YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2015-03-09, 12:41   

tygrys napisał/a:
mustang napisał/a:
na ta chwile chciałbym wymienić filtr powietrza na nowy oraz kupić świece irydowe i zobaczyć czy będzie ciut lepiej ale i tak chcę oddać gaźnik do czyszczenia i regulacji

dzisiaj odpałalałem moto i jak zwykle na ssaniu nie łapie ,bez załapał od razu ale zgasł ,dałem troche ssania odpalił ale spadł z obrotów i zgasł ,jak sie rozgrzał to już chodził ale zauważyłem że teraz przy odkrecaniu gazu na postoju jak nie jest rozgrzany to zaczyna strzelać


Cały czas powtarzam " za bogata mieszanka" i wystarczy podać więcej powietrza .
Remol71 - cały czas jestem spokojny - zastanawiam się tylko , od czego miały zabrudzić się gazniki skoro mustang pisze , że zrobił "może 3000 km" od ostatniego czyszczenia? , a świeca albo pali , albo nie - przerwa na świecy nie wpływa na prawidłowy rozruch zimnego silnika - mam 38 lat zawodowej praktyki mechanika w silnikach gażnikowych i wiem co mówię ;D


I tutaj się tygrysie mylisz !

Podam swój przykład, rok temu rozłożyłem silnik, wymiana części, złożenie, później regulacja zaworów i zacząłem bawić się w synchronizację (jak wiesz cudów nie ma) ale nie mogłem ustawić. Sprawdzałem iskrę domowym sposobem i była, ale to o niczym nie świadczy, dopiero podczas zapłonu mieszanki wychodzi czy jest odpowiednia iskra. Po przyjrzeniu się bliżej jednej ze świec okazało się, że przerwa była zbyt mała. Zakupiłem świece i po problemie, synchronizacja gazików i ok. Po przejechaniu kilkuset kilometrów na świecy nie było widać osadu. Mogę jeszcze dodać, kiedyś ustawienie mieszanki miałem za pomocą przyrządu (nie znam nazwy), widziałem w cylindrze kolor zapłonu. I nie tylko kręci się śrubkami regulacyjnymi, dodam, że w gaźniku na iglicy też (przestawia się wysunięcie iglicy, dokładnie nie pamiętam)
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-09, 14:26   

zapomniałem dodać że świece odkręciłem wcześniej przejeżdzając bardzo krótki odcinek drogi więc sprawa czarnego nalotu na świecy też chyba nie jest przesądzona jednoznacznie że jest to wina ustawienia mieszanki... podobno bo krótkiej jeździe może być czarny nalot ?? (tak przynajmniej słyszałem)

tak czy inaczej zamówiłem nowy filtr powietrza oraz świece irydowe
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-03-09, 18:54   

Uryś napisał/a:
I nie tylko kręci się śrubkami regulacyjnymi, dodam, że w gaźniku na iglicy też (przestawia się wysunięcie iglicy, dokładnie nie pamiętam)


No fajnie Uryś , że uczysz się obserując serwis motocykla - powiem więcej ; reguluje się jeszcze poziom paliwa w komorze pływakowej i wiele innych rzeczy w zależności od sprzętu i gaznika w nim zastosowanego . Ten przyrząd z "kolorem zapłonu", to specjalna przezroczysta świeca właśnie do "dobierania" składu mieszanki - jest kilka sposobów na tą "dolegliwość" , ja opisałem najprostrzy , żeby mustang bez problemu sobie z tym poradził i nie naraził się na koszty. A zrobi , jak zechce ;D
Nacięcia na iglicy są po to , aby można było regulować - w pewnym zakresie - moc i osiągi silnika , poprzez regulację dawki paliwa (czyt. benzyny) do komory mieszania z powietrzem . Ale tutaj zwiększając "dawkę" znacznie zwiększamy spalanie czyli zużycie paliwa.
Tutaj mamy do czynienia z prostym niedomaganiem - utrudniony rozruch zimnego silnika po zmianach wydechu . I proszę mustang - napisz czy cokolwiek się zmieni po wymianie świec i filtra - jeżeli wszystko jest w silniku O-key to świeca nie ma prawa być okopcona - nawet zaraz po rozruchu zimnego silnika wykręcam z mojego świecę (nie tylko z mojego , ze zdecydowanej większości moto) i jest w kolorze cegielki . Wszystko na ten temat - dzięki za wyrozumiałą lekturę moich "wywodow" , ale zrozumiałem , że niektorych nie przekonam lol i bardzo dobrze , najlepiej , bo najskuteczniej uczyć się na swoich błędach.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-09, 19:05   

tygrys napisał/a:
utrudniony rozruch zimnego silnika po zmianach wydechu


Dobre :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-09, 19:49   

biorę pod uwagę wszystkie spostrzeżenia od was (specjalnie załozyłem ten temat aby się poradzić)... czekam na filtr i świeczki ale jaki by nie był efekt ich wymiany i tak jadę do mechaniora żeby wyregulował gaźnik bo wnerwia mnie to strzelanie w kominach a ostatnio wydaję mi się że się nasiliło (tak jak pisałem na postoju przy dodawaniu gazu). Na razie chcę zobaczyć jak fachowiec to robi ,później w przyszłości sam będę robił.

jak wymienie filtr i świece dam znać czy jest jakakolwiek zmiana

ale powiedzcie mi z punktu widzenia mechanicznego jak zmiana wydechu( obecnie mam rury Kaliński) ma wpływ na problem z rozruchem i tym gaśnięciem(tym bardziej że pojawiły się one po jakimś czasie) ??

sorki za tak dla was banalne pytania, ale kto pyta nie błądzi
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-03-09, 20:02   

Moim zdaniem - nie ma związku pomiędzy wymianą wydechów, a problemem z rozruchem.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-09, 20:10   

A ja znalazłem coś takiego:

http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=16790
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-09, 21:33   

remol71, to mój temat :) ale wtedy chodziło tylko o strzelanie w czasie jazdy przy odpuszczaniu gazu
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4456
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-03-09, 21:34   

mustang napisał/a:
ale powiedzcie mi z punktu widzenia mechanicznego jak zmiana wydechu( obecnie mam rury Kaliński) ma wpływ na problem z rozruchem i tym gaśnięciem(tym bardziej że pojawiły się one po jakimś czasie) ??


Moim zdaniem nie ma. Ja mam wydechy od Kalińskiego i nie mam tego typu problemów.
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-09, 21:37   

DRAGON, rozumiem też że wydech ci nie strzela ?

a robiłeś po wymianie jakieś regulacje gaźnika??
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-09, 22:04   

mustang,

Wywal to gówno od Kalińskiego i zapanuje spokój. To, że coś wygląda, to nie znaczy, że działa. Widać, że to z urządzeniem wydechowym nie ma nic wspólnego. Zwykła ozdoba i tyle.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
mustang 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-03-09, 22:13   

nie no bez przesady :) , wydechy kalińskiego brzmią zajebiście ... naprawdę od razu czuć że gwiazda ma kopa... słychać mnie w całym mieście ... mnie fabryczne wydechy drażniły ... były za ciche ... , mam nadzieje że regulacja gaziora i wymiana filtra i świec załatwi sprawę albo ją przynajmniej poprawi
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4456
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-03-10, 08:36   

mustang napisał/a:
DRAGON, rozumiem też że wydech ci nie strzela ?

a robiłeś po wymianie jakieś regulacje gaźnika??


Czasami jak odpuszczam gaz to strzeli, ale sporadycznie, uważam że to sprawa do podregulowania. Jak wymieniłem tłumiki to mechanik robił mi regulację i synchronizację, widać trzeba to jeszcze trochę dopracować, ale tragedii nie ma. Jeżeli chodzi o odpalanie to bez żadnego problemu, łapie za pierwszym razem.

[ Dodano: 2015-03-10, 08:38 ]
remol71 napisał/a:
mustang,

Wywal to gówno od Kalińskiego i zapanuje spokój. To, że coś wygląda, to nie znaczy, że działa. Widać, że to z urządzeniem wydechowym nie ma nic wspólnego. Zwykła ozdoba i tyle.


I tu się remol z tobą nie zgodzę. Mam nadzieję że na tłumikach Kalińskiego jeździłeś ?
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 11:21   

DRAGON napisał/a:
I tu się remol z tobą nie zgodzę. Mam nadzieję że na tłumikach Kalińskiego jeździłeś


Ja nie mam przekonania do tych wyrobów. Ładne są i owszem, ale od strony technicznej, a nie dekoracyjnej jakoś mi nie leżą. Moje zdanie odnośnie wydechu przelotowego jest ogólnie znane. Kilka razy pisałem na ten temat :)

Oczywiście moje opinie są czysto subiektywne, proszę się do mnie nie zrażać :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4456
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-03-10, 12:35   

remol71, nic się nie martw, aż taki delikatny to nie jestem :zoobroofka: , ale jeżeli piszesz "wywal to gówno od Kalińskiego" to powinieneś mieć w tej kwesti jakieś doświadczenie a nie wygłaszać "czysto subiektywne opinie ". Ludzie to czytają i wyciągają jakieś wnioski. W życiu nie wrócił bym już do seryjnych tłumików, a leżą w garażu i w każdej chwili mógłbym to zrobić. ;p
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 22:30   

DRAGON napisał/a:
W życiu nie wrócił bym już do seryjnych tłumików


Ktoś może pomyśleć, że Yamaha robi buble ;)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group