| AMORTYZATOR TYLNEGO  ZAWIESZENIA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-07-08, 02:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | jakos tak pewnie z 10 osób będzie miało 	  | griszasad napisał/a: |  	  | ma ktoś w okolicy Zielonej Góry możliwość pożyczenia klucza do amortyzatora? | 
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 11 Cze 2014
 Posty: 27
 Skąd: SCI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-11-28, 19:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Czytam i czytam , patrzę na te rysunki i albo ja mam jakis inny amortyzator albo już nie wiem co.Mam pytanie?Czy  kręcąc zgodnie ze skazówką zegara amortyzator robi się twardszy?  Czyli dokręcając tak jak śrubę ? Mam draga 1100. |  
				| _________________ luk1969
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 11 Cze 2014
 Posty: 27
 Skąd: SCI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-11-28, 20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tylko ,że nie kazdy zna angielski. |  
				| _________________ luk1969
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 11 Cze 2014
 Posty: 27
 Skąd: SCI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-11-28, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | No super, dziękuję remol. Muszę przyznać, jest wart zastanowienia. Ale jak na teraz to prosiłbym o opinię mojego rozumowania.
 |  
				| _________________ luk1969
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-11-28, 21:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Łukasz, 
 Prosta sprawa. Przekręć w lewo do oporu, naciśnij motocykl , przekręć w prawo do oporu i też naciśnij motocykl i już będzie wszystko jasne
  Całą tajemnica   |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 11 Cze 2014
 Posty: 27
 Skąd: SCI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-11-28, 23:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok dziękuję zrobię tak,  jak motocykl zrzucę z podnosnika. |  
				| _________________ luk1969
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-11-29, 22:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Łukasz, 
 Instrukcja serwisowa XVS 1100
   
 CHAPTER 3
 PERIODIC INSPECTION AND ADJUSTMENT
 3.31 ADJUSTING THE REAR SHOCK ABSORBER
 1. Adjust.
 spring preload.
 
 
 Na amortyzatorze numeracja od lewej do prawej 7 6 5 4 3 2 1
 
 Kręcisz w PRAWO - TWARDO
 Kręcisz w LEWO - MIĘKKO
 
 Czyli im mniejszy numer, tym bardzie miękko. Numerów może nie być. U mnie przykładowo nie ma.
 
 Zawsze do usług w sprawach technicznych
   
 
 
   
 
 Wrzuciłem print screena. AMEN.
 
 Właściwie to tu nie ma co odkrywać Ameryki. Należy pokręcać tak, jak idą zwoje sprężyny. Ściskasz  - twardo, luzujesz - miękko. Ot i cała filozofia.
 |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 11 Cze 2014
 Posty: 27
 Skąd: SCI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-11-30, 21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki wielkie remol, oto mi chodziło. Ja numeracji też nie mam. Pozdrawiam
 |  
				| _________________ luk1969
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 45
 Dołączył: 18 Paź 2014
 Posty: 25
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-08, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam przeczytałem cały ten wątek 8 stron  i  każdy jakoś tam ustawia na 3 ,5 ,7 itd. ale mało kto pisze ile waży. Więc mam pytanie DS 650 Classic , moja waga 65 kg  więc na ile mam ustawić pod siebie  Jeżdżę głównie sam na ile radzicie ustawić amor jutro chciałbym zabrać się do tego i ewentualnie czasem z pasażerem (75kg) krótkie traski ,wtedy na ile  Dzięki za sprawdzone podpowiedzi   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-08, 19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Daras, sam musisz do tego dojść jakie ustawieni Ci pasi. Radzę na środek skali, załaduj plecaczka i zobacz czy nie dobija. |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 45
 Dołączył: 18 Paź 2014
 Posty: 25
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-08, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pyra napisał/a: |  	  | Daras, sam musisz do tego dojść jakie ustawieni Ci pasi. Radzę na środek skali, załaduj plecaczka i zobacz czy nie dobija. | 
 
 Ok Dzięki to mam już jakiś punkt zaczepienia
  , tak zrobię . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulioner   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 16 Wrz 2015
 Posty: 21
 Skąd: Skrzynice-Kolonia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-16, 14:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze ja dołącze swoje trzy grosze do tematu. Ja rozkręciłem obudowę od akumulatora (drag 1100) i jest bardzo fajny dostęp.
 
 Ale mam jeszcze w związku z tym pytanie.
 ktoś pisał że w 1100 jest 9-o stopniowa regulacja. W moim 1100 jest 7-o stopniowa. czy to zależy od rocznika (2001) czy może po prostu ktoś przede mną "zmiękczył" sobie w ten sposób zawieszenie?
 |  
				| _________________ Piotrek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-16, 19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bulioner, sa takie i takie. Też byłem zdziwiony, że mam 9 stopni zamiast 7. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulioner   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 16 Wrz 2015
 Posty: 21
 Skąd: Skrzynice-Kolonia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-17, 13:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tyle żae ja mam 7 i jest za miękki. Z plecaczkiem to w ogóle buja i dobija pomimo że nastawiłem na maxa. Wcześniej jeździłem intruderem Volusią i tam nawet na 1-2 ce było twardziej niż tu na 7.
 |  
				| _________________ Piotrek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulioner   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 16 Wrz 2015
 Posty: 21
 Skąd: Skrzynice-Kolonia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-10-05, 19:22   Zawieszenie tylne xvs 1100- bardzo miękkie |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy ma pytanie. Jak w temacie. Zawieszenie tylne jest tak miękkie że w zasadzie nie da się jeździć. Jest ustawione na maxa a moto pływa jak by bylo na jedynce. Z plecaczkiem to w zasadzie na każdym dołku dobija. W zakręcie gdy trafi się dołek to aż ryłęm ramą po asfalcie. Rozkręciłem to ustrojstwo, żeby to obejrzeć. W zasadzie wszystko wygląda mi dobrze, choć jest kilka rzeczy niejasnych dla mnie.
 Pierwsza to sama sprężyna. Czy ktoś jest w stanie rozpoznać, czy to na pewno sprężyna do 1100? Wyczytałem na forum, że 1100 miała 9 ustawień  a ta ma 7. Nie mogę załączyc załącznika (jakiś problem z ilością załączników. Z chęcią podeślę na priv.  Może ktoś pomoże.
 Druga niejasność to dodatkowe otwory w ramie. Również mam  zdjęcie. Górne otwory- tam zamocowany jest ten trójnik od zawieszenia. Dolne - no właśnie. Do czego służą. u mnie widać, że ktoś coś na nich mantował. W zasadzie chyba trójnika nie da się tam zamontować, bo przy tych otworach wyżej są przyspawane oryginalnie dystanse a na tych niżej nie ma.
 Promóżcie proszę bo nie mam pomysłu co z tym zrobić.
 
 post przeniesiony, autora proszę o zapoznanie się z regulaminem
  //pyra |  
				| _________________ Piotrek
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-10-05, 19:35, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-10-05, 21:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | i zgadza się, ponieważ i takie i takie stosowano rozwiązania. 	  | Bulioner napisał/a: |  	  | Wyczytałem na forum, że 1100 miała 9 ustawień a ta ma 7 | 
 
 co do reszty, to zdjęcia zapewne sporo wyjaśnia. Zamieść je na fotosiku, lub innym serwerze i wklej po prostu linki.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulioner   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 16 Wrz 2015
 Posty: 21
 Skąd: Skrzynice-Kolonia
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-10-06, 18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | te otwory nie są wykorzystywane. Mogły być to otwory technologiczne. Obniżenie zawieszenia lub podniesienie na pewno ma skutek na twardość. Czy na pewno było coś tam majstrowane ? To, że dobija na dołkach może mieć rożne przyczyny. Amortyzator padł i motocykl po prostu buja się tylko na sprężynie. Podobnie zresztą jak i w samochodzie.  Moim zdaniem trzeba zdjąć sprężynę i sprawdzić amortyzator. Zrobią ci to w warsztacie który posiada ściągacz do sprężyn (najlepiej hydrauliczny z wymiennymi "łapami")
 A, że jak widzę, amor jest zdemontowany to nie będzie problemu.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |