| Słabe światło | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | sagittarius   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 52
 Dołączył: 10 Lut 2013
 Posty: 3212
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 10:08   Słabe światło |   
 |  
               | 
 |  
               | Pytanie takie mam otóż czy można w 650 wzmocnic światło przednie jakimś przekaźnikiem? Wspomagam się lighbarami ale rażę wszystkich w nocy więc nie do końca jest to rozwiązanie a sama lampa hmm... niewiele daje. |  
				| _________________ No road is too long when you have good company
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dariow   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 56
 Dołączył: 14 Lis 2010
 Posty: 883
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 10:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Edi widziołes moje światło myśla że jest dobre wystarczy wsadzi lepszą żarówke, w Dragu miałem włożona Philipsa o zwiekszonej mocy a teraz mam żarówke niebieską |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sagittarius   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 52
 Dołączył: 10 Lut 2013
 Posty: 3212
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 10:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | To było by najprostsze i najtańsze rozwiązanie ale pytam o przekaźnik bo wiem że są takie cuda tyle że nie wiem czy do motocykla coś takiego można zastosowac?   |  
				| _________________ No road is too long when you have good company
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | teper   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2013
 Wiek: 54
 Dołączył: 17 Sie 2013
 Posty: 791
 Skąd: Pacew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 11:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | załóż bixenon slim |  
				| _________________ If you want to be happy
 for a day, drink
 If you want to be happy
 for a year, marry
 If you want to be happy
 for a lifetime, ride a motorcycle
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 15:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | sagittarius, samo założenie przekaźnika nic Ci nie da. Żarówka ma swoją moc i tutaj cudów nie zdziałasz. Zwiększenie napięcia spowoduje, że się po prostu spali.  Pozostaje więc tylko wymiana żarówki na mocniejszą. |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 16:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pirania_LM napisał/a: |  	  | samo założenie przekaźnika nic Ci nie da. | 
 
 sagittarius...da, tylko należy zasilić żarówkę bezpośrednio z akumulatora przewodem 2,5 mm2 przez standardowy samochodowy przekaźnik na prąd max. 15A, który będzie sterowany dotychczasową instalacją zasilającą żarówkę. W starych instalacjach występują spore spadki napięcia i stąd możesz mieć słabe światła.
 Ale wpierw sprawdzić należy instalację: regulator napięcia - jego parametry,  oczyścić wszystkie złącza, a dopiero potem kombinować ze zmianą instalacji. Żarówkę zawsze warto wymienić na lepszej jakości.
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 16:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | zgadza się, a to jest związane z założeniem przekaźnika, który jest potrzebny, żeby nie uszkodzić włącznika świateł, lub przełącznika. Generalnie odradzam stosowanie żarówek o zwiększonej mocy. Po pierwsze są niedozwolone, po drugie można uszkodzić lustro i kostkę. Kostka to pikuś, kosztuje 5 zł 	  | Pirania_LM napisał/a: |  	  | Pozostaje więc tylko wymiana żarówki na mocniejszą. | 
 
 i tu jesteś w błędzie -są żarówki, z homologacją o zwiększonej sile światła i mocy zgodnej z normami. Są droższe, świecą zdecydowanie lepiej. Mają dwie wady - renomowanej firmy kosztują sporo, żywotność jest mniejsza. Więc jak nie wiesz, to nie wprowadzaj w błąd. Są na ten temat obszerne informacje, również na forum. 	  | Pirania_LM napisał/a: |  	  | Żarówka ma swoją moc i tutaj cudów nie zdziałasz. | 
 
 
 da, patrz post Vaaksa 	  | Pirania_LM napisał/a: |  	  | samo założenie przekaźnika nic Ci nie da | 
 co wg Ciebie ma zwiększyć napięcie które spowoduje spalenie i jeszcze pytanie czego spalenie bo nie określiłeś. Jeżeli żarówki to zgadza się, tylko nie wiem skąd ma się wziąć zwiększone napięcie, jeżeli przełącznika, to w wypadku założenia mocniejszej żarówki, tak jak napisałem można spalić przełącznik.  Chyba, że uważasz, że zastosowanie przekaźnika spowoduje wzrost napięcia, co sugerowałaby kolejność zdań. Nie , przekaxnik nie spowoduje wzrostu napięcia. 	  | Pirania_LM napisał/a: |  	  | Zwiększenie napięcia spowoduje, że się po prostu spali. | 
 Jednym słowem techniczny bełkot. Coś gdzieś było słyszane, ale co ? i gdzie ? czemu miało służyć
   
 
 to je po prostu ustaw. No bez żartów. Ja mam i nikogo nie oślepiam. 	  | sagittarius napisał/a: |  	  | Wspomagam się lighbarami ale rażę wszystkich w nocy | 
 Jeżeli masz lightbary na żarówki H3, to alternator 650-tki może być za słaby na zasilenie 55-cio watowych żarówek. Można zastosować żarówki 35W. Dają radę
 
 [ Dodano: 2013-11-16, 16:55 ]
 
 również niedozwolone, ale daje efekt i to jaki. stosując palnik 4300 K powinno nie drażnić policji i diagnosty 	  | teper napisał/a: |  	  | załóż bixenon slim | 
   
 [ Dodano: 2013-11-16, 17:00 ]
 
 ale dajesz po jajach. 	  | sagittarius napisał/a: |  	  | pytam o przekaźnik bo wiem że są takie cuda tyle że nie wiem czy do motocykla coś takiego można zastosowac?   | 
 Przekaźniki można stosować i stosuje się wszędzie .
 
 [ Dodano: 2013-11-16, 17:03 ]
 jedno pytanie - a lightbary masz podłączone bez przekaźnika ?
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | petermajster   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2011
 Wiek: 51
 Dołączył: 04 Lis 2010
 Posty: 710
 Skąd: W-wa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 17:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja powiem tak, jeżdżę swiom V-starem ( sprowadzony ze stanów ) 2002rok i nie narzekam na światła ale jak siadam na szwagra w wersji europejskiej z 98 roku to masakra. Czy różnica 4 lat i 30 000 km. może mieć taki wpływ na światła?? ( obydwa 650 ). 
 
 A mocniejsze żarówki czy xenony niedozwolone?? Jeśli tak to wszyscy z nas którzy mają wydechy zmieniane powinni natychmiast założyć fabryczne nie wiercone
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 17:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | petermajster napisał/a: |  	  | A ja powiem tak, jeżdżę swiom V-starem ( sprowadzony ze stanów ) 2002rok i nie narzekam na światła ale jak siadam na szwagra w wersji europejskiej z 98 roku to masakra. Czy różnica 4 lat i 30 000 km. może mieć taki wpływ na światła?? ( obydwa 650 ). | 
 
 Może, chociażby przez zaśniedziałe złączki. Tam są spore spadki napięcia. Dbajcie o czyste konektory w kostkach i punkty masowe.
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 18:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | petermajster, masz rację z tymi wydechami rzecz jasna, ale należy przynajmniej uprzedzić pytającego, że to co sugerujemy może mieć konsekwencje, żeby nie miał pretensji, że przez nas zabrano mu dowód rejestracyjny i miał jakieś tam przykrości. Zauważ, że : delikatnie poleciłem Xenony, a mocniejsze żarówki odradziłem ze względu na możliwość wypalenia lustra, dodam, że altek w 650-tce nie jest za mocny i dodatkowe obciążenie raczej nie jest wskazane. Kolejna sprawa, to samo założenie żarówki 100/80W, a tylko takie są po znormalizowanej 60/55W to już poważne zagrożenie dla przełączników. I sprawa samych lamp - amerykańska ma światło symetryczne, europejska asymetryczne. Pojedyncza lampa europejska tak jak napisałeś - masakra. Dokładnie takie samo miałem odczucie jak wsiadłem na V-stara, dlatego też wstrzymuję się z przekładką wkładu lamy na europejskie. Nie muszę dodawać, że lightbary też są niedozwolone, a ich używamy   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sagittarius   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 52
 Dołączył: 10 Lut 2013
 Posty: 3212
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 18:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Okey to się naczytałem i teraz czas na wnioski a więc: 1. Mocniejsza żarówka owszem lecz jest ryzyko uszkodzeń.
 2. Bi-Xenon owszem ale... not legal.
 3. Przekaźnik owszem ale wiąże się to ze zmianą instalacji.
 Co do moich lightbarów są ustawione najniżej jak się da/ na ile pozwoliło mocowanie i światło tzn. jego centralny pkt. świeci jakieś 2m przed kółkiem tyle że bardzo dużo światła jest rozproszonego wokół (MajQ się o tym przekonał na własnych lusterkach)
 Moje pytanie zadałem bo nie znam się zupełnie na tym chciałem poznac wasze zdanie i ewentualne opcje prócz zmiany reflektora bądź motocykla.
 Dziękuję za wszystkie wskazówki i porady
   |  
				| _________________ No road is too long when you have good company
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy żarówki o tej samej mocy ale zwiększonej ilości światła (np: Tungsram H4 12V 60/55W Megalight Ultra 60%) grzeją się bardziej od tradycyjnych? Bo założenie o większej mocy może spowodować uszkodzenie lustra reflektora.
 |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | a to żeś zadał ciekawe pytanie. czytałem obszerny artykuł o tych żarówkach, wymieniano zalety i wady, polecano jedne mniej, drugie bardziej, jedne to w ogóle przekreślono, bo +X% światła okazał sie picem, ale o zwiększonej energii cieplnej nie pisali. Nie ostrzegali przez wytopieniem gniazda, czy lustra, a większość puszek ma lustra z tworzywa. natomiast o zwiększonej energii cieplnej żarówek 100/80W miałem okazję się  przekonać swego czasu. Można napisać do np. Philips Polska zapytanie, albo do Osram. 	  | Merlin napisał/a: |  	  | A czy żarówki o tej samej mocy ale zwiększonej ilości światła (np: Tungsram H4 12V 60/55W Megalight Ultra 60%) grzeją się bardziej od tradycyjnych? | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 22:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie pobór mocy oraz straty w postacie energii cieplnej to jedno a barwa światła i ilość lumenów to drugie. |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 22:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | minął 1 sezon na xenonie - nikt nie protestował  od biedy można wrócić do zwykłej żarówki w trakcie kontroli   choć jak się doczepią to też do: amerykańskiej lampy, głośniejszego wydechu, mrugającego stopu, ostrych krawędzi deflektorów itd
 PS
 a i tak dokładam światła
   |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-16, 23:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czym się różni amerykańska lampa od europejskiej? |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sq5naz   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2004
 Dołączył: 18 Lip 2010
 Posty: 290
 Skąd: Warszawa Bemowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-17, 00:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Merlin napisał/a: |  	  | A czym się różni amerykańska lampa od europejskiej? | 
 
 Kształtem granicy światła i cienia. Amerykańska świeci symetrycznie, europejska asymetrycznie - wyżej w kierunku prawego krawężnika.
   
 
 Ja również uważam, że moja 650tka (europejczyk) ma niezbyt mocne światło, ale jakoś daję sobie radę. Wiadomo, że bezpieczniej byłoby jakbym miał mocniejsze światło.
 Sporo zapewne do sprawy wnosi żarówka. Kupiłem od Aldka razem z motocyklem Philipsa Blue Vision. Gdy się przepalił wstawiłem Osram Night Breaker Plus i uważam, że świeci trochę jaśniej.
   
 Będę musiał się jeszcze przyjrzeć stykom - może je wyczyszczę i to trochę poprawi światło. No i ustawienie reflektora wnosi też sporo do sprawy. Czytałem, że należy to także sprawdzać co jakiś czas.
 |  
				| _________________ vaya con Dios...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Latoch   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 61
 Dołączył: 06 Wrz 2008
 Posty: 194
 Skąd: Szczyrk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-19, 10:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krótko. Wymieniałem 5 żarówek. I wszystkie wylądowały w garażu. Nie udało mi się poprawić światła by śieciło a nie straszyło. Kupiłem odpowiednie ( zaznaczam Odpowiednie lightbary ) podłączyłem przez przekaźnik i osobny bezpiecznik ora dobry włącznik, ustawiłem tak by świeciły w miejsce świecenia naszej oryginalnej lampy. Od 4 lat jeżdże cały czas na lightbarach i nigdy nie wyładował mi się akumulator. Kropka |  
				| _________________ 
   Grzegorz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | petermajster   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2011
 Wiek: 51
 Dołączył: 04 Lis 2010
 Posty: 710
 Skąd: W-wa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-11-19, 10:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Latoch napisał/a: |  	  | Od 4 lat jeżdże cały czas na lightbarach i nigdy nie wyładował mi się akumulator. Kropka | 
 
 
 Jeździsz 650 ?
 Jakie żarówki masz w lightbarach?
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |