| Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 09:27
 | Wymiana płynu hamulcowego. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Ziółek   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 12 Maj 2009
 Posty: 1425
 Skąd: 4 planeta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 19:18   Wymiana płynu hamulcowego. |   
 |  
               | 
 |  
               | Szukałem na forum ale nie znalazłem odrębnego tematu w tej kwestii. 
 Proszę o jakiś krótki opis jak spuścić stary płyn z przedniego obwodu i z tylnego. Na co zwrócić szczególną uwagę ?
 |  
				| _________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw711   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 55
 Dołączył: 31 Sty 2009
 Posty: 2173
 Skąd: Jarosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 19:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkręć odpowietrzniki i sam ścieknie tylko nie po kołach załóż jakiś wężyk , po zalaniu nowym trzeba będzie odpowietrzyć układ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dadamos   
  
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 51
 Dołączył: 20 Lut 2009
 Posty: 397
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sam jak sam ale jak zaczniesz zalewać nowym płynem i odpowietrzać to i tak resztkę starego wypchniesz. Zakładam, że wiesz jak się odpowietrza   |  
				| _________________ sex & motorcycles & rock'n'roll
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek_p   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Wiek: 44
 Dołączył: 18 Maj 2009
 Posty: 693
 Skąd: Dębogóra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 20:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | w miarę spuszczania dolewaj nowego płynu, unikniesz odpowietrzania. Przy okazji przepłuczesz rurkę, niby nic ale zawsze coś tam daje.
 Tyle że pójdzie troszkę więcej płynu.
 Jak poleje ci się po moto, to natychmiast wytrzyj, a najlepiej spłucz dużą ilością wody. Płyn zostawia wżery których możesz już nie usunąć.
 |  
				| _________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
 Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dadamos   
  
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 51
 Dołączył: 20 Lut 2009
 Posty: 397
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 20:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | bartek_p,  za mały zbiornik płynu żeby sie tak udało bo musisz cały czas pilnować co by nie zassało powietrza. Przy przednim jeszcze, jeszcze ale tylnim? |  
				| _________________ sex & motorcycles & rock'n'roll
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patryk_c   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Wiek: 47
 Dołączył: 23 Lip 2009
 Posty: 750
 Skąd: Warszawa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartek_p ma 650 i ma tylko przedni zbiornik - bo tylko przedni hamulec  ma hydraulikę   
 Ziółek, nie czaj się tylko ustawmy się w Montowni - mam tam butlę płynu Castrola, po zalaniu mojego nowego przewodu zostało mi jeszcze 0,7 pewnie...
   
 A co najlepsze mam tam pompkę podciśnieniową do układu hydraulicznego hamulca mojego autorstwa - cała wymiana szybciutko i czysto.
 
 Zrobimy najwyżej jakieś foto i damy na forum.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziółek   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 12 Maj 2009
 Posty: 1425
 Skąd: 4 planeta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arekw711 napisał/a: |  	  | Odkręć odpowietrzniki i sam ścieknie tylko nie po kołach załóż jakiś wężyk , po zalaniu nowym trzeba będzie odpowietrzyć układ | 
 
 Ale odpowietrznik jest powyżej zacisków, więc jak z zacisku zejdzie płyn ?
 
 
  	  | dadamos napisał/a: |  	  | Sam jak sam ale jak zaczniesz zalewać nowym płynem i odpowietrzać to i tak resztkę starego wypchniesz. Zakładam, że wiesz jak się odpowietrza   | 
 
 Jak w samochodzie ?
 1 - Naciskam pedał (tu klamkę) i odkręcam odpowietrznik spuszczając powoli powietrze.
 2 - Zakręcam odpowietrznik jak klamka opadnie.
 Powtarzam pkt. 1 aż przestanie lecieć powietrze ?
 
 patryk_c , Chętnie choć płyn już kupiłem (całe 0,5 litra).
  Gdzie ta Montownia ? |  
				| _________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:33, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patryk_c   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Wiek: 47
 Dołączył: 23 Lip 2009
 Posty: 750
 Skąd: Warszawa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ziółek napisał/a: |  	  | Gdzie ta Montownia ?
 | 
 
 Pisałeś w poście pod Kozakiem jak psy wieszał na Plexie...
  że bywałeś tam po dodatki. 
 Teraz mają samoobsługowy warsztat obok.
 
 Co do procedury - zamiast pompować to tylko zwalniamy klamkę i pompka podcisnieniowa wysysa stary płyn, a potem odciąga całe powietrze z układu po zalaniu nowym.
 
 Na miejscu powiem Ci z czego jest zrobiona...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziółek   
  
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 12 Maj 2009
 Posty: 1425
 Skąd: 4 planeta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 20:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | patryk_c  napisał/a: |  	  |  	  | Ziółek napisał/a: |  	  | Gdzie ta Montownia ?
 | 
 
 Pisałeś w poście pod Kozakiem jak psy wieszał na Plexie...
  że bywałeś tam po dodatki. 
 Teraz mają samoobsługowy warsztat obok.
 
 
 | 
 
 Pisałem bo bywałem. Myślę o tym Plex-ie na Bemowie w Centrum Bemowo. Czy to to samo ?
 Latem żadnego warsztatu tam nie było...
  ale już trochę czasu tam nie zaglądałem ...   |  
				| _________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:33, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dadamos   
  
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 51
 Dołączył: 20 Lut 2009
 Posty: 397
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 21:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | patryk_c  napisał/a: |  	  | Na miejscu powiem Ci z czego jest zrobiona... | 
 załóż gumę na instrumęnt
   
 [ Dodano: 2009-10-07, 22:05 ]
 Ziółek jak wiesz jak robi się to w samochodzie to i tu dasz radę. Bez podtekstów
   |  
				| _________________ sex & motorcycles & rock'n'roll
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-12-07, 13:33, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patryk_c   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Wiek: 47
 Dołączył: 23 Lip 2009
 Posty: 750
 Skąd: Warszawa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-10-07, 21:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ziółek napisał/a: |  	  | Myślę o tym Plex-ie na Bemowie w Centrum Bemowo. Czy to to samo Latem żadnego warsztatu tam nie było...
 | 
 
 A teraz jest tak:
 
 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-09-07, 08:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaki płyn jest w Dragach? DOT-4 ?
 
 Już wiem jaki, jest w drugim temacie o wymianie płynu.
 
 ILE WCHODZI ?
 
 Proszę o połączenie tematów "wymiana płynu hamulcowego"
 Są dwa, jeden w Mechanice drugi w Elementach nadwozia.
 |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 61
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 310
 Skąd: Zielonka k/W-wy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-09-07, 18:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak pisze na dekielku, czyli DOT-4. Co do ilości, to takowej informacji w instrukcji nie ma. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-09-07, 19:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | tyle żeby widać bylo w okienku, na pewno jeden pojemnik plynu wystarczy żeby zalać zbiorniczek. 	  | Merlin napisał/a: |  	  | ILE WCHODZI | 
 |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 61
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 310
 Skąd: Zielonka k/W-wy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-09-07, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę, że jeden pojemnik płynu wystarczy na zalanie przedniego i tylniego układu hamulcowego. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-09-08, 07:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | shipp napisał/a: |  	  | tyle żeby widać bylo w okienku, na pewno jeden pojemnik plynu wystarczy żeby zalać zbiorniczek. 	  | Merlin napisał/a: |  	  | ILE WCHODZI | 
 | 
 Do tego do samej góry okienka, im mniej powietrza tym mniejsze zawilgocanie płynu (bardzo higroskopijny).
 |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | HELLOWEEN   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 60
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 1557
 Skąd: Nomad
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-09-08, 17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak pisze stary druch Demolka!Płyn hamulcowy jest higroskopijny,mówiąc potocznie absorbuje wodę.W puszkach zalecana wymiana co dwa lata.Np. Niemcy bardzo tego pilnują i nie mają więkrzych kłopotów z korozją w układach hamulcowych.Tylko jak już dobieracie się do hamulców,pilnujcie żeby płyn nie kapał wam na moto!Jest bardzo szkodliwy dla lakieru!Jak zaniedbacie i nie wytrzecie dokładnie(zalecane przemycie wodą),lakier może zejść z powierzchni już po paru dniach! |  
				| _________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
 
 Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
 
 Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-09-08, 19:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Tak jak pisze na dekielku, czyli DOT-4 | 
 
 Wcale niekoniecznie. Zawsze można zastosować w pełni syntetyczny DOT-5.
 
 Uprzedzając pytanie dlaczego producent nie zalecał tego płynu-bo nie było go po prostu w czasie jak Dragulce weszły do sprzedaży.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | peter358   
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 2000
 Wiek: 41
 Dołączył: 23 Kwi 2009
 Posty: 24
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2010-10-12, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej  ! A wiecie może jakiego rozmiaru są miedziane podkładki u wylotu przewodu hamulcowego z przedniego zbiorniczka w DS 1100
  Jedna z nich poci się w moim Dragu i dobrze byłoby znać ich rozmiar przed rozebraniem... 
 [ Dodano: 2010-11-08, 21:36 ]
 Siemka
  Już parę dni po ostatnim post'cie zlokalizowałem prawdziwe źródło wycieku - nie jest to uszczelka, o której pisałem, a szklane okienko stanu płynu hamulcowego w pompie hamulca (zbiorniczku). Nie wiem czy jest sens kombinować z zaklejaniem... Nie wiecie może ile takie cudo, tzn. cały zbiorniczek, może kosztować ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dariow   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 56
 Dołączył: 14 Lis 2010
 Posty: 883
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-11-20, 21:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pytanie co do płynu hamulcowego Zmieniłem pokrywke zbiorniczka płynu hamulcowego i po czterech dniach postoju motocykla zauważyłem kropelke płynu która wisiała na zbiorniczku a wcześniej kapała na osłonę koło stacyjki i zostawiła "piekny" biały
  ślad na całej długości Pytanie czy miałem też wymienić uszczelkę bo podobno nie trzeba wystarczy wytrzeć do sucha
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |