| DORABIANIE KLUCZA I IMMOBILIZER | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | wojo   
  
  
 Rocznik: 2003
 Wiek: 51
 Dołączył: 16 Lis 2009
 Posty: 77
 Skąd: Mysłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-16, 09:27   DORABIANIE KLUCZA I IMMOBILIZER |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Kupilem maszyne zakupiona w Polkim salonie lecz nie otrzymałem kpl kluczy wraz z czerwonym kodowym do immibilisera. Czy jest możlwiośc zamówienia takowego juz zakodowanego pod nr vin klucza aby w przyszlosci uniknac klopotów z wymiana modułu który ponoc kosztuje majątek, jesli da sie zamówić takowe coś toile licza za matke plus kodowanie? Dzieki i pozdrawiam. Wojo
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-03-04, 18:42, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 61
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 310
 Skąd: Zielonka k/W-wy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-16, 10:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | O jakim czerwonym kodzie piszesz ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jawos   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 08 Cze 2009
 Posty: 87
 Skąd: Konin prawie ;)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-16, 10:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trudno powiedzieć, czy dorobią klucz pod numer VIN motocykla.   Przy zamawianiu dodatkowego klucza trzeba podać numer z tego czerwonego klucza właśnie
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 61
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 310
 Skąd: Zielonka k/W-wy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-16, 11:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jawos, O jaki czerwony kod chodzi. Ja kupując darga nic takiego nie dostałem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jawos   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 08 Cze 2009
 Posty: 87
 Skąd: Konin prawie ;)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-16, 11:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | W komplecie z motocyklem otrzymujesz 3 kluczyki. 2 czarne i jeden czerwony z numerem kodu kluczyka, który trzymasz w domu na wypadek, gdyby trzeba było dorobić kluczyk.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojo   
  
  
 Rocznik: 2003
 Wiek: 51
 Dołączył: 16 Lis 2009
 Posty: 77
 Skąd: Mysłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-16, 12:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | On nie miał, wiec klucza niet.Myslełaem ze to jak w autach po numerze vin dorabiaja klucz matke potem podlaczasz do kompa i kodujesz do immobilisera, wszystko. Ale jak mowicie ze to tylko z kodu z klucza wlasnie to doopa. Ale a propos 90% motocykli ktore widze i widzialem maja tylko jeden klucz (wszystkie amerykance maja jeden klucz bo reszta w wraz z dokumentami typu instr czy ks serwis przepadaja w magicznych okolicznosciach) wiec wynikalo by z tego ze wiekszosc uzytkownikow draga bedac ktoryms z wlascicieli nie bedzie miec czerwonego klucza. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojo   
  
  
 Rocznik: 2003
 Wiek: 51
 Dołączył: 16 Lis 2009
 Posty: 77
 Skąd: Mysłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-16, 12:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zgadza sie ze sa z immobiliserem, to co, jednak oznacza ze w zaden sposob nie moza dorobic klucza ktory bedzie palił maszyne nie majac czerownego, kurde to masakra. WB
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MIKI   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 55
 Dołączył: 16 Lis 2009
 Posty: 867
 Skąd: Czarnków/Wlkp.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-16, 14:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli jest to faktycznie maszynka kupiona w polskim salonie to powinna mieć imobilajzer, jeżeli jest to motor z USA to imo. nie posiada. Można to w najprostszy sposób poznać po kontrolce w kształcie kluczyka obok pozostałych kontrolek. Więc w przypadku moto z USA będzie miał tylko dwa kluczyki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziółek   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 12 Maj 2009
 Posty: 1425
 Skąd: 4 planeta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-17, 00:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Juz tyle gadki szmatki było na forum że moto z USA nie musi mieć żadnego klucza matki gdyż tam żadnej elektroniki nie ma bo głupi jankes tego nie ogarnie   |  
				| _________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 18:21, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojo   
  
  
 Rocznik: 2003
 Wiek: 51
 Dołączył: 16 Lis 2009
 Posty: 77
 Skąd: Mysłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-17, 09:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest immo gdyz na zestawie miga krotko czerwony klucz, i co dalej... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MIKI   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 55
 Dołączył: 16 Lis 2009
 Posty: 867
 Skąd: Czarnków/Wlkp.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-17, 13:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wojo kiedyś dorabiałem na giełdzie samochodowej w Poznaniu kluczyk do Forda z imo., bez żadnej matki. Gościu powiedział że to żaden problem włożył kluczyk w coś tam postukał w laptopa potem włożył surówke postukał w laptopa, wyjoł doszlifował i gotowe. jeździłem na nim dwa lata i wszystko było siii. Myśle że do gwiazdki też by się dało, tylko trzeba trafić na odpowiedniego gostka w odpowiednim miejscu   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiekmc12   
  
  
 Rocznik: 1998
 Dołączył: 10 Paź 2009
 Posty: 16
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-01-19, 15:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Procedura  dorabiania klucza z immobilizerem : każdy szanujący się zakład dorabiający klucze ma maszynkę właśnie do tych celów.
 Działa ona na zasadzie 'kopiuj - wklej"  . Oryginalny klucz wkłada się do urządzenia które kopiuje kod z kluczyka, potem dorabia się nowy kluczyk i maszyna wkleja skopiowany kod ( programuje ).
 Koszt = ok 100 zł razem z kluczykiem i wycięciem ząbków.
 U nas w mieście taką maszynę maja w pasażu w Realu ( jak by ktoś był z okolicy ).
 Nie potrzebny jest do tego klucz servisowy ( czerwony ), ani nr. który jest na nim wybity.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kozak_Barabasz   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Maj 2008
 Posty: 1435
 Skąd: Poznań / Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-31, 23:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pytanie czysto-ciekawskie   Czy można w miarę szybki sposób odłączyć immobilizer (jeśli takowy jest) ?
 Chyba cała elektryka szczytująca kod znajduje się w stacyjce więc może jakiś kabelek trzeba gdzieś przenieść ?
 
 Bo jak to wszystko jest jednak w komputerze motocykla to dupa .....
 |  
				| _________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-01-31, 23:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kozak_Barabasz napisał/a: |  	  | Pytanie czysto-ciekawskie Czy można w miarę szybki sposób odłączyć immobilizer (jeśli takowy jest)
 | 
 
 Ja w aucie jak miałem immobiliser to można było go odłączyć. Na kablu był wyłącznik micro, schowany pod kierownicą (pod osłoną plastikową), w miejscu gdzie jest cała wiązka kabli. Może w moto też tak jest.
 
 [ Dodano: 2011-01-31, 23:42 ]
 A wyłącznik ten był w razie jakby immobiliser nawalił, to można było ręcznie go ominąć.
 |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek_p   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Wiek: 44
 Dołączył: 18 Maj 2009
 Posty: 693
 Skąd: Dębogóra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-01, 00:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dawid , miałeś dokładany immo, fabryczny jest integralną częścią komputera. Da się odłączyć, ale nie w przysłowiowym garażu.
 |  
				| _________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
 Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółw   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Sty 2011
 Posty: 4528
 Skąd: W-wa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-01, 09:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie i Panie a ja mam pytanie z innej beczki. Może ktoś się orientuje czy w dragach z różnych lat jest jakaś diametralna różnica w immobilizerach?? Chodzi mi o to czy w Dragu z 1998 i np z 2005 jest jakaś różnica przy dorobieniu kluczyka. Ja klucz dorabiałem w zakładzie dorabiającym klucze i koszt z kluczykiem wyniósł mnie 10 zł. (słownie dziesięć złotych). Kluczyk działa elegancko i dlatego się dziwię, że "fachowcy" zdzierają po 100 zł jak w przypadku opisu przez misiekmc12. Dodam, że potrzebowałem tylko swojego oryginalnego kluczyka i trwało to ok 3 min. Gdzie tkwi kruczek?? - marża czy coś się zmieniało w nowych modelach?? |  
				| _________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-01, 09:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żółw, Bo w twoim nie ma immobilajzera. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółw   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Sty 2011
 Posty: 4528
 Skąd: W-wa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-01, 09:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | jaro tylko jeszcze mnie zastanawia czemu surówka mnie kosztowała z dorobieniem 10 PLN a gdzie indziej 50-60 PLN. Dodam, że na tej samej surówce znajomy z Dragiem z 2005 jeździ cały czas |  
				| _________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peters   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 18 Lis 2010
 Posty: 2861
 Skąd: Dziki Wschód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-01, 13:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółw napisał/a: |  	  | czemu surówka mnie kosztowała z dorobieniem 10 PLN a gdzie indziej 50-60 PLN. | 
 Dla tego tak się dzieje że każdy rzemieślnik sam ustala ceny ,a przeważnie zależy to od ilości konkurencji .
 |  
				| _________________ BMW K 1200 LT
 
 
 REGULAMIN
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kozak_Barabasz   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Maj 2008
 Posty: 1435
 Skąd: Poznań / Konin
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |