AMORTYZATOR TYLNEGO ZAWIESZENIA |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-07-08, 03:13
|
|
|
griszasad napisał/a: | ma ktoś w okolicy Zielonej Góry możliwość pożyczenia klucza do amortyzatora? | jakos tak pewnie z 10 osób będzie miało |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Łukasz
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: SCI
|
Wysłany: 2014-11-28, 19:42
|
|
|
Witam. Czytam i czytam , patrzę na te rysunki i albo ja mam jakis inny amortyzator albo już nie wiem co.Mam pytanie?Czy kręcąc zgodnie ze skazówką zegara amortyzator robi się twardszy? Czyli dokręcając tak jak śrubę ? Mam draga 1100. |
_________________ luk1969 |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Łukasz
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: SCI
|
Wysłany: 2014-11-28, 20:59
|
|
|
Tylko ,że nie kazdy zna angielski. |
_________________ luk1969 |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Łukasz
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: SCI
|
Wysłany: 2014-11-28, 21:26
|
|
|
No super, dziękuję remol. Muszę przyznać, jest wart zastanowienia.
Ale jak na teraz to prosiłbym o opinię mojego rozumowania. |
_________________ luk1969 |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-28, 21:34
|
|
|
Łukasz,
Prosta sprawa. Przekręć w lewo do oporu, naciśnij motocykl , przekręć w prawo do oporu i też naciśnij motocykl i już będzie wszystko jasne Całą tajemnica |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Łukasz
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: SCI
|
Wysłany: 2014-11-28, 23:40
|
|
|
ok dziękuję zrobię tak, jak motocykl zrzucę z podnosnika. |
_________________ luk1969 |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-29, 22:15
|
|
|
Łukasz,
Instrukcja serwisowa XVS 1100
CHAPTER 3
PERIODIC INSPECTION AND ADJUSTMENT
3.31 ADJUSTING THE REAR SHOCK ABSORBER
1. Adjust.
spring preload.
Na amortyzatorze numeracja od lewej do prawej 7 6 5 4 3 2 1
Kręcisz w PRAWO - TWARDO
Kręcisz w LEWO - MIĘKKO
Czyli im mniejszy numer, tym bardzie miękko. Numerów może nie być. U mnie przykładowo nie ma.
Zawsze do usług w sprawach technicznych
Wrzuciłem print screena. AMEN.
Właściwie to tu nie ma co odkrywać Ameryki. Należy pokręcać tak, jak idą zwoje sprężyny. Ściskasz - twardo, luzujesz - miękko. Ot i cała filozofia. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Łukasz
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: SCI
|
Wysłany: 2014-11-30, 21:37
|
|
|
dzięki wielkie remol, oto mi chodziło. Ja numeracji też nie mam.
Pozdrawiam |
_________________ luk1969 |
|
|
|
|
Daras
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 43 Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 25 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-04-08, 20:24
|
|
|
Witam przeczytałem cały ten wątek 8 stron i każdy jakoś tam ustawia na 3 ,5 ,7 itd. ale mało kto pisze ile waży. Więc mam pytanie DS 650 Classic , moja waga 65 kg więc na ile mam ustawić pod siebie Jeżdżę głównie sam na ile radzicie ustawić amor jutro chciałbym zabrać się do tego i ewentualnie czasem z pasażerem (75kg) krótkie traski ,wtedy na ile Dzięki za sprawdzone podpowiedzi |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2015-04-08, 20:28
|
|
|
Daras, sam musisz do tego dojść jakie ustawieni Ci pasi. Radzę na środek skali, załaduj plecaczka i zobacz czy nie dobija. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Daras
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 43 Dołączył: 18 Paź 2014 Posty: 25 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-04-08, 20:38
|
|
|
pyra napisał/a: | Daras, sam musisz do tego dojść jakie ustawieni Ci pasi. Radzę na środek skali, załaduj plecaczka i zobacz czy nie dobija. |
Ok Dzięki to mam już jakiś punkt zaczepienia , tak zrobię . |
|
|
|
|
Bulioner
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 21 Skąd: Skrzynice-Kolonia
|
Wysłany: 2015-09-16, 15:32
|
|
|
Jeszcze ja dołącze swoje trzy grosze do tematu.
Ja rozkręciłem obudowę od akumulatora (drag 1100) i jest bardzo fajny dostęp.
Ale mam jeszcze w związku z tym pytanie.
ktoś pisał że w 1100 jest 9-o stopniowa regulacja. W moim 1100 jest 7-o stopniowa. czy to zależy od rocznika (2001) czy może po prostu ktoś przede mną "zmiękczył" sobie w ten sposób zawieszenie? |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-09-16, 20:27
|
|
|
Bulioner, sa takie i takie. Też byłem zdziwiony, że mam 9 stopni zamiast 7. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Bulioner
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 21 Skąd: Skrzynice-Kolonia
|
Wysłany: 2015-09-17, 14:40
|
|
|
Tyle żae ja mam 7 i jest za miękki. Z plecaczkiem to w ogóle buja i dobija pomimo że nastawiłem na maxa.
Wcześniej jeździłem intruderem Volusią i tam nawet na 1-2 ce było twardziej niż tu na 7. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
Bulioner
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 21 Skąd: Skrzynice-Kolonia
|
Wysłany: 2015-10-05, 20:22 Zawieszenie tylne xvs 1100- bardzo miękkie
|
|
|
Koledzy ma pytanie. Jak w temacie. Zawieszenie tylne jest tak miękkie że w zasadzie nie da się jeździć. Jest ustawione na maxa a moto pływa jak by bylo na jedynce. Z plecaczkiem to w zasadzie na każdym dołku dobija. W zakręcie gdy trafi się dołek to aż ryłęm ramą po asfalcie.
Rozkręciłem to ustrojstwo, żeby to obejrzeć. W zasadzie wszystko wygląda mi dobrze, choć jest kilka rzeczy niejasnych dla mnie.
Pierwsza to sama sprężyna. Czy ktoś jest w stanie rozpoznać, czy to na pewno sprężyna do 1100? Wyczytałem na forum, że 1100 miała 9 ustawień a ta ma 7. Nie mogę załączyc załącznika (jakiś problem z ilością załączników. Z chęcią podeślę na priv. Może ktoś pomoże.
Druga niejasność to dodatkowe otwory w ramie. Również mam zdjęcie. Górne otwory- tam zamocowany jest ten trójnik od zawieszenia. Dolne - no właśnie. Do czego służą. u mnie widać, że ktoś coś na nich mantował. W zasadzie chyba trójnika nie da się tam zamontować, bo przy tych otworach wyżej są przyspawane oryginalnie dystanse a na tych niżej nie ma.
Promóżcie proszę bo nie mam pomysłu co z tym zrobić.
post przeniesiony, autora proszę o zapoznanie się z regulaminem //pyra |
_________________ Piotrek |
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-10-05, 20:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-10-05, 22:55
|
|
|
Bulioner napisał/a: | Wyczytałem na forum, że 1100 miała 9 ustawień a ta ma 7 | i zgadza się, ponieważ i takie i takie stosowano rozwiązania.
co do reszty, to zdjęcia zapewne sporo wyjaśnia. Zamieść je na fotosiku, lub innym serwerze i wklej po prostu linki. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Bulioner
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 21 Skąd: Skrzynice-Kolonia
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-10-06, 19:11
|
|
|
te otwory nie są wykorzystywane. Mogły być to otwory technologiczne. Obniżenie zawieszenia lub podniesienie na pewno ma skutek na twardość. Czy na pewno było coś tam majstrowane ?
To, że dobija na dołkach może mieć rożne przyczyny. Amortyzator padł i motocykl po prostu buja się tylko na sprężynie. Podobnie zresztą jak i w samochodzie. Moim zdaniem trzeba zdjąć sprężynę i sprawdzić amortyzator. Zrobią ci to w warsztacie który posiada ściągacz do sprężyn (najlepiej hydrauliczny z wymiennymi "łapami")
A, że jak widzę, amor jest zdemontowany to nie będzie problemu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|