| ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ  PO URUCHOMIENIU SILNIKA. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-30, 16:46   ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ  PO URUCHOMIENIU SILNIKA. |   
 |  
               | 
 |  
               | Założyłem automat załączający światła po uruchomieniu silnika. Wpierw wyeliminowałem (obciąłem) dwa przewody ( brązowe) - będące wyprowadzeniem drugiej pary styków przekaźnika.
 Moduł schowałem pod kanapą.
 Instalacja:
 1.	Przeciąć  przewód czerwono- żółty odchodzący od bezpiecznika 15A
 2.	Do przewodu za bezpiecznikiem połączyć przewód niebieski i czerwony
 3.	Do drugiej części przewodu cz-ż połączyć drugi przewód niebieski.
 4.	Przewód biały połączyć z masą
 Całość pięknie działa - światła przód i tył włączają się po uruchomieniu silnika.
 Cała praca to ok. godzinki z pifkiem.
 
 
 
	
		| p030.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 322 raz(y) 33.92 KB |  
 
	
		| Moduł.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 332 raz(y) 300.2 KB |  
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-11-08, 19:04, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grzegorz Anis   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2008
 Wiek: 59
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 1069
 Skąd: Chelm
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-30, 17:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten z modułu zachowałem na pamiątkę, a w wersji USA nie ma wyłącznika świateł.   |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bemol   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Wrz 2009
 Posty: 6551
 Skąd: GŁ Free Star Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-30, 17:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | i wszystko jasne, też sobie takie ustrojstwo nabędę  i sam zamontuję   |  
				| _________________ 
 
 
 Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
 
 I'm a rolling thunder, a pouring rain
 I'm comin' on like a hurricane.....
 
 http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DAROO   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 51
 Dołączył: 08 Lis 2010
 Posty: 175
 Skąd: PORAJ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-30, 19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja mam sprowadzone moto z stanów, czy cała procedura podłączenia będzie wyglądać tak samo ? 
 [ Dodano: 2011-03-30, 20:26 ]
 brak wyłącznika świateł
 |  
				| _________________ Żyj tak,jakby każdy dzień miałby być ostatni
  !!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-30, 19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | DAROO, ten wyłącznik,,który Vaaks zostawił sobie na pamiątkę, służy do wyłączania tego modułu. Jak go pominął, to po prostu działa cały czas przez automat. Schemat umieścił z pominięciem go. Jak się mylę Vaaks popraw mnie. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-30, 20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mój draguś też z USA , wszystko działa jak należy, a silnik opala dużo sprawniej. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-03-30, 20:25, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzych   
  
  
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 17 Lut 2009
 Posty: 190
 Skąd: zewsząd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-30, 21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki wielkie Vaaks, za schemat. Teraz wszyscy idziemy na łatwiznę, przymierzałem to dzisiaj do lampy z przodu, ale dobrze że nie miałem zbyt wiele czasu.   |  
				| _________________ "człowiek nie wielbłąd-napić się musi..."
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-30, 21:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja też przymierzałem do lampy, ale niestety za duży i nie chciał sie zmieścić. Pod kanapą jest fajne miejsce pod tym plastykowym deklem z prawej strony. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miras   
  
 Rocznik: 2007
 Wiek: 55
 Dołączył: 03 Paź 2010
 Posty: 13
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-30, 22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | fajna sprawa, sam korzystam z takiego rozwiązania, aku przy rozruchu ma więcej mocy na zapłon   ja podczas montażu zrobiłem jakiś błąd, bo po myciu myjką ciśnieniową, zmienia się chyba izolacja kabli lub wilgoć dostaje się do sterownika i światła zapalają się zaraz po włączeniu stacyjki
   ale rzadko to robię, i się już przyzwyczaiłem
   
 gratki
  !!  pomysł godny naśladowania   |  
				| Ostatnio zmieniony przez miras 2011-03-30, 22:52, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krotom   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 23 Paź 2009
 Posty: 2821
 Skąd: brać czas i chęci
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-31, 07:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | By dorzucić troche dziegciu do tego ociekającego słodyczą tematu  to ja sobie tego nie założę. Moto mi zapala więc poco montować kolejną rzecz  która może się wysypać. Stare przysłowie pszczół mówi: "Lepsze jest wrogiem dobrego" - zostaję więc w standardzie (na razie  ) |  
				| _________________ 
   
 AB Rh+
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-31, 07:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | krotom napisał/a: |  	  | Moto mi zapala więc poco montować kolejną rzecz która może się wysypać. | 
 Czy myślisz, że mi nie zapalało? Też, ale rozrusznik wolniej i dłużej kręcił. Teraz te niedogodności zniknęły. Po co "nadwerężać" akumulator i skracać mu życie?
 
 Dawid Z. wersja europejska ma włącznik na kierze, nie widzę potrzeby montowania tego.
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wolf   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 45
 Dołączył: 05 Kwi 2010
 Posty: 464
 Skąd: zadupie w CK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-31, 13:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | A teraz pytanko od laika elektryka...  skoro w V-Starach swiatla glowne i tak sie wlaczaja po uruchomieniu silnika.. to po kiego taki gadzet? Czy dobrze sobie tlumacze ze w standardzie odpalaja sie swiatla glowne razem z silnikiem a po zamontowaniu tego ustrojstwa dopiero jak juz silnik pracuje... (np 2 sek. po uruchomieniu)? i jest latwiejszy rozruch. Czy procedura montazu i poszczegolnych kabelkow w 650 bedzie taka sama?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-31, 13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wolf napisał/a: |  	  | skoro w V-Starach swiatla glowne i tak sie wlaczaja po uruchomieniu silnika.. | 
 w V - starach swiatła włączają się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, a ustrojstwo ma je włączać dopiero po odpaleniu silnika. Ot cala filozofia
   Przeczytaj cały temat ze zrozumieniem.
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peters   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 18 Lis 2010
 Posty: 2861
 Skąd: Dziki Wschód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-31, 18:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vaaks napisał/a: |  	  | nie widzę potrzeby montowania tego. | 
 Ja mam co prawda amerykańca i mam zamiar to zamontować .
 A co chodzi o wersje europejskie to ma jakiś sens chociażby po to żeby nie zapominać o włączeniu świateł ,mogą być cały czas włączone i zapalać się po odpaleniu moto.
 |  
				| _________________ BMW K 1200 LT
 
 
 REGULAMIN
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-31, 18:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PETERS napisał/a: |  	  | A co chodzi o wersje europejskie to ma jakiś sens chociażby po to żeby nie zapominać o włączeniu świateł ,mogą być cały czas włączone i zapalać się po odpaleniu moto. | 
 
 Tak można ,ale jak włączysz światła to bez tego ustrojstwa będą włączały się po przekręceniu kluczyka i włączeniu włącznikiem świateł a z nim po odpaleniu moto, automatycznie się włączą jak włącznik fabryczny będzie w pozycji OFF. Także też jest sens założenia opóźniacza świateł.
 
 [color=black]Rozszerzyłem wypowiedź Dawida, żeby nie było niedomówień. witek ( zamiast pisać kolejnego posta)[/color]
 |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-03-31, 20:35, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PIOTRUŚ   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 39
 Dołączył: 08 Wrz 2009
 Posty: 210
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-06, 23:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Włącznik zamontowany i niby wsio jest ok ale : 1) Czy światła mają się zapalać od razu po naciśnięciu startera?? Myślałem ,że będzie zwłoka jakaś.
 2) Nie wiem jak u Was ale u mnie jak przekręcę stacyjkę to światła nie świeca jednak gdy włączę kierunkowskaz to światła się włączają ...
 
 Tak ma być i wsio jest ok??
 |  
				| _________________ Suzuki GSF 650 SA
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-06, 23:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Raczej nie bardzo tak ma być. Coś w podłączeniu pogmatwałeś. |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PIOTRUŚ   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 39
 Dołączył: 08 Wrz 2009
 Posty: 210
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-06, 23:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale tam nie ma co skopać ....masa jest z aku chyba to jednak znaczenia nie ma ,jedynie mogę niebieskie kable ze sobą zamienić ale czy to coś da to   |  
				| _________________ Suzuki GSF 650 SA
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |