niestety mieli tylko śruby ocynkowane, więc nadal będę szukał wersji z nierdzewki, niemniej tymczasowo mam problem rozwiązany.
Jeżeli chce Ci się mi pomóc, to podaję Ci pełne oznaczenie śruby:
3/8x1 1/4 DI- N931 8.8
Powodzenie! |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
darkside


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1717 Skąd: Gdańsk/Banino
|
Wysłany: 2011-04-04, 14:04
|
|
|
witek1965, jaki jest koszt dorobienia takich śrub z nierdzewki ? Mam ten sam problem w spacerówkach co nasz "szpec gfffintowy" |
_________________
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-04, 16:20
|
|
|
jak tutaj nie znajdziecie http://www.bolt-sklep.pl/...ew=3&sort=price
to zapytam co i ja i dlaczego tak drogo.
Wytrzymałości 8.8 nie uzyska sie z nierdzewki. Ale w tym przypadku nie musi być tej klasy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
winiar

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 48 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-04-04, 16:53
|
|
|
moondek, zobacz w Asmet ale na Bartyckiej. Tam są kumaci sprzedawcy i jeśli u siebie nie znajdą to powiedzą Ci gdzie to dostaniesz. Piszę o tym z doświadczenia. Nie zawsze we wszystkich Asmetach jest ten sam asortyment. Dużo śrub z nierdzewki jest w Wurth. Napewno jest na Modlińskiej bo przejeżdzam obok. |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
 |
|