YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Korek oleju z termometrem
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-24, 14:26   

Dziki napisał/a:
Analogicznie jest z ciśnieniem oleju- w dragu ta lampka też występuje.


nieprawda. Lampka w dragu sygnalizuje poziom oleju, a nie jego ciśnienie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2012-01-24, 22:34   

ja sie nie znam ale czy wlasnie przy niskim poziomie m.in nie spada cisnienie :nie_wiem:
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2012-01-24, 22:40   

Definitywnie jest to lampka czujnika poziomu oleju sprawdzałem w serwisówce
_________________
Dawid Z.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-25, 02:29   

fazzi napisał/a:
ja sie nie znam ale czy właśnie przy niskim poziomie m.in nie spada ciśnienie
dopóki smok pompy olejowej zasysa olej pełnym przekrojem ciśnienie nie spada. Nie ma prawa. Pompa olejowa wytwarza ciśnienie, a nie ilość oleju. Załóż taki wariant, że masz stan oleju na full i pompa padnie. Silnik zatarty jak 2x2=4. Drugi wariant. Pompa pracuje normalnie, ale zamiast pełnej misko olejowej masz tylko 1/2. Olej się na pewno szybciej nagrzeje, zapewne się szybciej zużyje, straci swoje właściwości, ale pompa go poda pod odpowiednim ciśnieniem. Przy niskim stanie kiedy dojdzie do przechyłu i olej spłynie na jedną stronę pompa zassie trochę oleju i powietrza i wtedy ciśnienie na pewno nie będzie odpowiednie, dlatego stan oleju powinien być zawsze w normie.
Powinny być dwa czujniki -ciśnienia oleju i stanu. W puszkach w większości jest tylko ciśnienia, od stanu jest bagnet. Mądrzejsze mają i to i to.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
dziapi 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 44
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-01-25, 14:38   

witek1965 napisał/a:
Pompa olejowa wytwarza ciśnienie, a nie ilość oleju.

Zdecydowanie tak, pod warunkiem, że nie będzie tak:
witek1965 napisał/a:
Olej się na pewno szybciej nagrzeje, zapewne się szybciej zużyje, straci swoje właściwości, ale pompa go poda pod odpowiednim ciśnieniem. Przy niskim stanie kiedy dojdzie do przechyłu i olej spłynie na jedną stronę pompa zassie trochę oleju i powietrza


Co do:
witek1965 napisał/a:
zamiast pełnej misko olejowej masz tylko 1/2. Olej się na pewno szybciej nagrzeje, zapewne się szybciej zużyje, straci swoje właściwości

To nie do końca tak. Szybsze nagrzewanie oleju (a olej nie tylko smaruje ale i odprowadza ciepło z cylindrów) nie wpłynie na jego właściwości.
Ważniejsza jest temperatura oleju, ale ta ze względu na stałą powierzchnię wymiany ciepła i ilość przetłaczanego oleju, zwiększa się w stosunku do normalnej roboczej przy "staniu w korkach", a i to olej znosi - oczywiście zmienia swoje parametry i dlatego się go wymienia częściej niż w silnikach chłodzonych cieczą.
_________________
Piotr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-25, 15:56   

dziapi, no ale chyba nie chcesz promować z tego tytułu zalewanie połowy miski olejowej ?
dziapi napisał/a:
oczywiście zmienia swoje parametry i dlatego się go wymienia częściej niż w silnikach chłodzonych cieczą.


ja użyłem skrótu myślowego -zużywa, co est bardzo ogólnym określeniem, Ty natomiast fachowego "zmienia swoje parametry".
Najważniejsze. jest -powinniśmy mieć zawsze stan oleju pomiędzy min a max, ze wskazaniem na max
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
dziapi 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 44
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-01-25, 16:43   

Sorki Witek1965 - nie był to żaden zarzut pod Twoim adresem, ot takie moje zboczenie zawodowe sprzed lat - jesli chodzi o oleje.

Co do poziomu oleju masz jak najbardziej rację - ze wskazaniem na MAX.
Natomiast zdecydowanie nie zalecałbym wlewania oleju "na objętość" wg serwisówki i przekraczanie tego poziomu, gdyż to też nie jest zdrowe dla silnika.
_________________
Piotr
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2012-01-29, 12:43   

Dostałem od illusion'a termometr za free (dzięki) ale bez uszczelki. Przy okazji próby montażowej zauważyłem że w oryginalnym korku jest oring ale tak usytuowany, o takich wymiarach, że po dokręceniu korka do oporu ta uszczelka bardziej zabezpiecza (tak sądzę) przed ... muchami ;D niż przed wyrzutem oleju. Raczej nie stanowi zabezpieczenia "ciśnieniowego".
Zacząlem szukać w swoich rupieciach jakiegoś oringu. Napatoczyłem się przypadkiem na kupione gumowe uszczelki do ... węży ogrodowych. I taka uszczelka 1 calowa idealnie pasuje pod ten wskaźnik. Teoretycznie taka uszczelka powinna przetrzymać występujace tam temperatury, ale można zdobyć taką uszczelkę dedykowaną np. do ciepłej wody, pary.
Co Wy na to?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-01-29, 12:47   

Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-29, 12:50   

OldDiver, o- ring typowy wytrzymuje wysokie temperatury w których pracuje i wysokie ciśnienia. Podaj wymiar tego o-ringu. Oring zabezpiecza doskonale. Miałem 650 i teraz 1100 i ani kropli ie przepuszcza. Od 1100 sam zdejmę wymiar, ale dla pewności daj od 650
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2012-01-29, 13:47   

vaaks napisał/a:
Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej.


.... i tu mnie "trafiłeś" :(

witek1965, Wg illusion'a jest to oring 23 mm śred. wew. i 3 mm średnica oringu. Coś takiego będę szukał w sklepach oringowych.

[ Dodano: 2012-01-29, 15:06 ]
Trochę teorii oringowej. Aby oring dobrze pracował musi być usytuowany w jednym z uszczelnianych elementów w gnieździe , takim rowku. Takie usytuowanie zapewnia szczelność, pozwala na ruch obrotowy elementów a nawet pracę pod ciśnieniem z możliwością obrotów. Obydwie powierzchnie t.j. korpusu moto i wskaźnika są płaskie i tu (moim zdaniem) lepiej by się sprawdzała płaska uszczelka. Popatrzcie na oryginalne uszczelnienie korka. Tam jest oring ale w rowku.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-29, 15:50   

OldDiver napisał/a:
Tam jest oring ale w rowku.
i tak być musi. Dostaniesz taki o-ring. We wtorek załatwię.
vaaks napisał/a:
Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej.

Generalnie to tylko z takimi mam do czynienia. Hydraulika siłowa.
Do wody pitnej o-ringi muszą spełniać atesty.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2012-01-29, 16:53   

witek1965 napisał/a:
Dostaniesz taki o-ring. We wtorek załatwię.


O jak miło. :)
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
arek997 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 119
Skąd: Rawicz
Wysłany: 2012-01-30, 13:10   

OldDiver napisał/a:
vaaks napisał/a:
Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej.


.... i tu mnie "trafiłeś" :(

witek1965, Wg illusion'a jest to oring 23 mm śred. wew. i 3 mm średnica oringu. Coś takiego będę szukał w sklepach oringowych.

[ Dodano: 2012-01-29, 15:06 ]
Trochę teorii oringowej. Aby oring dobrze pracował musi być usytuowany w jednym z uszczelnianych elementów w gnieździe , takim rowku. Takie usytuowanie zapewnia szczelność, pozwala na ruch obrotowy elementów a nawet pracę pod ciśnieniem z możliwością obrotów. Obydwie powierzchnie t.j. korpusu moto i wskaźnika są płaskie i tu (moim zdaniem) lepiej by się sprawdzała płaska uszczelka. Popatrzcie na oryginalne uszczelnienie korka. Tam jest oring ale w rowku.


U mnie jest oring i uszczelnia w 100% nic nie cieknie. Przecież orin to to samo co płaska uszczelka a według mnie uszczelnia nawet lepiej niż płaska uszczelka bo po dokręceniu przyjmuje kształt elipsy uszczelniając w trzech punktach tzn. powierzchnię poziomą wskaźnika (pod wskaźnikiem), powierzchnię z której jest wypuszczony gwint wskaźnika oraz powierzchnię korpusu silnika. A swoją drogą przyjrzyj się jak oring w korku przylega do korpusu silnika. Według mnie jest tak samo w obu przypadkach bo oring i tak nie wchodzi do środka korpusu tylko jest na zewnątrz pomiędzy korkiem a korpusem.
_________________
JA DZIUNIA V STAR 1100 Classic
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2012-01-30, 13:30   

arek997, Istota pracy oringu nie polega na jego ściskaniu. Nadmierne ściskanie z dokręcaniem bez sygnalizowanego przeze mnie "rowka" moze zdeformować oring. W typowym korku jest własnie oring w rowku. Przy projektowaniu uszczelnień oringowych do średnicy orinku dobiera sie specjalnie wymiary (głebokość, szerokość) tego rowka aby otrzymać oczekiweana szczelność.
Złym zastosowaniem oringu jest jego włożenie i ściśniecie pomiedzy dwie płaskie powierzchnie.
Oczywiście zgodzę sie że w naszym przypadku oring przy niezbyt silnym dokręceniu może spełniać swoje zadanie ale nie jest to moim zdaniem OK. Dostwcy tych wskaźników idą na skróty bo taki oring jest b. tani.

oring-zabudowa-statyczna.png
Przykład typowych wykonań i zastosowań uszczelnien oringowych.
Plik ściągnięto 921 raz(y) 65.02 KB

_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-30, 13:46   

OldDiver, ale fabryczny korek ma identyczny sposób uszczelnienia. O korku w lagach nie wspomnę. Oring jest tak dobrany, że pięknie uplasuje się na powierzchni otworu. Jest minimalnie większy od otworu, a korek powoduje, że nie ma prawa się przesunąć i go dociska. Zresztą w oryginalnym korku siedzi on w rowku. Co przy takich, a nie innych warunkach uszczelnia. Tam nie ma ciśnienia przecież. Równie dobrze mogłaby być płaska uszczelka i szerszy korek, który by ją dociskał.
W rowkach zawsze jest o-ring w hydraulice siłowej i tam musi być dociśnięty.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-01-30, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2012-01-30, 14:01   

witek1965 napisał/a:
Równie dobrze mogłaby być płaska uszczelka i szerszy korek, który by ją dociskał.
W rowkach zawsze jest o-ring w hydraulice siłowej i tam musi być dociśnięty.


I o tym cały czas mówię. Nasz przypadek korka oleju jest zobrazowany w lewym górnym rogu mojego rysunku (cisnienie P do góry).

A jak tam obiecany oring ?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
arek997 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 119
Skąd: Rawicz
Wysłany: 2012-01-30, 14:06   

Wszystko OK i zgadzam się, że oring w korku siedzi w rowku ale na nie wchodzi on w korpus moto tylko przylega do jego powierzchni. Poza tym na rysunkach widać, że w każdym przypadku oring minimalnie jest w kształcie elipsy bo luz pasowania musi być mniejszy od średnicy oringu a gdyby tak nie był to by znaczyło, że nie przylega do uszczelnianych powierzchni.
_________________
JA DZIUNIA V STAR 1100 Classic
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-30, 14:21   

No i nie występuje tam żadne ciśnienie. Odkręć korek przy zapalonym silniku. lekko chlapie tylko.

Przyjrzałem się kilku krokom na allegro. Widać, że nie mają rowka, ale korpus jest szerszy i jeżeli ma powierzchnie płaska, a zapewne ma, to na tyle dociśnie oring, że nie będzie chlapać. Nie jest to szczyt techniki, ale wystarczająco dobre rozwiązanie, żeby nie chlapało.
Zmierzyłem równiez oryginalny korek -jesteś pewny, że średnica wewnętrzna 23 mm ? Na wszelki wypadek wezmę dwa 23 i 24
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-01-30, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2012-01-30, 14:22   

arek997, Słusznie Waćpan prawisz ;D

[ Dodano: 2012-01-30, 14:38 ]
witek1965 napisał/a:
Zmierzyłem równiez oryginalny korek -jesteś pewny, że średnica wewnętrzna 23 mm Na wszelki wypadek wezmę dwa 23 i 24


Tak mi napisał darczyńca wskaźnika. Pomierzył zepsuty oring w tym wskaźniku. Idealnie wchodzi i sie układa gumiana wodociagowa uszczelka 1 calowa .... ale płaska.

[ Dodano: 2012-02-04, 11:35 ]
Podziękowania dla witek1965, za przesłanie uszczelki (oring) pod wskaźnik. :)
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group