Korek oleju z termometrem |
Autor |
Wiadomość |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-24, 14:26
|
|
|
Dziki napisał/a: | Analogicznie jest z ciśnieniem oleju- w dragu ta lampka też występuje. |
nieprawda. Lampka w dragu sygnalizuje poziom oleju, a nie jego ciśnienie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-01-24, 22:34
|
|
|
ja sie nie znam ale czy wlasnie przy niskim poziomie m.in nie spada cisnienie |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2012-01-24, 22:40
|
|
|
Definitywnie jest to lampka czujnika poziomu oleju sprawdzałem w serwisówce |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-25, 02:29
|
|
|
fazzi napisał/a: | ja sie nie znam ale czy właśnie przy niskim poziomie m.in nie spada ciśnienie | dopóki smok pompy olejowej zasysa olej pełnym przekrojem ciśnienie nie spada. Nie ma prawa. Pompa olejowa wytwarza ciśnienie, a nie ilość oleju. Załóż taki wariant, że masz stan oleju na full i pompa padnie. Silnik zatarty jak 2x2=4. Drugi wariant. Pompa pracuje normalnie, ale zamiast pełnej misko olejowej masz tylko 1/2. Olej się na pewno szybciej nagrzeje, zapewne się szybciej zużyje, straci swoje właściwości, ale pompa go poda pod odpowiednim ciśnieniem. Przy niskim stanie kiedy dojdzie do przechyłu i olej spłynie na jedną stronę pompa zassie trochę oleju i powietrza i wtedy ciśnienie na pewno nie będzie odpowiednie, dlatego stan oleju powinien być zawsze w normie.
Powinny być dwa czujniki -ciśnienia oleju i stanu. W puszkach w większości jest tylko ciśnienia, od stanu jest bagnet. Mądrzejsze mają i to i to. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
dziapi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-01-25, 14:38
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Pompa olejowa wytwarza ciśnienie, a nie ilość oleju. |
Zdecydowanie tak, pod warunkiem, że nie będzie tak:
witek1965 napisał/a: | Olej się na pewno szybciej nagrzeje, zapewne się szybciej zużyje, straci swoje właściwości, ale pompa go poda pod odpowiednim ciśnieniem. Przy niskim stanie kiedy dojdzie do przechyłu i olej spłynie na jedną stronę pompa zassie trochę oleju i powietrza |
Co do:
witek1965 napisał/a: | zamiast pełnej misko olejowej masz tylko 1/2. Olej się na pewno szybciej nagrzeje, zapewne się szybciej zużyje, straci swoje właściwości |
To nie do końca tak. Szybsze nagrzewanie oleju (a olej nie tylko smaruje ale i odprowadza ciepło z cylindrów) nie wpłynie na jego właściwości.
Ważniejsza jest temperatura oleju, ale ta ze względu na stałą powierzchnię wymiany ciepła i ilość przetłaczanego oleju, zwiększa się w stosunku do normalnej roboczej przy "staniu w korkach", a i to olej znosi - oczywiście zmienia swoje parametry i dlatego się go wymienia częściej niż w silnikach chłodzonych cieczą. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-25, 15:56
|
|
|
dziapi, no ale chyba nie chcesz promować z tego tytułu zalewanie połowy miski olejowej ?
dziapi napisał/a: | oczywiście zmienia swoje parametry i dlatego się go wymienia częściej niż w silnikach chłodzonych cieczą. |
ja użyłem skrótu myślowego -zużywa, co est bardzo ogólnym określeniem, Ty natomiast fachowego "zmienia swoje parametry".
Najważniejsze. jest -powinniśmy mieć zawsze stan oleju pomiędzy min a max, ze wskazaniem na max |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
dziapi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-01-25, 16:43
|
|
|
Sorki Witek1965 - nie był to żaden zarzut pod Twoim adresem, ot takie moje zboczenie zawodowe sprzed lat - jesli chodzi o oleje.
Co do poziomu oleju masz jak najbardziej rację - ze wskazaniem na MAX.
Natomiast zdecydowanie nie zalecałbym wlewania oleju "na objętość" wg serwisówki i przekraczanie tego poziomu, gdyż to też nie jest zdrowe dla silnika. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-01-29, 12:43
|
|
|
Dostałem od illusion'a termometr za free (dzięki) ale bez uszczelki. Przy okazji próby montażowej zauważyłem że w oryginalnym korku jest oring ale tak usytuowany, o takich wymiarach, że po dokręceniu korka do oporu ta uszczelka bardziej zabezpiecza (tak sądzę) przed ... muchami niż przed wyrzutem oleju. Raczej nie stanowi zabezpieczenia "ciśnieniowego".
Zacząlem szukać w swoich rupieciach jakiegoś oringu. Napatoczyłem się przypadkiem na kupione gumowe uszczelki do ... węży ogrodowych. I taka uszczelka 1 calowa idealnie pasuje pod ten wskaźnik. Teoretycznie taka uszczelka powinna przetrzymać występujace tam temperatury, ale można zdobyć taką uszczelkę dedykowaną np. do ciepłej wody, pary.
Co Wy na to? |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-01-29, 12:47
|
|
|
Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-29, 12:50
|
|
|
OldDiver, o- ring typowy wytrzymuje wysokie temperatury w których pracuje i wysokie ciśnienia. Podaj wymiar tego o-ringu. Oring zabezpiecza doskonale. Miałem 650 i teraz 1100 i ani kropli ie przepuszcza. Od 1100 sam zdejmę wymiar, ale dla pewności daj od 650 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-01-29, 13:47
|
|
|
vaaks napisał/a: | Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej. |
.... i tu mnie "trafiłeś"
witek1965, Wg illusion'a jest to oring 23 mm śred. wew. i 3 mm średnica oringu. Coś takiego będę szukał w sklepach oringowych.
[ Dodano: 2012-01-29, 15:06 ]
Trochę teorii oringowej. Aby oring dobrze pracował musi być usytuowany w jednym z uszczelnianych elementów w gnieździe , takim rowku. Takie usytuowanie zapewnia szczelność, pozwala na ruch obrotowy elementów a nawet pracę pod ciśnieniem z możliwością obrotów. Obydwie powierzchnie t.j. korpusu moto i wskaźnika są płaskie i tu (moim zdaniem) lepiej by się sprawdzała płaska uszczelka. Popatrzcie na oryginalne uszczelnienie korka. Tam jest oring ale w rowku. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-29, 15:50
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Tam jest oring ale w rowku. | i tak być musi. Dostaniesz taki o-ring. We wtorek załatwię. vaaks napisał/a: | Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej. |
Generalnie to tylko z takimi mam do czynienia. Hydraulika siłowa.
Do wody pitnej o-ringi muszą spełniać atesty. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
arek997


Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 119 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 2012-01-30, 13:10
|
|
|
OldDiver napisał/a: | vaaks napisał/a: | Ja to bym szukał oringu - uszczelki olejoodpornej. |
.... i tu mnie "trafiłeś"
witek1965, Wg illusion'a jest to oring 23 mm śred. wew. i 3 mm średnica oringu. Coś takiego będę szukał w sklepach oringowych.
[ Dodano: 2012-01-29, 15:06 ]
Trochę teorii oringowej. Aby oring dobrze pracował musi być usytuowany w jednym z uszczelnianych elementów w gnieździe , takim rowku. Takie usytuowanie zapewnia szczelność, pozwala na ruch obrotowy elementów a nawet pracę pod ciśnieniem z możliwością obrotów. Obydwie powierzchnie t.j. korpusu moto i wskaźnika są płaskie i tu (moim zdaniem) lepiej by się sprawdzała płaska uszczelka. Popatrzcie na oryginalne uszczelnienie korka. Tam jest oring ale w rowku. |
U mnie jest oring i uszczelnia w 100% nic nie cieknie. Przecież orin to to samo co płaska uszczelka a według mnie uszczelnia nawet lepiej niż płaska uszczelka bo po dokręceniu przyjmuje kształt elipsy uszczelniając w trzech punktach tzn. powierzchnię poziomą wskaźnika (pod wskaźnikiem), powierzchnię z której jest wypuszczony gwint wskaźnika oraz powierzchnię korpusu silnika. A swoją drogą przyjrzyj się jak oring w korku przylega do korpusu silnika. Według mnie jest tak samo w obu przypadkach bo oring i tak nie wchodzi do środka korpusu tylko jest na zewnątrz pomiędzy korkiem a korpusem. |
_________________ JA DZIUNIA V STAR 1100 Classic |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-01-30, 13:30
|
|
|
arek997, Istota pracy oringu nie polega na jego ściskaniu. Nadmierne ściskanie z dokręcaniem bez sygnalizowanego przeze mnie "rowka" moze zdeformować oring. W typowym korku jest własnie oring w rowku. Przy projektowaniu uszczelnień oringowych do średnicy orinku dobiera sie specjalnie wymiary (głebokość, szerokość) tego rowka aby otrzymać oczekiweana szczelność.
Złym zastosowaniem oringu jest jego włożenie i ściśniecie pomiedzy dwie płaskie powierzchnie.
Oczywiście zgodzę sie że w naszym przypadku oring przy niezbyt silnym dokręceniu może spełniać swoje zadanie ale nie jest to moim zdaniem OK. Dostwcy tych wskaźników idą na skróty bo taki oring jest b. tani.
oring-zabudowa-statyczna.png Przykład typowych wykonań i zastosowań uszczelnien oringowych. |
 |
Plik ściągnięto 921 raz(y) 65.02 KB |
|
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-30, 13:46
|
|
|
OldDiver, ale fabryczny korek ma identyczny sposób uszczelnienia. O korku w lagach nie wspomnę. Oring jest tak dobrany, że pięknie uplasuje się na powierzchni otworu. Jest minimalnie większy od otworu, a korek powoduje, że nie ma prawa się przesunąć i go dociska. Zresztą w oryginalnym korku siedzi on w rowku. Co przy takich, a nie innych warunkach uszczelnia. Tam nie ma ciśnienia przecież. Równie dobrze mogłaby być płaska uszczelka i szerszy korek, który by ją dociskał.
W rowkach zawsze jest o-ring w hydraulice siłowej i tam musi być dociśnięty. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-01-30, 14:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-01-30, 14:01
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Równie dobrze mogłaby być płaska uszczelka i szerszy korek, który by ją dociskał.
W rowkach zawsze jest o-ring w hydraulice siłowej i tam musi być dociśnięty. |
I o tym cały czas mówię. Nasz przypadek korka oleju jest zobrazowany w lewym górnym rogu mojego rysunku (cisnienie P do góry).
A jak tam obiecany oring ? |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
arek997


Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 119 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 2012-01-30, 14:06
|
|
|
Wszystko OK i zgadzam się, że oring w korku siedzi w rowku ale na nie wchodzi on w korpus moto tylko przylega do jego powierzchni. Poza tym na rysunkach widać, że w każdym przypadku oring minimalnie jest w kształcie elipsy bo luz pasowania musi być mniejszy od średnicy oringu a gdyby tak nie był to by znaczyło, że nie przylega do uszczelnianych powierzchni. |
_________________ JA DZIUNIA V STAR 1100 Classic |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-30, 14:21
|
|
|
No i nie występuje tam żadne ciśnienie. Odkręć korek przy zapalonym silniku. lekko chlapie tylko.
Przyjrzałem się kilku krokom na allegro. Widać, że nie mają rowka, ale korpus jest szerszy i jeżeli ma powierzchnie płaska, a zapewne ma, to na tyle dociśnie oring, że nie będzie chlapać. Nie jest to szczyt techniki, ale wystarczająco dobre rozwiązanie, żeby nie chlapało.
Zmierzyłem równiez oryginalny korek -jesteś pewny, że średnica wewnętrzna 23 mm ? Na wszelki wypadek wezmę dwa 23 i 24 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-01-30, 14:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-01-30, 14:22
|
|
|
arek997, Słusznie Waćpan prawisz
[ Dodano: 2012-01-30, 14:38 ]
witek1965 napisał/a: | Zmierzyłem równiez oryginalny korek -jesteś pewny, że średnica wewnętrzna 23 mm Na wszelki wypadek wezmę dwa 23 i 24 |
Tak mi napisał darczyńca wskaźnika. Pomierzył zepsuty oring w tym wskaźniku. Idealnie wchodzi i sie układa gumiana wodociagowa uszczelka 1 calowa .... ale płaska.
[ Dodano: 2012-02-04, 11:35 ]
Podziękowania dla witek1965, za przesłanie uszczelki (oring) pod wskaźnik. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
|