Fanfary |
Autor |
Wiadomość |
MajQ
![Wąchacz spalin](templates/subSilver/images/ranks/2.gif)
![](images/avatars/722423487566b141e915a7.jpg)
Model: SYMPATYK
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 227 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-11-21, 15:10
|
|
|
Ja w moim byłym DS 1100 custom (teraz Byrusia nim pomyka) miałem podpięty z dołu do kufra i kompresorowi nic się nie działo, a trąbił jak TIR |
_________________ Star Riders Brotherhood
Iron Butt Association #56638 |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
yanis56
![Wąchacz spalin](templates/subSilver/images/ranks/2.gif)
Model: SYMPATYK
Wiek: 68 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: uk (lincs)
|
Wysłany: 2014-01-12, 19:08
|
|
|
Czy ktos z Forumowiczow ma/widzial/montowal "Wolo Bad boy" f-my Valk Motive? |
_________________ The most wasted of all days is one without riding
BMW R1200CL |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
drink555
![Marzyciel](templates/subSilver/images/ranks/1.gif)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2014-06-24, 06:53
|
|
|
Witam mam prośbe jestem na montarzy fanfar potrzebuje żebys mi dokladnie opisał krok po kroku jak zamntowałęś czy uzywałeś przekaznika ogólnie wszystko mile widzane zdj. dzieki i LwG |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petermajster
![Sprzedawca](templates/subSilver/images/ranks/rang-sprzed.png)
Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 696 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2014-06-24, 08:19
|
|
|
drink555, A jakie dokładnie montujesz?? |
_________________ ![](https://www.motostat.pl/user_images/100884/icon3.png) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Madburn
![Plecaczek](templates/subSilver/images/ranks/3.gif)
![](images/avatars/1678737340510bc7c386db4.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-24, 10:06
|
|
|
do przekaźnik prowadzisz kabel 4mm2 z bezpiecznikiem - najlepiej wziąć z przed puszki bezpieczników podpinasz pod 87. mase kompresora do ramy. dalej z 30 wychodzisz na + kompresora
różowy to plus z klaksonu do 86
czarny to ten od guzika (guzik zwiera do masy) do 85
ja się pozbyłem pipka i mam tylko trąbę
przekaźnik jest w główce ramy - masa z ramy
kompresor tez upchałem za główka ramy
teoretycznie to co MajQ zrobił nie jest zalecane - trąba skierowana poziomo w stronę jazdy - chwyta muchy i wodę - ale jak się okazuje mimo upływu czasu Byrusia wciąż trąbi jak wściekła |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-06-24, 14:05
|
|
|
Madburn napisał/a: | do przekaźnik prowadzisz kabel 4mm2 | to jaki prąd tym kablem ma płynąć ? Ile mocy mają te fanfary ? 30 A |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Madburn
![Plecaczek](templates/subSilver/images/ranks/3.gif)
![](images/avatars/1678737340510bc7c386db4.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-24, 15:40
|
|
|
instrukcja tak mówi
pamiętaj ze to nie pipek z elektromagnesem tylko silnik kompresora
co prawda 4mm^2 jest pewnie wartościa dla kilkumetrowej instalacji w ciągniku
w motocyklu przewód ma średnio koło 1m więc 2mm^2 będzie mieć podobne straty
chodzi w skrócie o to że fabryczne przewodziki od pipka są za słabe - albo wywali bezpieczenik albo taki spadek napięcia bedzię że kompresor lewdo dmuchnie
na oko to ten silnik może mieć 100-200W mocy
no i tak w ogóle to co ? żałujesz porządnego przewodu ?
ja namiętnie używam przewodów z kabli komputerowych 230V 16A - mam tego sporo z wtyczkami np. Meksyk czy UK - więc pruje i utylizuje |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-06-24, 16:15
|
|
|
Madburn napisał/a: | no i tak w ogóle to co ? żałujesz porządnego przewodu ? | absolutnie nie. Twoje fanfary, twoja kasa i twoje przewody. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Madburn
![Plecaczek](templates/subSilver/images/ranks/3.gif)
![](images/avatars/1678737340510bc7c386db4.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-24, 17:36
|
|
|
to nie szlifierka wyścigowa - że każdy gram się liczy
sprawdziłem w instrukcji 30A bezpiecznik ma być
ja akurat 25A dałem bo taki miałem pod ręką - zmienie jak pójdzie z dymem - ale chyba bym nie wiem ile trąbić |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
drink555
![Marzyciel](templates/subSilver/images/ranks/1.gif)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2014-06-24, 20:55
|
|
|
Dzięki wielkie za pomoc jak zamontuje to wrzucę zdjęcia i dźwięk z fanfar LwG |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Madburn
![Plecaczek](templates/subSilver/images/ranks/3.gif)
![](images/avatars/1678737340510bc7c386db4.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-24, 22:50
|
|
|
dźwięk jest niezły - na pewno lepszy niż z pipka fabrycznego
jednak ten kompresorek nie daje dużego ciśnienia - jak podłączyłem trąbke pod kompresor lakierniczy i dmuchnąłem 6bar to okoliczne psy nie wiedziały którędy do budy wejść
moc dźwięku zależy od ciśnienia- żeby było głośno to tak z 120-150psi trzeba dac (tyle ciśnie lokomotywa)
ton zależy od długości trąby - im dłuższa tym niższy
np. można zrobić tak
http://youtu.be/0rmBwCR1HVg |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Marquis
![Marzyciel](templates/subSilver/images/ranks/1.gif)
![](images/avatars/7020890475151806c5fd09.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-08-27, 21:49
|
|
|
Pawlo napisał/a: | Podłączyłem podobne, trąbią całkiem nieźle, ale oczekiwałem trochę innego dźwięku
[ Dodano: 2011-05-22, 01:00 ]
Tak wygląda po montażu |
I jak to u Ciebie działa? O ile jeszcze używasz tego sprzętu, bo nieco czasu minęło... |
_________________ Marquis |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tqmeh
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/135719514053838aef9d38d.jpg)
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tygrys
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-09-21, 21:05
|
|
|
Tylko kolego , to wszystko jest do ciężarówek - musisz mieć sprężarkę osiem atmosfer - minimum sześć... |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tqmeh
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/135719514053838aef9d38d.jpg)
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2015-09-21, 21:15
|
|
|
Widzę, pytanie ile daje taka dołączana, czy wystarczy jej mocy?
Następna sprawa czy chodzi o wydajność czy ciśnienie....
Trzeba by sprawdzić jaka wydajność przy jakim ciśnieniu jest potrzebna |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tygrys
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-09-22, 09:03
|
|
|
W poprzednim motocyklu miałem takie trzy - różniły się długością (wysokie i niskie tony) i użyłem sprężarki zakupionej w "Brico" do pompowania kół 12V . Potrzebny jest jeszcze zbiornik powietrza , więc zrobiłem go w przednim gmolu - 3,5 litra i to wystarczało na około 2 min ciągłego trąbienia , ale efekt z....ty - jak TIR albo lokomotywa. Mankamentem jest ulokowanie sprężarki (miałem w sakwie) i plątanina przewodów pneumatycznych , bo: od sprężarki do zbiornika , ze zbiornika na rozdzielacz i do poszczególnej trąbki . Trzeba jeszcze zamontować wyłącznik ciśnieniowy , żeby po nabiciu odpowiedniego ciśnienia w zbiornik wyłączył sprężarkę i po spadku ciśnienia - włączył , miałem ustawione na 8 bar i 5 bar. I kable zasilające silnik sprężarki na przekaźniku . |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Marecki75
![Wąchacz spalin](templates/subSilver/images/ranks/2.gif)
![](images/avatars/145069278751461c6985667.jpg)
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jacek6
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2016-07-18, 11:06
|
|
|
Chyba było by korzystniej dla fujarki odwrócić ją dupką w kierunku jazdy. W tej pozycji cały możliwy i niemożliwy syf z drogi i powietrza razem z woda prosto w ryjek będzie jej walił. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
RTP
![Plecaczek](templates/subSilver/images/ranks/3.gif)
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2016-07-18, 12:14
|
|
|
Jacek6, w moim Dragu mam identyczną fanfarę zamontowaną tak jak chwali się Marecki75. Przeleciałem około 40tys km i nie zauważyłem problemów o których piszesz. Poza tym można zawsze odkręcić tubę i przeczyścić.
Gdyby zamontować ją w odwrotnym kierunku nie spełniała by swego zadania niestety. Za to jadący za nami mieli by pełne gacie po jej użyciu
[ Dodano: 2016-07-18, 12:21 ]
Marecki75, moja dobra rada , wywal tę metalową objemkę którą widać w połowie tuby (otacza tubę leżąc na czarnej gumie) albo sam zrób sobie z jakiejś mocniejszej blachy. Mnie to badziewie się ułamało po paru setkach kilometrów.
Całe szczęście, że to było na parkingu. Usłyszałem lekkie szorowanie metalu zatrzymałem moto i zobaczyłem jak tuba trze o glebę. Sprawę załatwiłem plastikową zapinką, którą każdy ma pewnie w sakwie i mam tak do dzisiaj |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Marecki75
![Wąchacz spalin](templates/subSilver/images/ranks/2.gif)
![](images/avatars/145069278751461c6985667.jpg)
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2016-07-18, 13:10
|
|
|
RTP
Marecki75, moja dobra rada , wywal tę metalową objemkę którą widać w połowie tuby (otacza tubę leżąc na czarnej gumie) albo sam zrób sobie z jakiejś mocniejszej blachy. Mnie to badziewie się ułamało po paru setkach kilometrów.
Całe szczęście, że to było na parkingu. Usłyszałem lekkie szorowanie metalu zatrzymałem moto i zobaczyłem jak tuba trze o glebę. Sprawę załatwiłem plastikową zapinką, którą każdy ma pewnie w sakwie i mam tak do dzisiaj [/quote]
dzięki Kolego.
Zwrócę na to uwagę i oczywiście poprawię mocowanie.
Co do syfu, brudu w trąbce, zawsze coś może wpaść. ale w pierwszej kolejnosci zawsze moja lewa noga zbiera cały syf na nogawce, gdy trzymam ją na platformie. |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
![](images/signatures/86388710754e3aff8006ec.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|