YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fanfary
Autor Wiadomość
MajQ 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 227
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-21, 15:10   

Ja w moim byłym DS 1100 custom (teraz Byrusia nim pomyka) miałem podpięty z dołu do kufra i kompresorowi nic się nie działo, a trąbił jak TIR :D
_________________
Star Riders Brotherhood
Iron Butt Association #56638
 
 
yanis56 


Model: SYMPATYK
Wiek: 68
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: uk (lincs)
Wysłany: 2014-01-12, 19:08   

Czy ktos z Forumowiczow ma/widzial/montowal "Wolo Bad boy" f-my Valk Motive?
_________________
The most wasted of all days is one without riding

BMW R1200CL
 
 
drink555 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2014-06-24, 06:53   

Witam mam prośbe jestem na montarzy fanfar potrzebuje żebys mi dokladnie opisał krok po kroku jak zamntowałęś czy uzywałeś przekaznika ogólnie wszystko mile widzane zdj. dzieki i LwG
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-06-24, 08:19   

drink555, A jakie dokładnie montujesz??
_________________
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-24, 10:06   

do przekaźnik prowadzisz kabel 4mm2 z bezpiecznikiem - najlepiej wziąć z przed puszki bezpieczników podpinasz pod 87. mase kompresora do ramy. dalej z 30 wychodzisz na + kompresora



różowy to plus z klaksonu do 86
czarny to ten od guzika (guzik zwiera do masy) do 85

ja się pozbyłem pipka i mam tylko trąbę
przekaźnik jest w główce ramy - masa z ramy :)
kompresor tez upchałem za główka ramy

teoretycznie to co MajQ zrobił nie jest zalecane - trąba skierowana poziomo w stronę jazdy - chwyta muchy i wodę - ale jak się okazuje mimo upływu czasu Byrusia wciąż trąbi jak wściekła ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-06-24, 14:05   

Madburn napisał/a:
do przekaźnik prowadzisz kabel 4mm2
to jaki prąd tym kablem ma płynąć ? Ile mocy mają te fanfary ? 30 A :shock:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-24, 15:40   

instrukcja tak mówi
pamiętaj ze to nie pipek z elektromagnesem tylko silnik kompresora
co prawda 4mm^2 jest pewnie wartościa dla kilkumetrowej instalacji w ciągniku
w motocyklu przewód ma średnio koło 1m więc 2mm^2 będzie mieć podobne straty

chodzi w skrócie o to że fabryczne przewodziki od pipka są za słabe - albo wywali bezpieczenik albo taki spadek napięcia bedzię że kompresor lewdo dmuchnie

na oko to ten silnik może mieć 100-200W mocy

no i tak w ogóle to co ? żałujesz porządnego przewodu ?

ja namiętnie używam przewodów z kabli komputerowych 230V 16A - mam tego sporo z wtyczkami np. Meksyk czy UK - więc pruje i utylizuje ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-06-24, 16:15   

Madburn napisał/a:
no i tak w ogóle to co ? żałujesz porządnego przewodu ?
absolutnie nie. Twoje fanfary, twoja kasa i twoje przewody.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-24, 17:36   

to nie szlifierka wyścigowa - że każdy gram się liczy :)

sprawdziłem w instrukcji 30A bezpiecznik ma być
ja akurat 25A dałem bo taki miałem pod ręką - zmienie jak pójdzie z dymem - ale chyba bym nie wiem ile trąbić ;D
 
 
drink555 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2014-06-24, 20:55   

Dzięki wielkie za pomoc jak zamontuje to wrzucę zdjęcia i dźwięk z fanfar LwG ;p
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-24, 22:50   

dźwięk jest niezły - na pewno lepszy niż z pipka fabrycznego :)
jednak ten kompresorek nie daje dużego ciśnienia - jak podłączyłem trąbke pod kompresor lakierniczy i dmuchnąłem 6bar to okoliczne psy nie wiedziały którędy do budy wejść :)

moc dźwięku zależy od ciśnienia- żeby było głośno to tak z 120-150psi trzeba dac (tyle ciśnie lokomotywa)
ton zależy od długości trąby - im dłuższa tym niższy
np. można zrobić tak
http://youtu.be/0rmBwCR1HVg ;D
 
 
Marquis 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-08-27, 21:49   

Pawlo napisał/a:
Podłączyłem podobne, trąbią całkiem nieźle, ale oczekiwałem trochę innego dźwięku

[ Dodano: 2011-05-22, 01:00 ]
Tak wygląda po montażu


I jak to u Ciebie działa? O ile jeszcze używasz tego sprzętu, bo nieco czasu minęło...
_________________
Marquis
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-09-21, 20:02   

Cześć,

może kogoś zainteresuje, trafiłem na sklep z dobrymi cenami i sporym wyborem...

http://www.sklep.szer-tra...7011edee68b30e5
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-09-21, 21:05   

Tylko kolego , to wszystko jest do ciężarówek - musisz mieć sprężarkę osiem atmosfer - minimum sześć...
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-09-21, 21:15   

Widzę, pytanie ile daje taka dołączana, czy wystarczy jej mocy?
Następna sprawa czy chodzi o wydajność czy ciśnienie....
Trzeba by sprawdzić jaka wydajność przy jakim ciśnieniu jest potrzebna
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-09-22, 09:03   

W poprzednim motocyklu miałem takie trzy - różniły się długością (wysokie i niskie tony) i użyłem sprężarki zakupionej w "Brico" do pompowania kół 12V . Potrzebny jest jeszcze zbiornik powietrza , więc zrobiłem go w przednim gmolu - 3,5 litra i to wystarczało na około 2 min ciągłego trąbienia , ale efekt z....ty - jak TIR albo lokomotywa. Mankamentem jest ulokowanie sprężarki (miałem w sakwie) i plątanina przewodów pneumatycznych , bo: od sprężarki do zbiornika , ze zbiornika na rozdzielacz i do poszczególnej trąbki . Trzeba jeszcze zamontować wyłącznik ciśnieniowy , żeby po nabiciu odpowiedniego ciśnienia w zbiornik wyłączył sprężarkę i po spadku ciśnienia - włączył , miałem ustawione na 8 bar i 5 bar. I kable zasilające silnik sprężarki na przekaźniku .
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2016-07-17, 23:21   

Co prawda już dobry tydzień od montażu, ale teraz dopiero znalazłem czas aby się pochwalić.
Zamontowałem fanfarę :)
W końcu mojego motocykla słychać, gdy naciskam klakson :brawo: :brawo:
Zamontowałem sam ( radość tym większa, że ja elektryk lichy ) i w końcu zamiast cichego tii tii z oryginalnego klaksoniku ( skuter ma głośniejszą gwizdawkę), jest porządne .. yebnięcie :)

Trąbitko jest zamontowane pod lewą sakwą, sprężareczka w sakwie.
Kilka fotek tutaj:
https://photos.google.com/share/AF1QipOEJ4AxNsrUoCUfSyJ-LtuYPWfL0QK8JK12uMWF0wTfmc3bRfIMqKeuxJqs51jSPw?key=MVFNTHVPWFVMd2tOWXVwcklQbTJsWHpQMVRHT0FB

a tutaj można posłuchać jak gada :) ( 14 sekunda)

https://www.facebook.com/...48903225434701/


Polecam :)
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2016-07-18, 11:06   

Chyba było by korzystniej dla fujarki odwrócić ją dupką w kierunku jazdy. W tej pozycji cały możliwy i niemożliwy syf z drogi i powietrza razem z woda prosto w ryjek będzie jej walił.
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2016-07-18, 12:14   

Jacek6, w moim Dragu mam identyczną fanfarę zamontowaną tak jak chwali się Marecki75. Przeleciałem około 40tys km i nie zauważyłem problemów o których piszesz. Poza tym można zawsze odkręcić tubę i przeczyścić.
Gdyby zamontować ją w odwrotnym kierunku nie spełniała by swego zadania niestety. Za to jadący za nami mieli by pełne gacie po jej użyciu :)

[ Dodano: 2016-07-18, 12:21 ]
Marecki75, moja dobra rada , wywal tę metalową objemkę którą widać w połowie tuby (otacza tubę leżąc na czarnej gumie) albo sam zrób sobie z jakiejś mocniejszej blachy. Mnie to badziewie się ułamało po paru setkach kilometrów.
Całe szczęście, że to było na parkingu. Usłyszałem lekkie szorowanie metalu zatrzymałem moto i zobaczyłem jak tuba trze o glebę. Sprawę załatwiłem plastikową zapinką, którą każdy ma pewnie w sakwie i mam tak do dzisiaj :)
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2016-07-18, 13:10   

RTP
Marecki75, moja dobra rada , wywal tę metalową objemkę którą widać w połowie tuby (otacza tubę leżąc na czarnej gumie) albo sam zrób sobie z jakiejś mocniejszej blachy. Mnie to badziewie się ułamało po paru setkach kilometrów.
Całe szczęście, że to było na parkingu. Usłyszałem lekkie szorowanie metalu zatrzymałem moto i zobaczyłem jak tuba trze o glebę. Sprawę załatwiłem plastikową zapinką, którą każdy ma pewnie w sakwie i mam tak do dzisiaj :) [/quote]

dzięki :) Kolego.
Zwrócę na to uwagę i oczywiście poprawię mocowanie.

Co do syfu, brudu w trąbce, zawsze coś może wpaść. ale w pierwszej kolejnosci zawsze moja lewa noga zbiera cały syf na nogawce, gdy trzymam ją na platformie.
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group