YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
dwie sytuacje kiedy wypadek był tuż, tuż...
Autor Wiadomość
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2014-10-15, 09:10   dwie sytuacje kiedy wypadek był tuż, tuż...

Witam,
poniżej film, na którym widać, że o mały włos bym przypie.....l
Nauczka dla mnie i może dla kogoś, kto też to obejrzy.
Jechałem z plecaczkiem, gdyby było inaczej, pewnie zdążyłbym wyhamować.

https://www.youtube.com/watch?v=Gfv8GUbdTnM

Drugi pokazuje brak wyobraźni ludzi na szlifierkach. Pozostawiam bez komentarza.

https://www.youtube.com/watch?v=Vxd7ZPci4gs
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
matchias 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 47
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: 2014-10-16, 13:42   

Marecki zawsze jeździsz tak blisko środka ulicy?
Kolo na szlifierce pewnie był mega wku.....y na Ciebie.
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2014-10-16, 14:12   

matchias, G... mnie obchodzi czy kolo na szlifierce był wkur....y czy nie.
Po pierwsze zapier....ł, po drugie wyprzedzał na ciągłęj na zakręcie, po trzecie narażał swoje i pasażer/ki życie zdrowie, nie mówiąc o innych uczestnikach ruchu. Jego organy i jego sprawa ... Planując manewr powinien uwzględnić wszystkie okoliczności.
To że jechałem przy osi, co to argumnet ? W żaden sposób go nie usprawiedliwia, z reguły tak jeżdżę, aby puszkarze widzieli w lusterkach , żeby była szansa ominiecia auta wyjeżdżającego z bocznej drogi lub nie wpier.. nia się w muldę asfaltową na poboczu.. A Ty jeździsz zawsze przy prawej.. ?
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
matchias 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 47
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: 2014-10-16, 16:03   

Marecki w żadnym wypadku nie staram się go usprawiedliwiać.
Wyobraź sobie tylko, że koleś jedzie z przeciwnej strony, wyprzedza autobus i wali w Ciebie czołowo. w takiej sytuacji chyba bezpieczniej trzymać się prawej strony.
I jeszcze jedną sytuację sobie wyobraź, jedziesz sobie 110 km/h a przed Tobą zapierdziela ktoś 70-80 km/h trzymając się środka ulicy.
A co do Twojego pytania to wiadomo, zależy od sytuacji ale tak, zwykle trzymam się prawej.
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6695
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2014-10-16, 18:08   

matchias napisał/a:
I jeszcze jedną sytuację sobie wyobraź, jedziesz sobie 110 km/h a przed Tobą zapierdziela ktoś 70-80 km/h trzymając się środka ulicy.


Ja nie jestem Marecki75, ale sobie wyobraziłem... I co z tego wynika ? :nie_wiem:
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
adamze27 



Model: SYMPATYK
Wiek: 49
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 219
Skąd: Polska/Finlandia
Wysłany: 2014-10-16, 18:14   

Marecki75 napisał/a:
Po pierwsze zapier....ł, po drugie wyprzedzał na ciągłęj na zakręcie, po trzecie narażał swoje i pasażer/ki życie zdrowie, nie mówiąc o innych uczestnikach ruchu. Jego organy i jego sprawa ... Planując manewr powinien uwzględnić wszystkie okoliczności.

rozumiem twoje wzburzenie ;/ to ze zapieprzał nie podlega dyskusjii,nie wyprzedzał na ciągłej ponieważ manewr rozpoczał na przerywanej i dlatego miał prawo wjechac na ciągłej od strony przerywanej :roll: zachowanie bezpieczeństwa przy takim manewrze to osobny temat :roll:
II. Ruch pojazdów - zasady ogólne
Art. 16.
4.Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa
_________________
Kawasaki ZZR1100/ZX11 Ninja
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2014-10-16, 18:15   

Jestem w trakcie lektury "Motocyklista doskonały"matchias, nie znalazłem tam nic o trzymaniu sie prawej strony, wręcz przeciwnie :nie_wiem:
Moge się mylić... :nie_wiem:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2014-10-16, 18:20   

adamze27 napisał/a:
nie wyprzedzał na ciągłej ponieważ manewr rozpoczał na przerywanej i dlatego miał prawo wjechac na ciągłej od strony przerywanej
no niestety, wyprzedzał na ciągłej, manewr rozpoczęty, musi być zakończony na linii przerywanej a od strony pasa w kierunku którym się porusza zaczęła się ciągła. Wyprzedzać mogli tu jadący z przeciwka.

adamze27 napisał/a:
Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.
no to chyba wiele wyjaśnia. Moim skromnym zdaniem albo nie patrzyłeś w lusterka albo specjalnie nie zjechałeś. Podejrzewam, że ta pierwsza opcja, bo jako motocyklista widząc zapieprzający z tyłu moto przy możliwości zjechania w prawo zapewne byś to uczynił.

mike79 napisał/a:
Jestem w trakcie lektury "Motocyklista doskonały"matchias, nie znalazłem tam nic o trzymaniu sie prawej strony
a co to ma do Prawa o ruchu drogowym ?
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-10-16, 18:36   

Najbardziej bzdurnym pomysłem jest jazda motocyklem przy prawej krawędzi jezdni. Chyba, że ktoś jeździ miesiąc...
Widać nie miałeś jeszcze sytuacji w której jakiś napalony "wyprzedzacz puszkarz" wjebie się obok Ciebie i zepchnie Cię do rowu. Motocyklista jest pełnoprawnym użytkownikiem drogi i oprócz sytuacji, kiedy jestem kulturalny i puszczam "wyprzedzacza puszkarza" nie wyobrażam sobie zamiatania krawędziami...
Po to mam szerokość pasa, żeby w sytuacji podbramkowej wykorzystać cały.

Ponieważ założyciel tematu obrywa "lanie" ;D dodam od siebie, że my też powinniśmy używać lusterek albo naklejać na kaski "patrz w lusterka, motocykle są wszędzie" ;D Gdyby wcześniej w lusterku zauważył plastika - grzecznie puszczając narwańca - sprawy by nie było :)
_________________
To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym.
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2014-10-16, 18:39   

kapat, ale w prawie jest taki ładny myk, "jechać możliwie blisko prawej krawędzi" z naciskiem na możliwie. Nigdzie nie jest zaznaczone, że ma to być jak najbliżej, przecież możliwie blisko może być środkiem pasa :D
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6695
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2014-10-16, 18:39   

kapat napisał/a:
Gdyby wcześniej w lusterku zauważył plastika

kapat, ale taki "plastik" czasami faktycznie potrafi zaskoczyć... pojawia się i znika :scig: jak Murzyn na przejściu dla pieszych ;p
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-10-16, 18:43   

ale ja nigdzie nie wskazałem palcem winy Mareckiego75 ;D Po prostu wiele razy sam byłem świadkiem sytuacji (zwykle jadąc w kolumnie), kiedy napalony plastik jedzie za nami żółwim tempem a prowadzący ma w dupie lusterka. Zatem jak mawiał poeta "spieszmy się patrzeć w lusterka" ;)
_________________
To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym.
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6695
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2014-10-16, 18:47   

kapat napisał/a:
ale ja nigdzie nie wskazałem palcem winy Mareckiego75

Ani ja ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
adamze27 



Model: SYMPATYK
Wiek: 49
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 219
Skąd: Polska/Finlandia
Wysłany: 2014-10-16, 19:20   

PSZEMAS napisał/a:
no niestety, wyprzedzał na ciągłej, manewr rozpoczęty, musi być zakończony na linii przerywanej a od strony pasa w kierunku którym się porusza zaczęła się ciągła. Wyprzedzać mogli tu jadący z przeciwka.

proponuję dokałdnie poklatkowac 05-07...manewr wyprzedzania rozpoczęty na długo przed pojawieniem się ciągłej z przerywaną...manewr wyprzedzania zakończony przed podwójna ciagłą..

[ Dodano: 2014-10-16, 20:37 ]
fakt że sie nie zmieścił,musiałby wpaśc przed mareckiego jak był 3-4 metry przed nim...ale przy tej prędkości niewykonalne ;/
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-10-16, 19:42   

Moja odpowiedź wielu na forum nie spodoba się. Z obydwu filmików dość jasno widać, że ich autor zbytnio o siebie nie dba. W jednym wypadku jest to chyba oczywiste. W drugim ... ja od wariatów staram się trzymać z daleka, a jak zbliża się do mnie, to robię wszystko, ale nie gwałtownie i bez głowy, by najszybciej jak może, się oddalił z mojego sąsiedztwa.
Tego, niestety, nie da się wyczytać ani w kodeksie drogowym i niestety także w "doskonałym motocykliście", cokolwiek miał na myśli autor tego dzieła. Jest bardzo dobre jak na swoją epokę - wszechobecnych WSK (nic do nich nie mam, sam na niej pomykałem) i małego ruchu, równie wolnych pojazdów.

Marecki, rozumiem Twoje wzburzenie i przypływ adrenaliny. Moja rada ... oswój się z tym stanem rzeczy, przyjemniej się wtedy jeździ, bo adrenalina nie wali tak często w dekiel.
Od czasu jak zamontowałem kamerę, to takich i dużo ciekawszych "spotkań 3-go stopnia" nazbierałem już na kilkuminutowy film, a ujęcia po obróbce nie trwają zwykle dłużej niż 20 sekund. Jak uzbieram do 10-cio minutowej etiudy, to wrzucę na jutuba, a co ;d
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
adamze27 



Model: SYMPATYK
Wiek: 49
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 219
Skąd: Polska/Finlandia
Wysłany: 2014-10-16, 20:04   

PSZEMAS, to czy on wyprzedzał po ciągłej czy też nie ma mniejsze znaczenie w porównaniu do tego ze tego manewru wcale nie powinno byc :roll: linia przerywana z filmiku to nie P1 ,lecz linia ostrzegawcza P6
_________________
Kawasaki ZZR1100/ZX11 Ninja
 
 
matchias 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 47
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: 2014-10-16, 20:24   

burza napisał/a:
Ja nie jestem Marecki75, ale sobie wyobraziłem... I co z tego wynika ? :nie_wiem:

Wynika to, że życzyłbym sobie aby ktoś jadący dużo wolniej niż ja trzymał się prawej strony, innymi słowy nie tarasował drogi.
Tego samego życzymy sobie od kierowców samochodów, szczególnie w korkach, prawda?
adamze27 napisał/a:
tego manewru wcale nie powinno byc:

Pod tym podpisuję się obiema rękami.
 
 
s1roman 


Rocznik: 2002
Wiek: 57
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 373
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-16, 20:28   

nie ma o co kopii kruszyć, sam co najmniej 4 razy się nie zesrałem jadąc środkiem mojego pasa ruchu po wyprzedzeniu przez szlifierkę, jasne że dla nas lusterka są bardzo ważne ale nie patrzę się w nie cały czas
chcę wykonać manewr patrzę, skończyłem manewr patrzę, co jakiś czas patrzę ale bez przesady
jadący za mną ścigacz ma o wiele lepszą sytuację i pogląd, to on ma obowiązek zachować szczególną ostrożność, co akurat przy tym rodzaju motocykla zdarza się bardzo rzadko

co do jazdy przy prawej krawędzi jezdni to popieram przedmówców, którzy odradzają taką technikę jazdy ponieważ w wielu przypadkach jest to o wiele bardziej niebezpieczne niż jazda środkiem lub przy lewej, producent motocykli Honda wypuścił do sieci filmik poglądowy o niebezpieczeństwach wynikających z jazdy przy prawej krawędzi jezdni, oni to zrozumieli ale nasze przepisy nie, więc mam w głębokiej d.... nasze przepisy dotyczące jazdy jak najbliżej prawej strony, jak mnie chce puszka wyprzedzić musi czekać na wolny pas przeciwległy nie będzie się pchał na żyletkę w innym przypadku przy braku miejsca wyj..... cie do rowu lub w drzewo, moja chęć przeżycia na polskich drogach podpowiada mi jedz środkiem lub przy osi jezdni
_________________
Nawet cień przyjaciela wystarczy, aby uczynić człowieka szczęśliwym.
Jeżeli znajdziesz prawdziwego przyjaciela (co zdarza się naprawdę rzadko!) chroń go bo to drugi Ty
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6695
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2014-10-16, 20:29   

matchias napisał/a:
życzyłbym sobie aby ktoś jadący dużo wolniej niż ja trzymał się prawej strony, innymi słowy nie tarasował drogi

Można się na ten i inne tematy doktoryzować, tylko po co ?
Ja życzyłbym sobie, żeby tam, gdzie jest ograniczenie do 90 nikt mnie nie wyprzedzał z prędkością np. 150... ani po lewej, ani po prawej stronie ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-10-17, 06:14   

s1roman napisał/a:
co do jazdy przy prawej krawędzi jezdni to popieram przedmówców, którzy odradzają taką technikę jazdy ponieważ w wielu przypadkach jest to o wiele bardziej niebezpieczne niż jazda środkiem lub przy lewej, producent motocykli Honda wypuścił do sieci filmik poglądowy o niebezpieczeństwach wynikających z jazdy przy prawej krawędzi jezdni, oni to zrozumieli ale nasze przepisy nie, więc mam w głębokiej d.... nasze przepisy dotyczące jazdy jak najbliżej prawej strony, jak mnie chce puszka wyprzedzić musi czekać na wolny pas przeciwległy nie będzie się pchał na żyletkę w innym przypadku przy braku miejsca wyj..... cie do rowu lub w drzewo, moja chęć przeżycia na polskich drogach podpowiada mi jedz środkiem lub przy osi jezdni


Krótko i na temat. To powinno wszystko wyjaśniać. Jeżdżę jak najbliżej środka i nie mam zamiaru tego zmieniać. Kierowca poprzedzający ma mnie widzieć w swoim lewym lusterku, a ja w razie czego mam pole manewru.
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group