Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2009-06-17, 23:13 |
Praca silnika przy max obrotach na biegu |
Autor |
Wiadomość |
Ziółek


Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2009-11-04, 16:02
|
|
|
jkurnik, Pieterko wyżej zacytowałem fragment manuala do DragStara. Wyraźnień napisano że silnik ma limit obrotów do 6800 a limit prędkości do około 175 km/h. Wystarczy że zapłon zostanie odcięty i tyle. Nie odcina się chyba dopływu paliwa. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
 |
miodzik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 719 Skąd: ST
|
Wysłany: 2009-11-04, 16:32
|
|
|
Realizuje się przez odcięcie zapłonu (brak iskry). Centralka jest pod kanapą. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-04, 17:36
|
|
|
Pewnie, żetak. nawet skutery maja moduł elektroniczny odcinający przy pewnych obrotach zapłon. Mozna do nich kupić moduł bez ograniczeń i często tak robią. Czy do draga takowe coś jest-pewnie tak, tylko po co? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
jkurnik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 193 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-11-04, 18:53
|
|
|
Zebym mial manuala do swojej wersji draga to bym wam powiedzial jak jest. |
_________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400 |
|
|
|
 |
Ziółek


Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2009-11-04, 19:08
|
|
|
jkurnik, Udajesz czy naprawdę nie rozumiesz co do Ciebie piszmy ?. Wszystko zostało tu wyjaśnione więc co chciałbyś nam powiedzieć ? Nawet cytat z manuala powyżej podałem.
W ciągu 2 dni napisałeś ponad 50 postów. Przeglądając forum trudno nie odnieść wrażenia że to Twój cel. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
 |
jkurnik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 193 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-11-05, 12:47
|
|
|
Ziolek a nie przyszlo ci do glowy ze nie wszystkie roczniki moga miec takie rozwiazanie ? Moze nowsze wersje XVS maja odciecie - starsze wersje moga nie miec odciecia. Ktorego rocznika dotyczy manual na ktory sie powolujesz? Ja tez mam pewnie ten manual sciagniety z netu. Ciekawe jest to ze moja wersja XVS nie jest wyposazona np.: w immobiliser czy swiatla awaryjne jak pisza w instrukcji - skad mam wiedziec ze w odciecie zaplonu jest wyposazona?
[ Dodano: 2009-11-05, 12:48 ]
Przykladem jest honda shadow vt 125, ktora nie ma odciecia zaplonu - mimo ze podobno nawet skutery maja. |
_________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400 |
|
|
|
 |
Ziółek


Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2009-11-05, 13:59
|
|
|
jkurnik napisał/a: | Ziolek a nie przyszlo ci do glowy ze nie wszystkie roczniki moga miec takie rozwiazanie ? Moze nowsze wersje XVS maja odciecie - starsze wersje moga nie miec odciecia. Ktorego rocznika dotyczy manual na ktory sie powolujesz? Ja tez mam pewnie ten manual sciagniety z netu. Ciekawe jest to ze moja wersja XVS nie jest wyposazona np.: w immobiliser czy swiatla awaryjne jak pisza w instrukcji - skad mam wiedziec ze w odciecie zaplonu jest wyposazona? |
Nie mieszaj. Pisałeś o odcinaniu paliwa.
Manual z Października 2005. Do wersji 5YS-28199-E1
Czy dobrze czytam że Twój to właśnie 2005 ?
Co do świateł i immo to jak sobie spokojnie poczytasz forum to się zapewne doczytasz że to wynika z różnic pomiędzy wersją z za wielkiej wody a wersją na stary kontynent.
Czy jeszcze mogę w czymś pomóc ? |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
 |
jkurnik


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 193 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-11-05, 14:04
|
|
|
Ziółek napisał/a: | Czy jeszcze mogę w czymś pomóc |
Nie, teraz wszystko gra dzięki |
_________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400 |
|
|
|
 |
riki m

Rocznik: 2003
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: skandynawia
|
Wysłany: 2010-04-10, 21:56 dobre forum
|
|
|
pierwszych kilka stron przeczytanych na tym forum i zaskoczenie wielkie .
wlasnie dowiedzialem sie co z tymi obrotami itp. ,a juz mialem nowy silnik zamawiac hehe;-) |
_________________ Drag Rulez |
|
|
|
 |
riki m

Rocznik: 2003
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: skandynawia
|
Wysłany: 2010-04-13, 18:33
|
|
|
A jednak
Moto jedzie, fakt ... przy szybkiej redukcji ,albo przy wyprzedzaniu więcej ryczy niż jedzie
moja diagnoza była taka:
-sprzęgło tzn tarcze do wymiany .
- przyjechał znajomy "lekarz" diagnoza taka sama .
p.s. podobno tak ma być w naszych "gwiazdkach" z tego co czytałem .Jak wymienię i będzie tak samo to się dopiero wkur...... |
_________________ Drag Rulez |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-04-11, 16:04
|
|
|
Nie będę tworzył nowego tematu a chciałem zapytać was o coś co jest związane po części z założonym tematem. Mianowicie przesiadłem się z Virago 750 na draga xvs 650 classic z 98roku. Po zakupie od znajomego postanowiłem wymienić filtr paliwa, oleju, powietrza świece, olej w silniku oraz w przekładni walu. Poza tym wyjołem gaźniki w celu sprawdzenia jego stanu i czystości oczywiście nie rozbierałem go na części pierwsze tylko sprawdziłem stan membran i czy dyszki nie są zapchane. Gaźnik okazał się czysty membrany ok, moto ma około 28000km. Po włożeniu nowego filtra powietrza i gaźników dokonałem synchronizacji gaźników wg. uwag kolegi z forum. Jak miałem wyjęty gaźnik to sprawdziłem luzy zaworowe musiałem tylko jeden poluzować wylotowy na drugim cylindrze. Po takim przygotowaniu motorku do sezonu wsiadłem na pierwsza wyprawę i pierwsze odczucia:
- po wprowadzeniu go na obroty nie schodzi mi szybko tylko po chwili delikatnie schodzi na obroty biegu jałowego czy to jest normalne i czy tak macie dodam ze w virazce schodził mi dość szybko. Oczywiście jest to pojecie względne co rozumie pod szybkim schodzeniem z obrotów. Jeśli ktoś z was posiada info o linku przedstawiającym prawidłowe schodzenie na wolne obroty to proszę o dołączenie linka.
- przy jeździe 90km/h po odkręceniu manetki odczuwam brak mocy jakby go coś hamowało pisaliście o odcięciu zapłonu lub braku paliwa no właśnie jest to takie odczucie. Poziom w komorach pływakowych gaźnika sprawdzałem i otrzymałem około 9,5mm czyli 1mm więcej od zalecanego nie kombinowałem z ustawianiem na języczkach pływaków żeby czegoś nie pogorszyć.
Zauważyłem również ze wariują mi obroty na biegu jałowym (jak się rozgrzeje po dłuższej jeździe z obrotami jest ok nie zauważyłem falowania) i mam podejrzenie ze może łapie mi lewe powietrze jak myślicie czy przy dodawaniu gazu powyżej 90km/h w celu przyspieszenia (wyprzedzanie) utrata mocy może być spowodowana poprzez zassanie lewego powietrza. Czy tez te maszyny tak maja czytałem na forum ze 650 przydałoby się więcej kucyków, nie to ze zależy mi na szybkości bo nie lubię szybkiej jazdy ale przy wyprzedzaniu przydałoby się żeby odejście miał. Fakt ze virazka lżejsza i wyrywało mi ja spod du.. Dragus ma trochę ciężej ale czy tak powinno być. Jeśli ktoś może się wypowiedzieć to bardzo proszę. Będę teraz w wolnym czasie szukał nieszczelności na łączach może coś źle podłączyłem przy składaniu laczek gumowych.
Pzdr |
Ostatnio zmieniony przez Ruffi 2012-04-11, 17:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-11, 16:16
|
|
|
Ruffi napisał/a: | i mam podejrzenie ze może łapie mi lewe powietrze | sprawdź krućce dolotowe. W sporej części motocykli z tych roczników ludzie juz wymieniali na nowe - guma parcieje i powstają pęknięcia
[ Dodano: 2012-04-11, 16:18 ]
Ruffi napisał/a: | Fakt ze virazka lżejsza i wyrywało mi ja spod du.. |
Virago 750 to 55 KM. Więc sobie sam dopowiedz resztę. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-04-11, 16:31
|
|
|
Masz jakiś patent na sprawdzenie tych króćców czy tak jak kolega pisał na forum dymek puścić i sprawdzić czy zaciąga ewentualnie psiknąć starterem i słuchać zachowania się silnika na obrotach. Podejrzewam ze taki króciec to wydatek około 200zl za jedna sztukę. Wyprzedzę temat czy ktoś z was wymieniał takie króćce i czy ma jakieś namiary na dobrego sprzedawce - pytam za wczasu może na przyszłość się przyda. Poza tym zauważyłem delikatne pęknięcia na tych króćcach jak dłubałem przy danusi i może to jest to, tylko dobrze byłoby sprawdzić przed zakupem żeby się upewnić ze to właśnie króćce nawaliły. Dziękuję za podpowiedz |
Ostatnio zmieniony przez Ruffi 2012-04-11, 17:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-11, 16:32
|
|
|
Ruffi napisał/a: | Podejrzewam ze taki króciec to wydatek około 200zl za jedna sztukę. |
147 za komplet o ile się nie mylę
[ Dodano: 2012-04-11, 16:35 ]
tu sa za trochę więcej, ale to pierwszy rekord jako kliknąłem http://www.select-shop.pl...szt-p-8992.html |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-04-11, 16:59
|
|
|
Serdeczne dzięki za podrzucenie linka nie wykluczone ze może skorzystam, ciekawi mnie czy to orginał czy zamiennik czy ktoś z forumowiczów założył te króćce? Ja znalazłem na allegro coś takiego:
http://moto.allegro.pl/kr...2238677596.html
Wygląda na to ze jest to ta sama firma TOURMAX
No nic to w wolnym czasie czeka mnie sprawdzenie tych króćcy pewnie wzrokowe ale czy to coś da to nie wiadomo najlepiej założyć nowe. Z tego co się orientuje to przy założeniu takich króćców należy użyć jakiegoś specyfiku nasmarować powierzchnie przylegające do cylindra - czy mam racje i czy to jest na bazie silikonu?. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14538 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-11, 17:55
|
|
|
Ruffi napisał/a: | ciekawi mnie czy to orginał czy zamiennik | zamiennik, wszak widać. Oryginał byłby logowany znakiem Yamahy i numerem części.
Pod tym linkiem, który ci podesłałem, są tańsze o 40 zł. Też producenta TOURMAX, więc po co przepłacać. Nawet Larsson ma taniej i tez Tourmaxa http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=111735 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2012-04-11, 18:04
|
|
|
Czy nie ma sposobu na regenerację takich krućców poprzez wulkanizację? |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-04-11, 18:58
|
|
|
Kolego z tego co wiem to nie da rady tego wulkanizować guma się starzeje pracuje w wysokich temp. myślę, że nawet nie ma sensu zregenerujesz i po jakimś czasie znowu pości. Dowiadywałem się z podobnym elementem do skutera (HONDA SPACEY) nie dało rade. Zszedłem do moto i mam popękania na króćcach także zamawiam w sklepie select shop i zamieniam. Mam nadzieje ze po zamianie moto będzie pracował jak trzeba. Zdam relacje czy coś to dało po wymianie króćcy. SERDECZNE DZIĘKI WITEK ZA LINK DO ELEMENTU |
|
|
|
 |
EDDIE


Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-04-11, 23:12
|
|
|
Takie krućce, podobnie jak membrany (w Virago) nie nadają się do wulkanizacji.
Ruffi, zadzwoń do mnie w sprawie tych krucców z Larssona. |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-04-22, 19:03
|
|
|
Króćce wymienione i motorek dostał wigoru dzięki za porady. Wlasnie wrocilem z przejazdzki Pzdr |
|
|
|
 |
|