YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chromowanie plastiku
Autor Wiadomość
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3128
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-12-20, 12:53   

W pierwszym momencie myślałemm ze to ... skuter wodny. ;D
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-12-20, 13:07   

To pierwszy seryjny i kultowy "kanapowiec",czyli Honda CN 250 Helix. Zanabyłem właśnie taki z dość niskim przebiegiem i chciałbym go doprowadzić do stanu tej "Białej Damy". Muszę tylko jeszcze z Marsinusem pogadać o chromowaniu felg i innych metalowych pierdół.
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-20, 17:18   

Siema
OldDiver Odnośnie tej firmy - mam doświadczenie bo robiłem u nich plasticki do swojego moto.
Moja opinia:
Bardzo profesjonalna Firma z super podejściem do klienta. Są fair i nie liczą jakichś chorych pieniędzy a przede wszystkim podejmują się jednostkowych tematów (gdzie indziej próbowałem i jakby było 1000 szt OK - jedną - nie :) ) i mówią co i jak od razu a nie po zleceniu.
Natomiast odnośnie wyglądu po położeniu powłoki niestety nie da się tego położyć w takiej jakości jak fabryka (chyba że podkład jest zrobiony idealnie), a i tak w niektórych miejscach zdarzą się wtrącenia. Trwałość niestety nie jest taki jak chromu na metalu - niestety. Także na tematy piasku i kamyków - nie polecam bo odlezie.
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3128
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-12-21, 09:08   

arkady007 napisał/a:
zdarzą się wtrącenia
Co to są te "wtrącenia". Proszę rozwiń.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-21, 23:54   

OldDriver wyglądają tak, jakbyś przylakierował jakiś pył (np ziarenka piasku). Jak się przyglądniesz to widać.
Bardzo dużo zależy od tego jak wygląda powierzchnia przed robieniem tej powłoki.
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3128
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-12-22, 09:31   

Znalazłem taki opis procesu metalizacji próżniowej -> http://www.metalizer.pl/proces_metalizowania.html
Wg tego opisu metalem napylanym jest aluminium i nie potrzeba żadnego podkładu.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-02, 21:34   

nie potrzeba żadnego podkładu.[/quote]

O podkładzie myślałem w formie szpachli (po uszkodzeniach plastiku) czyli "ubytkach" tj. rysy ubicia czy tego typu tematy.
Moje plastiki były po szlifie - dlatego trzeba było je naprawić
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3128
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2016-01-06, 14:22   

Wysłany: 2016-01-03
arkady007 napisał/a:
dlatego trzeba było je naprawić

Podniosłeś ciekawy aspekt. Jak czytałem o metalizacji to wyczytałem że struktura podłoża winna być jednorodna bo to ... potem widać.
Czy po tym szpachlowaniu widać u Ciebie jakąkolwiek różnice?

Wysłany: 2016-01-06, 14:14
Kupiłem przez OLX boczki do mojego DSa. Musze je trochę potraktować pastą polerską do karoserii. Znalazłem w garażu. A potem wybiorę się do tej mojej firmy w mojej okolicy celem pochromowania.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1363
Skąd: Rob
Wysłany: 2016-01-07, 13:02   

OldDiver bardzo ciekaw jestem efektu jaki daje metalizacja próżniowa.

Załącz poglądowo jakieś fotki przed i po.
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-01-07, 13:29   

A powiedzcie mi czy jest szansa żeby w ten sposób albo jakiś inny pochromować ten plastikowy dekiel na cylindrze. Znaczy napewno się da ale czy wytrzyma to wysoką temperaturę.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3128
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2016-01-07, 13:41   

maximus napisał/a:
ale czy wytrzyma to wysoką temperaturę
Wysoka temperaturę ... od czego ? Od cylindra czy od metalizacji? Przeczytaj dokładnie zacytowany przeze mnie opis procesu metalizacji i tam stoi że specjalnie utrzymuje się "odpowiednią" temperaturę obiektu metalizowanego aby się (plastik) nie zniekształcił.
Oczywiście jak udam się do mojej "metalizerni" to ten problem będzie pierwszym pytaniem jakie zadam.

Chyba że Ci chodzi czy chrom na plastiku wytrzyma wysoką temperaturę od cylindrów :nie_wiem:
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
Ostatnio zmieniony przez OldDiver 2016-01-07, 13:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2016-01-07, 13:48   

OldDiver napisał/a:
wyczytałem że struktura podłoża winna być jednorodna bo to ... potem widać.


Po każdym szpachlowaniu trzeba położyć podkład,inaczej zawsze będzie widać szpachlówkę. Dopiero podkład niweluje przejście i zamyka pory w szpachli. Potem trzeba to przeszlifować na mokro i gotowe. Masz jednorodna powierzchnię. Tak robi się "pod lakier". Podejrzewam,że do napylania można zrobić podobnie. Trzeba tylko przed położeniem podkładu spryskać element specjalnym "podkładem" do plastiku,który zwiększa przyczepność. Inaczej farba/podkład może odłazić z plastiku. No i do podkładu trzeba dodać (do farby również) plastyfikatora,w celu uelastycznienia warstwy. Plastik jest miękki i podatny na odkształcenia nietrwałe. Podkład lakierniczy to twarda powłoka,więc trzeba ją uplastycznić żeby nie pękała. Jest jeszcze parę podpowiedzi dotyczących samej obróbki szlifierskiej podkładu,ale nie będę już tu przynudzał. Zapytaj w tej firmie,czy tak przygotowany element można bez problemu napylić próżniowo. Być może trzeba użyć jakiegoś specjalnego podkładu? :nie_wiem:
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-01-07, 16:31   

Olddiver, chodzi mi oczywiście o to czy taka powłoka wytrzyma gorączkę z cylindra.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3128
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2016-01-07, 16:36   

maximus napisał/a:
wytrzyma gorączkę z cylindra

Zapytam się.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-01-07, 22:28   

Byłbym wdzięczny. Jeszcze jakbyś cenę takiej usługi poznał byłoby rewelacyjnie.
Ostatnio zmieniony przez Anula 2016-01-08, 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3128
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2016-01-08, 09:58   

maximus, Przypomnij mi gdzie już pisałeś o tym deklu na cylindrze. Bo jak podejrzewam to cena zależy od powierzchni ... a może ja też To pochromuję. A co ? ;p
.
.
Przejrzałem Twoje posty - to chyba nie Ty pisałeś o takim deklu. Ale chyba ktoś niedawno pisał :nie_wiem:

[ Dodano: 2016-01-08, 11:03 ]
.
.
.
.

Jak pogooglowałem to wyszło mi że są chyba takie dwie różne pokrywy - tył, przód. Podaj mi więcej szczegółów abym mógł rozmawiać o cenie. :)

[ Dodano: 2016-01-08, 11:05 ]
Coś takiego ?

_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-01-08, 11:38   

Dokładnie o to chodzi co na zdjęciu. Dekiel pierwszego cylindra. Kupiłem draga od sagittariusa i mechanicznie jest ok ale sagi już chyba czuł że przesiądzie się na lokomotywe i kilka estetycznych drobiazgów muszę zrobić bo podantem jestem ;)
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3128
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2016-01-08, 11:59   

maximus, Ale jak widzę na zdjęciu ten dekiel jest już pochromowany. Czy chcesz poprawić "chromy", czy Twój jest "inny" ? Nie chce mi się lecieć przez "zaśnieżone pola" i oglądać jak to u mnie jest :)
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
maximus 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 45
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 43
Skąd: Luboń
Wysłany: 2016-01-08, 12:46   

W oryginale jest chromowane ale u mnie na pierwszym cylindrze ten chrom odchodzi. Na allegro używany taki dekiel kosztuje ok 150-200 zł i się zastanawiam ile by kosztowało zrobienie tego po twojemu.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3128
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2016-01-08, 13:01   

Jeśli
maximus napisał/a:
ten chrom odchodzi
to czy nie powinno się go najpierw zerwać, wypolerować itd. Bo jak ktoś już pisał to mogą być potem widoczne te ubytki starego chromu.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group