YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: 1janbo
2010-05-16, 21:31
CZERWONY WYŁĄCZNIK - STOP ENGINE - WYŁACZNIK AWARYJNY
Autor Wiadomość
PePso 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 88
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-05-14, 12:01   

Demolka napisał/a:

W MidniStarze Stacyjka jest na zbiorniku, w RoyalStarze w panelu elektrycznym, a w Virago wręcz pod motocyklem.


;D W MidniStarze jest na kolumnie kierownicy, za zbiornikiem, przynajmniej w modelu 1300 i 1900 Ale i tak dużo szybciej wyłączyć moto palcem niż sięgać gdzieś na środek kierownicy.

http://www.yamaha-motor.p...om/xvs1300a.jsp
Ostatnio zmieniony przez PePso 2010-05-14, 12:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 40
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2010-05-14, 12:05   

Ja w swoim V starze wpierw używam guzika a później muszę kluczykiem przekręcić.
Jak tego nie zrobię światełko mi nie zgasną z przodu(z tyłu nie wiem nie patrze zbyt często na jego pupkę) ;D
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2010-05-14, 12:09   

Poruszyłem ten temat ze swoim mechanikiem czy wyłączać motor ze stacyjki czy z przycisku i potem ze stacyjki biorąc pod uwagę aspekt eksploatacyjny

odpowiedział że nie ma to znaczenia natomiast jak zapomnimy przekręcić stacyjki to światła i inne odbiorniki prądu działają więc łatwo przez roztargnienie rozładować aku.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
jorg 



Model: SYMPATYK
Wiek: 64
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1572
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2010-05-14, 13:36   

Lokis napisał/a:


Nie wiem ale na pewno Ci koledzy co szorowali 70m po asfalcie wiedzą czy łatwiej sięgnąć do stacyjki czy do przycisku.


Bardzo łatwo w takim przypadku wyłączyć ten czerwony przycisk,bo czasu jest sporo a potem to już tylko piękny długi ślizg :koksik: i dalej w droge :czoper:
_________________
Prawdziwy przyjaciel jest z tobą na dobre i na złe.
Chcąc być czyimś przyjacielem,trzeba stać się godnym przyjaźni.
 
 
Paco 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 182
Skąd: Free Star - WM
Wysłany: 2010-05-14, 20:07   

RafV napisał/a:
Też zadałem to pytanie mechanikowi i odpowiedział, że należy wyłączać przyciskiem. W przeciwnym razie po jakimś czasie coś tam (nie pamiętam co to było) może się zepsuć.
Dlatego od tamtego czasu wyłączam najpierw przyciskiem, a później kluczyk.


nie analizowałem dokładnie schematu elektrycznego VS ale może mu chodziło o to, że jeśli w obwodach stacyjki nie zastosowano styczników do odcinania napięcia to po jakimś czasie po prostu przepala się styki kontaktowe w stacyjce. Aż to sprawdzę ...
... ja używam przycisku ponieważ tak mi jest wygodniej (i nadal przed publiką zachowana jest dostojna pozycja Easy rider'a a nie zgarbionego wypiętego tyłka podczas szukania kluczyka pod bakiem :hahaha: ). Potem stacyjkę i tak muszę przekręcić aby wyłączyć światła i aby wyjąć kluczyk.
_________________
Woda jest mokra, niebo niebieskie a licho nie śpi ...
 
 
Cezar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 56
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 47
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2010-05-14, 21:35   

A ja nie wyłączam silnika ani kluczykiem ani czerwonym przyciskiem, tylko wyciągam stopkę do podparcie moto i sam się wyłącza ponieważ jest tam czujnik,który wyłącza silnik, korzyść z tego jest taka, że zawsze zostawiam moto na biegu na postoju.
_________________
Cezar
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2010-05-14, 21:54   

Tak żeby skończyć te męcząca dyskusję ... macie tu kawałek instrukcji obsługi Waszego ;p motocykla. Jak byście kupili nie walone walcem drogowym w USA gwiazdy to każdy by miał taką w domu :hahaha:

Raz na zawsze kwestia czerwonego guziczka została tu wyjaśniona.
Dla nie anglo-języcznych wyjaśniam że tam jest WYRAŹNIE napisane że przycisk służy do wyłączania silnika w WYPADKU AWARYJNYM (np. szlifiątko lub zerwana linka gazu).

Co oczywiście nie przeszkadza żeby go używać w "normalnych" warunkach (to już dodałem odsiebie ;p ). Oczywiście znajda się zapewne tacy co wiedzą lepiej niż producent. 8)

Wylacznik.jpg
Plik ściągnięto 232 raz(y) 156.48 KB

_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-11-18, 14:52   

Ostatnio została mi zwrócona uwaga przez fachowców motocyklowych, że wyłącznik ten służy jak już wyżej napisano do AWARYJNEGO wyłączania silnika. Ciągłe używanie go prowadzi do spalenia modułu zapłonowego. Zostało mi to szczegółowo wyjaśnione, ale nie byłem nastawiony na zapamiętywanie. ;D Od tego czasu wyłączam kluczykiem.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2010-11-18, 16:14   

Odcina +12V. Moduł zapłonowy podaje masę na cewkę.

Poza tym moduł zapłonowy wyłączy się od razu, bo wie, że na przekaźnik pompy paliwa nie idzie napięcie - i wtedy tenże moduł przestaje działać.



edit vaaks
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-18, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 719
Skąd: ST
Wysłany: 2010-11-18, 17:53   

Arcon, oczywiście masz rację, wyłącznik tnie +12V a cewka jest sterowana zerem, dzięki za zwrócenie uwagi.

Natomiast wedle posiadanych schematów cewka przekaźnika pompy jest sterowana z centralki wyjściem o potencjale zerowym. Styk z przekaźnika nie wraca w żaden sposób, więc centralka jedynie na podstawie poboru prądu może stwierdzić czy przekaźnik jest włączony czy nie. Wątpię żeby tak było (nie wykluczam), jest to drogie rozwiązanie. Wystarczy sprawdzić czy zapali się kontrolka silnika przy wyłączeniu czy nie i będzie wszystko jasne.

Podaję źródło mojej wiedzy: XVS1100(L)'99 Service manual.

Z service manuala który mam, ze schematu elektrycznego wyczytałem, że wyłącznik ten tnie +12V podawane na cewkę zapłonową, włącznik rozrusznika i pompę paliwa. Wyłączenie przy zapalonym silniku skutkować powinno wyłączeniem iskry i pompy paliwa. Moduł zapłonowy (centralka pod kanapą) pewnie poda jeszcze ze dwa impulsy na cewkę i po stwierdzeniu braku zmiany położenia wału korbowego zaprzestanie pracy. Normalnie powinien zgłosić wówczas błąd (kontrolka na liczniku). Więc jedyne zagrożenie jakie widzę, to atak od strony cewki na wyjście sygnału zapłonowego. Atak teoretycznie możliwy tylko w przypadku, gdy cewka ma przebicie na izolacji. Z doświadczenia wiem, że tego typu sytuacje są brane pod uwagę przy projektowaniu elektroniki samochodowej i wyjścia są zabezpieczane na wypadek takich sytuacji. Życie pokazuje jednak, że nie da się zagwarantować w 100%, że samo wyjście nie ulegnie uszkodzeniu w skutek otrzymania tak wysokiego napięcia.
Tak więc ja zaprzestaję wyłączania gwiazdki w ten sposób.
Stopki nie chce mi się na razie sprawdzać. Pewnie działa podobnie.

edit vaaks ;D
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-18, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-11-18, 18:16   

Temat zgłębiony, wyczerpany i wyjaśniony do końca.
Więcej nic nowego nie odkryjemy więc nie siać. ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group