YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik gaśnie jak się rozgrzeje
Autor Wiadomość
romus 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-07-04, 21:46   silnik gaśnie jak się rozgrzeje

Witam

"(...) nigdy mnie nie zdradził, nie zawiódł ani raz (..),"
tak sobie śpiewałem do wczoraj, a dziś lipa :(
Wybierałem się dziś na organizowany w pobliżu zlot moto, przed wyjazdem zatankowałem na stacji STATOIL paliwko i w drogę. Po przejechaniu ok 2 km poczułem chwilową nierówną pracę silnika, ale zbagatelizowałem to. Następnie podczas jazdy (ok. 30 km) miałem wrażenie, że motocykl czasem traci moc. Aż w końcu stanął :(
Różnie kombinowałem, iskra jest, paliwo leci do gaźnika, starterem nie dało się odpalić motocykl, udało mi się na popych, ale po przejechaniu parunastu kilometrów znów zgasł i znów był problem z odpaleniem, zaorientowałem się że zapali ale trzeba mu wyciągnąć ssanie. Pomyślałem, że może śruba obrotów biegu jałowego jakimś cudem, się poluzowała przekręciłem ją trochę na szybsze obroty i pojechałem dalej. I tak nastepne klikanaście km., po czym znów zgasł.
Ostatecznie zauważyłem, że silnik jedzie i pali dopóki się rozgrzeje, następie gaśnie i nie da się go zapalić. Wyciągając ssanie czasem się udaje go zapalić, ale nie zawsze.
Przypuszczam (mam nadzieje), że wyczyszczenie gaźnika powinno załatwić problem, ale pewny nie jestem. Jeśli ktoś miał podobny przypadek lub potrafi coś daradzić byłbym bardzo wdzięczny.
pozdrawiam, romuś
 
 
BtS 



Rocznik: 1998
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-04, 22:21   

czujnik temperatury..
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-07-04, 22:39   

czujnik temperatury raczej chyba tylko włącza grzałki w gaźnikach jak jest zimno.

Ja bym obstawiał przegrzanie silnika
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2010-07-04, 22:41   

Niedawno coś było na ten temat...
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-07-04, 23:01   

Ja raczej bym obstawiał iż u kolegi na gorącym silniku występuje jakieś przebicie na świecach...
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-07-04, 23:09   

gdyby to było w maluchu - na 90% świece ;d
_________________
http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-07-04, 23:57   

Od czyszczenia baku i kranika bym zaczął, gaźnik potem, bo to większy bajzel. Sprawdzałeś, czy przekręcenie na rezerwę pomaga?
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2010-07-05, 00:15   

A ja bym wylał paliwo i nalał innego z innej stacji. Tak na początek. Jesteś pewny że wlałeś benzynę a nie ropę. Jak się dowiedziałem jeden stary wyjadacz popełnił ten błąd dzisiaj tak że zdarza się najlepszym .......
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-07-05, 00:47   

A weź , jak ci maszyna zgaśnie, otwórz korek wlewu paliwa na chwilę i spróbuj odpalić. Może się podciśnienie robi i zupa nie leci
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
romus 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-07-05, 07:46   

1) Brałem pod uwagę przegrzanie (niestety nie mam czujnika temperatury we wlewie oleju, dziś idę go kupić ), ale jeździłem dużo ostrzej, po większych górkach i przy cieplejszej pogodzie i nigdy niebyło problemu - myślę że czyjnik temperatury wyjaśni sprawę.
Gdyby się okazało, że tu jest problem nic innego nie przychodzi mi do głowy oprócz wymiany oleju na gęściejszy (obecnie mam motul 10W40).
2) Wymina paliwa na nowe - oczywiście to będzie pierwsza rzecz jaką zrobię
3) Czy nie wlałem ropę- chyba nie - ale teraz to ja już niczego niejestem pewny.
4) Próbowałem odkręcić wlew paliwa jak nie chciał zapalić - niestety niepomogło
5) Świece- hmm myślę że to bardzo prawdopodobne, rozgrzeje go tak żeby znów sam zgasł, pewnie znów będę miał problem z odpaleniem, szybko podmienię świece na inne i jak zapali to sprawa będzie jasna.
6) Przekręcenie baku na rezerwę coś może zmienić - dlaczego? -przecież jeśli jest syf na dole baku to będzie zbierał go jeszcze bardziej.
ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

[ Dodano: 2010-07-05, 12:18 ]
7) Pomyślałem jeszcze, że może zawory są zaciasno ustawione i jak się rozgrzeją robią problem - hm tylko jak to sprawdzić bez rozebeszania połowy motocykla:(
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-07-05, 19:06   

romus napisał/a:

6) Przekręcenie baku na rezerwę coś może zmienić - dlaczego? -przecież jeśli jest syf na dole baku to będzie zbierał go jeszcze bardziej.


Jak zobaczysz, jak jest zbudowany krnik, to stanie się to jaśniejsze. Rurka od głownego ustawienia zbiera więcej syfu, więc może być zatkana .

[ Dodano: 2010-07-05, 19:07 ]
Zapomniałem wspomnieć o króćcach jeszcze. Jeśli są popękane, to jak złapią temperaturę,to mogą łapać lewe powietrze. Polecam sprawdzić ich stan
 
 
Łuki 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 59
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 234
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-07-05, 23:17   

Sprawdż luz zaworów,może po rozgrzaniu są podparte? :nie_wiem:
_________________
Każdy dzień w siodle to .....dobry dzień.
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-06, 01:15   

a jak sie ma rzecz przy odpaleniu i zostawieniu na wolnych obrotah na postoju? tez zgasnie po rozgrzaniu? Jesli tak, to tak zaczal bym od zaworow jak napisal Łuki, . Jesli gasnie tylko pod obciazeniem, to kwestia paliwa-albo nie doplywa, np. zapchany zaworek iglicowy i jak zaczynasz jechac ostrzej, to wypalasz paliwo z komor paliwa, a paliwo nie moze naplynac wystarczajaco szybko.
Napisz jak z ta praca na postoju?
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
Jawos 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: Konin prawie ;)
Wysłany: 2010-07-06, 08:31   

Jak silnik gaśnie po rozgrzaniu, to znaczy, że zawory do regulacji, bo na rozgrzanym już luzu nie ma.
Objaw bardzo typowy, tak jak pandzioch2003 napisał:
jeśli gaśnie po rozgrzaniu na biegu jałowym na wolnych obrotach, to na bank zawory do regulacji.
_________________
Pozdrawiam
 
 
romus 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-07-06, 15:25   

Podejrzewam zawory, Ale niebeardzo mi to pasi że zawsze było OK, a tu nagle ewidentnie po tankowaniu motocykl zaczął wariować. Zawory regulowałem przed sezonem, a w tym sezonie nie przejeździłem więcej niż 1500 km:(
Teraz pytanie za 100 punktów. Czy przewiercenie wydechów może wpłynąć na sytuację która mnie spotkała? - to jedyna rzecz która mi przychodzi do głowy. Synchronizację po wierceniu oczywiście zrobiłem.
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-07-06, 15:36   

To nie powinno mieć znaczenia, przynajmniej nikt nie zgłaszał, a kilku wierciło wydechy.
To że zawory były regulowane to nie znaczy że nie mogły się przestawić
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-07-06, 16:35   

Ja mam termometr i po przewierceniu 4 otworów/tłumik stwierdziłem iż temperatura silnika podniosła się o ok. 20 stopni C.
Po zaślepieniu 2 z 4 otworów temperatura unormowała się.
Zaślepiłem wkręcając odpowiednie śruby imbusowe w otwory. Więc może to jakiś trop jest.
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-06, 16:36   

Wiercenie nie ma wplywu. Najlepiej zmien paliwo i zobacz. Jaksie nie zmieni to nastepnie zawory :(
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-07-06, 16:38   

ja mam tylne przegrody osunięte w każdym wydechu i temperatura w te upały, które były do niedzieli nie podniosła się wyżej jak 80 st.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-07-06, 18:46   

Ja mam całkowicie puste i daje radę. Szedł bym tropem zaworów i kontrolą temp.
Bez wiedzy o temp. nie wiele więcej można stwierdzić

[ Dodano: 2010-07-06, 18:47 ]
Jak miałem cezetę to zawsze jak spuchła to nie chciała gadać, tyle że to troszkę inna konstrukcja
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group