| Problem z odpaleniem. Upał ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2018-07-05, 18:59   Problem z odpaleniem. Upał ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Jazda w pełnym słońcu - gorąco. Po ponad 50km zatrzymuję się na parkingu. Moto słabo kręci ale odpala za trzecim razem. Wracam. Wjeżdżam do garażu. Gaszę silnik i zaraz odpalam. Kręci niemrawo i dopiero za drugim razem odpala. Światała po przekręceniu kluczyka zapalają się ale coś tak na pomarańczowo. Po włączeniu migaczy, światła przygasają rytmicznie. 
 Po kilku godzinach silnik wystygł. Po przekręceniu kluczyka światła - białe, silnik kręci i odpala za pierwszym razem.
 
  Za gorący klimat u nas ?   
 Co to może być ?
 
 [ Dodano: 2018-07-05, 20:07 ]
 ... a jakby co to regulator był ciepły w dotyku.
 |  
				| _________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
   I … nie jest to nabijanie licznika.
 
 Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
 
 Kupię trajkę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojs40   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Paź 2015
 Posty: 100
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-05, 20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj dopisałem do swojego postu, tu: http://yamaha-dragstar.pl...t=1553&start=80
 
 ładowało super, aku niby ok ale po tym jak się motocykl rozgrzał ładowanie znacznie spadło, a tym samym naładowanie akumulatora. Obstawiam regulator który po rozgrzaniu wariuje /oby nie alternator/. Chętnie posłucham doświadczonych kolegów.
 |  
				| _________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-05, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wojs40 napisał/a: |  	  | 
 ładowało super, aku niby ok ale po tym jak się motocykl rozgrzał ładowanie znacznie spadło, a tym samym naładowanie akumulatora. Obstawiam regulator który po rozgrzaniu wariuje /oby nie alternator/. Chętnie posłucham doświadczonych kolegów.
 | 
 
 Myślę,że dobrze obstawiasz, też tak miałem, że dopóki regulator się nie rozgrzał , napięcie było OK,a  na rozgrzanym regulatorze wariowało. Po wymianie regulatora wszystko wróciło do normy - napięcie w normie.
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-06, 00:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | gdzies kiedyś czytałem, że ludziska montowali przy regulatorze wiatraki od zasilaczy kompów. zasilanie 12V. Te regulatory są czułem na temperatury. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-06, 06:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tylko przypominam że w moim przypadku po wystygnięciu moto akumulator, rozruch wrócił do normy - "odżył". Gdyby zwariował regulator od temperatury i podczas jazdy nie byłoby ładowania to w efekcie końcowym aku byłoby chyba rozładowane. 
 Obejrzę akumulator, pomierzę napięcia.
 |  
				| _________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
   I … nie jest to nabijanie licznika.
 
 Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
 
 Kupię trajkę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojs40   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Paź 2015
 Posty: 100
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-06, 06:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Byłem u mechanika sprawdzić akumulator, przy okazji sprawdził na swoim urządzeniu rozrusznik, może tu leży problem /oby nie/. |  
				| _________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grabi   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2013
 Wiek: 50
 Dołączył: 24 Lis 2011
 Posty: 1399
 Skąd: Ziemia Obiecana
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-06, 06:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem tak kiedyś w 1100, po prostu się przegrzał. Dotarłem na postój lekko w stresie (byłem w Rumunii upał jak ch...). Gdy ostygł rano zapalił na widok kluczyka   |  
				| _________________ Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia
 
 BMW R 1200 GS ADV '13
 HD FLHT '96
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-06, 07:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | …. akumulator ? 	  | grabi napisał/a: |  	  | po prostu się przegrzał | 
 
 [ Dodano: 2018-07-06, 08:13 ]
 
  	  | wojs40 napisał/a: |  	  | rozrusznik, może tu leży problem | 
 Rozrusznik jak kręci to kręci ładnie.
 
 [ Dodano: 2018-07-06, 09:59 ]
 Zimny silnik napięcie na klemach aku 12.08 V, po przekręceniu kluczyka 11.89 V. Odpalony silnik (bez problemu) napięcie na klemach 13.45 V (?!!)
 Wyczytałem że dobrze by zrobić pomiar napięcia ładowania na rozgrzanym regulatorze. Jak długo "grzać" regulator ?
 
 [ Dodano: 2018-07-06, 10:17 ]
 Pomiar przed chwilą -> Zimny silnik napięcie na klemach aku 12.26 V, po przekręceniu kluczyka 12.08 V. Akumulator się … regeneruje ?
 
 [ Dodano: 2018-07-06, 15:44 ]
 Odpaliłem moto w garażu (bez problemów) na 15 min. Przez cały czas napięcie na klemach 13.5 - 13.7 V. Regulator bardzo ciepły. Po włączeniu lightbarów 2 x 35W napięcie spada do ok. 12.8 V. Przy wchodzeniu na wyższe obroty poziomy napięcia nie zmieniały się.
 
 Wychodzi na to że przy lightbarów "prawie" nie ma ładowania … ale w tej konfiguracji latam już kilka lat.
 
 Czy da się jakoś podnieść napięcie ładowania ?
 |  
				| _________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
   I … nie jest to nabijanie licznika.
 
 Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
 
 Kupię trajkę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hopbec   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 53
 Dołączył: 23 Cze 2010
 Posty: 1772
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-06, 15:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Synchronizacja gaźników - miałem to. Topik zrobil i DS palił na dotyk |  
				| _________________ PROSPEED odzież motocyklowa www.sklep.prospeed.pl
 na odzież 10% zniżki dla forumowiczów na zawsze
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-06, 20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | OldDiver napisał/a: |  	  | Wychodzi na to że przy lightbarów "prawie" nie ma ładowania … ale w tej konfiguracji latam już kilka lat. | 
 Miałem BARDZO podobnie.
 Pomogła zmiana żarówek w lightbarach na LEDowe które ciągną mi 5W na sztukę.
 Od momentu wymiany żarówek - bez problemów.
 
  	  | OldDiver napisał/a: |  	  | Czy da się jakoś podnieść napięcie ładowania ? | 
 Nie wydaje mi się, ale może czegoś nie wiem...
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gai-jin   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1997
 Wiek: 50
 Dołączył: 07 Gru 2015
 Posty: 864
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-07, 05:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | napięcie jest /powinno być stałe z lekkimi odchyleniami / od tego jest regulator elektroniczny i tam nie jesteś wstanie ingerować , tego nie podniesiesz bo spalisz elektronikę  , natężenie można zwiększyć ale przez wymianę alternatora 
 chyba że coś namieszałem bo nie pamiętam ze szkoły
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-07, 08:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oldi prawidłowe ładowanie powinno być ponad 14V. Sprawdziłem u Siebie. Na światłach jest 14,10V. Myślę,że masz walnięty regulator. Módl się aby to był regulator a nie alternator.   |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 09:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | OldDiver, 
 Jaki olej silnikowy ?
 |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 10:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | remol71, Wymieniany w serwisie Yamahy. Z faktury: Olej przekładniowy Yamalube Rear Axle Oil
 Yamalube - olej S4 10W40 B 208 - 2.7 l
 
 
 ... a jaki to ma związek
   |  
				| _________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
   I … nie jest to nabijanie licznika.
 
 Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
 
 Kupię trajkę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 10:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ile VATu jest naliczone ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 10:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | OldDiver napisał/a: |  	  | remol71, Wymieniany w serwisie Yamahy. Z faktury: Olej przekładniowy Yamalube Rear Axle Oil
 Yamalube - olej S4 10W40 B 208 - 2.7 l
 
 
 ... a jaki to ma związek
   | 
 
 Taki ma związek, że podobne objawy dają spuchnięte tłoki. Ja leję Valvoline Synpower 10W50 4T. Bardzo odporny na korki w w upał w zatłoczonym mieście.
 |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 11:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jakieś doczepione duparele nie zasłaniają cylindrów ? Jest przepływ powietrza ? 
 Oooo właśnie takie zobaczyłem na zdjęciu. Masz odpowiedź na swoje problemy.
 |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 11:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | remol71 napisał/a: |  	  | A jakieś doczepione duparele nie zasłaniają cylindrów ? Jest przepływ powietrza ? Oooo właśnie takie zobaczyłem na zdjęciu. Masz odpowiedź na swoje problemy.
 | 
 Nic nie zasłania! Co i na jakim zdjęciu ?
 |  
				| _________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
   I … nie jest to nabijanie licznika.
 
 Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
 
 Kupię trajkę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-07-08, 11:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Deflektory kolanowe. |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |