| REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ajsek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Sie 2009
 Posty: 329
 Skąd: Besko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-01, 07:39   REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli w złym dziale, to przepraszam i proszę o przeniesienie, jestem dość nowy na forum;) Mam pytanie i prosbe o wskazówkę zarazem. Czy jest możliwość regulacji wysokości oświetlenia w naszych lampach? Wczoraj miałem pierwszą jazdę po zmierzchu i mam wrażenie że promień światła świeci za nisko. Jednym słowem widoczność słaba, świeci mi jakieś 15 metrów przed gwiazdkę. Czy to moje wrażenie i przyzwyczajenie z samochodu, czy można to wyregulować? Z góry dziękuję za pomoc;)
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-21, 18:32, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jeżyk   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 1019
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-01, 08:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pojedz na stacje diagnostyczną i poproś o regulację . Światło główne w motocyklu podlega tak samo regulacji jak w samochodzie.
 Podczas regulacji  siedzisz na motocyklu.
 |  
				| _________________ MOJA GWIAZDECZKA
 
 ORGANIZATOR XX ZLOTU
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajsek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Sie 2009
 Posty: 329
 Skąd: Besko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-01, 08:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Jeżyk napisał/a: |  	  | Pojedz na stacje diagnostyczną i poproś o regulację . Światło główne w motocyklu podlega tak samo regulacji jak w samochodzie.
 Podczas regulacji  siedzisz na motocyklu.
 | 
 
 A jest możliwość zrobienia tego samemu? Pewnie poszukam jakiejś stacji, tylko nie wiem jak tu z takimi przybytkami na moim końcu świata... Dzięki za odpowiedź;)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebelsoul   
  
  
 Rocznik: 1999
 Wiek: 46
 Dołączył: 17 Paź 2008
 Posty: 92
 Skąd: pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-01, 09:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | ajsek, możesz to zrobić samemu. Sam zamierzam się za to zabrać, bo wczoraj widziałem bardzo dobrze linię drzew, a drogę już nie za bardzo  shock . Pod spodem masz obrazek z serwisówki od 650, w 1100 jest chyba podobnie. Śrubka nr 1 reguluje w pionie (wkręcasz - idzie do góry, wykręcasz - idzie w dół). Śrubka nr 2 reguluje w poziomie (wkręcasz - idzie w lewo, wykręcasz - idzie w prawo). 
 
 
	
		| regulacja.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 882 raz(y) 33.98 KB |  
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jeżyk   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 1019
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-01, 15:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sam można to zrobić, ale potrzebny jest kawałek ściany, metrówka do odmierzenia odległości i wysokości oraz druga osoba do siedzenia na motocyklu. Na stacji diagnostycznej zrobią to na przyrządzie za tzw. piwo.
 |  
				| _________________ MOJA GWIAZDECZKA
 
 ORGANIZATOR XX ZLOTU
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | djliszka   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 53
 Dołączył: 19 Maj 2009
 Posty: 13
 Skąd: Morąg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-01, 19:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | No a w moim V-STARZE 1100 z 2005r. nie ma kompletnie żadnej regulacji niestety. Rozebrałem całą lampę dokumentnie. NIE MA ?! W europejskiej 650 którą miałem wcześniej - owszem - tak jak pisze Rebelsoul. No i właśnie moja lampa też bije za wysoko. Mi to nie przeszkadza bo jeszcze mam regulowane Light bary. Ale kierowcy puszek z naprzeciwka jadący mnie "pozdrawiają"   |  
				| _________________ był - V - Star 1100 Classic
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-01, 19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ta serwisówka jest od customa, w Classicu jest inaczej. Nie ma śrubki nr 2 w górnej prawej "ćwiartce" tylko dwie u dołu, tak jak jedynka jest symetrycznie dwójka |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pan_wiewiorka   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Paź 2008
 Posty: 2735
 Skąd: we mnie moc?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-02, 07:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | djliszka napisał/a: |  	  | No a w moim V-STARZE 1100 z 2005r. nie ma kompletnie żadnej regulacji niestety. Rozebrałem całą lampę dokumentnie. NIE MA ?! W europejskiej 650 którą miałem wcześniej - owszem - tak jak pisze Rebelsoul. No i właśnie moja lampa też bije za wysoko. Mi to nie przeszkadza bo jeszcze mam regulowane Light bary. Ale kierowcy puszek z naprzeciwka jadący mnie "pozdrawiają"   | 
 Mam identyczną sytuację. Wcześniej 650 Europejczyk a teraz 1100 Hamerykaniec. Problem w tym, że V-Star ma światło symetryczne i jakbyś nie ustawiał, to będzie walić po oczach. Pozostaje tylko przerobienie lampy (jakieś 100PLN) lub zakup nowej. Z drugiej strony te światła są znacznie lepsze i bezpieczniejsze (lepiej widać). Puść jeszcze długie a zobaczysz, że nawet lajtbarów nie trzeba
   Jednak... Światła oślepiać nie powinny bez względu na na to czy symetryczne są czy nie. Maks mogą zachodzić na drugi pas jakieś 40m. Światła asymetryczne (europejskie) tylko doświetlają pobocze po stronie jezdni którym śmigasz.
 W każdym razie czasmi dostaje po oczach długimi od puszek i tyle. Wówczas szybko odpowiadam swoimi długimi (nie po to aby się odgryźć ale aby pokazać, że nie jadę na długich).
 |  
				| _________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jkurnik   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 48
 Dołączył: 02 Lis 2009
 Posty: 193
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-02, 16:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie jest podobny problem - wali mi promien w ziemie jakies 10-15 metrow przed dragusia - wlacze dlugie to troche lepiej ale jak dla mnie to wlasnie na dlugich czuje sie tak jakbym mial wlaczone mijania. 
 Sprawdze w domu czy mam te pokretla do regulacji. Jesli ich nie ma to jak inaczej lampe ustawic?
 |  
				| _________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
 YAMAHA XVS 1100A Custom
 HONDA Shadow VT 125
 Minsk 125 typ 400
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajsek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Sie 2009
 Posty: 329
 Skąd: Besko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-03, 10:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jkurnik napisał/a: |  	  | U mnie jest podobny problem - wali mi promien w ziemie jakies 10-15 metrow przed dragusia - wlacze dlugie to troche lepiej ale jak dla mnie to wlasnie na dlugich czuje sie tak jakbym mial wlaczone mijania. 
 Sprawdze w domu czy mam te pokretla do regulacji. Jesli ich nie ma to jak inaczej lampe ustawic?
 | 
 Ja ustawiałem metodą prób i błędów, w garażu na wysokości ściany. Od razu inna jazda, w końcu coś przed sobą widziałem
  A tak w ogóle to dziękuję za podpowiedź z tymi śrubkami   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jkurnik   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 48
 Dołączył: 02 Lis 2009
 Posty: 193
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-03, 10:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzilem w swoim dragu i mam srubki do regulacji - teraz kwestia prawidlowej wysokosci swiatla - jak ustawic motocykl i ile nad ziemia powinny swiecic swiatla na sciane ? |  
				| _________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
 YAMAHA XVS 1100A Custom
 HONDA Shadow VT 125
 Minsk 125 typ 400
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajsek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Sie 2009
 Posty: 329
 Skąd: Besko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-03, 10:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja podciągnąłem trochę, przejechałem się i podniosłem jeszcze na tyle, żeby nie świeciło puszkom przede mną w tylną szybę. Mniej więcej z 30 metrów oświetla im rejestrację. Regulowałem raczej na wyczucie z jazdy autem, mam nadzieję, że nikogo nie oślepiam   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jkurnik   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 48
 Dołączył: 02 Lis 2009
 Posty: 193
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-03, 10:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | No wlasnie na wyczucie moze sie nie udac - wolalbym nie oslepiac ludzi bo taki oslepiony blaszak moze stracic panowanie i zajechac mi droge. |  
				| _________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
 YAMAHA XVS 1100A Custom
 HONDA Shadow VT 125
 Minsk 125 typ 400
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Latoch   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 61
 Dołączył: 06 Wrz 2008
 Posty: 194
 Skąd: Szczyrk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-03, 10:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wysokość świecenia , samemu ustawia się w następujący sposób : Postawić motocykl do pionu ( bez siedzącego motocyklisty ) 3 metry od ściany na którą skierujemy światło, do reflektora .
 Zmierzyć wysokość od podłogi do środka lamy.
 I tak wyregulować promień na ścianie by świecił o 10 cm niżej niż zmierzona odległość :podłoga-reflektor
 
 ps. oczywiście podłoga prosta
 ps 2. Ale i tak to nic nie da, bo ( przynajmniej w moim a mam oryginalną lampę ) gówno widać na drodze. Dopiero jak włączę lighbary , to widzę ulicę.
 |  
				| _________________ 
   Grzegorz
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Latoch 2009-11-03, 10:49, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jkurnik   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 48
 Dołączył: 02 Lis 2009
 Posty: 193
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-03, 10:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK powiedzmy ze kwestie regulacji w pionie mamy z glowy a co z regulacja pozioma? 
 [ Dodano: 2009-11-03, 10:49 ]
 Jeszcze jedno - wydaje mi sie ze do regulacji powinno sie siedziec na motocyklu.
 |  
				| _________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
 YAMAHA XVS 1100A Custom
 HONDA Shadow VT 125
 Minsk 125 typ 400
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Latoch   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 61
 Dołączył: 06 Wrz 2008
 Posty: 194
 Skąd: Szczyrk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-03, 10:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poziom jest prosty, Śrubokręt do ręki, po ciemku w trasę i regulujesz tak by trochę świecił na pobocze . Wiesz jak wygląda rysunek światła na drodze ? ten haczyk z prawej idący ku górze ma świecić po poboczu, Ale jak mówię przy oryginalnej lampie nic nie widać 
 A co do siedzenia na motocyklu , to zauważ gdzie siedzisz ? a odpowiedż nasuwa się sama
 |  
				| _________________ 
   Grzegorz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-11-10, 23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja regulowałem metodą prostych prób i błędów. Podniosłem lampę aż miałem rewelacyjne światło mijania. Jadę z włączonym /noc/ a mijające mnie puszki mrugają długimi, że oślepiam. OK, zatrzymuję się, lekko obniżam lampę i znowu jadę. Mrugają nadal, znowu stop i nieco niżej lampa. I czynnośc powtarzałem aż przestali mrugac, że oślepiam. Teraz ja widzę bardzo dobrze /na długich prawie jak w puszce/ a innych nie oślepiam. I żadnych ścian i mierzenia linijką. |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krokodyl   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 53
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 782
 Skąd: Sochaczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-03-21, 19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie jak w temacie? Tak dzisiaj popatrzyłem wieczorem na to na jakiej wysokości mam przy wjeżdzie do garażu wiązkę światła i jest to zdecydowanie niżej niż w samochodzie. Wiedząc że w aucie mam światła dobrze wyregulowane doszedłem dorgą impulsów elektrycznych pomiędzy półkulami do wniosku, że światło w dragu wali swym snopem w ziemię...
 
 Da się to wyrególować jakąś jedną tajemną śrubką, czy potrzebne 3 browary, zestaw kluczy i pół soboty czasu ?
 |  
				| _________________ YAMAHA FJR 1300 AE
 http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
 ***Make peace not war, flower power***
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-21, 18:33, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krokodyl   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 53
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 782
 Skąd: Sochaczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-03-22, 00:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vaaks napisał/a: |  	  | z przodu reflektora masz dwa wkręty | 
 
 Z przodu, jak mu patrzę w twarz?
 |  
				| _________________ YAMAHA FJR 1300 AE
 http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
 ***Make peace not war, flower power***
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jeżyk   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 1019
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-03-22, 05:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dwie śruby regulacyjne od czoła reflektora. Wg. położenia wskazówek zegara to są one na godz. 8.20
 A najlepiej to jest podjechać na stację diagnostyczną i ustawić na przyrządzie, trwa to minutę i kosztuje nic albo piwo dla diagnosty.
 |  
				| _________________ MOJA GWIAZDECZKA
 
 ORGANIZATOR XX ZLOTU
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |